Janekx Opublikowano 2 Czerwca 2012 Opublikowano 2 Czerwca 2012 Ty naprawdę masz walnięcie, chyba jako jedyny stąd dolewasz olej co 200 km i chyba jako jedyny masz za sobą chmure po kazdym wcisnięciu mocniej gazu:facepalm: ale ok nie róbmy OT.
michass Opublikowano 3 Czerwca 2012 Opublikowano 3 Czerwca 2012 I jeszcze jako jedyny nie urwałem rurki od bagnetu dodaj;))) Niestety nie tylko ja dolewam,tylko staram się nie "przegapić" połowy miarki poprostu.Dlatego robie to częściej,właściwie to mam non stop 3/4-max stanu.Poczytaj ten wątek od początku to się zoriętujesz kto ile mniej więcej dolewa,dolewał.Poczytaj inne fora to się zoriętujesz jak pomagają remonty.Na dzień dobry,pewnie bo najtaniej idą uszczelniacze zaworowe,potem mixy olejowe,a potem pytania na forum bo dalej bierze. Nie mówię że mnie nie korci zrobić remont,ale taki od A do Z,tylko trochę te tuleje nie pasują do obrazu "kapitalki".I nie chodzi o fundusze,choć wolałbym robić to w kraju bo u siebie kupiłbym drugi za ten remont.Chodzi o satysfakcję i sprawdzenie czy da się to k*rwisko uczciwie wyremontować,a nie podleczyć na pare tysi.Narzaie mogę sobie to wybić z głowy na dłuższy czas bo mam ważniejsze sprawy na głowie,a potem się zobaczy.jak pisałem prócz forum kukam po parkingach i zagaduje właścicieli.Na moich oczach koleś pod serwisem dolewał 1,5 litra castrola podczs bajery;) U mnie to popularne samochody,a z tymi co gadałem to mówili że jest przypał z olejem,ale nie psuje się nic pozatym.Leją i jeżdżą i ja też narazie se odpuściłem.Zresztą na forum jest niewielu co robiło coś poważniejszego w silniku w tym kierunku. Powtórzę,że dymi ,bo nie znika w códowny sposób.Amen.
darkle Opublikowano 3 Czerwca 2012 Opublikowano 3 Czerwca 2012 michass, co do tych tulei to znów nie ma co się tak nimi przejmować. Trzeba mieć trochę optymizmu a może będą dobre. Jak już pisaliśmy prawie wszystkie samochody przynajmniej w benzynie w ostatnich latach mają niewymienne tuleje bez możliwości wstawiania nadwymiarowych tłoków itp. A czy są dobre czy nie to można zweryfikować dopiero po rozebraniu silnika. rozbieranie wiąże się z ryzykiem że nie będzie już sensu silnika składać niestety jak te tuleje są szmelc. No ale jest ryzyko jest zabawa:naughty: Przy okazji weryfikuję jeden z moich poglądów tutaj, tzn że ALT nie bierze oleju przez uszczelniacze. Jak zdejmowałem kolektor ssący ostatnio to zauważyłem że na zaworach ssących jest trochę oleju i nagaru prawdopodobnie spod uszczelniaczy a więc tamtędy też coś ciągnie. Tak czy inaczej od zlikwidowania wycieku zrobiłem dopiero jakieś 1000km i ciężko mi dokładnie stwierdzić ile teraz jeszcze wciąga ale już widzę że jest nieźle
Devito Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 michass, co do tych tulei to znów nie ma co się tak nimi przejmować. Trzeba mieć trochę optymizmu a może będą dobre. Jak już pisaliśmy prawie wszystkie samochody przynajmniej w benzynie w ostatnich latach mają niewymienne tuleje bez możliwości wstawiania nadwymiarowych tłoków itp. A czy są dobre czy nie to można zweryfikować dopiero po rozebraniu silnika. rozbieranie wiąże się z ryzykiem że nie będzie już sensu silnika składać niestety jak te tuleje są szmelc. No ale jest ryzyko jest zabawa:naughty:Przy okazji weryfikuję jeden z moich poglądów tutaj, tzn że ALT nie bierze oleju przez uszczelniacze. Jak zdejmowałem kolektor ssący ostatnio to zauważyłem że na zaworach ssących jest trochę oleju i nagaru prawdopodobnie spod uszczelniaczy a więc tamtędy też coś ciągnie. Tak czy inaczej od zlikwidowania wycieku zrobiłem dopiero jakieś 1000km i ciężko mi dokładnie stwierdzić ile teraz jeszcze wciąga ale już widzę że jest nieźle Panowie udało się komuś wymienić gumki na zaworach bez ściągania głowicy?
