Majki1985 Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Jak sprawdzalem olej wczoraj co prawda na cieplym silniku jeszcze cos tam bylo ale zeby nie robic tego rano dolalem 200ml dzis sprawdzam stan max nawet troche za duzo moze czujnik jakis czy cos
xsebo1 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 a u mnie niezmiennie od 8 lat...ok. 250ml/12000km. Motul 6100S+ lany w tym aucie już przy przebiegu ok. 40 tyś km. Silnik pracuje jak nowy. I powiem wam, że właśnie przez silnik jestem nadal przy tym aucie, bo miałbym ochotę na coś nowszego. Ile teraz masz nakręcone?
kiko79 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 a u mnie niezmiennie od 8 lat...ok. 250ml/12000km. Motul 6100S+ lany w tym aucie już przy przebiegu ok. 40 tyś km. Silnik pracuje jak nowy. I powiem wam, że właśnie przez silnik jestem nadal przy tym aucie, bo miałbym ochotę na coś nowszego. Ile teraz masz nakręcone? 131 tyś. km; przebieg jak najbardziej prawdziwy. Nie wiem od czego to zależy, ale znajomy miał taki sam silnik w a4 od nowości (kupiony w polskim salonie) i od nowości mu żłopał. Ja teraz jestem 1500km po zmianie oleju i stan MAX.
xsebo1 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Kupiłem z autentycznym przebiegiem 165 tyś 2 lata temu, dziś 215 tyś i gdyby nie ten olej to było by naprawdę super. Inwestuje w auto na bieżąco i coraz to bardziej skłaniam się do remontu (tłoki nadwymiarowe+reszta co potrzebne). Pb w trasie spala mi mało 7.2 przy 130, tylko ten olej... Co wymianę 2x5l... a u mnie niezmiennie od 8 lat...ok. 250ml/12000km. Motul 6100S+ lany w tym aucie już przy przebiegu ok. 40 tyś km. Silnik pracuje jak nowy. I powiem wam, że właśnie przez silnik jestem nadal przy tym aucie, bo miałbym ochotę na coś nowszego. Ile teraz masz nakręcone? 131 tyś. km; przebieg jak najbardziej prawdziwy. Nie wiem od czego to zależy, ale znajomy miał taki sam silnik w a4 od nowości (kupiony w polskim salonie) i od nowości mu żłopał. Ja teraz jestem 1500km po zmianie oleju i stan MAX.Bardzo dobrze trafiłeś Z takim szczęściem zagraj w totolotka, kumulacja jest Pozdrawiam
kiko79 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Opublikowano 22 Sierpnia 2015 no to trochę Ci połyka tego oleju. Gdzieś czytałem, ze na pobór oleju w ALT składa się wiele czynników...elementy silnika błędnie zaprojektowane, rodzaj oleju, styl jazdy. Jak kupowałem auto to miało ono 47 tyś km i tylko raz przeszło serwis LongLife. W serwisie niemieckim Audi mechanicy oświecili mnie żebym lał Motula 6100S+ 10w40, bo rzekomo to uratuje ten silnik. Więc od kilku lat tak sobie leję a efekt jest taki jaki jest. Tylko raz wlałem motula 5w40 i połykał wtedy sporo. Po powrocie na 6100S+ jak ręką odjął.
Majki1985 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Wiem wiem Panowie temat juz byl ale tego tutaj jes na forum chyba z milion sory za moje lenistwo ale czy moglby ktos z was mi podpowiedziec otoz:W trasie co jakies 90km nieszczesna kontrolka czyli postoj otwieram mache kontrolka znika bagnet suchy mija 5 min olej w normie znowu 80-90 km i powtorka z rozrywki trasa po gorzystych terenach nie wiem czy ma to jakikolwiek wplyw i teraz pytanie czy czujnik czy smok zawalony prosze o pomoc i dziekuje
Han Solo Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Jestem chyba przekonany, że ten problem to wadliwa konstrukcja układu odpowietrzania karteru, olej nie dostaje się do komory spalania przez nieszczelne uszczelniacze zaworowe, ani pierścienie, po prostu wyciska go do przepustnicy i przez nią do cylindrów... Całe to zjawisko, jakie by nie było jest na pewno kosmiczną wpadą AUDI
Elendir Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 U mnie poł litra na tysiąc ale mam wyciek oleju gdzieś na rozrządzie - pokrywa rozrządu jest cała uwalona plus spora plama na osłonie dolnej pod silnikiem - plama jest cały czas mokra więc coś tam ciągle cieknie we wrześniu oddaje do mechanika i zobaczę może te branie oleju trochę się zmniejszy ..
maru Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Jestem chyba przekonany, że ten problem to wadliwa konstrukcja układu odpowietrzania karteru, olej nie dostaje się do komory spalania przez nieszczelne uszczelniacze zaworowe, ani pierścienie, po prostu wyciska go do przepustnicy i przez nią do cylindrów... Całe to zjawisko, jakie by nie było jest na pewno kosmiczną wpadą AUDI Ale w jaki sposób, którędy?? Ja u siebie mam suchą odme i wszystkie przewody w jej okolicach silnik pracuje równo, cicho, przebieg potwierdzony 166 tys., nie kopci, autko ogólnie jak malina, a oleju wpierdziela 1l na 1000km albo nawet troche więcej Zmieniłem ostatnio olej na półsyntetyk Motula 15w50, może coś pomoże...
