Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Attis3

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Producent nie widzi problemu, ale pierścienie zmienił. Boi się mówić głośno ile aut ma te dziadowskie pierścienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy! Zastanawiałem się ostatnio trochę bardziej dogłębnie nad tym naszym problemem poboru oleju, przeczytałem jeszcze raz nasz temat oraz artykuły powiązane z tematem. Wychodzi na to, że wina leży po stronie pierścieni olejowych, mianowicie ich konstrukcji - wysokości (2mm) oraz budowy odmy silnika. Skupiając się na tym pierwszym, czyli pierścieniach. Wymiar pierścieni w ALT to: 82.51mm 1.2/1.5/2. Przeglądając sklepy z częściami w starszych samochodach np: Audi 80 stosowane były takie same pierścienie 82.50, lecz pierścień olejowy był 3mm wysoki. Opel również stosował 3mm, a w niektórych przypadkach nawet i 4mm. Teraz pytanie jak myślicie jak by tak przetoczyć rowki tłoka na pierścień olejowy np: 3mm z Audi 80 lub innego modelu? :naughty: Zapraszam do dyskusji. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze mozna przetoczyc, ale napewno widziales ze tloki sa dosc niskie. W zwiazku z czym zwiekszenie szczeliny dodatkowo je oslabia, pytanie tylko jak bardzo. Czy takie tloki wytrzymaja 100tys czy 50tys. To jest najwazniejsze pytanie . No i ryzyko ponosisz ty. Jesli dokonasz tego typu moda to informuj co i jak wyszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie, będę wymieniał czwórnik bo ładnie mi łauje olej w dolot, ile to pomoże zobaczymy, jednak jeszcze kwestia odmy, też ją wymienić czy nie, jeżeli z zewnątrz jest sucha i cała?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Kizior!Nic ci to nieda.Ja też wymieniałem czwórnik bo w starym membrana,która jest w środku się rozleciała i olej wlatywał w dolot.Po wymianie było tak samo.Wczoraj zrobiłem sobie moda odmy wedłóg xsebo1,może to coś pomoże z ubytkiem oleju,jeśli nie to trudno,ale chociaż dolot będzie suchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lepiej zainwestować OCT i żyć z tym problemem. Możesz zapodać ten MOD, coś kojażę chyba ten mod po nazwie autora.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafix jaka mode zrobil xebo1? Ta moda to lipa. W ogole to jak dobrze odpowietrzycie korbe to cisnienie nie bedzie z sila przeciskalo oleju przez pierscienie. Ja teraz zalalem olejem Castrol GLX 10w40 i zero ubytku.

Fizolofia typu olej mniej wiecej lotny, paranoja to przeciez nie wrc ze liczy sie kazda sekunda.

Rozwiazanie z poborem oleju jest tak banalnie proste ze wiekszosc osob doszukuje sie filozoficznego rozwiazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie, będę wymieniał czwórnik bo ładnie mi łauje olej w dolot, ile to pomoże zobaczymy, jednak jeszcze kwestia odmy, też ją wymienić czy nie, jeżeli z zewnątrz jest sucha i cała?

Pozdro

witaj Kizior. ja osobiście wymieniłem czwórnik bo pociło mi się kolo uszczelki. dolot był suchy i jest do tej pory. wymieniłem ostatnio odmę tą gruszkę i zrobiłem jak narazie 200 km i ciężko mi się wypowiedzieć jaki bedzie efekt, jak narazie kontrolka na fisie o niskim stanie poziomu oleju nie pojawia sie. a jakie masz problemy z alt swoim. ile ci żre oleju na 1000 km.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ze mozna przetoczyc, ale napewno widziales ze tloki sa dosc niskie. W zwiazku z czym zwiekszenie szczeliny dodatkowo je oslabia, pytanie tylko jak bardzo. Czy takie tloki wytrzymaja 100tys czy 50tys. To jest najwazniejsze pytanie . No i ryzyko ponosisz ty. Jesli dokonasz tego typu moda to informuj co i jak wyszlo

Jak narazie pytam teoretycznie, bo kompletnie nie mam czasu by zająć się tym praktycznie :wink:. Czy osłabimy tłoka, coś na pewno, ale nie za wiele ponieważ zebrany byłby materiał pionowo a nie w głąb tłoka. Grubość tłoka w rowku byłaby taka sama.

Przykładowe linki:

pierscienie jednoczesciowe - odwieczny problem : Benzyna - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

Kompresja cylindrów i ewentualny remont silnika AQY : Benzyna - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

Pierścienie golf iv 2.0 : Benzyna - Najwieksze forum uzytkownikow aut Volkswagen Golf -

Na koniec sprawdźcie i porównajcie wymiary pierścionków w Waszych ALT (zdarzają się dwa opisy średnic 82,51 i 82,50). Może te pierścienie również podejdą do ALT i będzie to kluczem do sukcesu? :)

Nawiązując do postu kolegi, można by zastosować również te pierścienie jednoczęściowe firmy PRIMA. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie, będę wymieniał czwórnik bo ładnie mi łauje olej w dolot, ile to pomoże zobaczymy, jednak jeszcze kwestia odmy, też ją wymienić czy nie, jeżeli z zewnątrz jest sucha i cała?

