Tjall Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Co się ma to nie wiem, bo jestem fachowcem w zupełnie, zupełnie innej dziedzinie. Wiem natomiast, że jak miałem założony filtr Vasco, to olej do pełnego stanu ściekał ponad godzinę, a po wymianie filtra (tylko i wyłącznie filtra! nawet oleju nie zmieniałem, bo pojadę na nim jeszcze 8kkm) stan oleju mam po 3 min. Jak to wyjaśnić, nie wiem, natomiast to bardzo jaskrawy przykład- wiadomo, że zmiana w szybkości ściekania oleju została spowodowana wymianą filtra, bo nic innego z samochodem nie robiłem w tym czasie:kox:
edekxp Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Filtry filtrona dobrze filtrują ale pompa ma ciężej niż przez inne filtry Wczoraj wymieniłem olej oraz filtr oczywiście MANN. Porównójąc go z filtronem jest dużo większy - oczywiście wszystko pasuje
skalpel2412 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 witam. chciałem cos dorzucic od siebie do watku.. ..dwa miechy temu zrobiony remont glowny pierscienie uszczelniacze plus remont glowicy... ...dalej 0,5 na 600 km... ..wymiana trojnika odmy plus zaslepienie dolotu plus wypuszczenie rurki z trojnika pod samochod aby bylo odpowietrzenie skrzyni korbowej... ...wynik 0,5 na 1000km..lepiej ale nie po to pchalem kase w remont zeby ciagle ten cholerny olej dolewac ... ...co robic dalej?? olej motul 8100 filtr knecht ---------- Post dopisany at 21:41 ---------- Poprzedni post napisany at 21:33 ---------- jedyne co moge jeszcze dodac to zauwazylem ze pod obciążeniem tzn na krzyzowce jak startuje czasami zostaje za mna chmura niebieskiego dymu... ...dzisiaj jechalem na dwojce przez skrzyzowanie nie zredukowalem do jedynki ale przychamowalem a po chwili dodalem gazu auto nie zgaslo ale zaklepało i pojechalo...normalnie wkrecilo sie na obroty i bylo niby wszystko ok poza jednym znowu za mna chmura dymu.. ...niech ktos kumaty mi podpowie co jeszcze wymienic albo przerobic bo juz mi sie pomysly skonczyly... ...z gory dzieki:banan:
ksx Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 tak czytam i czytam te strony i mam pytanko bo jezeli chodzi o mechanike to w ogole sie na tym nie znam, chcialbym zrobic modyfikacje odmy moglby ktos mi napisac co dokladnie jest potrzebne :>? i jak dokladnie to zrobic? badz umiescic jakis filmik ?
TooMeeK87 Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 Witam, Poszukuję jakiejś podpowiedzi w kwestii sondy pierwszej. Moja kwalifikuję się do wymiany. Może ktoś to przerabiał i coś podpowie jakiś zamiennik producenta i numer ew. nie plujący błędami ?? Z 1.8T nie działa poprawnie mam ori i nic a mi zalewa silnik za duża dawką i na zimnym po zapaleniu falują obroty jak przyjdzie zima to na 4 razy będę go zapalał ehhh... Szukam tutaj pomocy bo wiadomo liczne grono posiadaczy
skalpel2412 Opublikowano 4 Września 2013 Opublikowano 4 Września 2013 mi sie wydaje ze lepiej kupic piątkę benzyny i zapałki...dość ALT zasr%nych mam..ale gratuluje wytrwałości pozostałym
edekxp Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 Witam, Poszukuję jakiejś podpowiedzi w kwestii sondy pierwszej. Moja kwalifikuję się do wymiany. Może ktoś to przerabiał i coś podpowie jakiś zamiennik producenta i numer ew. nie plujący błędami ?? Z 1.8T nie działa poprawnie mam ori i nic a mi zalewa silnik za duża dawką i na zimnym po zapaleniu falują obroty jak przyjdzie zima to na 4 razy będę go zapalał ehhh...Szukam tutaj pomocy bo wiadomo liczne grono posiadaczy Na 100% pasuje z 1.8T.Sam kupowałem z 2.0 do swojego i wszystko działa.Numery te same. Może miałeś uszkodzoną. Tapatalk
TooMeeK87 Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 Witam, Poszukuję jakiejś podpowiedzi w kwestii sondy pierwszej. Moja kwalifikuję się do wymiany. Może ktoś to przerabiał i coś podpowie jakiś zamiennik producenta i numer ew. nie plujący błędami ?? Z 1.8T nie działa poprawnie mam ori i nic a mi zalewa silnik za duża dawką i na zimnym po zapaleniu falują obroty jak przyjdzie zima to na 4 razy będę go zapalał ehhh...Szukam tutaj pomocy bo wiadomo liczne grono posiadaczy Na 100% pasuje z 1.8T.Sam kupowałem z 2.0 do swojego i wszystko działa.Numery te same. Może miałeś uszkodzon Tapatalk Dziwna sprawa ale skoro sprawdzone to może masz rację podmienię na inny egzemplarz, dzięki Gdzieś wyczytałem, że sondy między tymi silnikami różnią ilością omów...
