Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie nie ma się co gryzźć 2.0 czy to PB czy TDI z grupy VAGa to są nieudane jednostki i tyle... Ten temat i tak jest jednym wielkim OT, pomysłów od groma a olej jak wciągał tak wciąga dalej :P jedynie porządny i drogi remont może coś dać, a inne rozwiązania typu oct czy gęściejszy olej to tylko próby oszukania samego siebie :P do tego wariator, dość częste usterki MAF, pompy paliwa, źle skonstruowane odpowietrzenie skrzyni korbowej... Szkoda się rozpisywać.

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Moze zacznijcie swoje brudy prac gdzie indziej albo po ryju sobie dajcie jak wam zalezy napewno nie robcie tego tutaj

Opublikowano

Ktoś się tu chce dowartościować?

1.8 ARG lepsze od ALT? Zamontuj taki w B6 i się przekonaj. ALT ma 195Nm przy 3300, to jest moment jak w 1.9TDI 130, oba silniki mają taki sam sprint i V max. ALT rusza od 2500 i ciągnie do 5500 przy minimalnym spadku momentu. ARG 173 Nm okolicy 4000 obrotów rusza o wiele później i słabiej ciągnie. Po to wsadzili w ALT wariator, dwumas i zmienny dolot, żeby dawał radę z budą B6, ARG nie dałby rady. Sądzę, że ten wątek możemy uznać za zamknięty.

Uszolek, jeśli chcesz się polewać z ALT, to źle trafiłeś. Zapraszamy do działu 1.8T, albo V6. Nie zapomnij napluć na 1.8 FSI / 2.0 FSI / 2.0 TFSI w wolnej chwili na 1.2 TSI i 1.4 TSI, bo jako pro hejter z pewnością nie pominiesz 2.0 TDI PD i kilku V6, nie wspominając o jednorazówkach 1.2 MPI 6v i 12v i padace 1.4 TDI.

Sorry za OT, ale musiałem. Wpada dzieciak i robi syf, autem nie jeździł, ale się znafca wypowie. Spierdolony silnik, bo wciąga olej. Dobre sobie. V6 tki w Audi wpieprzają olej, komuś to przeszkadza? Spierdolone są, na złom je? Mazda RX-8 lubi sobie tak łyknąć, to też auto do niczego? ALT ma swoje wady, ale nie róbmy z niego złomu, te silniki robią po 300000 i jeżdżą nadal.

Wracając do tematu
Mój bierze jak brał, poza tym nic mu nie jest i tak od 50000 km. Zaleję za 2 miesiące jeszcze LM Synthoil, przy kolejnej zmianie coś innego z wyższej półki, jeśli to nie zmieni ubytków, to olewam temat i będę po prostu dolewał. Szkoda czasu i kasy na eksperymenty. 250ml oleju/1000 km nie majątek.

Opublikowano

Ktoś się tu chce dowartościować?

1.8 ARG lepsze od ALT? Zamontuj taki w B6 i się przekonaj. ALT ma 195Nm przy 3300, to jest moment jak w 1.9TDI 130, oba silniki mają taki sam sprint i V max. ALT rusza od 2500 i ciągnie do 5500 przy minimalnym spadku momentu. ARG 173 Nm okolicy 4000 obrotów rusza o wiele później i słabiej ciągnie. Po to wsadzili w ALT wariator, dwumas i zmienny dolot, żeby dawał radę z budą B6, ARG nie dałby rady. Sądzę, że ten wątek możemy uznać za zamknięty.

Uszolek, jeśli chcesz się polewać z ALT, to źle trafiłeś. Zapraszamy do działu 1.8T, albo V6. Nie zapomnij napluć na 1.8 FSI / 2.0 FSI / 2.0 TFSI w wolnej chwili na 1.2 TSI i 1.4 TSI, bo jako pro hejter z pewnością nie pominiesz 2.0 TDI PD i kilku V6, nie wspominając o jednorazówkach 1.2 MPI 6v i 12v i padace 1.4 TDI.

Sorry za OT, ale musiałem. Wpada dzieciak i robi syf, autem nie jeździł, ale się znafca wypowie. Spierdolony silnik, bo wciąga olej. Dobre sobie. V6 tki w Audi wpieprzają olej, komuś to przeszkadza? Spierdolone są, na złom je? Mazda RX-8 lubi sobie tak łyknąć, to też auto do niczego? ALT ma swoje wady, ale nie róbmy z niego złomu, te silniki robią po 300000 i jeżdżą nadal.