Pozdro

witaj Kizior. ja osobiście wymieniłem czwórnik bo pociło mi się kolo uszczelki. dolot był suchy i jest do tej pory. wymieniłem ostatnio odmę tą gruszkę i zrobiłem jak narazie 200 km i ciężko mi się wypowiedzieć jaki bedzie efekt, jak narazie kontrolka na fisie o niskim stanie poziomu oleju nie pojawia sie. a jakie masz problemy z alt swoim. ile ci żre oleju na 1000 km.??

Witam.

Ile żre to nie wiem, kupiłem miasiąc temu, pojeździłem 3 tygodnie, jakieś 30km/dziennie. Było około połowy na bagnecie, około ponieważ miarka na tym bagnecie to porażka. Po tym okrecie sprawdzam i jest minimum. Nie dolewałem nic tylko od razu pojechałem na wymianę. Dziś zalany 5W40 Valvoline SynPower. Zobacze w jakim okrecie wypije 1l. Kolega w TFSI 2.0 dolewa 2-2,5l na 10k, jeździ tylko po mieście.

Co do czwórnika to nie wiem co z tym robić, wymienić czy od razu separator. Czwórnik mokry w miejscu wyjścia na dolot kolektora ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kizior mogę Ci polecić Valvoline, ale VR1 Racing 5W50 plus przy każdej wymianie płukanka np: motul, liqu molly itp. Na Mobilu 5w50 dolewałem co 900-1000km, a na tym Valvoline robię ok 2000km. Płukankę robiłem już 4x. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafix jaka mode zrobil xebo1? Ta moda to lipa. W ogole to jak dobrze odpowietrzycie korbe to cisnienie nie bedzie z sila przeciskalo oleju przez pierscienie. Ja teraz zalalem olejem Castrol GLX 10w40 i zero ubytku.

Fizolofia typu olej mniej wiecej lotny, paranoja to przeciez nie wrc ze liczy sie kazda sekunda.

Rozwiazanie z poborem oleju jest tak banalnie proste ze wiekszosc osob doszukuje sie filozoficznego rozwiazania.

Witaj!Zrobiłem podobnie jak xsebo1 i Attis3 bo też zastosowałem przerobiony czwórnik,z tym,że wlot do gruchy dałem niżej,tak jak zalecałeś xsebo1.Pozdro

Witam.

Panowie, będę wymieniał czwórnik bo ładnie mi łauje olej w dolot, ile to pomoże zobaczymy, jednak jeszcze kwestia odmy, też ją wymienić czy nie, jeżeli z zewnątrz jest sucha i cała?

Pozdro

witaj Kizior. ja osobiście wymieniłem czwórnik bo pociło mi się kolo uszczelki. dolot był suchy i jest do tej pory. wymieniłem ostatnio odmę tą gruszkę i zrobiłem jak narazie 200 km i ciężko mi się wypowiedzieć jaki bedzie efekt, jak narazie kontrolka na fisie o niskim stanie poziomu oleju nie pojawia sie. a jakie masz problemy z alt swoim. ile ci żre oleju na 1000 km.??

Witam.

Ile żre to nie wiem, kupiłem miasiąc temu, pojeździłem 3 tygodnie, jakieś 30km/dziennie. Było około połowy na bagnecie, około ponieważ miarka na tym bagnecie to porażka. Po tym okrecie sprawdzam i jest minimum. Nie dolewałem nic tylko od razu pojechałem na wymianę. Dziś zalany 5W40 Valvoline SynPower. Zobacze w jakim okrecie wypije 1l. Kolega w TFSI 2.0 dolewa 2-2,5l na 10k, jeździ tylko po mieście.

Co do czwórnika to nie wiem co z tym robić, wymienić czy od razu separator. Czwórnik mokry w miejscu wyjścia na dolot kolektora ssącego.

Kolego tak jak wcześniej ci pisałem to w moim przypadku nic to nie dało,dolot dalej miałem zachlapany olejem.Co do gruchy to jeśli nie masz pękniętej to też nie warto wymieniać,bo wielu wymieniło i nic im to niedało.Tymbardziej,że to nie są małe koszta,bo grucha kosztuje ok.180zł,a czwórnik ok.45zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich internautów ktorzy borykaja sie z problemem silnika 2.0 Alt,otóż ubywanie oleju jest normą jak tym silniku,ponieważ odma wychodzi do trojnika który łączy sie z pokrywa zaworów po czym bezprośrednio opary idą w dolot, tak naprawde nawet nie mozna nazwac ze jest to odma tylko rura odpowietrzajaca,nie ma co sie dziwc ze olej idzie w dolot poniewaz trojnik przpuszcza olej nie ma tam zadnego filtra ani kanalikow ktore by zatrzymaly olej a powietrze wypuscilo w dolot,natomiast rozwiazanie jest proste przed trojnikiem zaczynajac od tzw "odmy" wstawiam malutkie sitko metalowe przez ktore przeleci powietrze olej zostaie po czym wroci do silnika wystarczy rozmiar kratki sika np. sitko kuchenne do herbaty czy cos podobnego, ewentualnie powiekszyc nieco ogniwa sitka, zalozyc takie sitko przed trojnikiem na wezu od odmy na wejsciu do trojnika oraz na wylocie czy wlocie jak kto woli do pokrywy zaworow, rozwiazanie sprawdzone przetestowane.


