Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompowtryski PD - Demontaż, Wymiana, Ustawienie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś trafiła do mnie A3 kumpla... po niedawnej wymianie oringów u mechanika znowu problemy z odpalaniem i dziwne dudnienie...

Wnioski na szybko:

Śruby mocujące pompowtryski ledwo dokręcone ?

Wypadł jeden brok z ośki dźwigienek... 

Powtórzę n-ty raz - w TDI PD zaglądajcie pod pokrywę co jakiś czas, sprawdzajcie broki, dokręcenie śrub mocujących, bo to główne powody problemów z oringami i wytartymi wałkami... 

IMG_20180803_172325.jpg IMG_20180803_172329.jpg

Jutro wytargam PD i zobaczę jak wyglądają oringi przy takim słabym dokręceniu śrub :P

Opublikowano

Kupiłem zgodnie ze wskazowkami z 1 posta spline M8 do odkrecenia dźwigienek zaworowych. Biore sie za robotę a tu niespodzianka, M8 za mały. W moim przypadku wygląda na to że trzeba chyba M12 zastosować, patrząc na średnicę łba śruby. 

Spotkał sie ktoś z czymś podobnym?

Opublikowano

Poprawię w wolnej chwili, tam jest śruba M8x90 a nasadki potrzebujesz takie:

41564848_230287781001372_8692366538352623616_n.jpg

41603537_938445923032515_4955010401101152256_n.jpg

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzieki. Lece po nasadke i dzialam

Opublikowano
12 godzin temu, misiek95 napisał:

Michał ktoś w jakimś temacie ze słabymi korekcjami zakładał i była znaczna poprawa... pytanie jak taki oring długo wytrzyma w porównaniu z tymi Bosch'owskimi ? Sama cena zachęca :P

Opublikowano
W dniu 1.11.2018 o 10:14, kamil-vag napisał:

Michał ktoś w jakimś temacie ze słabymi korekcjami zakładał i była znaczna poprawa... pytanie jak taki oring długo wytrzyma w porównaniu z tymi Bosch'owskimi ? Sama cena zachęca :P

Ten "komplet" dotyczy jednego pompowtryskiwacza. Więc szału nie ma :)

 

16 godzin temu, Dev napisał:

jak dobrze wypolerujesz gniazda to wystarczy ori

Polerowałem, zabieliłem frezem powierzchnie pod miedzianą podkładke i poskładałem to najlepiej jak sie dało. Po roku znowu drgawki na wolnych obrotach nieregularne :)

Opublikowano

Siema mam

pytanie. Pompki bx/al ktore wydajniejsze, czy to samo? Czytalem wiele opinii ze niby bx to to samo co al tylko po remoncie fabrycznym

BOSCHA. Ale generalnie koncowki sa te same(1043) i katy wtrysku. Przymierzam sie do sprawdzenia pompek stad pytanie.

Opublikowano

1,5 roku i ponad 30tys km temu zmieniłem gumki, śruby,  wht - porostu  cały set do regulacji pompek. 
Ustawiłem na 180*
Czytając ten wątek zdecydowałem zmienić 180* na 225* i sprawdzić jak pracuje motor.
Dziś zaglądam pod pokrywę i ku mojemu zdziwieniu wyszło na każdej pompce około ~260* ?
Ustawiłem na 225* pracuje w sumie tak samo. No może Ciut lepiej, ale to raczej "subiektywne ucho"
Ale jakim cudem z 180* zmieniło się na ok 260* po 30tys km? Rożnica 80* jak nie 100 stopni. 30* na 10tys km?
Nie za szybko? Marnej jakości WHT-my z grzybkami??  Kupiłem ori, albo bocha - nie pamiętam.
Olej Valvoline syn power 5w40 mst c3 wymieniany co 10-12tys km. Walek, szklanki stan idealny.

Opublikowano

No a może za słabo skontrowałeś? 

To, że się zużywa to normalne, bo ja robiłem kiedyś pomiary i jakieś tam były milimetrowe różnice pomiędzy nowymi a starymi, ja brałem z ASO... 

Kiedyś ktoś wrzucał temat, że założył śruby z erlinga i je na momencie rozklepalo... 

Opublikowano

Śruby bosch albo ori. Nie pamiętam. Bym musiał odkopać zdjęcie albo fakturę.
Na 100% ustawiłem na 180*. Przy tym kącie nie ma jak się pomylić :)

Opublikowano

W tym PDFie jest jak byk napisane, że trzeba wymienić 8 śrub 038 103 714A a w relacji o tym ani słowa.  Dlaczego tak? 

Opublikowano

bo zapomnieli

Opublikowano

Wystarczy zabielić czy regenerować otwory? 

IMG_20191015_204122.jpg

IMG_20191015_204117.jpg

Opublikowano
4 godziny temu, Cinek2000 napisał:

Wystarczy zabielić czy regenerować otwory? 

IMG_20191015_204122.jpg

IMG_20191015_204117.jpg

Zbież ostre krawędzie i zobaczysz jak będzie, słabo widać na fotkach

Opublikowano

Był mechanik i powiedział że wżery są za głębokie a pytanie teraz jakia jest cena regeneracji gniazd planowanie głowicy i nowego wałka rozrządu bo jest wytarty 

Opublikowano

Witam,

Panowie, zakupiłem AWXa, generalnie wszystko jest ok. Po odpaleniu przez 30s lekko jakby "wypadają zapłony", potem się normuje (natomiast prawdpodobnie nie ma grzania świec). Korekcje ok, BIPy na 2 wtryskach w okolicy -40. Jako, że jestem perfekcjonistą mam pytanie:
Czy profilaktycznie warto wymienić uszczelnienia + śruby oraz wyregulować pompki? Niektórzy mówią, że śruby powinno się wymieniać co 50kkm :D

 

Pzdr!

Opublikowano

Ja bym nie tykal,chyba za zaczną się problemy z rozruchem.

Opublikowano
7 godzin temu, various napisał:

Witam,

Panowie, zakupiłem AWXa, generalnie wszystko jest ok. Po odpaleniu przez 30s lekko jakby "wypadają zapłony", potem się normuje (natomiast prawdpodobnie nie ma grzania świec). Korekcje ok, BIPy na 2 wtryskach w okolicy -40. Jako, że jestem perfekcjonistą mam pytanie:
Czy profilaktycznie warto wymienić uszczelnienia + śruby oraz wyregulować pompki? Niektórzy mówią, że śruby powinno się wymieniać co 50kkm :D

 

Pzdr!

Może swiece żarowe sprawdź ,teraz jest chłodno i  po odpaleniu może nie równo chodzić ,pompki zostaw w spokoju jak wszystko ok

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...