Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kilka osób zrobiło kompleksowy remont ( wcześniej w wątki można znaleźć info ) i szału też nie było. Ponoć oleju ubywało mniej ale dalej ubywało. Przerobiłem sporo sposobów rozwiązania tego problemu ale niestety nic nie jest skuteczne :eusathink:

Sytuacje poprawiło zmiana na lepszy olej i filtry, dokładne uszczelnienie silnika oraz całego układu dolotowego. Ale olej i tak ubywa.

Oprócz tego nic się dzieje dlatego nie poszedł do żyda tylko w bagażniku zawsze mam oleju na dolewkę.

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kilka osób zrobiło kompleksowy remont ( wcześniej w wątki można znaleźć info ) i szału też nie było. Ponoć oleju ubywało mniej ale dalej ubywało. Przerobiłem sporo sposobów rozwiązania tego problemu ale niestety nic nie jest skuteczne :eusathink:

Sytuacje poprawiło zmiana na lepszy olej i filtry, dokładne uszczelnienie silnika oraz całego układu dolotowego. Ale olej i tak ubywa.

Oprócz tego nic się dzieje dlatego nie poszedł do żyda tylko w bagażniku zawsze mam oleju na dolewkę.

No u mnie oprocz poboru oleju tez sie nic nie dzieje olej w bagazniku 10w40 motul 6100s ale niestety n iedlugo sie konczy moze jakis inny??

Opublikowano

Ja wypróbuje tym razem olej firmy Millers,

Opublikowano

Ja wypróbuje tym razem olej firmy Millers,

I tak bedziemy Panowie probowac dolewac i dolewac i dolewac az cos sie wydarzy konkretniejszego :(

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich internautów ktorzy borykaja sie z problemem silnika 2.0 Alt,otóż ubywanie oleju jest normą jak tym silniku,ponieważ odma wychodzi do trojnika który łączy sie z pokrywa zaworów po czym bezprośrednio opary idą w dolot, tak naprawde nawet nie mozna nazwac ze jest to odma tylko rura odpowietrzajaca,nie ma co sie dziwc ze olej idzie w dolot poniewaz trojnik przpuszcza olej nie ma tam zadnego filtra ani kanalikow ktore by zatrzymaly olej a powietrze wypuscilo w dolot,natomiast rozwiazanie jest proste przed trojnikiem zaczynajac od tzw "odmy" wstawiam malutkie sitko metalowe przez ktore przeleci powietrze olej zostaie po czym wroci do silnika wystarczy rozmiar kratki sika np. sitko kuchenne do herbaty czy cos podobnego, ewentualnie powiekszyc nieco ogniwa sitka, zalozyc takie sitko przed trojnikiem na wezu od odmy na wejsciu do trojnika oraz na wylocie czy wlocie jak kto woli do pokrywy zaworow, rozwiazanie sprawdzone przetestowane.

Rafix jaka mode zrobil xebo1? Ta moda to lipa. W ogole to jak dobrze odpowietrzycie korbe to cisnienie nie bedzie z sila przeciskalo oleju przez pierscienie. Ja teraz zalalem olejem Castrol GLX 10w40 i zero ubytku.

Fizolofia typu olej mniej wiecej lotny, paranoja to przeciez nie wrc ze liczy sie kazda sekunda.

Rozwiazanie z poborem oleju jest tak banalnie proste ze wiekszosc osob doszukuje sie filozoficznego rozwiazania.

Witaj!Zrobiłem podobnie jak xsebo1 i Attis3 bo też zastosowałem przerobiony czwórnik,z tym,że wlot do gruchy dałem niżej,tak jak zalecałeś xsebo1.Pozdro

Witam.

Panowie, będę wymieniał czwórnik bo ładnie mi łauje olej w dolot, ile to pomoże zobaczymy, jednak jeszcze kwestia odmy, też ją wymienić czy nie, jeżeli z zewnątrz jest sucha i cała?

Pozdro

witaj Kizior. ja osobiście wymieniłem czwórnik bo pociło mi się kolo uszczelki. dolot był suchy i jest do tej pory. wymieniłem ostatnio odmę tą gruszkę i zrobiłem jak narazie 200 km i ciężko mi się wypowiedzieć jaki bedzie efekt, jak narazie kontrolka na fisie o niskim stanie poziomu oleju nie pojawia sie. a jakie masz problemy z alt swoim. ile ci żre oleju na 1000 km.??