Wracając do tematu

Mój bierze jak brał, poza tym nic mu nie jest i tak od 50000 km. Zaleję za 2 miesiące jeszcze LM Synthoil, przy kolejnej zmianie coś innego z wyższej półki, jeśli to nie zmieni ubytków, to olewam temat i będę po prostu dolewał. Szkoda czasu i kasy na eksperymenty. 250ml oleju/1000 km nie majątek.

mi już wcina 1l/1000km ale dużą winą są moje krótkie odcinki pokonywane w zimie.

w trasie obstwiam tak 1l/2000km

mam castrola 10w40 polsyntetyk, rówinez na jesieni zmienie olej na jakis inny. nie martwie sie, dolewam, jeżdże. 30zl miesiecznie po kieszeniach nie daje, są inne ważniejsze rzeczy w ALT do roboty ; )

a propo silników to jezeli sie dba to przejedzie i 2-3 razy tyle

Opublikowano

No dobra panowie, olej olejem, awaryjność awaryjnością, ale jak można wytłumaczyć fakt, że silnik na ciepłym (na trasie lub w mieście po 20-30 km) jest taki ospały? Wczoraj zrobiłem ok 60 km po mieście, korki i te sprawy i miałem wrażenie, że ten silnik się męczy... Jakby nie miał czym oddychać, wciskasz pedał i sie ledwo co zbiera a żal kręcić do tych 4000 czy tam 5000 obrotów... Gdzieś widziałem czyjąś wypowiedz i ktoś skomentował, że ten silnik już tak ma, że na zimnym ciągnie ładnie a na ciepłym jest słabo, ale nie oszukujmy się, 130 km to nie 60... I 50 Nm też ten ALTek nie ma

Opublikowano

No dobra panowie, olej olejem, awaryjność awaryjnością, ale jak można wytłumaczyć fakt, że silnik na ciepłym (na trasie lub w mieście po 20-30 km) jest taki ospały? Wczoraj zrobiłem ok 60 km po mieście, korki i te sprawy i miałem wrażenie, że ten silnik się męczy... Jakby nie miał czym oddychać, wciskasz pedał i sie ledwo co zbiera a żal kręcić do tych 4000 czy tam 5000 obrotów... Gdzieś widziałem czyjąś wypowiedz i ktoś skomentował, że ten silnik już tak ma, że na zimnym ciągnie ładnie a na ciepłym jest słabo, ale nie oszukujmy się, 130 km to nie 60... I 50 Nm też ten ALTek nie ma

NA LPG CZY PB ? pierwsze slysze, wg mnie benzyna potrzebuje obrotów, tzw przepalenia. jak nie wykręcasz takich obrotów i jezdzisz cały czas do 3000 to może poprostu sam go zamuliłeś ? ja przepalam raz na jakiś czas i nie mam problemu. na benzynie ciągnie jak zły :)

Opublikowano

Brawo azrael, nic dodać nic ująć.

Żal już ściska jak się czyta te posty dlatego nie zasmiecajcie tematu problemu olejowego innymi bolączkami ALT.

Opublikowano

No dobra panowie, olej olejem, awaryjność awaryjnością, ale jak można wytłumaczyć fakt, że silnik na ciepłym (na trasie lub w mieście po 20-30 km) jest taki ospały? Wczoraj zrobiłem ok 60 km po mieście, korki i te sprawy i miałem wrażenie, że ten silnik się męczy... Jakby nie miał czym oddychać, wciskasz pedał i sie ledwo co zbiera a żal kręcić do tych 4000 czy tam 5000 obrotów... Gdzieś widziałem czyjąś wypowiedz i ktoś skomentował, że ten silnik już tak ma, że na zimnym ciągnie ładnie a na ciepłym jest słabo, ale nie oszukujmy się, 130 km to nie 60... I 50 Nm też ten ALTek nie ma

NA LPG CZY PB ? pierwsze slysze, wg mnie benzyna potrzebuje obrotów, tzw przepalenia. jak nie wykręcasz takich obrotów i jezdzisz cały czas do 3000 to może poprostu sam go zamuliłeś ? ja przepalam raz na jakiś czas i nie mam problemu. na benzynie ciągnie jak zły :)

Szczerze mówiąc nie odczuwam żadnej różnicy na jeździe na LPG czy PB... A jeśli jest to jakaś minimalna... Nie jezdze ciągle do 3 000, nieraz trzymam do 5, bywa że i do czerwonego podejdzie, ale to jest sporadyczna jazda, jezdzę normalnie, samochód mam od 4 miesięcy. W trasie zdażało się do 200 podkręcić raz na miesiąc. Tak więc nie sądzę by był zamulony w jakiś dziwny sposób.

