Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SPOT POZNAŃSKI - NIEDZIELA godzina 17:00


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na zero się ustawia, ja miałem przy -80 na zero i nie zdzierało opon a auto jak po szynach jechało, przy wielowahaczu są trochę inne zasady

  • Odpowiedzi 103.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Madas

    16552

  • nike21

    8875

  • Musashi

    5707

  • variocustoms

    5052

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Na zero się ustawia, ja miałem przy -80 na zero i nie zdzierało opon a auto jak po szynach jechało, przy wielowahaczu są trochę inne zasady

Cześc vario. Wreszcie się odezwał fachura. To powiedz, czy jeśli sie obniża zawiechę, to trzeba przestawiać zbieżność, czy nie??

Opublikowano
Na zero się ustawia, ja miałem przy -80 na zero i nie zdzierało opon a auto jak po szynach jechało, przy wielowahaczu są trochę inne zasady

No właśnie (bynajmniej jeśli chodzi o B5) to spece mówili mi że w tym modelu właśnie nie jest na zero. Teraz już nie pamiętam czy miało być minimalnie na + czy na -, musiałbym zobaczyć w wydruki. Bynajmniej przed ostatnią zbieżnością miałem niby na 0 ustawione i szczerze powiem jechał niby prosto, opon nie darł itp ale jednak jakiś takie niestabilny był. Teraz mam ustawione tak jak niby ma być, czyli nie na 0 i jeździ się o wiele lepiej.

Opublikowano

Ja pisałem o B6/7, Madbar zaleca się sprawdzenie/ustawienie zbieżności

Opublikowano
Jak przekładałem zawieszenie z 1BA na 1BE i w drugą stronę nie ruszając drążków kierowniczych czy końcówek to za każdym razem zbieżność była na nieprawidłowych wartościach. Nie mówię teoretycznie tylko z własnych doświadczeń.

Ale zmiana była taka że powinieneś mieć na przykład jakieś tam powiedzmy -0,5 stopnia na kole a robiła się na obu inna wartość czy rozjeżdżały się po prostu całkowicie te wartości - jedno koło inaczej, drugie inaczej?

Nie ma znaczenia, czy się rozjedzie zbieżność całkowita, czy na jednym kole. Zazwyczaj mierzy się i dla każdego koła osobno przy ustawieniu na kierownicy na wprost i sumarycznie. Chodzi mi o to, że ponieważ zawieszenie jest konstrukcją 3D, to zmiana jednego parametru, w tym wypadku skrócenie amora powoduje opuszczenie nadwozia względem koła i jego zwrotnicy, to zaś pociąga za sobą zmianę kąta pochylenia zwrotnicy i koła a to powoduje również, że kąt zbieżności kół się zmienia bo zmienia się położenie punktu mocowania drązka kierowniczego na zwrotnicy wzgledem samej przekładni kierowniczej. To może za sobą pociagać konieczność skorygowania wartości zbieżności całkowitej, nawet jeśli poprzednio oba koła były ustawione prawidłowo( tzn każde miało ten sam kąt wzgl osi pojazdu przy ustawionej na wprost kierownicy).

O ile pamietam, to przy każdym rodzaju zawieszenia 1BA,1BE, BV są inne wartości zbieżności bo jest różny "poziom gleby"( czyli różna wysokość nadwozia nad ziemią i w stosunku do środka koła ). I te wartości określaj tabele, które znajdziemy np. w ELSie. Zastanawia mnie tylko, jak ustawić zawieszenie przy gwincie -40, bo tego już na pewno nie ma ELSIE. Chyba, ze producent tych sprężyn podaje wartości ustawienia zbieżności. W końcu chodzi o to by nie ciąć opon i żeby się auto prowadziło jak po sznurku....

Bez względu na tm zawieszenia ELSA mówi, że są te same wartości - dla B7.

Opublikowano

Pany, ktory PR-numer we wlepce jest od oznaczen hamulcy?

Opublikowano
7,5 cala to teoretycznie możesz dać 205tki. Będzie lekki naciąg. Ja mam 8 calowe i z tego co czytałem 205 też wejdą ale naciąg będzie większy co grozi zerwaniem opony przy ostrzejszych zakrętach dlatego wybrałem 215.

