Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czuję jakby coś było nie tak, czasem idzie jak rakieta i olej nie znika a czasem czuć jakby 0.5 tony na przyczepce i znika olej... Ten tydzień dojezdzam autostradą do pracy 25 km, jest różnica między dniami i dziś ocieplenie +3 i lepiej się zbiera. Wcześniej -4 więc to może faktycznie mróz

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja nie testowałem miałem wyjazd i wziąłem samochód ojca bo bałem się że całkiem rozpieprze ten silnik. Marzę o tym żeby coś tam aby tylko przymarzlo ale jak czujemy że cos nie tak z mocą to znowu źle się dzieje, przed wymiana pierścieni było to samo, po wymianie była rakieta. Zobaczymy ja i tak daje samochód do przejrzenia i robienia.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 18.01.2017 o 14:27, xsebo1 napisał:

Czuję jakby coś było nie tak, czasem idzie jak rakieta i olej nie znika a czasem czuć jakby 0.5 tony na przyczepce i znika olej... Ten tydzień dojezdzam autostradą do pracy 25 km, jest różnica między dniami i dziś ocieplenie +3 i lepiej się zbiera. Wcześniej -4 więc to może faktycznie mróz

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
 

Temperatura bedzie miała do gadania tyle co nic różnice w osiągach może byś odczuł jednego dnia jezdżąc przy +30 a drugiego przy -3 szczególnie przy wolnossaku.

Edytowane przez uszol
Opublikowano

U mnie spalanie oleju w zimie jest dużo mniejszy niż w lato, w zime może 0.5-1 na 1000 km a w lato 2x tyle potrafi.. Panowie a przy okazji tych różnic w przyspieszeniu macie check engine? Czy nic się nie świeci a objawy są? 

Opublikowano (edytowane)

check engine?  to znaczy sprawdź informacje w zakładce silnik.

Co jest w zakładce silnik, to zależy od problemu. Może nim być standardowy błąd katalizatora wynikający ze zbyt dużej ilości spalanego oleju i niewydalania kata.

Możesz sprawdzić dwie rzeczy Vagiem w zakładce silnika.

Pierwszą jest współczynnik dopalania spalin, który podaje sonda za katalizatorem. Znajduje się on w grupie nr 046 i w komórce trzeciej od lewej. Nie pamiętam przedziału w którym powinien się on mieścić. Coś między 0.25, a 0.45 bodajże. Jak będzie powyżej to znaczy że za dużo oleju.

Drugą rzeczą jaką możesz sprawdzić, to kody gotowości. Znajdują się one tuż koło zakładki "kody błędów" - też w silniku. 

Poszperałem trochę w necie i znalazłem coś takiego:

Block 046 - Catalytic Converter
NOTE: The test in Block 034 must be done just before this test or it will NOT initiate!
- Go to Block 046 (this test must be done in basic settings, not measuring blocks). Depress and hold brake pedal to start the automated cat. test (last approx. 100 secs - the cat needs to be warmed up above a certain threshold for an accurate reading - the threshold is usually 400°C). The engine RPMs (Field 1) should raise to around 1400. Field 2 is the cat. temp. This will also rise during the test. Field 3 is the cat. conversion efficiency. If the cat is good, the value should be below 0.50 at the end of the test. Field 4 will indicate if the cat is good (CAT B1 - OK) or bad (CAT B1 - NOT OK). Release the brake pedal after the test finishes.

Zatem tutaj piszą:

Field 3 is the cat. conversion efficiency. If the cat is good, the value should be below 0.50 at the end of the test.

, że w polu/komórce nr 3 reprezentującej sprawność katalizatora, wartość powinna przyjmować poniżej 0.50.

Jeżeli na Fisie pokazuje Ci Checka od kata, to może dlatego, że w/w parametr jest przekroczony. 

i jeszcze tu:

http://www.audi-club.ru/index.php?attachments/8e0-909-559-m-txt.182123/

Współczynnik w polu nr 3 wyrażony jest w jednostkach miligram per mile (mg/mi)

Edytowane przez Dajmon
Opublikowano

Hehe ja dobrze wiem od czego może palić się "check" :) Chodziło mi o to, że mam podobne objawy co niektórzy tutaj, czasami idzie jak szatan a czasami jak jakaś panda, u mnie jest wypadanie zapłonu, cewki ok, świece ok, nie wiem jak wtryski, ale jakby to była wina wypadania zapłonów to moim zdaniem zawsze byłby słabszy, ostatnio ścigałem się z 2.0alt i szliśmy identycznie

Opublikowano

i mówisz że nie możesz namierzyć przyczyny wypadania u Ciebie zapłonu,, tak ?

Opublikowano

Masz jakieś propozycje gdzie szukać? 

Opublikowano

Właśnie słabsza moc występuje z błędem na desce. Mam strumiennice i emulator kata, więc sporadycznie się zapala i gaśnie. Ale z rana w mróz zaczął dziwnie pracować, w weekend podepne kompa

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

co ciekawe u mnie z błędem lepiej się zbiera.
 

takie błędy wczoraj usuwałem.

WH3Toho.png

 

Opublikowano

chwila chwila.

xsebo1

czyli mimo gruntownego momentu są częste problemy z mocą auta i znika ten olej w końcu czy już jest ok ?:)

Opublikowano

Wraz z zimą przynajmniej u mnie coś się Wydarzyło i pompuje znowu oliwę. Wiemy że to nie wina przymarznietej odmy, na początku lutego leci gwarancyjna naprawa.

Opublikowano

Pozbądźcie się tych ALT jak to zrobił Tom, szkoda kasy bo jak po takich operacjach nie ma efektu to morał jest prosty..

" Morał jest prosty, moje drogie dzieci, nie ufajcie nigdy obcym"

W jakiejś piosence to leci :D, a obcy na was zbierają dobry pieniądz :D

Opublikowano

Witam, czy jest tu ktoś kto nie ma problemu z braniem oleju w 2.0 131KM?

Oraz czy w B6 w każdym roczniku jest ten problem z braniem oleju? np. w 2004 roku nic nie zmieniono w tym temacie? 

Opublikowano
5 minut temu, 1szewczi90 napisał:

Witam, czy jest tu ktoś kto nie ma problemu z braniem oleju w 2.0 131KM?

Oraz czy w B6 w każdym roczniku jest ten problem z braniem oleju? np. w 2004 roku nic nie zmieniono w tym temacie? 

Zapomnij wszystkie piją

Opublikowano
8 godzin temu, uszol napisał:

Zapomnij wszystkie piją

Nawet takie z przebiegiem załóżmy prawdziwym bagatela 100tys km? 

Opublikowano

Drama totalna. 

Zastanawiałem się nad tą jednostką ale chyba moje wahania zostały rozmyte 

Opublikowano

Tu raczej bym sie zastanawiał nad tym który ile pije a nie czy pije. Poprostu taki urok tych silników. Pewne straty oleju trzeba poprostu zaakceptować i jeździć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...