Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B8 CAG] Niedogrzewanie się silnika w niskich temperaturach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wlasnie bardzo dziwne to jest ze silnik nie trzyma temperatury i to ma byc audi

Opublikowano

Wymieniłem tez ostatnio ori termostat bo stary juz zaczynał szalec.Wczoraj wyjąłem autko z garażu i sandał temperatura na zewnątrz -12 i co lipa nie chciał sie zagrzać no to mu redukcje i sie zagrzał ale jak tylko stanąłem to od razu temperatura zaczeła spadac,maska do góry i wąż na chłodnicy zimny no to chyba ten typ tak ma.

Opublikowano

Moim avf jechałem w -15 stopni, po 15 km ledwo złapał 90 stopni ale co kilka kilometrów światła więc stałem, po dojechaniu do celu nie gasiłem samochodu i temp spadła do 70 stopni w ciągu 8-10 min. Po tym postoju ruszyłem i szybko weszło 90 stopni i już w drodze powrotnej do końca trzymał 90 stopni.

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie chcę powtarzać-mam to samo co autor wątku(słowo w słowo)

dodam jeszcze,że gdy wyłączę ogrzewanie(co teraz jest katuszą)

spokojnie łapie 90st. ale po włączeniu znowu spada do 60-70st.

Opublikowano

u mnie jest to samo z tą temperaturą, szczególnie w zimie bo w lecie jest ok. Najbardziej mnie załamuje fakt że zjeżdżam codziennie z górki o dł. 10km i co autko złapie temp na równym przed górką to wytraca ją na tym cholernym zjeździe. Temp mam ustawioną na 16st ale i tak daje ciepłe pow. przez kratki. W drugim autku (konkurencyjnej niemieckiej marki) wszystko śmiga jak należy. Ostatnio robiłem inspekcję w ASO i wszytko jest ok. Gdyby był padnięty termostat to wg mnie wskaźnik od temp leżałby na 60 (czyli na min), a tak nie jest bo wskazówka wstaje, ale bardzo powoli, zbyt powoli jak na mój gust :confused4:

Co zrobić, chyba nic się nie da z tymi nowymi diesel'ami, trzeba z nimi żyć. :) pozdro dla wszystkich:)

Opublikowano

jest na to lekarstwo !!!

kupic opla zafire gdzie nie ma wskaznika temperatury plynu :kox: :kox: :kox::polew: :polew: :polew:

Opublikowano

Gdyby był padnięty termostat to wg mnie wskaźnik od temp leżałby na 60 (czyli na min), a tak nie jest bo wskazówka wstaje, ale bardzo powoli, zbyt powoli jak na mój gust :confused4:

Co zrobić, chyba nic się nie da z tymi nowymi diesel'ami, trzeba z nimi żyć. :) pozdro dla wszystkich:)

przekaznik? :cool1:

chyba wskaznik jak juz. pozatym nie masz racji.

gdy zjezdza sie z gorki, hamujac silnikiem, nie zachodzi proces spalania, a wiec,przez komory spalania przeplywa powietrze ulegajac tylko rozgrzewaniu na skutek sprezania, jednak to cieplo jest zbyt male, aby nie odbierac temperatury od ukladu chlodzenia. skutkiem czego dziala jak chlodnica.

proces jest zalezy od filozofii pracy silnika podczas hamowania silnikiem. w niektorych pojazdach, ECU podaje dawke biegu jalowego, i stad silniki nie stygna.

opisywane zachowania niesprawnego termostatu dotycza sytuacji w ktorej silnik nie nagrzewa sie odpowiednio szybko w czasie pracy pod obciazeniem lub traci temperature w czasie pracy na biegu jalowym w czasie postoju.[br]Dopisany: 11 Grudzień 2010, 10:03_________________________________________________prosze o powstrzymanie sie od OT nt innych silników i innych doświadczeń niż dotyczących silników 2.0 tdi CR

posty zostaną usunięte lub zostaną udzielone ostrzeżenia

Opublikowano

opisywane zachowania niesprawnego termostatu dotycza sytuacji w ktorej silnik nie nagrzewa sie odpowiednio szybko w czasie pracy pod obciazeniem lub traci temperature w czasie pracy na biegu jalowym w czasie postoju.

