Skocz do zawartości
IGNOROWANY

powoli zimówki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

auto nabyłem bez zimówek, więc już czas powoli myśleć o kupnie opon na zimę.

Zastanawiałem się nad Continentalami (ale te droższe, bo tańsze nie są dobre) i Pirelli...

Na koniec właściwie zostało mi to :

http://www.opony.com/opony/1000_goodyear_ultra_grip_7.html

i

http://www.opony.com/opony/52008_goodyear_ultra_grip_7.html

Ta sama opona, ale ma inne indeksy.... :roll:

Właściwie zimą na pewną nie będę zasuwał powyżej 200, tylko po mieście...

Wiec te "wolniejsze" byłyby ok... Taniej komlpet wychodzi jakieś 150 zł

Co sądzicie :?:

Opublikowano

Rewelacyjna oponka.Ja ten sezon śmigam jeszcze na UG6 , ale na kolejny przesiadam się na UG7.Jedna z najlepszych opon zimowych.Nawet się nie zastanawiaj nad innymi :wink:

Opublikowano

Im mniejszy indeks predkosci tym opony beda bardziej miekkie i beda sie szybciej scierać, takie informacje uzyskałem jak ostanio kupowalem nowe opony w wulkanizacji.

Opublikowano

Ja zimę przejeździłem na BFGoodrich Winter G, i jestem zadowolony :wink: tylko z drugiej strony mając Q, podejrzewam że każde opony by mi spasowały :mrgreen:

Opublikowano
Rewelacyjna oponka

No właśnie widziałem :mrgreen: :mrgreen: użytkowników tych opon, na innych forach też polecaja...

Im mniejszy indeks predkosci tym opony beda bardziej miekkie i beda sie szybciej scierać

Całkim logiczne ! Dzięki za info :grin:

edit : Ale z drugiej strony, bardziej miękkie będa chyba lepiej się sprawować na śniegu ? :?:

Opublikowano

Nie przesadzaj, na zimówki szukaj opon z indeksem prędkości T. Nawet na niemieckich autobahnach nie będziesz szybciej zimą jezdził. Ja poruszam sie zimą na Dunlopach Winter Sport i jestem naprawdę zadowolony.

Opublikowano

Ja smigalem na Dunlopach 3D, w tamtym roku w rozmiarze 195/65 po testach przez ADAC byly chyba na pierwszym miejscu.

Polecam je jak najbardziej do tego malo sie scieraja.

No ale jak to kolega napisal wyzej jak sie ma Q to jest calkiem inna jazda. :mrgreen:

Opublikowano
Rewelacyjna oponka.Ja ten sezon śmigam jeszcze na UG6 , ale na kolejny przesiadam się na UG7.Jedna z najlepszych opon zimowych.Nawet się nie zastanawiaj nad innymi :wink:

tak opona może i dobra tylko dosyć droga, na początku zeszłego sezonu zafundowałem ją sobie, ale nie wiem czy drugi raz bym tak zrobił.

Zalezało mi na cichych a te napewno są - duży plus. Różnicę klasy najczęściej widzi się po przejściu z lepszego na gorsze, może jakbym wymienił to bym docenił. :lol:

Opublikowano
tak opona może i dobra tylko dosyć droga

hihi, to tak jak z audi ? :twisted:

:mrgreen:

Opublikowano

Ja na zime mam opony TOYO http://www.opony.com/opony/52258_toyo_s941.html I bardzo dobrze się na nich jeździ bo już 1 zimę przejeździłem. Jak kupiłem samochud to już takie miałem i nie miałem problemu z wyborem opon. Będą one użytkowane 3 sezon.

Opublikowano

a ja jeszce nie mam zimowek :-( i narazie nie wiem co mam kupic ..... :evil:

piszcie swoje wrazenie/doswiadczenia .... moze cos wybiore ... ;-)

Opublikowano

Sluchajcie a jak to jest z tymi indeksami predkosci?

Czy nie jest tak ze opony musza byc dopasowane do predkosci maksymalnej samochodu?

Nie ma znaczenia jak szybko masz zamiar na nich jezdzic ale ile moze samochod.

Czy policja nie moze sie do tego przywalic?

Ja mam letnie z indexem W, choc V mi juz wystarcza, zimowki chetnie kupilbym nawet H ale nie jestem jak to jest zgodnie z przepisami o;|

Opublikowano

Indeks prędkości

Indeks ----------- P -- Q -- R -- S -- T --- H -- V -- W -- Y

Prędkość max. 150 160 170 180 190 210 240 270 300

Jaka jest w polsce dozwolona max prędkość to chyba każdy wie :cool: Więc za ma się czepić policeman :?: Zresztą z autopsji to oni na bieżnik lookają, nic poza tym

Opublikowano

OK, znam indeksy i predkosc dopuszczalna w naszym pieknym kraju.

Droblem w tym ze opona powinna byc dopasowana do predkosci max. samochodu.

Dlaczego dealerzy zakladaja rozne indexy a nie biora najnizszego, sa najtansze?

[ Dodano: 2006-09-05, 00:36 ]

Znalazlem, cytat z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm.2))

Rozdzial 2 - Wyposazenie

Par. 11.1, Punkt 21, Ustep 5 i 6

"5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.

6. Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnię pojazdu."

Co Wy na to?

Opublikowano

czyli uparty misiek może odebrać dowód : pojazd nie przystosowany do ruchu (tak jak ze zbitą lampą)

Opublikowano
a ja jeszce nie mam zimowek i narazie nie wiem co mam kupic .....

piszcie swoje wrazenie/doswiadczenia .... moze cos wybiore ...

Spanky mam do sprzedania stalki 15 zastanow sie :mrgreen: za tanioche Ci sprzedam

Opublikowano

adasn, pre_pl, powiem Wam tak... Aż tak upartych "miśków" to ja jeszcze nie spotkałem, bez jaj... Na zimę śmiało indeks H - gdzie polecisz 210???

Poza tym, indeks prędkości oznacza maksymalną prędkość nie samochodu, tylko maksymalną prędkość, z jaką na danej oponie możesz się poruszać (przy której opona może być obciążona do nośności wskazanej przez indeks nośności).

Moim zdaniem nie jest możliwa nawet hipotetyczna sytuacja, że jedzie sobie zimą adasn lub pre_pl lub nawet Flaha :mrgreen: autkiem z oponami o indeksie H ale z prędkością np 240km/h i jak zatrzyma nas gliniarz to się przyczepi do indeksów prędkości opon zamiast do rzeczywistej prędkości z jaką się poruszaliśmy (na dodatek zimą.. :mrgreen: )

Opublikowano
Aż tak upartych "miśków" to ja jeszcze nie spotkałem, bez jaj

zgadzam się w pełni

mowa była czysto teoretyczna, że mogą zabrać dowód na tej podstawie...

Wiadomo, że nie będą patrzeć na indeks.... Zresztą...

To nie jest najgorszy problem na drogach, wystarczy spojrzeć na bieżniki niektórych

aut :evil:

Opublikowano

ja śmigam na Good Year VECTOR 5 M+S (całoroczne) i są super zarówno zimą jak i latem poza tym że troszku hałsują ale na naszą strefę klimatyczną gdzie raz sucho i ciepło raz plucha i mokro to dobry wybór. Na takich smigała w Niemczech i takie ma w brifie tj. M+S :wink:

Opublikowano
ja śmigam na Good Year VECTOR 5 M+S (całoroczne) i są super zarówno zimą jak i latem

nie wierze w całoroczna opone ktora jest dobra w zimie :razz: bo wiadomo ze jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...