Elendir Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 To chyba źeś mineralny wlał a nie półsyntetyk rozwalisz silnik na tym oleju ..
xsebo1 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Kupiłem na dolewki polecany liqui moly 5w40 synthoil i poprawa jest. Zrobiłem trasę 1150 do Danii i ubyło 1/4 miarki. Z radości flaszke kupiłem Drogi jest ten olej - 180 zł, ale znika go zdecydowanie mniej. Dolewka co 2-2,5 tyś km Potestuje w drodze powrotnej, dopiero za 4 lub 8 tygodni
maru Opublikowano 25 Sierpnia 2015 Opublikowano 25 Sierpnia 2015 To chyba źeś mineralny wlał a nie półsyntetyk rozwalisz silnik na tym oleju .. Półsyntetyk z normami m.in. do ALT https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/4100-power-15w50
kiko79 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 To chyba źeś mineralny wlał a nie półsyntetyk rozwalisz silnik na tym oleju .. Półsyntetyk z normami m.in. do ALT https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/4100-power-15w50 norma do ALT to 502.00/505.00 Norma 501.01 nadaje się do silników benzynowych ale starej generacji, na pewno starszej niż ALT.
maru Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 (edytowane) To chyba źeś mineralny wlał a nie półsyntetyk rozwalisz silnik na tym oleju .. Półsyntetyk z normami m.in. do ALT https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/4100-power-15w50 norma do ALT to 502.00/505.00 Norma 501.01 nadaje się do silników benzynowych ale starej generacji, na pewno starszej niż ALT. Nie wiem skąd ta norma 505.00.... bo w oryginalnej książce osługi jest mowa o normie właśnie 501.00 502.00 i 503.00 Edytowane 26 Sierpnia 2015 przez maru
kiko79 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 To chyba źeś mineralny wlał a nie półsyntetyk rozwalisz silnik na tym oleju .. Półsyntetyk z normami m.in. do ALT https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/4100-power-15w50 norma do ALT to 502.00/505.00 Norma 501.01 nadaje się do silników benzynowych ale starej generacji, na pewno starszej niż ALT. Nie wiem skąd ta norma 505.00.... bo w oryginalnej książce osługi jest mowa o normie właśnie 501.00 502.00 i 503.00 505.00 jest dla diesla, 502.00 dla benzyny
staszek_kolasa Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Koledzy, mam małe pytanie odnośnie tego dodatku od Lqui Molly. Każdy wypowiada się tutaj o tym, że po jego zapodaniu do silnika zmniejsza się zużycie oleju. Pytanie jak to ma się do takich elementów jak wariator i inne napinacze hydrauliczne. Przecież skoro ten specyfik miesza się z olejem, to tak naprawdę osiada na wszystkich podzespołach samochodu. Nie jest czasem tak, że mimo poprawy kondycji niszczy inne podzespoły? Nie jestem znawcą tematu, dlatego też pytam mądrzejszych. Patrzył ktoś co tam się w silniku dzieje po przejechaniu jakiś 15-20 tys. km po aplikacji tego środa?
xsebo1 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Ceratec od liqui moly nie zmniejsza apetytu na olej. Poprawa była, ale szybko wróciło do normy... niestety... Pomaga jedynie dobry olej Ale silnik wycisza doskonale
staszek_kolasa Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Czyli tak naprawdę szkoda kasy? Ja jeżdżę na Motulu 10W40, łyka mi go 0.5-0.8L na 2.5-3 tyś. km, więc jeszcze tragedii nie ma. Czyli jedynie wymiana pierścieni i dobrze zrobiony remont rozwiązują problem? Bo tak naprawdę nie odmą, a źle skonstruowanymi pierścieniami ten olej ucieka...
xsebo1 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Ciężko powiedzieć co jest powodem, może cylindry są eliptyczne. Wtedy honowanie i nadmiarowe tłoki. Jeśli by nie było źle to tłoki do przeróbki, zmiana pierścieni zgarniających. Oryginał w alt to nowatorski pomysł z którego koncern się wycofał (dopiero po pozwaniu u USA). Bardzo cienkie, tendencja do zapiekania, projektowane pod oleje lekkobiezne. Nie wyszło a my lejemy, lejemy i lejemy olej głowiąc się i kombinując. Gdyby nie mój alt nie zaprzyjaźnił bym się tak z forum
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się