Witam.

Ile żre to nie wiem, kupiłem miasiąc temu, pojeździłem 3 tygodnie, jakieś 30km/dziennie. Było około połowy na bagnecie, około ponieważ miarka na tym bagnecie to porażka. Po tym okrecie sprawdzam i jest minimum. Nie dolewałem nic tylko od razu pojechałem na wymianę. Dziś zalany 5W40 Valvoline SynPower. Zobacze w jakim okrecie wypije 1l. Kolega w TFSI 2.0 dolewa 2-2,5l na 10k, jeździ tylko po mieście.

Co do czwórnika to nie wiem co z tym robić, wymienić czy od razu separator. Czwórnik mokry w miejscu wyjścia na dolot kolektora ssącego.

Kolego tak jak wcześniej ci pisałem to w moim przypadku nic to nie dało,dolot dalej miałem zachlapany olejem.Co do gruchy to jeśli nie masz pękniętej to też nie warto wymieniać,bo wielu wymieniło i nic im to niedało.Tymbardziej,że to nie są małe koszta,bo grucha kosztuje ok.180zł,a czwórnik ok.45zł.

kolego zastosuj to co napisałem

Kolego ja sitka też stosowałem,a i tak olej miałem w dolocie.

Dla posiadaczy altków powinny być stosowane ulgi olejowe! :grin:

Edytowane przez rafix445
Opublikowano

Witaj. Moge zalac obojetnie jakim olejem i wezmie max od wymiany do wymiany 500ml oleju. A ty kolego masz zle zrobiona mode, zly olej a co najgosza szukasz problemu tam gdzie go nie ma. Zobacz sam juz na trasie nie bierze oleju. Zastosuj sie do moich wskazowek a zapomnisz o poborze oleju

Opublikowano

Co proponujesz? W gruszke wsadzić rurkę i jakiś 10w40?

Opublikowano

Zastosuj plukanke z nafty jak na poczatku

W gruche zaladuj rurke jak najnizej ja puszczajac w dol glowke zarób maszynka zeby byl kołnierz. No i olej moze byc nawet z Tesco (lotos) 10W40 castrol GLX 10W40

Nic silnikowi nie bedzie a na drozsze oleje szkoda kasy.

Powiem wam ze dielar toyota zalewa np wiekszosc swoich nowych aut liesengowych olejem 15w40

Opublikowano

Zastosuj plukanke z nafty jak na poczatku

W gruche zaladuj rurke jak najnizej ja puszczajac w dol glowke zarób maszynka zeby byl kołnierz. No i olej moze byc nawet z Tesco (lotos) 10W40 castrol GLX 10W40

Nic silnikowi nie bedzie a na drozsze oleje szkoda kasy.

Powiem wam ze dielar toyota zalewa np wiekszosc swoich nowych aut liesengowych olejem 15w40

Co do oleju to bardzo sie mylisz . Jego jakosc ma duze znaczenie , jak ze wszystkim w życiu. Mam kontakt z osoba ktora wiele lat przepracowala w ASO audi. Jest mechanikiem i pamieta jak przyjezdzaly pierwsze ALT z problemem olejowym i samo aso nie wiedzialo co robic. Testowali wszystko podobnie jak my , skonczylo sie na tym ze silnik zostal oddany do ekspertyzy i werdykt byl jeden wytarte tuleje cylindrow w "jajko" oraz pierscienie olejowe do wymiany. Od tamtego czasu ASO upartym klientom wymienialo blok silnika oraz dawalo inne tloki z pierscieniami. Po czym problem znikal. Jako ze znajomy nie jest juz pracownikiem ASO poprosilem go o zdobycie informacji jakie to byly tloki i pierscienie. Niestety problem z blokiem i tulejami jest taki , ze tuleje sa dosc cienkie i nie bardzo jest co szliwowac , a wymiana calych tulei jest zbyt droga.

Opublikowano

Również zgadzam się z ,,benyA4,, co do jakości oleju stosowanego w ALT. Wiem to z własnego doświadczenia..

