fahur Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Większego zużycia paliwa nie zarejestrowałem, silnik chodzi tak samo jak na 5w30 Castrola, a samo łykanie oleum wydaje się mniejsze. Filtr polecam Mann'a.
Lucas1984 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Dzięki panowie....a czy przed wymianą oleju polecacie przeczyścić silnik jakimś preparatem...dobre opinie ma niemiecki preparat 'motorclean liqui moly' tylko że w necie nie mogę znaleźć żadnego sklepu z tym środkiem...w ogóle warto coś takiego robić?
Wandej Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Większego zużycia paliwa nie zarejestrowałem, silnik chodzi tak samo jak na 5w30 Castrola, a samo łykanie oleum wydaje się mniejsze.Filtr polecam Mann'a. Ja również podobne odczucia mam:good: Tylko ja mam filtr knechta:wink: Pany zmierzyłem ciśnienie na cylindrach... Nie wiem ile nowy powinien mieć ale mój przy przebiegu prawie 190k km ma: 12,5-12,5-12,5-12,9. To chyba dobry wynik:kox::jerk:Mam zdrowego ALT`ka:decayed: uris dlaczego masz świece trójelektrodowe?? Takie powinny być?? Ja mam denso iridium power i po jednej elektrodzie mają
uris Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Ktos mi kiedys takie swiece wkrecil i tego juz sie trzymam silnik pracuje normalnie a przelatalem juz ponad 100tys z czasem sprawdze czy swieca na 2gim cylindze wyglada lepiej a moze gorzej. Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
darkle Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Większego zużycia paliwa nie zarejestrowałem, silnik chodzi tak samo jak na 5w30 Castrola, a samo łykanie oleum wydaje się mniejsze.Filtr polecam Mann'a. Ja również podobne odczucia mam:good: Tylko ja mam filtr knechta:wink: Pany zmierzyłem ciśnienie na cylindrach... Nie wiem ile nowy powinien mieć ale mój przy przebiegu prawie 190k km ma: 12,5-12,5-12,5-12,9. To chyba dobry wynik:kox::jerk:Mam zdrowego ALT`ka:decayed: uris dlaczego masz świece trójelektrodowe?? Takie powinny być?? Ja mam denso iridium power i po jednej elektrodzie mają Ciśnienie wzorowe:good: Oryginalne świece są trzyelektrodowe: Są to NGK BKUR5ET-10 ze znaczkiem VW OOOO. 10 na końcu oznaczenia oznacza niestandardowy odstęp elektrod 10mm. I takie też miałem założone w niemczech. Z racji tego że założyłem LPG więc założyłem świece NGK BKUR5ET czyli V-line 29 które od ori różnią się tylko standardowym 8mm odstępem elektrod. A do LPG zaleca się zmniejszenie odstępu. Dodatkowo mam nadzieję że zminimalizuje to ryzyko padnięcia cewek. Zrobiłem na nich na razie 25tys i świece i cewki ok. Ilość elektrod tak naprawdę nie ma większego znaczenia, Dlatego jeśli masz jedno elektrodowe denso iridium i są one wg katalogu denso to też jest ok. Iskra i tak przeskakuje tylko pomiędzy 2 elektrodami niezależnie od tego ile ich jest.
Wandej Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Większego zużycia paliwa nie zarejestrowałem, silnik chodzi tak samo jak na 5w30 Castrola, a samo łykanie oleum wydaje się mniejsze.Filtr polecam Mann'a. Ja również podobne odczucia mam:good: Tylko ja mam filtr knechta:wink: Pany zmierzyłem ciśnienie na cylindrach... Nie wiem ile nowy powinien mieć ale mój przy przebiegu prawie 190k km ma: 12,5-12,5-12,5-12,9. To chyba dobry wynik:kox::jerk:Mam zdrowego ALT`ka:decayed: uris dlaczego masz świece trójelektrodowe?? Takie powinny być?? Ja mam denso iridium power i po jednej elektrodzie mają Ciśnienie wzorowe:good: Oryginalne świece są trzyelektrodowe: Są to NGK BKUR5ET-10 ze znaczkiem VW OOOO. 10 na końcu oznaczenia oznacza niestandardowy odstęp elektrod 10mm. I takie też miałem założone w niemczech. Z racji tego że założyłem LPG więc założyłem świece NGK BKUR5ET czyli V-line 29 które od ori różnią się tylko standardowym 8mm odstępem elektrod. A do LPG zaleca się zmniejszenie odstępu. Dodatkowo mam nadzieję że zminimalizuje to ryzyko padnięcia cewek. Zrobiłem na nich na razie 25tys i świece i cewki ok. Ilość elektrod tak naprawdę nie ma większego znaczenia, Dlatego jeśli masz jedno elektrodowe denso iridium i są one wg katalogu denso to też jest ok. Iskra i tak przeskakuje tylko pomiędzy 2 elektrodami niezależnie od tego ile ich jest. No według katalogu dobierałem:good: Świece czyściutkie tylko kurfa na gwincie olej:kwasny: A uszczelke z pół roku temu wymieniałem:facepalm:
darkle Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 To coś nie poszło przy zakładaniu:wink: W zeszłym roku też ją musiałem zdjąć, a że nie kupiłem nowej uszczelki więc zaryzykowałem założyć starą, dobrze wszystko wyczyściłem i nic nie cieknie. Miałem i tak kupić nową ale jak jest dobrze to po co tracić czas i kasę
