Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

koledzy czy ktoś może lał 10w60 valvoline ? myślę jaki olej kupić bo ten o którym pisał Wandej 5w50 to syntetyk, ja mam zalany teraz moblila 10w40 półsyntetyk, chyba nie powinno się przechodzić z pół na syntetyka. Czy lepiej kupić motula 10w40 czy 10w60 valvoline półsyntetyki

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nic się nie stanie jeśli zmienisz z pół na pełny syntetyk. Też tak zrobiłem i na razie żadnych problemów.

Opublikowano
Nic się nie stanie jeśli zmienisz z pół na pełny syntetyk. Też tak zrobiłem i na razie żadnych problemów.

A ile tak przejechałeś?

Opublikowano

na razie 1000 km.

Opublikowano

Witam

a wiecie może czy ten problem z braniem oleju występuje w B72.0?

a może ktoś wśród nas ma b7 2.0 i się wypowie na ten temat, bo tu piszecie tylko o B6.

Opublikowano

generalnie oba silniki coś tam biorą :wink:

Opublikowano
Witam

a wiecie może czy ten problem z braniem oleju występuje w B72.0?

a może ktoś wśród nas ma b7 2.0 i się wypowie na ten temat, bo tu piszecie tylko o B6.

Jeśli siedzi tam ALT to też bedzie pobierał:wink: Chociaż ja zapomniałem o tym problemie bo już 2 miesiące kontrolki nie widziałem:decayed: Także jak doleje 1l na 10tyś to już źle nie bedzię:kox:

Opublikowano

Wracając do rozkminki o oleju, ostatnio przyjżałem się dokładniej swojej książce serwisowej i odkryłem, że przez pierwsze lata był wlewany Mobil 1 5W50 (Szewczyk), a dopiero przy zmianie serwisu na Rowiński, zmienił się też olej - Castrol 5W30.

Ciekawe, czy wtedy też zaczęły się problemy...

Opublikowano
Witam! Mam ten sam problem z olejem. Czy wymienił ktoś same gumki na zaworach i to nic nie pomogło?

ja wymieniałem przy okazji bo stare były bardzo twarde po wymianie nie ma jakiejś szczegółnej różnicy

Opublikowano
Witam

a wiecie może czy ten problem z braniem oleju występuje w B72.0?

a może ktoś wśród nas ma b7 2.0 i się wypowie na ten temat, bo tu piszecie tylko o B6.

Z tego co widzę to ALT był kładziony do 06/2008r

Kto ma A4 z ALT 2005-2008r ?

Opublikowano

Wczoraj w trasie zapalila mi się kontrolka od oleju:thumbdown: Wynik: 3870km bez dolewki:banan: Dolalalem 400ml :wink::dancing:

Opublikowano

Czyli ile spadło zużycie oleju na 5W-50? Ja też mam od niedawna zalany mobil 5W-50 ale na razie zrobiłem niecały 1000. Po 700 sprawdzałem ubyło jakby mniej niż na 5W-40. Dociągnę do jakichś 1500 i wtedy sprawdzę, na razie się boję, wolę żyć optymizmem:decayed:

Wandej, ostatnio pisałeś że po 3tys miałeś 3/4 stanu. To jak to się stało że przy 3870 zapaliła się kontrolka? Rozumiem że przez 870km wciągnął 3/4 stanu??

Opublikowano
Czyli ile spadło zużycie oleju na 5W-50? Ja też mam od niedawna zalany mobil 5W-50 ale na razie zrobiłem niecały 1000. Po 700 sprawdzałem ubyło jakby mniej niż na 5W-40. Dociągnę do jakichś 1500 i wtedy sprawdzę, na razie się boję, wolę żyć optymizmem:decayed:

Wandej, ostatnio pisałeś że po 3tys miałeś 3/4 stanu. To jak to się stało że przy 3870 zapaliła się kontrolka? Rozumiem że przez 870km wciągnął 3/4 stanu??

W ogóle jakoś dziwnie mi teraz wskazuje:kwasny: zapalilo się minimum a na bagnecie jeszcze jakieś 1/4 miarki. Ale myślę że to przez rurkę bagnetu którą wymieniałem bo mi pękła i chyba nie jest dopasowana idealnie wysokość:thumbdown:

Opublikowano

Niedawno też kupowałem tą rurkę w serwisie ale jej jeszcze nie założyłem bo ta którą mam, nieoryginalna założona przez mechanika poza brakiem loga jest taka sama. 1/4 miarki to jakieś 2-3 kreski na bagnecie? W sumie też czasem schodzi mi do tych 2-3 kresek ale kontrolka o niskim stanie mi nie wyskakuje. Tylko raz mi wyskoczyła, jak po zakupie wracałem do domu ale wtedy to musiałem dolać 1 litr i dopiero była połowa bagnetu.

Opublikowano
Niedawno też kupowałem tą rurkę w serwisie ale jej jeszcze nie założyłem bo ta którą mam, nieoryginalna założona przez mechanika poza brakiem loga jest taka sama. 1/4 miarki to jakieś 2-3 kreski na bagnecie? W sumie też czasem schodzi mi do tych 2-3 kresek ale kontrolka o niskim stanie mi nie wyskakuje. Tylko raz mi wyskoczyła, jak po zakupie wracałem do domu ale wtedy to musiałem dolać 1 litr i dopiero była połowa bagnetu.

U mnie nie ma kresek tylko jest taka chropowata powierzchnia :mysli: Teraz z tą nową rurką to takie strzelanie troche ale wychodzi na to że jest o jakieś 4mm krótsza od ori:wink:

Opublikowano

Bagnetów jest kilka rodzai. Ja mam taki z końcówką H czyli czarny. Z początku mnie drażnił ale tyle razy już go wyciągałem że się przyzwyczaiłem:decayed: Rurkę na ori będę wymieniał przy okazji wymiany oringu przy chłodnicy oleju bo gdzieś tam mi kapie olej. Oringi też już kupiłem w aso ale żeby je wymienić trzeba ściągać kolektor bo nie ma dostępu. Mam nadzieję że po naprawie zużycie oleju spadnie o kolejne 50ml na 1000km

Nie wiem tylko dlaczego wiele osób pisze o kontrolce oil min jak jeszcze na bagnecie nie ma minimum. Może gdzieś trzeba zrobić jakąś adaptację czujnika poziomu oleju? W VAGu wchodząc w instrumenty i bloki 4-6 jest tam coś jakby związane z poziomem oleju, może to jakiś trop?

Opublikowano

Przez 15tys dolałem 4L 10W40 czyli wyszło 0,375ml na 1tys km :-)

Opublikowano
Przez 15tys dolałem 4L 10W40 czyli wyszło 0,375ml na 1tys km :-)

:facepalm:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...