michass Opublikowano 7 Września 2013 Opublikowano 7 Września 2013 Kupuj Knechta albo Manna, osobiście jeszcze nigdy się na nich nie zawiodłem. O filtronie słyszałem natomiast, że jak się przeciągnie interwał wymiany to wkład lubi się rozpuszczać. Pier.olenie. Filtron tez będzie chodził tak samo jak i reszta. A po za tym co on się ma do stanu oleju w misce po zgaszeniu?? Z filtra i tak nie ścieka bo jest on przykręcony otworem do góry więc ile tam jest po zgaszenu oleju tyle zostanie:wink: Chociaż możecie sobie eksperymetować bo filtr do 2.0 kosztuje maks 25żł Ano panie w przypadku większości tu zgromadzonych ,liczy się fakt szybkiego sprawdzenia FAKTYCZNEGO stanu oleju.Jakbym olej sprawdzał raz w miesiącu,to by było bez znaczenia.A że sprawdzam co pare setek na stacjach benzynowych,podczas podróży,to uwierz że ułatwia to życie.Gaszę i po 5minutkach mam stan prawie jak po nocy.A w przypadku "innych" filtrów,olej schodzi nawet godzinami.I nie chodzi o zawartośc filtra tylko o to że olej podany przez pompę do góry silnika ma utrudnione zlatywanie bo na filtrze zrobiło się podciśnienie-vacum.Taka głupia budowa kanałów olejowych,którą trzeba rekompensować filtrem pozwalającym odpowietrzyć kanał olejowy i opaść olejowi do miski. Gdyby nie problem ubywania oleju,to taki filtr który zatrzymuje olej na dłużej u góry silnika jest wiele lepszy.Mamy smarowanie góry bo olej który tam wisiał i stygnął zrobił się gęstrzy i pozostawił na smarowanych elemętach lepszy-grubszy film olejowy.Tak działają niektóre BOSCHoskie,które dodatkowo posiadają tzw zawory wysokiego ciśnienia,które to z kolei powyżej iluś tam barów puszczają olej "bokiem". Moim zdaniem popularna usterka -wariatora zmiennych faz rozrządu- dała by się wykluczyć lub opużnić gdyby stosować taki rodzaj filtra,bo smarowanie tej pierdoły by się polepszyło na start,i nie byłoby porannego wrrrr.... .Ale to dla tych co jeszcze tego nie mają i którymoleju aż tak nie ubywa. Reasumując moje mundowanie.Przy problemach z kontrolką poziomu oleju(zbyt częste zapalanie),wymienić filtr na MANN,a dopiero gdyby nie pomogło szukać dalej.
Elendir Opublikowano 7 Września 2013 Opublikowano 7 Września 2013 Mi kontrolka przestała wyskakiwać ale oleju ubywa więc chyba padła na amen trochę głupio się teraz jeździ ..
Lucas1984 Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Panowie moje pytanko dotyczy tego czy jeżeli chciałbym wymienić filtr oleju jest możliwość jego wymiany bez konieczności spuszczania oleju i jego wymiany. Chodzi mi oto że olej mam mniej więcej od 8 miesięcy i szkoda by mi było go znów wymieniać. Filtr który mam teraz założony to oryginał ale czeka mnie wymian odmy bo mam pękniętą i może przy okazji bym wymienił ten filtr na MANNA ( oczywiście u mnie tez co 100 kilosów pojawia się komunikat o minimalnym poziomie oleju i po 30 minutach po zgaszeniu silnika niestety nadal nie ma go dużo na miarce a rano jest np.3/4 miarki) ... więc chciałbym spróbować z tym filtrem MANNA, ... może jak pisał michass to pomoże.
benyA4 Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Filtr mozesz bezproblemowo wymieniac bez spuszczania oleju. O kontrolce poczytaj tutaj , filtr nie ma z tym nic wspolnego. http://a4-klub.pl/2-0-219/kontrolka-oleju-268468/
Tjall Opublikowano 13 Września 2013 Opublikowano 13 Września 2013 Panowie moje pytanko dotyczy tego czy jeżeli chciałbym wymienić filtr oleju jest możliwość jego wymiany bez konieczności spuszczania oleju i jego wymiany. Chodzi mi oto że olej mam mniej więcej od 8 miesięcy i szkoda by mi było go znów wymieniać. (...) Skoro masz olej od 8 miesięcy, to i tak za 4 miesiące trzeba go będzie zmienić, chyba że to longlife. Ja bym się chyba nie bawił w to teraz i poczekał, a potem zmienił i filtr i olej. Sam zmieniałem tylko filtr, ale to dlatego że olej miał tylko 3 miesiące i 6tys km.