michass Opublikowano 4 Czerwca 2012 Opublikowano 4 Czerwca 2012 michass, co do tych tulei to znów nie ma co się tak nimi przejmować. Trzeba mieć trochę optymizmu a może będą dobre. Jak już pisaliśmy prawie wszystkie samochody przynajmniej w benzynie w ostatnich latach mają niewymienne tuleje bez możliwości wstawiania nadwymiarowych tłoków itp. A czy są dobre czy nie to można zweryfikować dopiero po rozebraniu silnika. rozbieranie wiąże się z ryzykiem że nie będzie już sensu silnika składać niestety jak te tuleje są szmelc. No ale jest ryzyko jest zabawa:naughty:Przy okazji weryfikuję jeden z moich poglądów tutaj, tzn że ALT nie bierze oleju przez uszczelniacze. Jak zdejmowałem kolektor ssący ostatnio to zauważyłem że na zaworach ssących jest trochę oleju i nagaru prawdopodobnie spod uszczelniaczy a więc tamtędy też coś ciągnie. Tak czy inaczej od zlikwidowania wycieku zrobiłem dopiero jakieś 1000km i ciężko mi dokładnie stwierdzić ile teraz jeszcze wciąga ale już widzę że jest nieźle Z całym szacunkiem,bo ty jeden sam coś zadziałałeś przy swoim,choć silnik masz już drugi o ile pamiętam.Dlatego jak dla mnie trochę za dużo tego jeśli.Bo jeśli silnik jezdzi dziesiątki tysięcy km z zapieczonymi pierścieniami to i tuleje mogą być draśnięte.Też bym się chętnie pobawił,jak piszesz,ale nie mam warunków,zero garażu,nic.A dawać jakiemuś burasowi na eksperymęty i potem słuchać ściem to sam wiesz,niebardzo.Poprostu uczciwie i żetelnie,albo wcale.Oczywiście że współcześnie tuleje są stałe,dlatego normalne silniki zamiast remontować zastępuje się innym i po ptokach.Taniej i mniej drogich pomyłek po drodze.Ale w tym przypadku graniczy z códem kupiuć przesczep w miarę zdrowy.A co do uszczelniaczy to miałem na myśli,że wymieniane na dzień dobry mają uleczyć żarcie na cacy,a tak nie jest.
darkle Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Same zapieczone pierścienie nie powinny porysować cylindrów. No ale nie da się wykluczyć że jednak są na nich rysy. Tak że trzeba się we własnym zakresie zastanowić czy bawić się w rozbieranie czy nie. Tym bardziej że ALT jest skomplikowanym jak na benzynę silnikiem i pierwszy lepszy byle mechanik dobrze go nie zrobi. W dodatku trzeba się liczyć że jak ten nie będzie się kwalifikował do naprawy na koniec trzeba będzie szukać innego silnika. A więc trzeba dysponować wolną kasą i to nie małą Ale moje zdanie jest takie, jeśli silnik bierze powyżej 0,5l/1000 oleju to już żadne półśrodki, oleje i inne mu nie pomogą. Najlepiej rozebrać silnik i sprawdzić i pomierzyć wszystko o czym już pisaliśmy: tuleje, tłoki, rowki w tłokach i wszystko dobrze wyczyścić. Nowe pierścienie zakładać przy pomocy odpowiednich narzędzi a nie rozginać na siłę! Jeśli wszystko jest ok i wymienione zostaną pierścienie i przy okazji głowica silnik nie będzie brać oleju. Rozmawiałem również z kilkoma osobami które maja te silniki i nie maja problemu z braniem oleju.
emay Opublikowano 6 Czerwca 2012 Opublikowano 6 Czerwca 2012 Pany udało mi się rozwiązać mój problem z ALT. Sprzedałem dzisiaj auto :polew:
uris Opublikowano 9 Czerwca 2012 Opublikowano 9 Czerwca 2012 Zmieniłem olej z 10w40 na 5w50 Mobil1 efekt taki ze wcześniej brał 0,5L na 1000km a teraz na 5w50 0,5L na 500km co ciekawe teraz olej nie wali w odmę ,nic już z tego nie kumam .
TooMeeK87 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Tomku jakie to szczęście, że wczoraj nie zdążyłem wymienić oleju na 5W50 z 10W40 bo dolewanie droższe i więcej trzeba... (w najbliższą sobotę będę w Zgierzu jak by co.)
sebatomas Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Stary wątek ale dodam że wydrukowałem sobie wszystko ale mój mechanik już wiedział jak to zrobić Sprawdziło się i nie robi się podciśnienie i nie rozwala tego trójnika.. tak czy inaczej trzeba sprawdzić ciśnienie sprężania silnika i jeżeli jest git to wina jest tej odmy cholernej.
fahur Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Stary wątek ale dodam że wydrukowałem sobie wszystko ale mój mechanik już wiedział jak to zrobić Sprawdziło się i nie robi się podciśnienie i nie rozwala tego trójnika.. tak czy inaczej trzeba sprawdzić ciśnienie sprężania silnika i jeżeli jest git to wina jest tej odmy cholernej. Ale, co się sprawdziło? Trochę więcej szczegółów poprosimy
darkle Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Zmieniłem olej z 10w40 na 5w50 Mobil1 efekt taki ze wcześniej brał 0,5L na 1000km a teraz na 5w50 0,5L na 500km co ciekawe teraz olej nie wali w odmę ,nic już z tego nie kumam . Ile od wymiany przejechałeś? A może wywaliło gdzieś uszczelkę? Np oring pod chłodniczką oleju?
