variocustoms Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Na zero się ustawia, ja miałem przy -80 na zero i nie zdzierało opon a auto jak po szynach jechało, przy wielowahaczu są trochę inne zasady
Madbar Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Na zero się ustawia, ja miałem przy -80 na zero i nie zdzierało opon a auto jak po szynach jechało, przy wielowahaczu są trochę inne zasady Cześc vario. Wreszcie się odezwał fachura. To powiedz, czy jeśli sie obniża zawiechę, to trzeba przestawiać zbieżność, czy nie??
Labiel Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Na zero się ustawia, ja miałem przy -80 na zero i nie zdzierało opon a auto jak po szynach jechało, przy wielowahaczu są trochę inne zasady No właśnie (bynajmniej jeśli chodzi o B5) to spece mówili mi że w tym modelu właśnie nie jest na zero. Teraz już nie pamiętam czy miało być minimalnie na + czy na -, musiałbym zobaczyć w wydruki. Bynajmniej przed ostatnią zbieżnością miałem niby na 0 ustawione i szczerze powiem jechał niby prosto, opon nie darł itp ale jednak jakiś takie niestabilny był. Teraz mam ustawione tak jak niby ma być, czyli nie na 0 i jeździ się o wiele lepiej.
variocustoms Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Ja pisałem o B6/7, Madbar zaleca się sprawdzenie/ustawienie zbieżności
Pepin Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Jak przekładałem zawieszenie z 1BA na 1BE i w drugą stronę nie ruszając drążków kierowniczych czy końcówek to za każdym razem zbieżność była na nieprawidłowych wartościach. Nie mówię teoretycznie tylko z własnych doświadczeń. Ale zmiana była taka że powinieneś mieć na przykład jakieś tam powiedzmy -0,5 stopnia na kole a robiła się na obu inna wartość czy rozjeżdżały się po prostu całkowicie te wartości - jedno koło inaczej, drugie inaczej? Nie ma znaczenia, czy się rozjedzie zbieżność całkowita, czy na jednym kole. Zazwyczaj mierzy się i dla każdego koła osobno przy ustawieniu na kierownicy na wprost i sumarycznie. Chodzi mi o to, że ponieważ zawieszenie jest konstrukcją 3D, to zmiana jednego parametru, w tym wypadku skrócenie amora powoduje opuszczenie nadwozia względem koła i jego zwrotnicy, to zaś pociąga za sobą zmianę kąta pochylenia zwrotnicy i koła a to powoduje również, że kąt zbieżności kół się zmienia bo zmienia się położenie punktu mocowania drązka kierowniczego na zwrotnicy wzgledem samej przekładni kierowniczej. To może za sobą pociagać konieczność skorygowania wartości zbieżności całkowitej, nawet jeśli poprzednio oba koła były ustawione prawidłowo( tzn każde miało ten sam kąt wzgl osi pojazdu przy ustawionej na wprost kierownicy). O ile pamietam, to przy każdym rodzaju zawieszenia 1BA,1BE, BV są inne wartości zbieżności bo jest różny "poziom gleby"( czyli różna wysokość nadwozia nad ziemią i w stosunku do środka koła ). I te wartości określaj tabele, które znajdziemy np. w ELSie. Zastanawia mnie tylko, jak ustawić zawieszenie przy gwincie -40, bo tego już na pewno nie ma ELSIE. Chyba, ze producent tych sprężyn podaje wartości ustawienia zbieżności. W końcu chodzi o to by nie ciąć opon i żeby się auto prowadziło jak po sznurku.... Bez względu na tm zawieszenia ELSA mówi, że są te same wartości - dla B7.
niestandardowy Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 Pany, ktory PR-numer we wlepce jest od oznaczen hamulcy?