Lucas1984 Opublikowano 14 Września 2013 Opublikowano 14 Września 2013 Te 8 miesięcy panowie to tak na oko podałem... jak dobrze pomyśle to wymianę miałem pod koniec 2012 roku więc chyba nie będę się zastanawiał. Kupię filtr MANNA, płukankę LIQUI MOLY Engine Flush i olej. Tym razem zdecyduję się na olej Motula 5w40 8100 X-clean40 (specyfikacja tego oleju to:VW 502 00 / 505 00 / VW 505 01 A3/B4/C3, SM/CF).. teraz jeżdżę na oleju Mobil1 5w50 ( specyfikacja tego oleju to: VW 505 00 A3/B3, A3/B4 , SN/SM/SL/CF) ---------- Post dopisany at 21:49 ---------- Poprzedni post napisany at 20:20 ---------- .... kurcze oryginalny olej ma całką inną specyfikacje
darkle Opublikowano 15 Września 2013 Opublikowano 15 Września 2013 Bo to LL 504 00 a Mobil 5W40 ma wystarczającą normę 502 00
Elendir Opublikowano 17 Września 2013 Opublikowano 17 Września 2013 A próbowaliście wlewać motul specyfic 5w40 on cenowo wychodzi podobnie co x-clean
marko472 Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 To może mała zagadka. Kupiłem auto serwisowane w ASO od pierwszego właściciela wymiana oleju regularnie co 15 tyś. Olej był castrol 5w30. Spalanie oleju 0.2l/1200km (Wtedy myślałem że to dużo). Nie miałem oleju na dolewkę. Auto poszło na warsztat. Dostało nowe filtry, rozrząd i LPG oraz olej Mobil Super 3000 X1 5W-40. Można by się spodziewać że powinno nić nie brać. Tym czasem spalanie oleju ok. 2l/3000 km. Można powiedzieć, że naprawili mojego ALT teraz mam tak jak większość. Jakieś propozycję jaka może być tego przyczyna? Raczej nagaru na pierścieniach nie złapał. Może on skrywa po maską jakąś tajemnicę. Może tam jest jakiś odpowietrznik? Pęknięty wężyk? Bo ciepły nie pokazuje niebieskiego dymu. Biała para na zimnym rano jest szczególnie jak jest zimno. Dodam, że zgaszę silnik pójdę do bagażnika po ściereczkę otworzę maskę sprawdzę poziom i jest max 2 mm mniej niż gdy sprawdzam na zimnym następnego dnia rano. Kontrolka na FIS-ie zapala się dokładnie na min, jak silnik wystygnie następnego dnia jest 1mm ponad min.
lukaszos84 Opublikowano 4 Października 2013 Opublikowano 4 Października 2013 Witam, moj pierwszy post, problemu sie domyslacie Auto brało ok 200-300g/1tys, trasy robiłem krótkie bo po ok 30km dziennie. W wakacje pojechałem nad morze, 400km jednego dnia z przystankiem na kilka godzin w połowie drogi, tydzień pozniej droga powrotna identyczna. Oleju nie dolewałem w miedzyczasie. Minał tydzien wycieczka do Wrocka-150km i w polowie drogi kontrolka oleju, zaskoczony wysiadam i dolewam...I od tamtej pory kontrolka nawiedza mnie z 3 razy czesciej niz wczesnie a dolewam od razu, tak czytam, ze w tej mojej natychmiastowej reakcji moze byc blad, ze trzeba dac sciec temu olejowi, filtr mam chyba filtrona, olej to valvoline 5w30synpower. Postamowilem wymienic olej i filtr, filtr knecht a olej valvoline nextgen 10w40, normy to 501.1 i 505, co o tych planach sadzicie? Dodam także, że w plastikowym odpowietrzniku silnika (odmy)ta gumowa membrana jest sparciała i poszapana, dosyc duza szczelina przepuszcza pewnie duzo do dolotu. Ten element mamjuz zamowiony
marko472 Opublikowano 5 Października 2013 Opublikowano 5 Października 2013 Na forum Audi A6 znalazłem propozycje: "Tak zastosuj odme z silnika 1.8 125km, waz odpowietrzenia z pokrywy zaworowej również oraz dodatkowo zmień kierownice powietrza z wejściem od spodu i problem zniknie:)" Ktoś próbował ?
lukassteryd Opublikowano 7 Października 2013 Opublikowano 7 Października 2013 Moim zdaniem są 2 rozwiązania naszych problemów wymiana silnika na taki który oleju nie bierze albo remont tylko wykonany przez speca stąd moje pytanie które nasunęło mi sie po rozmowie z moim mechanikiem. Chłopaki a mierzyli wam mechanicy średnicówką tuleje przed remontem? Jak tuleja jest zużyta ponad normę albo uszkodzona to wymiana pierścieni a nawet tłoków raczej a nawet na pewno nic nie da. Wtedy trzeba kupić cały "nowy" blok który jest sprawny. Mam obok mechanika który już parę altków robił i twierdzi że żaden po remoncie oleju już nie bierze, a ostatniego robił 3 tyg. temu. Dajcie znać czy u Was mechanik robił taki pomiar.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się