Opublikowano

Makos_9507 : Jak masz wszystko inne zdrowe to zajrzyj do przepustnicy czy nie jest cała w oleju, z raz na rok trzeba tam popatrzeć i wyczyścić, wtedy od razu lepiej jedzie ;) A swoją droga na LPG lepiej mi jeździło, dopóki nie poprzestawiałem mapy LPG na biedniejszą :/ Ale to już moja głupota :P

Opublikowano

Ok zajrzę w sobotę popołudniu co i jak z nią, mam też niesprawną kierownicę powietrza, planuję otworzyć ją na stałe tak jak to zrobili już niektórzy. Wtedy pewnie będę musiał też przejechać się do gazownika by posprawdzał czy wszystko jest jak nalezy

Opublikowano

Witam . Panowie tez mam 2.0 ALT. Brał mi 1l na 1000km. Zalałem 10w40 LM MoS2. Zrobiłem 2500 km narazie i nic, zadnych dolewek. Nie wymieniajcie zadnych ezetorow itp. to pieniadze w błoto. w tym silniku musi byc 10w40 LM. Ja nie robilem zadnych przerobek odm i wymian roznych czesci to nic nie da. Tu głownie chodzi o dobor oleju, nic wiecej.

Ty to się znasz na silnikach. Szkoda komentować. Wlej nawet naftę to przecież twój silnik.

Ja nie mówie ze sie znam na silnikach. Tylko z własnego doświadczenia mowie ze olej LM 10W40 MoS2 jest bardzo dobry. W tym momencie zrobilem ok 3000 km i zadnych dolewek. Wczesniej castrol 5w40 i 1l na 1000. Szlak mnie trafiał. Z adnych płukanek i wymian ezetorow nie robilem. LM 10W40 MoS2 jest bardzo drogi ale warto. Dodam jeszcze ze silnik ciszej pracuje teraz, badzo ładnie cichutko odpala na zimnym. Moj znajomy ma rowniez ten silnik tylko ze w passacie i ten olej juz leje od bardzo dawna i jest zadowolony.

Opublikowano

Czy ktoś może jednoznacznie napisać czy wymiana tego zaworu odpowietrzającego z Q na końcu pomaga w czymkolwiek, czy tylko zmieniacie tak dla spokojnego sumienia?

Opublikowano

Ja wymienilem i nic sie nie zmienilo moja opinia

Opublikowano

Ja wymienilem i nic sie nie zmienilo moja opinia

Czy ktoś może jednoznacznie napisać czy wymiana tego zaworu odpowietrzającego z Q na końcu pomaga w czymkolwiek, czy tylko zmieniacie tak dla spokojnego sumienia?

Wymiana odpowietrznika nie miała pomóc na zmniejszenie pobierania oleju,lecz na zapobieganiu pchania się go w dolot.

Opublikowano

Witam, mam następujące pytanie: Czy mogę zaślepić przewód pomiędzy czwórnikiem (najcieńszy wężyk) na pokrywie zaworów a podciśnieniem ? Pytam ponieważ silnik zaciąga mi nim olej. Dodatkowo w moim silniku nie ma ezektora, tylko jest "łącznik rurkowy" - posiadam auto po przekładce z multitronica na manual.

Opublikowano

Nie zdążyłem już, ale też miałem zamiar to zrobić, tzn. odciąć układ odpowietrzania od podciśnienia. Śmiało można to zaślepić, a odmę puścić przez OCT tak by tylko czyste powietrze trafiało na przepustnicę... Pamiętaj tylko, że układ podciśnienia musi być w 100% szczelny, bo inaczej będą problemy z doborem mieszanki (lewe powietrze) i będą słabsze hamulce (serwo) i nie będzie odpowiednio zaciągać gruszki od zmiany długości kolektora ;)

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Będę wstawiał metalowy korek + opaskę metalową na przewód idący do trójnika także podciśnienie na pewno nie będzie uciekać.

Opublikowano

Teoretycznie podciśnienie miało wspomagać zasysanie spod pokrywy mgły olejowej i w odpowietrzniku miała się rozdzielać. część stała (olej) miał trafiać do odmy na dół silnika a część lotna miała wpadać z powrotem na przepustnicę, ale jak widać pomysł im się nie udał :P

Opublikowano

A ja mam panowie jedno konkretne pytanie. Mam od 6 lat a4 b5 1.8 ADR i zero dolewek miedzy wymiana a wymianą. W lutym kupiłem 2.0 ALT i poza tym nieszczęsnym olejem nic mnie nie trapi. Zastanawiam się nad remontem bo spalanie 1l/1000km oleju jest jak dla mnie nienormalne zwłaszcza po doświadczeniu z poprzednim autem. Czy jest jakiś forumowicz, któremu po remoncie silnika naprawdę pobór oleju zniknął? Bo jest to dla mnie dziwne, że nawet kompletny remont nic nie daje:/

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli nie robisz wielkich przebiegów to nie robiłbym z tym nic... Czy to duży koszt 40 (+/-)zł na 1000 km? Butelka litrowa do bagażnika i jazda. No chyba, że ktoś ma tak, że po prostu nie może żyć z tą świadomością

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...