fahur Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Pany zmierzyłem ciśnienie na cylindrach... Nie wiem ile nowy powinien mieć ale mój przy przebiegu prawie 190k km ma: 12,5-12,5-12,5-12,9. To chyba dobry wynik:kox::jerk:Mam zdrowego ALT`ka:decayed: ELSA mówi o 10.0 na cylinder:
Wandej Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Pany zmierzyłem ciśnienie na cylindrach... Nie wiem ile nowy powinien mieć ale mój przy przebiegu prawie 190k km ma: 12,5-12,5-12,5-12,9. To chyba dobry wynik:kox::jerk:Mam zdrowego ALT`ka:decayed: ELSA mówi o 10.0 na cylinder: http://s9.postimage.org/77ul4yj1r/ALT.png to co mój ponad normę ma? Miernik nówka funkiel 400zł kosztował ale producenta nie znam:whistling:
fahur Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 to co mój ponad normę ma? Miernik nówka funkiel 400zł kosztował ale producenta nie znam:whistling: Dojrzał i się autostjuningował
Wandej Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 to co mój ponad normę ma? Miernik nówka funkiel 400zł kosztował ale producenta nie znam:whistling: Dojrzał i się autostjuningował O właśnie na hamownie wypadałoby się wybrać Podejrzewam że te 131KM to minimum wyjdzie:decayed:
darkle Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 To nie tak:decayed: Wandej masz wszystko ok. To 10 to stopień sprężania:naughty: A ciśnienie 12,5atm jest jak najbardziej w porządku. Nie wiem dokładnie ile powinno być w przypadku ALT ale 10 byłoby raczej mało. Chyba minimalne to 8. Ważne też że kompresja jest równa pomiędzy cylindrami. fahur a czy w Elsie mógłbyś znaleźć luzy w zamkach pierścieni?
fahur Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 fahur a czy w Elsie mógłbyś znaleźć luzy w zamkach pierścieni? Pronto - więcej chyba wymiarów w tłoku nie ma I jeszcze trochę ciekawych info: Pomiar kompresji: Wygląda na to Wandej, że się mieścisz w normie
lukassteryd Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Opublikowano 31 Sierpnia 2012 Ja dzisiaj w moim wyciągałem świece. Na wszystkich widać że następuje spalanie oleju, ale najgorzej jest na 4 cylindrze (tym od strony ściany grodziowej) bo na tłoku widać że jest mokro także gwint tej świecy jest zaolejony. Na pozostałych trzech cylindrach jest sucho. Ktos to sprawdzał u siebie? Sprawdziłem spalanie oleju i u mnie jest na poziomie 1l/1000 km na ten czas, czyli tragedyja )).
darkle Opublikowano 2 Września 2012 Opublikowano 2 Września 2012 fahur:thumbup1: Te dane należałoby gdzieś podwiesić. już myślałem że luzy na pierścieniach ALT powinny być inne niż wszędzie. Bo rozbierałem ALTa z przebiegiem 240tys który brał właśnie 1l/1000 i luzy były 0,4 0,4 i 0,5 a więc idealny nominał jak nówki. Olej brał z powodu rys na IV cylindrze spowodowanych prawdopodobnie przez rozpadniętą świecę i przez zasyfienie pierścieni nagarem. Dodatkowo miał drobne ryski na na cylindrach pewnie dzięki zastosowaniu castrola 5W-30 i wymiany oleju co 30tys. Objawy były dokładnie takie jak u lukassteryd Moim zdaniem ALT to dobry silnik ale należy o niego dbać. O ile ktoś wcześniej o niego oczywiście dbał bo to nie silnik dla tych co wymieniają świece co 100tys km i olej co 50.
ed3ride Opublikowano 2 Września 2012 Opublikowano 2 Września 2012 Jakis czas temu wymienialem olej w swoim altku, przebieg 270 tys. Wczesniej bral standard mniej niz 1l/1000km. Olej to mobil 10w40 i filtr mann. Autko szykowalem na trase do Niemiec w bagazniku banka oleju oczywiscie, jednak zdziwilem sie jak bez dolewki zrobilem 3000km z tego 2000km po autostradzie a 1000 w mieszanym. Ciekawe co sie stalo, ze nagle wyzdrowial, zobaczymy co dalej ale to chyba jakas duza anomalia byla ;]
michass Opublikowano 2 Września 2012 Opublikowano 2 Września 2012 Ja po wymianie oleju też mam na początku mniejsze łykanie oliwy,norma.
lukassteryd Opublikowano 2 Września 2012 Opublikowano 2 Września 2012 Chyba kupie sobie anglika z 2004 roku )) bo ponoć auta z tych lat nie biorą już tyle oleju podmienie silnik,a resztę się sprzeda i koło zera się wyjdzie.
Wandej Opublikowano 2 Września 2012 Opublikowano 2 Września 2012 Chyba kupie sobie anglika z 2004 roku )) bo ponoć auta z tych lat nie biorą już tyle oleju podmienie silnik,a resztę się sprzeda i koło zera się wyjdzie. bzdura:facepalm: Kolega tutaj jeden ma B7 z ALT i też bierze olej:kwasny:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się