Dev Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 Tylko AJMa ustawia się na 220, resztę na 180
kamil-vag Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 Andrzej (Endrio) wczoraj mi dopiero Rafał (nik23) napisał, że da się VAGiem - kanał 035 potem Basic Settings - załączyć na 30s pompę paliwową by pompowała paliwo. Najlepiej chyba ściągnąć wąż z powrotu przy filtrze, załączyć tą funkcję i czekać, aż zacznie lecieć paliwo. Mi osobiście też prawie padł aku i musiałem bardzo długo kręcić. Na dniach przetestuje tą funkcję w praktyce. Bo, czy w VAGu jest dostępna to dziś sprawdzałem i jest !
turzol Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 Tylko AJMa ustawia się na 220, resztę na 180 hmm tylko dlaczego w każdej literaturze VW w tym serwisówce ELSAWin jest jak byk napisane, że w 1.9PD 130PS regulujemy na 225st?
kamil-vag Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 To jakaś ta ELSA przestarzała Artur...Było tak kiedyś, teraz wszędzie jest, że na 180 stopni ma być.
turzol Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 To jakaś ta ELSA przestarzała Artur...Było tak kiedyś, teraz wszędzie jest, że na 180 stopni ma być. Wklejam to co mam w mojej ELSIE, widocznie nie jest najnowsza.... Wymieniałem pompki na te z końcówką 073BJ (jeździły seryjnie w 1.9 TDI 160KM) i na 180st silnik chodził tak twardo, że plomby leciały z zębów.. Po ust na 225st duuużo lepiej.
kamil-vag Opublikowano 25 Września 2016 Opublikowano 25 Września 2016 (edytowane) Z tego co wiem to do AVF ETKA podaje wtryski 073 AR,BJ,Q i 079FX... Ja mam ELSA 5.2 z bazą danych z 01.2015r Edytowane 25 Września 2016 przez kamil-vag
nik23 Opublikowano 23 Października 2016 Opublikowano 23 Października 2016 (edytowane) Ja przeważnie na 180 ustawiam i chodzi ładnie, chociaż raz wymieniłem uszczelnienia tylko na cylindrze 3 i 4 i tam wyregulowałem na 180 a na 1i2 zostały fabryczne. Przed wymianą były na 3i4 po 0,8 na plus korekty a na 1 i 2 po minus. Usczelnienia oczywiście na tych co wymieniałem zjechane na maxa pd otarte. I po wymianie na tym 3 i 4 korekcje wzrosły do 1,5 na plus po przeregulowaniu 1i 2 na 180 wróciły do stanu sprzed regulacji. Ktoś wyjaśni czemu nowe uszczelnienia wypadły gorzej jak stare na fabrycznej regulacji? Aż z ciekawości jak bede następnym razem grzebał w pd to sprawdze ile jest fabrycznie o ile ktoś znajomy kupi jakiegoś pd w którym nikt jeszcze niegrzebał, EDIT Wracając do tematu, wczoraj wymieniałem uszczelnienia w avf 2002r i z ciekawości sprawdziłem na ile były ustawione i wyszło mi ze deczko więcej jak 225 to "więcej" wynika chyba z zużycia sworznia kulistego i śruby regulacyjnej. Pacjent trafił do mnie bo rezonował wydech i telepał sie na jałowym, na dwóch pd korekcje po +1,3mg(3i4) i na pozostałych dwóch to samo z minus. Pd numer 4 i gniazdo zjechane na max zażuciłem komplet uszczelnień na wszystki i cylinder 3 na - ale 4dalej na +1.zostaje tylko albo gniazdo tulejować albo pd szukać innego. Edytowane 23 Października 2016 przez nik23
zeptersuperb Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Cześć mam pytanie jak obrócić górny wałek aby maksymalnie naciskał na pompowtryskiwacz podczas regulacji? a: podnosząc jedno koło i kręcąc nim? (chyba mało precyzyjne rozwiązanie?) b: kręcąc śrubą (o ile jest dojście) na dolnym kole (od paska wielorowkowego) zlokalizowanym na wale korbowym? c: kręcąc śrubą na górnym kole zębatym od wałka zaworowego? Jakiej metody używacie?
kamil-vag Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Najlepiej kręcić wałem korbowym, ale kręcenie kołem po wrzuceniu 5/6 biegu też nie jest złe, i wcale nie jest nieprecyzyjne... Jak ma się czujnik zegarowy to pięknie widać, kiedy dźwigienka jest w dolnym położeniu (krzywka wałka rozrządu w górnym). O kręceniu za koło wałka rozrządu zapomnij...
zeptersuperb Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Czy ma ktoś może do wypożyczenia na weekend lub wie gdzie można w Warszawie wypożyczyć długą suwmiarkę i czujnik zegarowy? Kupno by raz użyć jest nie rozsądne.
greg2505 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 (edytowane) ja suwmiarkę kupiłem ,ustawiałem bez czujnika,potrzebny jeszcze klucz dynamometryczny 6-30Nm,co do kręcenia wałem ,ja kręciłem prawym kołem na 6 biegu Edytowane 7 Listopada 2016 przez greg2505
zeptersuperb Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 (edytowane) ja suwmiarkę kupiłem ,ustawiałem bez czujnika,potrzebny jeszcze klucz dynamometryczny 6-30Nm,co do kręcenia wałem ,ja kręciłem prawym kołem na 6 biegu Klucz mam, ale ten czujnik zegarowy jednak przydałby się do regulacji. Edytowane 7 Listopada 2016 przez zeptersuperb
rrrudy25 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Ja akurat mam czujnik ale koledzy którzy to robili potwierdza ze przez ponad 70stopni obrotu wałem zegar stoi w miejscu,wiec można by to zrobić na "oko" ale oczywiscie nie polecam tego
kamil-vag Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 (edytowane) Prosta zasada - krzywka wałka rozrządu ma być max w górze - wtedy dźwigienka jest max w dole Ale i tak wolę to robić z czujnikiem - kręcę za koło na 6b - ustawiam czujnik tak, żeby go widzieć i widać dokładnie kiedy wskazówka staje... We dwóch, raczej da radę bez czujnika, jeden kręci - drugi obserwuje Edytowane 7 Listopada 2016 przez kamil-vag
Radex121 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 A jeżeli krzywka nie bedzie w górze to jakie mogą być tego skutki ? pytam z czystej ciekawości aby wiedzieć na przyszłość
kamil-vag Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Albo będzie za słabo naciskać na pompkę (mniejsze ciśnienie, duże korekcje itd), albo za mocno i ją rozwali...
zeptersuperb Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 kamil-vag, czy w takim razie z własnego doswiadczenia, potwierdzisz padające tu słowa, że w "około 70 st." obrotu wału, czujnik nie drgnie? Czy faktycznie tak jest z tym maksymalnym wychyleniem popychacza, że przez pewien czas nie obserwuje się zmiany wartości czujnika zegarowego?
kamil-vag Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Tak, przez pewien czas wskazówka czujnika staje w miejscu pokręć trochę na sucho i poobserwuj co się dzieje z krzywkami wałka i jak przekłada się to na docisk dźwigienki na pompkę
greg2505 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 ja ustawiałem na oko,tylko dobrze mieć drugą osobę do kręcenia kołem,wszystko śmiga już parę tysięcy i korekcje bez zmian
zeptersuperb Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 Czym można zastąpić smar g 000 100? W ogóle co to za rodzaj smaru? Teflonowy / Litowy?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się