skalpel2412 Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 Wandej ten MANOL to sam testowałeś? Przy cenie 80pln mowimy o cenie za banke 5l? Pytam bo wiadomo.... Nie tylko zeby o tym pogadac...
Wandej Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 No sam nie testowałem ale gość który tym handluje mówi że idą mu całe beczki (nie tylko 5w50) i ludzie są zadowoleni więc chyba jest oki:wink: EDIT; z tą ceną przesadziłem trochę i byłby gdzieś 65zł za 4l:decayed: nazywa się to Mannol Stahlsynt Ultra SAE 5w50
Elendir Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 Macie może w swoich altach webasto ? bo nie wiem jak sprawdzić czy to jest MAM jeszcze 2-pytanie przy odpaleniu z rana przez minute obroty mam 1200 i tak dziwnie bzyczy po minucie spadają do 800 normalne to ?
Wandej Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 Macie może w swoich altach webasto ? bo nie wiem jak sprawdzić czy to jest MAM jeszcze 2-pytanie przy odpaleniu z rana przez minute obroty mam 1200 i tak dziwnie bzyczy po minucie spadają do 800 normalne to ? Normalne silnik na ssaniu chodzi aż się troche rozgrzeje:good:
Fr0styyy. Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 A to bzyczenie to pompa wtórnego powietrza
Elendir Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 No ale jak bzyczy to prawidłowe jest ? a z tym webasto macie to ? I jeszcze sie podpytam jak mam płyn od wspomagania na min to trzeba coś dolać czy wymieniać ? i co wlać
fahur Opublikowano 20 Listopada 2012 Opublikowano 20 Listopada 2012 No ale jak bzyczy to prawidłowe jest ? a z tym webasto macie to ?I jeszcze sie podpytam jak mam płyn od wspomagania na min to trzeba coś dolać czy wymieniać ? i co wlać To nie ten wątek, ale: mi też bzyczy - czy prawidłowo nie wiem, natomiast mniej więcej tak to ma działać. jak masz na min, to sprawdź, czy nie masz wyciekeków. Generalnie na zimnym, płynu do wspomagania powinno być na max.
darkle Opublikowano 21 Listopada 2012 Opublikowano 21 Listopada 2012 To nie ten wątek, ale: mi też bzyczy - czy prawidłowo nie wiem, natomiast mniej więcej tak to ma działać. jak masz na min, to sprawdź, czy nie masz wyciekeków. Generalnie na zimnym, płynu do wspomagania powinno być na max. Masz multitronic więc pewnie bzyczy pompka od sterowania skrzynią. W ALT nie ma pompy powietrza wtórnego. Elendir, możesz wrzucić fotkę co masz pod maską w okolicy kolektora ssącego?
ślepak Opublikowano 30 Listopada 2012 Opublikowano 30 Listopada 2012 Itor czy mógłbyś jeszcze raz dokładnie przedstawić swoje finalne rozwiązanie Prześledziłem wszystkie 27 stron tego tematu ale się juz pogubiłem Zrobić jakieś foto story czy coś dołączam się do prośby
Bozet Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Nie chcę nikogo do niczego namawiać... bo nie o to chodzi... Prowadzimy od dłuższego czasu korespondencję z michass`em i za jego radą udostępniłem mój pomysł na forum. Nie mówię, że to jest patent na 100% ale tylko propozycją. Tak jak mówię u mnie mam na trip`ie 2760 km a olej na poziomie max. Przed przeróbką kupiłem nowy trójnik i odmę i to niczego nie zmieniło. Masz rację, że omija to trójnik ale skoro on nie spełnia swojego zadania to może warto z niego zrezygnować? Wymienić nie zaszkodzi ale szczerze to nic to nie pomoże... Niestety... Ja mam zamiar dotoczyć w mojej zakładowej tokarni kolanko z kołnierzem i w ogóle zrezygnować z trójnika. Mam nadzieję, że w sobotę znajdę chwilę i zrobię zdjęcia i filmik i zobaczycie jak to wygląda. Wklejam zdjęcie "urządzenia" które wkręciłem w odmę (też własna robota:) )http://img839.imageshack.us/img839/4695/dscf5896.jpg http://img839.imageshack.us/img839/2918/dscf5905.jpg Mam zamiar zrobić tak jak ty to zrobiłeś. I na początek mam pytanie czy mogę zakupić u ciebie te Urządzenie co wkręcasz w odmę?? Jesteś wstanie mi to wytłoczyć?PROSZĘ INFO NA PW
Elendir Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 NO ale napiszcie czy wam to pomogło czy jest sens zajmować się tym ?
