Cristoforo Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 właśnie wiele osób mówi o nie katowaniu diesla zimą jak jest zimny co macie na myśli bo wiele osób różnie to może rozumieć
kaju Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Nie katowanie zimnego? W moim rozumowaniu wygląda to tak, że dopóki nie osiągnie minimum tych 70 st., to zapomnij o przekraczaniu 2 tysięcy obrotów, z gazem obchodzić się delikatnie. Ja to stosuje. Koledzy, a powiedzcie mi czy jak się zagrzeje, to dajecie swoim dieslom trochę po garach?
fusse Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 pozatym czarnej tektury nie widac kompletnie pod maska. jakby ktos nie wiedzial ze tam jest tektura to by jej nie zauwazyl.
kaju Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 pozatym czarnej tektury nie widac kompletnie pod maska. jakby ktos nie wiedzial ze tam jest tektura to by jej nie zauwazyl. U mnie wszystko widać, bo nie mam grila :>
Cristoforo Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 ja rozumie to tak jakbym tylko i wyłącznie jeździł do 2000obr/min na zimnym to bym miał takie cuś jak kuzwa auto nie ma mocy niekiedy trzeba śmigać w mieście w Górnych granicach 2000obr/min to co będziesz śmigał na trzecim biegu czy czwartym biegu :gwizdanie: ja pierwszy km robie bardzo spokojnie później śledze na kanale 49 jak temp rośnie i do 63c biegi zmieniam w granicach 2300-2500obr/min ale delikatnie przyspieszam, jedynka jest najkrótsza po osiągnięciu 90c śmigam dynamicznie ale mając na uwadze jeszcze zimny olej a później to śmigam tak po męsku
kaju Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 jakbym tylko i wyłącznie jeździł do 2000obr/min na zimnym to bym miał takie cuś jak kuzwa auto nie ma mocy Ja tego odczucia nie mam, przy ~1600 łapie mi turbina, więc do tych 2tys mi starcza... później śledze na kanale 49 jak temp rośnie a później to śmigam tak po męsku wykonuje te dwie czynności identycznie jak Ty. Na ciepłym trzeba wygarniać, co by kierownice się nie zapiekały, po co mi notlaufy później Dobra Pany, czas spać, jutro napiszę czy coś się zmieniło z tekturą. Branoc
majkel_majki Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 boze czy wy jestescie jacys ograniczeni i auto widzicie tylko do chlodnicy? tektura nie jest dla chlodnicy tylko dla komory silnika,zimne powietrze nie wpada do komory przez co auto szybciej sie nagrzewa. nie musicie wmawiac ze to nie dziala bo mam klimatronik i do pracy przy odcinku 4-5km mam 10-15stopni wiecej,co czuje w aucie. Ja mówię czego doświadczyłem, jedyne co odczułem to wrażenia słuchowe gdy przy szybszej jedzie pasek klinowy otarł się o tekturę, która się podgięła od pędu powietrza i wydał dźwięk a do odizolowania komory silnika od dopływu zimnego powietrza z zewnątrz polecam taką "skórę" co ją na stara albo nyskę z przodu zakładali na pewno kawałek tekturki, która od pędu powietrza się ugnie nic nie pomoże, ale nie ma to jak placebo i autosugestia
fusse Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 to ja nie wiem jak Tobie sie wkrecala tektura sprzed chlodnicy do paska,chyba sie teleportuje do komory. nie potrzebuje autosugesti, widze termometr na klimatroniku, wystarczy mi. głoscie dalej herezje ,ze jak nie dogrzewa silnika to padniety termostat. kupujcie i nie dziwcie sie ,ze dalej jest to samo , mi wystarcza darmowa tektura i juz jest cieplej.
fayera Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 ze jak nie dogrzewa silnika to padniety termostat Mam 17km do pracy i przy włączonej klimie 27st.C łapie mi 60 st.-70 st.C. Gdy wyłączę grzanie wzrośnie do 90st. i po ponownym załączeniu klimy spada do poprzedniego stanu. Poprzedniej zimy na grzaniu non-stop zrobiłem około 100km i też 60-70st. Na zewnątrz było -25st.