Opublikowano

Beny po co przeplacac jak np. motul i castrol zdaje swoj egzamin. Pakowac siano do taczki za 14tys.Robic remonty za 5tys i dalej to samo. Ja zrobilem mode za 150zl(czesci)przerobilem z 6. 2.0 ALT i kazdy ZADOWOLONYzadowolony.

Beny A4 nawiazujac do ASO nikogo nie obrazajac to 90% to gamonie. Aso dziala na zasadzie skladania prefabrykatow. A dobry mechanik sklada srubke po srubce. A na marginesie mam kolesoa ktory siedzi w biurze w ASO i za glowe bys sie zlapal co oni tam odwalaja nie tylko z olejami

Opublikowano

Beny po co przeplacac jak np. motul i castrol zdaje swoj egzamin. Pakowac siano do taczki za 14tys.Robic remonty za 5tys i dalej to samo. Ja zrobilem mode za 150zl(czesci)przerobilem z 6. 2.0 ALT i kazdy ZADOWOLONYzadowolony.

Gdzie są Ci zadowoleni? bo jakoś jeszcze żaden się nie wypowiedział, po za tym pewnie jest tak jak pisze Beny, niestety wpadka producenta, nie tylko audi miało takie wpadki, identyczna historia mazdy z silnikiem 1,5 gdzie wiekszość spala olej i winne są pierścienie olejowe i/lub zużyte tuleje.

Opublikowano (edytowane)

Bolesne jest to że długo z tym nic nie robili, kolega ma A6 z '08 i też dolewa 2-3l między wymianami. Nie wiem jak z było później, ale mimo wszystko to Audi i ja się nie spodziewałem takiej wtopy. Kupiłem benzynke, bo zawsze miałem, kupiłem raz ON i dzięki, nigdy więcej, chyba że w Ursusie :)

Edytowane przez Kizior Syberyjski
Opublikowano

Witam a co powiecie panowie na preparaty do usuwania nagaru w silniku i niby takowe srodki zapobiegaja zapiekaniu sie pierscieni na tlokach.Jak mowi instrukcja produktu jezeli to nie pomoze to trzeba wymienic pierscienie na tlokach a czy w jakis cudowny sposob mozna stwierdzic czy faktycznie pierscienie sa zapieczone np sprawdzenie cisnienia w cylindrach czy jak to sie tam zwie soryza bledy pzdr ;)


Byl u mnie kumpel z intercarsu i zadzwonil do goscia z liqui moly i facet mowi ze u jego ojca w passacie bral 0,5 na 1000tys po zalaniu dwusiarczku wszystko ustapilo i do tego plukanka

Opublikowano

Witam a co powiecie panowie na preparaty do usuwania nagaru w silniku i niby takowe srodki zapobiegaja zapiekaniu sie pierscieni na tlokach.Jak mowi instrukcja produktu jezeli to nie pomoze to trzeba wymienic pierscienie na tlokach a czy w jakis cudowny sposob mozna stwierdzic czy faktycznie pierscienie sa zapieczone np sprawdzenie cisnienia w cylindrach czy jak to sie tam zwie soryza bledy pzdr ;)

Byl u mnie kumpel z intercarsu i zadzwonil do goscia z liqui moly i facet mowi ze u jego ojca w passacie bral 0,5 na 1000tys po zalaniu dwusiarczku wszystko ustapilo i do tego plukanka

na wytarte tuleje cylindrów i kiepskie pierscienie nic nie pomoze. Wykrec swiece i wlej sobie nafte, jak bedzie wszystko sprawne to nafta nie przeleci na dół , jak znam życie i ALT to nafta przeleci jak przez durszlak :)

Opublikowano

Byc moze przeleci nafta ale ja zaryzykuje nic nie ma do stracenia zaleje ten wynalazek a moze cos pomoze a jak nie to w niedziele jade na rybki bede niedaleko rzeki takze jest gdzie zepchnac auto :kox:

Opublikowano

Normalnie szok , 119 stron pisania jak uleczyć zajechany silnik :grin:

Opublikowano

Litr benzyny i zapalka :)

Opublikowano

xebo1 pomysl niezly ale slad po aucie zostanie a jak sie go utopi to moze nikt tej puszki pandory nie znajdzie

Opublikowano

Olej juz mi nie znika, bo nie jeżdżę :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...