Myślę właśnie nad 205/50-17 lub 215/50-17. Nie wiem które wybrać :kwasny: Boje się że na 205 będę musiał więcej uważać na felge, komfort raczej by był. Nie rzucało by tak na koleinach. Obecnie mam zimówki 205/55-15 i nie rzuca. Znowu w 215 obawiam się rzucania na koleinach.... Co tu zrobić żeby być zadowolonym? :facepalm:

Możecie mi polecić kogoś kto dobrze ogarnie zbieżność i geometrie kół? Wymieniałem komplet sprężyn, wahacze przód oraz był odkręcany z tyłu amortyzator i górny wahacz. Więc trzeba ustawić przód i tył. Preferowałbym okolice Wrześni.

Ja robię autko na Kaliskiej , tzn. wjazd jest od Żagańskiej - mogę polecić śmiało , geometrię ogarną bardzo dobrze a jeden z właścicieli sam ma B6. Jak w okolicach Miłosławia to mogę polecić Bosch Service w Białym Piątkowie.

Jestem umówiony w Kołaczkowie na sobote. Zobaczymy jak to ustawią....

---------- Post dopisany at 22:45 ---------- Poprzedni post napisany at 22:41 ----------

7,5 cala to teoretycznie możesz dać 205tki. Będzie lekki naciąg. Ja mam 8 calowe i z tego co czytałem 205 też wejdą ale naciąg będzie większy co grozi zerwaniem opony przy ostrzejszych zakrętach dlatego wybrałem 215.

Myślę właśnie nad 205/50-17 lub 215/50-17. Nie wiem które wybrać :kwasny: Boje się że na 205 będę musiał więcej uważać na felge, komfort raczej by był. Nie rzucało by tak na koleinach. Obecnie mam zimówki 205/55-15 i nie rzuca. Znowu w 215 obawiam się rzucania na koleinach.... Co tu zrobić żeby być zadowolonym? :facepalm:

Możecie mi polecić kogoś kto dobrze ogarnie zbieżność i geometrie kół? Wymieniałem komplet sprężyn, wahacze przód oraz był odkręcany z tyłu amortyzator i górny wahacz. Więc trzeba ustawić przód i tył. Preferowałbym okolice Wrześni.

Przy 15tkach powinieneś mieć profil 60 a nie 55. 55 ma o 4,62% mniejszy obwód, a profil 60 tylko 1,2%.

Jeśli chodzi o 17tki to też lepiej dopasowany jest profil 45 (-1,47%) choć różnica nie jest duża bo przy 50 (+1,9%).

Wiadomo że jak będzie lekki naciąg to na fele trzeba uważać, ale czy to aż taki duży problem? Wystarczy nie pchać się na maksa pod krawężniki.

Nie ma problemu żeby uważać na fele. Nie pcham się na dziury itd. Tylko czy 205/50-17 będzie przyzwoicie wyglądała? Profil 50 mnie nie przeraża ale ta szerokość opony :kwasny:

Mam 55 profil opony aktualnie bo to zimówki i takie koła były założone na poprzednim aucie które kupiłem.

Opublikowano

boszzzz.. ale tu stypa ..

Opublikowano

Slo o tej godzinie wszyscy śpią :hi:

Opublikowano

Pany kto w poznaniu w razie gdybym kupił założyłby mi te sprężyny? :)

Wysłane z mojego S3 za pomocą tapatalka.

Opublikowano
LPM na Warszawskiej

duzo czasu na to potrzeba? i jak z cena za montaz? ;)

Opublikowano

:hi:

niestandardowy Marcinie:wink: pamiętasz jak robiłeś mi autoskana? zapisywałeś na kompie wyniki nie? prześlesz mi je, bo muszę zacząć ogarniać co trzeba:kwasny:

Pepin i teraz widzę, że stawiam flachę:grin:

Opublikowano
Slo o tej godzinie wszyscy śpią :hi:

albo są/byli w Cuba Libre ... umieram ... dzisiaj

Opublikowano

Za zmiane sprężyn zawolali tam 250 zl plus 120 zl za geometrie... masakra jakas...

Wysłane z mojego S3 za pomocą tapatalka.

Opublikowano
Slo o tej godzinie wszyscy śpią :hi:

albo są/byli w Cuba Libre ... umieram ... dzisiaj

Szlachta sie bawi, a pospulstwo zapierdziela hehe :-)

Opublikowano
Slo o tej godzinie wszyscy śpią :hi:

albo są/byli w Cuba Libre ... umieram ... dzisiaj

studiujesz jeszcze, że w czwartki balujesz czy wyjście firmowe? :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...