maciasek Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 sebatomas napisz więcej informacji co udało się wam zrobić
uris Opublikowano 11 Czerwca 2012 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Zmieniłem olej z 10w40 na 5w50 Mobil1 efekt taki ze wcześniej brał 0,5L na 1000km a teraz na 5w50 0,5L na 500km co ciekawe teraz olej nie wali w odmę ,nic już z tego nie kumam . Ile od wymiany przejechałeś? A może wywaliło gdzieś uszczelkę? Np oring pod chłodniczką oleju? Musze popatrzeć czy gdzieś nie ma jakiegoś wycieku , na nowym oleju przejechałem około 2tys km i widzę pod korkiem czysty olej miesza się z brudnym ,postaram się zrobić fotkę jak to wygląda .Zastanawia mnie to że teraz odma nie jest uwalona olejem . ] ---------- Post dopisany at 16:45 ---------- Poprzedni post napisany at 16:36 ---------- Tomku jakie to szczęście, że wczoraj nie zdążyłem wymienić oleju na 5W50 z 10W40 bo dolewanie droższe i więcej trzeba... (w najbliższą sobotę będę w Zgierzu jak by co.) No widzisz experymenty kosztują ,fakt że silnik fajniej pracuje na 5w50 ale co z tego 500ml na 600km dolewam pośmigam troszkę i zobaczymy co się będzie działo już tyle wlewałem różnego badziewia w ten silnik że chyba mu już nic nie zaszkodzi .Generalnie na 10w40 też się zdarzało że czasem dolałem 500ml na 500km i od czego to zależy to nie mam pojęcia.
darkle Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Mój jest bardziej przewidywalny. W sumie mało jeżdzę po samym "mieście" a właściwie po moim max zakorkowanym zadupiu ale czy jeżdzę po nim więcej czy mniej w większości takie odcinki po 40km między miejscowościami to oleju bierze tyle samo. I czy delikatnie czy 200/h po drodze expresowej też to samo. Jedynie w dalszej trasie jadąc spokojnie ok 110km/h wychodzi mniej. Wcześniej 5W-40 wychodził 0,35/1000. Teraz na 5w-50 zrobiłem 4500tys i jest lepiej. Wcześniej miałem wyciek z uszczelki pod podstawą filtra oleju a na 5w-50 wyciek się zwiększył, prawdopodobnie większe ciśnienie. Naprawiłem to jakieś 1200km temu i na razie obserwuję zużycie:wink: Jeśli chodzi o odmę to jest w niej olej ale w odmie zawsze będzie trochę oleju. Jedyną modyfikacja jaką mam odmy jest czwórnik z Q na końcu dla lepszego samopoczucia:decayed:
melazi Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Czesc Panowie, od kilku miesiecy sledze wątek propozycji rozwiązania problemów z "oleju" w silnikach ALT. Jest tu kilka propozycji moda odmy, ale tak naprawde nie wiadomo jakie efekty to przynosi. Jest kilka osob ktore pisza, ze przerobili odme i jest juz super, a potem nagle pisza, ze jednak lyka olej. Jest chociaz jedna osoba której udalo sie zmniejszyc pobieranie oleju? Co z Attis3, to on jako pierwszy umiescil moda odmy. Potem przestaje pisac, u niego poprawila sie sytuacja czy tez nic z tego?
ziomal_21 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 kolego ja też sledzę ten wątek od kilku miesiecy i z tego co sie orientuję nikomu nie udało się to. Tzn a4 jak brały tak biora dalej, także nie pozostaje nic jak wozić bańke w bagażniku i podkarmiac regularnie padake. Ja załozyłem dwa siteczka i tłumik od fiata 126 P i większej różnicy nie ma. Jedynym aspektem jaki zauważyłem to wolniejsza jazda 100-120 km/h wtedy sa mn iejsze przedmuchy i łyka mniej. Powodzenia
melazi Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Ja zalożyłem siatkę w czwórniku na wyjściu z kolektora. Nie spodziewam się większych efektów jak reszta ale czemu nie spróbować. No nic, powodzenia reszcie walczących z ALT'kami
uris Opublikowano 22 Czerwca 2012 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Kto zalewa 0W30 do ALT i jakie spalanie oleju ma ? z 5W50 dziwna sprawa bo pobiera go więcej ale olej mniej w odmę leci .
darkle Opublikowano 23 Czerwca 2012 Opublikowano 23 Czerwca 2012 chyba nie zastanawiasz się nad 0W-30? Nie ma się co czarować, ale jak oleju np 5W-40 bierze ponad pół litra to żaden inny olej nie pomoże. Moje zdanie jest takie że większość silników benzynowych w VW-audi są olejo i paliwożerne a ALT nie jest wyjątkiem. Wa każdym razie ja po przejściu z 5W-40 na 5W-50 zauważyłem zmniejszenie zużycia oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się