Problem w tym, że termostat poprzedni jak i ten wymieniony na GW jest prawdopodobnie sprawny, tylko źle skonstruowany/wykonany- sam nie wiem :confused4:

Opublikowano

Problem w tym, że termostat poprzedni jak i ten wymieniony na GW jest prawdopodobnie sprawny, tylko źle skonstruowany/wykonany- sam nie wiem :confused4:

sprawdzales wartosc temp otwarcia na termostacie? [br]Dopisany: 11 Grudzień 2010, 23:31_________________________________________________tak sobie przegladam i okazuje sie ze w 2.0 tdi CR audi, termostat ma poczatek otwarcia w temperaturze 82oC podczas gdy w AVF, czy BLB, BRE 87oC

sadze ze wlasnie w tym tkwi problem[br]Dopisany: 12 Grudzień 2010, 00:07_________________________________________________porownalbym wymiarami z termostatem z BRE, BLB nr kat 03G 121 113 i jezeli sie nie roznia sprobowalbym zmiany.

nalezaloby jednak poczatkowo obserwowac zachowanie sie temperatury podczas obciazenia.

Opublikowano

Problem w tym, że termostat poprzedni jak i ten wymieniony na GW jest prawdopodobnie sprawny, tylko źle skonstruowany/wykonany- sam nie wiem :confused4:

sprawdzales wartosc temp otwarcia na termostacie? [br]Dopisany: 11 Grudzień 2010, 23:31_________________________________________________tak sobie przegladam i okazuje sie ze w 2.0 tdi CR audi, termostat ma poczatek otwarcia w temperaturze 82oC podczas gdy w AVF, czy BLB, BRE 87oC

sadze ze wlasnie w tym tkwi problem[br]Dopisany: 12 Grudzień 2010, 00:07_________________________________________________porownalbym wymiarami z termostatem z BRE, BLB nr kat 03G 121 113 i jezeli sie nie roznia sprobowalbym zmiany.

nalezaloby jednak poczatkowo obserwowac zachowanie sie temperatury podczas obciazenia.

Dzięki za rady, tak zrobię i zobaczymy co będzie :good:

Opublikowano

Witam

podłączam się do tematu.

w mojej b7 BLB termostat został wymieniony 2 razy na oryginalny koszt 1 szt 84 w ASO.

i nic to nie dało. Auto nagrzewa się po ok 14 km z tym że nawiew jest ustawiony na 18 st i I biegu.

jak wyłączę cały nawiew to auto nawet przy - 17 trzyma na 90st. jak ustawię na 21-22 st po 3 mionutach temp. spada na tak ok 75 st. to samo w korkach brak nawiewu trzyma, nawiew włączony temp. spada.

dodam że w zeszłym roku nie było takiego motywu z tym autkiem.

czy jest na to jakaś rada???

Opublikowano

sprawny, tylko źle skonstruowany/wykonany- sam nie wiem :confused4:

sprawdzales wartosc temp otwarcia na termostacie?

Ja miałem ten sam problem, poruszaliśmy na innych forach razem z Marcinem ten problem ale wszyscy rozkładali ręce, problem da się rozwiązać, cały chaczyk tkwi w "elektronicznym termostacie", da się go tak zrobić programowo, że ma normalne temeperatury otwarcia i zamknięcia. Sprawdzałem na vagu i przy ok. 2 C na plusie na zewnątrz, temperatura otwarcia następowała praktycznie zaraz po odpaleniu silnika, i tak jeszcze pare razy w trkacie jazdy, co chwile otwierał się termostat, dopiero po zrobieniu tego programowo widać znaczną poprawę, nagrzewa się szybciej i lepiej trzyma temepraturę, też spada przy dłuższym postoju ale juz nie tak gwałtownie i praktycznie zaraz po ruszeniu powraca na 90 C na blacie. Koszt ok. 800 zł, tak dla potomnych :naughty:

Opublikowano

Witam,

na wstepie uklad chlodzenia w silniki PD jest inny niz w CR wiec doswiadczenia/problemy z tego drugiego nie musza sie wpasowywac 1:1 w PDki

Do tematu

Kiedys /poczatek marca/(dodatnia temp nie pamietam jaka - powiedzmy +7) zmierzylem co widzi ECU

6c1c905daa31e248m.jpg

Calosc wygladala tak:

1 czesc (normalne nagrzanie) -odpalilem auto i pojechalem gdzies pare km jadac na nizszym biegu by sie rozgrzal

2 czesc (zbicie temperatury) - wolne obroty, max ogrzewanie + ogrzewanie przedniej szyby, otwarte szyby, i tak z 10min chodzil zamkniety na podworku

3 czesc (ponowne zagrzanie) - pare min jazdy z zamknietym ogrzewaniem na nizszym biegu

Temperatura na chlodnicy /jak widac/ byla w kazdym przypadku w okolicy 30paru stopni. Uklad chlodzenia silniak 2.0 TDI CR CAGA 143ps (exeo, a4b8, q5 etc.) mial /wg etki/ zmiane 17.08.2009r jak i 25.09.2009 (ja mam "po obu") wiec moga byc inne obserwacje userow "tego samego" silnika w zaleznosci od daty produkcji

W starych klekotach co mialem czasem termostaty mialy fabrycznie nawiercony otwor - z jakiegos powodu producenci bojac sie pewnie o przegrzanie zostawiali wiec "niedomkniety" maly obieg w silniku. Pewnie te okolo 30 stopni na chlodnicy to ta sama logika myslenia.

Co to znaczy poprawa? (zabrzmialo to jak jest lepiej ale nie w 100% tego co oczekiwales) Co bylo i co jest? Masz auto przed czy po wspomniancyh datach (w profilu jest 2009 wiec pewnie nie...)?

wg etki czesc o numerze 03J 121 111 N "obudowa regulatora plynu chlodzacego z termostatem" byla zastapiona (z jakiegos powodu?) 25.09 czesci o numerze "xxxxx AD" ale tak czy siak i przy tej pierwszej jest oznaczenie 87st-102st

Mysle, ze tu duzo od dokladnej daty produckji zalezec moze...pewnie i ecu (moze nie hardware ale softy/wsady) tez mogly sie pare razy zmieniac...

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Temperatura na chlodnicy /jak widac/ byla w kazdym przypadku w okolicy 30paru stopni. Uklad chlodzenia silniak 2.0 TDI CR CAGA 143ps (exeo, a4b8, q5 etc.) mial /wg etki/ zmiane 17.08.2009r jak i 25.09.2009 (ja mam "po obu") wiec moga byc inne obserwacje userow "tego samego" silnika w zaleznosci od daty produkcji

W starych klekotach co mialem czasem termostaty mialy fabrycznie nawiercony otwor - z jakiegos powodu producenci bojac sie pewnie o przegrzanie zostawiali wiec "niedomkniety" maly obieg w silniku. Pewnie te okolo 30 stopni na chlodnicy to ta sama logika myslenia.

Co to znaczy poprawa? (zabrzmialo to jak jest lepiej ale nie w 100% tego co oczekiwales) Co bylo i co jest? Masz auto przed czy po wspomniancyh datach (w profilu jest 2009 wiec pewnie nie...)?

wg etki czesc o numerze 03J 121 111 N "obudowa regulatora plynu chlodzacego z termostatem" byla zastapiona (z jakiegos powodu?) 25.09 czesci o numerze "xxxxx AD" ale tak czy siak i przy tej pierwszej jest oznaczenie 87st-102st

Mysle, ze tu duzo od dokladnej daty produckji zalezec moze...pewnie i ecu (moze nie hardware ale softy/wsady) tez mogly sie pare razy zmieniac...

Pozdrawiam,

Przemek

Ja mam z czwerwca 2009 roku, czyli przed "jednym i drugim".. Jak było z temperaturą to już opisywałem na innym forum, ale podam przykład :

Teraz po przejechaniu 7 km przy 5 C na zewnątrz jest już 90 C na blacie i tak trzyma, (przy włączonym mocnym ogrzewaniu na dłuższym postoju zaczyna delikatnie spadać temperatura ale zaraz po ruszeniu wraca na 90 C) ; wcześniej przy takiej temeperaturze na zewnątrz po 14 km nie było 90 C. Jeśli chodzi o reszte exeo to nie wszystkie CR mają problemy z tym ogrzewaniem, tak jak napisałeś wychodziły różne softy, w tych nowszych exeo tego problemu nie ma wcale, sądze że twój kwalifikuje się właśnie do tych "nowszych" :cool1:

Opublikowano

Z ogrzewaniem nie mam zima problemu bo nawet jak wskazowka "ledwo dygnela" to jest okolo 55stopni "w plynie"i ogrzewanie juz jest (oczywiscie slabe jeszcze)

Przy "wskazowkowym 90" (80pare "na vcdsie") zima wlaczenie ogrzewania szyby+max nawiew na HI i temperatura "spada w oczach " (efekt jest takze z A4B8 z tym silnikiem.. nie wiem czy tak szybko ale tez leci). Zamkniecie ogrzewania i narasta (wolniej niz spada)

Nie ma efektu spadku temperatury na wskazniku "jak sie jedzie" (nawet przy over -20 stopniach)

Komora silnika i podszybie jest wlasciwie jak a4/passat B5 (B6iB7 w zasadzie rozni sie innym zawieszeniem "na tyle", przod karoski z grubsza identyczny) i w passacie B5 (przynajmniej moim) weze "do" i "z" nagrzewnicy sa w takiej oslonie... pier**la ale pewnie ogranicza wyziebianie sie "wody" idacej na nagrzewnice jeszcze przed nia! (audi A4B8 ma inne duzo wezsze podszybie wiec i odcinek narazony na wyziebianie jest krotszy)... w Exeo podobnie jak w A4B7 "defaultowo" podszybie jest "surowe" (waska plastikowa maskownica podszybia) - mozna dokupic taka szeroka oslone na podszybie + "zaslepke" na aku (w jakims aso audikowym to jakos ze 150zyla wszystko kosztowalo???) by wiatr i snieg tam nie smigal albo Adam Slodowy i kupujesz w castoramie za pare zyla "ocieplenie" na weze od odgrzewania... ale to wszystko zmniejsza co najwyzej efekt bo jak chlodnica ma ponad 30 stopni to oczywiscie to bedzie ziebilo - tyle ze z majstrowaniem (nawet programowym) tutaj bylbym ostrozny (diesle nie rubia wysokiej telemeratury)*)

Pozdrawiam,

Przemek

*) upgrady softow nie sa przeciez drogie w wykonaniu wiec troche dziwne, ze akcji serwisowej nie zrobili jezeli to tylko "robaczek w kodzie/parametrach programu"?...

@Toka

zakladam, ze to co Tobie zrobili to "uszczelnili programowo" oboeg zamkniety... zalozmy, ze podobnie jak u mnie w chlodnicy utrzymywalo sie te 30pare stopni (mimo niedogrzanego w pelni silnika)

... wyobrazmy sobie, ze jest szczelny/prawie szczelny obieg zamkniety... mamy na dworze -20... chlodnica np -10 stopni... otwiera sie termostat i wchodzi lodowaty plyn na goraca glowice (jestes pewny ze to zdrowe dla silnika?).

Opublikowano

Witam! Odgrzeję trochę temat, żeby nie zakładać nowego. Posiadam A4 B8 z 2013r 2.0 TDI. Kiedy temperatura spadła do około 2 stopni, to po przejechaniu 18km z prędkością 80-100km/h nagrzał mi się tylko do 70 stopni. Oczywiście mówię termostat do wymiany. Koszt trochę większy, no bo to już z obudową. Ale kupiłem oryginalny, jednak nie ma żadnych zmian. Dalej się wolno nagrzewa. Muszę trzymać obroty ponad 2000 kilka kilometrów żeby się dogrzał. Ale jak tylko zwolnię lub stanę to temperatura leci nawet poniżej 70 stopni. Co o tym sądzicie?

Opublikowano

Mam EXEO z silnikiem CAGA i mam identyczne objawy jak większość piszących w tym temacie. Jak tylko temperatura spadła w okolice zera to zaczął się problem z niedogrzewaniem. W wyższej temperaturze otoczenia problem nie występuję. Ktoś zna przyczynę?

Opublikowano
Mam EXEO z silnikiem CAGA i mam identyczne objawy jak większość piszących w tym temacie. Jak tylko temperatura spadła w okolice zera to zaczął się problem z niedogrzewaniem. W wyższej temperaturze otoczenia problem nie występuję. Ktoś zna przyczynę?
Ja podobnie exeo 2.0 tdi CJCA w zimie 90stopni tylko po trasie.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...