mateusz16 Opublikowano 27 Lutego 2014 Opublikowano 27 Lutego 2014 7,5 cala to teoretycznie możesz dać 205tki. Będzie lekki naciąg. Ja mam 8 calowe i z tego co czytałem 205 też wejdą ale naciąg będzie większy co grozi zerwaniem opony przy ostrzejszych zakrętach dlatego wybrałem 215. Myślę właśnie nad 205/50-17 lub 215/50-17. Nie wiem które wybrać Boje się że na 205 będę musiał więcej uważać na felge, komfort raczej by był. Nie rzucało by tak na koleinach. Obecnie mam zimówki 205/55-15 i nie rzuca. Znowu w 215 obawiam się rzucania na koleinach.... Co tu zrobić żeby być zadowolonym? Możecie mi polecić kogoś kto dobrze ogarnie zbieżność i geometrie kół? Wymieniałem komplet sprężyn, wahacze przód oraz był odkręcany z tyłu amortyzator i górny wahacz. Więc trzeba ustawić przód i tył. Preferowałbym okolice Wrześni. Ja robię autko na Kaliskiej , tzn. wjazd jest od Żagańskiej - mogę polecić śmiało , geometrię ogarną bardzo dobrze a jeden z właścicieli sam ma B6. Jak w okolicach Miłosławia to mogę polecić Bosch Service w Białym Piątkowie. Jestem umówiony w Kołaczkowie na sobote. Zobaczymy jak to ustawią.... ---------- Post dopisany at 22:45 ---------- Poprzedni post napisany at 22:41 ---------- 7,5 cala to teoretycznie możesz dać 205tki. Będzie lekki naciąg. Ja mam 8 calowe i z tego co czytałem 205 też wejdą ale naciąg będzie większy co grozi zerwaniem opony przy ostrzejszych zakrętach dlatego wybrałem 215. Myślę właśnie nad 205/50-17 lub 215/50-17. Nie wiem które wybrać Boje się że na 205 będę musiał więcej uważać na felge, komfort raczej by był. Nie rzucało by tak na koleinach. Obecnie mam zimówki 205/55-15 i nie rzuca. Znowu w 215 obawiam się rzucania na koleinach.... Co tu zrobić żeby być zadowolonym? Możecie mi polecić kogoś kto dobrze ogarnie zbieżność i geometrie kół? Wymieniałem komplet sprężyn, wahacze przód oraz był odkręcany z tyłu amortyzator i górny wahacz. Więc trzeba ustawić przód i tył. Preferowałbym okolice Wrześni. Przy 15tkach powinieneś mieć profil 60 a nie 55. 55 ma o 4,62% mniejszy obwód, a profil 60 tylko 1,2%. Jeśli chodzi o 17tki to też lepiej dopasowany jest profil 45 (-1,47%) choć różnica nie jest duża bo przy 50 (+1,9%). Wiadomo że jak będzie lekki naciąg to na fele trzeba uważać, ale czy to aż taki duży problem? Wystarczy nie pchać się na maksa pod krawężniki. Nie ma problemu żeby uważać na fele. Nie pcham się na dziury itd. Tylko czy 205/50-17 będzie przyzwoicie wyglądała? Profil 50 mnie nie przeraża ale ta szerokość opony Mam 55 profil opony aktualnie bo to zimówki i takie koła były założone na poprzednim aucie które kupiłem.
Szymanek31 Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 Pany kto w poznaniu w razie gdybym kupił założyłby mi te sprężyny? Wysłane z mojego S3 za pomocą tapatalka.
Szymanek31 Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 LPM na Warszawskiej duzo czasu na to potrzeba? i jak z cena za montaz?
rosool88 Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 niestandardowy Marcinie:wink: pamiętasz jak robiłeś mi autoskana? zapisywałeś na kompie wyniki nie? prześlesz mi je, bo muszę zacząć ogarniać co trzeba:kwasny: Pepin i teraz widzę, że stawiam flachę
Pepin Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 Slo o tej godzinie wszyscy śpią albo są/byli w Cuba Libre ... umieram ... dzisiaj
Szymanek31 Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 Za zmiane sprężyn zawolali tam 250 zl plus 120 zl za geometrie... masakra jakas... Wysłane z mojego S3 za pomocą tapatalka.
skubiii89 Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 Slo o tej godzinie wszyscy śpią albo są/byli w Cuba Libre ... umieram ... dzisiaj Szlachta sie bawi, a pospulstwo zapierdziela hehe :-)
Piechol Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 Slo o tej godzinie wszyscy śpią albo są/byli w Cuba Libre ... umieram ... dzisiaj studiujesz jeszcze, że w czwartki balujesz czy wyjście firmowe?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się