adamo_175 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 witam:) zrobiłem przeróbke na patencie Attis3,wywaliłem czwórnik wstawiłem kolanko zeby olej spod klawiaturu lecial prosto do gruszki,w gruszce wywierciłem drugi otwór i pociagnełem drugi waz do góry(w srodek wstawiłem wygaszacz płomieni od fiata 125p:)) do dolotu po drodze wstawiajac trojnik zeby podłaczyc wezyk od serwa,zrobiłem ta przeróbke poniewaz jak rozebrałem ten nieszczesny czwórnik to waz od strony dolotu byl cały w oleju a w wezu który schodzi do gruszki bylo sucho,myslałem ze to rozwiaze problem a tu d*pa jak brał olej tak bierze czyli 0.5l na 300km:OMG: mam przejechane 160kkm,jestem przed wymiana oleju i rozrzadu,moze cos da wymiana ale zeby az tyle wpier....ł majac stary olej!!!dodam jeszcze ze swiece białe zero nagaru,nie wiem co z tym fantem zrobic,wymiana uszczelniaczy:facepalm: moze ktos madrzejszy ma jakis pomysł pozdrawiam:)
Elendir Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Może część modeli ma fabrycznie z tym problem a cześć nie - może istotną rolę tu ma rok produkcji - jeśli chodzi o te branie oleju , umnie też bierze pol litra jakieś ale świece czyste (sprawdzałem przy wymianie bo stare już po prostu za stare były ) itp ogólnie nic się nie dzieje z autem nawet niebieskiego dymka brak - a on się pojawia przy spalaniu oleju ..
maxus24 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Panowie, zamierzam kupić 2.0 ale gdy czytam ten wątek to zastanawiam się, czy nie lepsze TDI, skoro nie ma rozwiązania brania oleju. ja rowniez mam silnik 2,0 alt + lpg i powiem tak moj alt niebierze duzo oleju ponizej litra na 10 000 km z silnikiem niema problemow przebieg 127 tys km silnik ten niema turbiny wiec niema problemow z studzeniem turbiny i jak wiadomo silniki z turbinami na ktutkich odcinakach niszczy sie turbina trzeba ja studzic a przy starcie tez uwazac z obrotami na zimnym silniku wiec jak dl amnie 1,9 tdi niejest taki wspanialy do tego dochodza czesci drozsze padnie turbina padna wtryski i jest lipa bo sa duze koszta
adamo_175 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Może część modeli ma fabrycznie z tym problem a cześć nie - może istotną rolę tu ma rok produkcji - jeśli chodzi o te branie oleju , umnie też bierze pol litra jakieś ale świece czyste (sprawdzałem przy wymianie bo stare już po prostu za stare były ) itp ogólnie nic się nie dzieje z autem nawet niebieskiego dymka brak - a on się pojawia przy spalaniu oleju .. poł litra ale na jaki dystans??
maciasek Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 adamo niektórzy robili remont i nie pomogło innym pomogło, jak koledzy pisali olej wciąga przez pierścienie które są pewnie zapieczone. Wg mnie jeśli ktoś zrobi solidnie remont to powinno pomóc, nie wierzę że jak ktoś wymienił pierścienie,usczelaniecze itp to tak samo mu bierze to chyba go w warsztacie trochę oszukali. Norma u ciebie spora.
adamo_175 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 na poczatek wymienie olej i uszczelniacze jak to nie pomoze na dłuzsza mete to dwa wyjscia albo sprzedaz albo remont,a jak remont to wymienie na pierscienie od innego modelu pasujace na tłoki, znalazłem od jakiegos forda trzeba bedzie tylko troche przetoczyc rowki na pierscienie olejowe, bo w naszych alt-kach ma 2mm grubosci a te co znalazłem maja chyba 2,5-3mm(nie pamietam bo kiedys szukałem,wiem ze sa grubsze).i moze tu jest pies pogrzebany ze te pierscienie olejowe sa takie cienkie gdyby były grubsze to lepiej olej by zbierały a nie zostawialy go w komorze.
maciasek Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 daj znać czy ci pomoże, a co do pierścieni to koledzy pisali wcześniej tryb long live rozwalił pierścienie + pewnie jakaś wada fabryczna i gotowe. Koledzy rozbierali ten moto i widać co się dzieje na pierścieniach. Powodzenia w walce z ALTEM
darkle Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Te pierścienie są celowo takie cienkie aby zmniejszyć naciski pierścieni na ścianki cylindrów i aby silnik mógł pracować na olejach 5W-30 gdzie jest bardzo cienki film olejowy. Teoretycznie powinno to zwiększyć trwałość układu ale jak widać trochę to w praktyce nie wyszło dzięki olejom castrol i long-life. Po dłuższym przebiegu pierścienie i tłoki są jak nowe tyle że pozalepiane smołą ze spalonego oleju. Ten syf zbierający się na pierścieniach niestety rysuje gładź cylindrów i wtedy wymiana pierścieni może nie pomóc. Dlatego przed wymianą pierścieni warto dokładnie sprawdzić cylindry
fahur Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 A propos nagaru i smoły. W weekend miałem okazję zdejmować pokrywę zaworów (wymiana uszczelki) w 12-to letnim Focusie 2.0 benzyna: czyściutko, bez żadnych oznak zużycia, olej po połowie roku od zmiany, nadal klarowny Na pokrywie to samo - czyściutka. Takie silniki chcemy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się