Rafix jaka mode zrobil xebo1? Ta moda to lipa. W ogole to jak dobrze odpowietrzycie korbe to cisnienie nie bedzie z sila przeciskalo oleju przez pierscienie. Ja teraz zalalem olejem Castrol GLX 10w40 i zero ubytku.
Fizolofia typu olej mniej wiecej lotny, paranoja to przeciez nie wrc ze liczy sie kazda sekunda.
Rozwiazanie z poborem oleju jest tak banalnie proste ze wiekszosc osob doszukuje sie filozoficznego rozwiazania.

Witaj!Zrobiłem podobnie jak xsebo1 i Attis3 bo też zastosowałem przerobiony czwórnik,z tym,że wlot do gruchy dałem niżej,tak jak zalecałeś xsebo1.Pozdro


Witam.

Panowie, będę wymieniał czwórnik bo ładnie mi łauje olej w dolot, ile to pomoże zobaczymy, jednak jeszcze kwestia odmy, też ją wymienić czy nie, jeżeli z zewnątrz jest sucha i cała?

Pozdro

witaj Kizior. ja osobiście wymieniłem czwórnik bo pociło mi się kolo uszczelki. dolot był suchy i jest do tej pory. wymieniłem ostatnio odmę tą gruszkę i zrobiłem jak narazie 200 km i ciężko mi się wypowiedzieć jaki bedzie efekt, jak narazie kontrolka na fisie o niskim stanie poziomu oleju nie pojawia sie. a jakie masz problemy z alt swoim. ile ci żre oleju na 1000 km.??

Witam.

Ile żre to nie wiem, kupiłem miasiąc temu, pojeździłem 3 tygodnie, jakieś 30km/dziennie. Było około połowy na bagnecie, około ponieważ miarka na tym bagnecie to porażka. Po tym okrecie sprawdzam i jest minimum. Nie dolewałem nic tylko od razu pojechałem na wymianę. Dziś zalany 5W40 Valvoline SynPower. Zobacze w jakim okrecie wypije 1l. Kolega w TFSI 2.0 dolewa 2-2,5l na 10k, jeździ tylko po mieście.

Co do czwórnika to nie wiem co z tym robić, wymienić czy od razu separator. Czwórnik mokry w miejscu wyjścia na dolot kolektora ssącego.

Kolego tak jak wcześniej ci pisałem to w moim przypadku nic to nie dało,dolot dalej miałem zachlapany olejem.Co do gruchy to jeśli nie masz pękniętej to też nie warto wymieniać,bo wielu wymieniło i nic im to niedało.Tymbardziej,że to nie są małe koszta,bo grucha kosztuje ok.180zł,a czwórnik ok.45zł.

kolego zastosuj to co napisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego marcelinio, po nafcie i modzie twierdziłeś że nie bierze oleju. Mówiłeś że silnik plombowany, jednak zmieniłeś olej z motula 10w40 6100 na castrol glx 10w40 i dopiero teraz ci nie bierze? Mi olej ubywa tylko na mieście, na trasach nic a nic. Nawet milimetr nie zejdzie po 1000km, i myślę że może by gumki na zaworach wymienić przy okazji sprawdzenia zmiennych faz rozrządu. W 14 letnim silniku pewnie są już sztywne i nie są zbyt szczelne na zimnym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega testuje separator na długim przewodzie, 50cm a powrót jeszcze dłuższy, po krótkiej rozmowie stwierdził że problem jest w tym że dzwórnik jest blisko przewodu dolotowego i olej jest zasysany z czwórnika, jak narazie jego separator jest suchy, jeździ tylko po mieście, zobaczymy za kilka dni ja to będzie wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie podłacze sie pod temat.powiedzcie mi prosze i jezeli mozecie mnie oswiecic czy odma w naszych alt tj ta rura z grucha czy ten czwórnik bo zglupialem juz znalazlem takie cos na allegro i sie zdziwilem bo bierze mi olej a wymienilem gruche a nie to http://archiwum.allegro.pl/oferta/zawor-odma-audi-a4-a6-vw-passat-2-0-06b103235g-i4378755462.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forumowiecze piszą że to nic nie daje, wymiana tego czwórnika. Kolega też zmienił czwórnik i odmę na nową i dalej zasysa olej. Tj pisałem wcześniej , czwórnik jest za blisko przewodu dolotowego kolektora.

Edytowane przez Kizior Syberyjski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forumowiecze piszą że to nic nie daje, wymiana tego czwórnika. Kolega też zmienił czwórnik i odmę na nową i dalej zasysa olej. Tj pisałem wcześniej , czwórnik jest za blisko przewodu dolotowego kolektora.

To ja chyba zabieram sie za wymiane uszczelniaczy na zaworach :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...