Qwestor Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Witam Nie wiem jak tam z tą tekturą to działa, ale jeśli ktoś chce inny sposób na szybsze ogrzewanie to jest jeden patent, mianowicie na klimatroniku naciskacie przycisk z nadmuchem na szybę i ustawiacie temp na HI, wtedy włączają się 3 świece dogrzewające płyn i już po paru minutach odczuwa się ciepłe powietrze. Temat był już omawiany na forum. Pozdrawiam Qwestor
Daimos Opublikowano 1 Grudnia 2010 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Witam Nie wiem jak tam z tą tekturą to działa, ale jeśli ktoś chce inny sposób na szybsze ogrzewanie to jest jeden patent, mianowicie na klimatroniku naciskacie przycisk z nadmuchem na szybę i ustawiacie temp na HI, wtedy włączają się 3 świece dogrzewające płyn i już po paru minutach odczuwa się ciepłe powietrze. Temat był już omawiany na forum. Pozdrawiam Qwestor Dziwne... przecież w warunkach załączenia się dodatkowych świec nie ma ani słowa o ustawieniu na klimatroniku
rosek89 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 tektura też pomaga. termostat puszcza a płyn nie jest nadmiernie chłodzony. nie zawsze wynalazek musi być wyrafinowany ważne żeby działał. fusse ma rację
Góral.tz Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 a u mnie wczoraj temperatura na max wiatraki na max i na wolnych obrotach nie mogła wzrosnąć wiecej niż 70 stopni a termostat wymieniany rok temu :kox:
krych83 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 też mam te 3 świece do podgrzewania płynu i właśnie to testowałem parę dni i niema znaczenia jak jest ustawiony klima tronik(nawiew, temp. dmuchawa) i tak się świece załączają bynajmniej u mnie. Miałem zrobione kontrolki w środku pozdrawiam
k0za Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 też mam te 3 świece do podgrzewania płynu i właśnie to testowałem parę dni i niema znaczenia jak jest ustawiony klima tronik(nawiew, temp. dmuchawa) i tak się świece załączają bynajmniej u mnie. Miałem zrobione kontrolki w środku pozdrawiam ja dziś wymieniałem wszystkie świeczki, w silniku 4 miałem spalone natomiast te od podgrzewania płynu niepotrzebnie kupowałem. jak je sprawdzałeś że na pewno grzeją? ( tzn czy dochodzi prąd )
krych83 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 na początku sprawdziłem je tak jak zwykłe świeczki, później podjechałem do kumpla na vag com żeby sprawdził instalacje a na końcu podłączyłem żarówki jako kontrolki do świec i do aku na minus i wiedziałem kiedy się załączają mi dopiero załączyły się przy -1,5stopnia
kaju Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 Jestem po małym teście. Więc tak. U mnie chłodnica zasłonięta w około 3/4, no i powiem, że jadąc w nocy do pracy przy temperaturze -14, temperatura na kanale 49 podniosła mi się do 68, bez kartonu osiągnęła wczoraj 63 przy temperaturze -10, więc jakoś coś tam daje... Nie jest to mój wymysł, tylko realne cyferki, które pokazał mi climatronic. A co do temperatury w środku auta - cieplej. O wiele cieplej.
fusse Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 zaslon cala, nie krepuj sie. nic sie nie stanie nawet jak silnik osiagnie 90stopni,chyba,ze robisz trasy to inna rozmowa.
fayera Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 zaslon cala, nie krepuj sie. nic sie nie stanie nawet jak silnik osiagnie 90stopni,chyba,ze robisz trasy to inna rozmowa. Karton działa.Dziś się przekonałem. A że ktoś sobie porównuje do żuka,nysy itd.to jego problem :gwizdanie:
Dev Opublikowano 2 Grudnia 2010 Opublikowano 2 Grudnia 2010 jezeli termostat jest sprawny to nie ma znaczenia temperatura na zewnatrz. Karton pomaga tylko w tym ze silnik szybciej sie nagrźewa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się