Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki. Oczywiście pomogło

Teraz mam inny problem nie mogę uruchomić tempomatu tzn zakodowałem go według instrukcji i nic sprawdziłem w blokach pomiarowych pedały i wydaje sie że jest ok tzn reagują pod wpływem nacisku, manetka temp też wydaje się że jest dobra gdyż w ostanim okienku bloku pomiarowego gdy jest w pozycji off są zera ale gdy ruszam nią to wartości się zmieniają jedynie gdy naciskam set nic nie pokazuje.

Tak więc znowu prosze o pomoc co może być nie tak.

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Chciałbym podziękować za opisanie wszystkiego jak montować tempomat. Operacja udana po dwugodzinnej walce z G85 udało mi się wszystko zrobić:) wszystko działa:)

Opublikowano

Chciałbym podziękować za opisanie wszystkiego jak montować tempomat. Operacja udana po dwugodzinnej walce z G85 udało mi się wszystko zrobić:) wszystko działa:)

Opublikowano

Panowie pytam tutaj bo nowy temat poleciał do kosza i chyba słusznie bo pewnie było poruszono kilka razy - niestety nie znalazłem, mianowicie mam zwykłą 4 ramienną kierownicę bez multi i chcę ją wymienić na 3 ramienną też zwykłą bez multi, czy do takiej przekładki wystarczy mi sama kirownica czy potrzebuje jeszcze taśmę itp.?

Opublikowano

Nic nie potrzebujesz. Zamieniasz kiere za kiere i po robocie, jesli zakladalbys tempomat lub multifunkcje to potrzebujesz moduł z b6, jesli zakladal bys tempomat i multifunkcje z b7/b8 to potrzebujesz modul z b7, tasme z b7 i łącznik poduszki 4pin, wiązke poduszki również z b7.

Opublikowano

Tempomat mam oryginalnie zamontowany, dzięki za info

Opublikowano

No wiec jesli masz tempomat to dokladajac multifunkcje to twoj modul i tak da rade, jak bys chcial zakladac grzana kiere lub z b7/b8 to musial bys go zmienic..

Opublikowano

Witam,

Wielkie dzięki za fajny tutek i info różnych osób. Ja akurat "męczyłem" i dalej męczę się z tempomatem :)

Zachciało mi się FIS'a i tempo. Oczywiście skorzystałem z poradnika tego to tempo, jak i innego (odblokowanie FIS). O ile wszystko przeszedłem prawie bez problemu i komputer już działa, to tempomat kaput :(

Zakodowałem, aktywowałem i dalej nie działa. Zauważyłem, że ten tempomat przysparza o dziwo wielu problemów i w moim przypadku chyba niestety jest walnięta manetka :( grrr

Pozostały mi tylko błędy:

Address 01: Engine Labels: 06B-907-557-ALT.lbl

Part No SW: 8E0 909 557 HW: 8E0 909 057

Component: 2.0L R4/5VS G 0003

Coding: 0011501

Shop #: WSC 63351 000 00000

VCID: F0EB54F39863

2 Faults Found:

17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal

P1569 - 008 - Implausible Signal

18107 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Wheel Electronics

P1699 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

oraz

Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.lbl

Part No: 8E0 953 549 N

Component: Lenksáulenmodul 0611

Coding: 00041

Shop #: WSC 63251

VCID: 3E773ACB12B7

2 Faults Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

00895 - Cruise Control Switch (E45)

04-00 - Mechanical Malfunction

sprawdziłem, jak co niektórzy sugerowali czujniki sprzęgła i hamulca - sprawne. UWAGA - używający VCDS (mój 11.6) w silniku,bloku pomiarowym 6, nie ma żadnych informacji o czujnikach

'Engine' grupa 6, w drugim oknie pokazuje naciśnięcie pedałów hamulca i sprzęgła '1000'

VCDS_Altitude.jpg

natomiast w VCDS jest to jakoś dziwnie wyrzucone do grupy 66

WP_000372.jpg

w 2 okienku jest opis, wartości się zmieniają gdy naciskam pedały. Sprawdziłem dzięki temu czujnik hamulca, światło stopu, czujnik sprzęgła.

w 4 okienku niestety już nie jest tak różowo

WP_000373.jpg

tutaj niestety działa tylko UP, DOWN, SET - nic się nie dzieje jak włączam (tak jakby cały czas był włączony tempomat - zwarcie), oraz nie reaguje na RESUME - rozumiem, że prawidłowo działający tempomat w spoczynku jest jak najdalej "od nas", pociągam do siebie - klik - włączenie, i jeszcze raz do siebie jak ma być RESUME - ale u mnie jakby wajcha nie miała takiego biegu, tzn pociągam do siebie ale tak jakby nie można było wykonać tego drugiego machnięcia (jest twarda jak skała) i się nie odgina.

Dla pewności poszedłem jeszcze do 16-Steering Wheel - i sprawdziłem w blokach pomiarowych i tam również tylko wykrył UP/DOWN/SET

Muszę poszukać jak rozebrać tą manetkę od tempo i zobaczyć czy może jakieś wtyki, styki nie działają. A jak nic nie pomoże to nowa manetka $$$*$^#%@$^

Od razu zaznaczam, że gdzieś wyczytałem odnośnie błędu 18107 iż trzeba wejść do 19-Can Gateway, ale niestety mój kabel zgłasza błąd komunikacji (A4 B6 2002 2.0 ALT), lecz nie wiem czy ma to związek z tym tempomatem.

Dzięki za podpowiedzi i przydatne info.

Opublikowano
rozumiem, że prawidłowo działający tempomat w spoczynku jest jak najdalej "od nas"

Bardziej jakby wyłaczony, środek "czuwanie" i do siebie resume

U mnie mam zawsze na środku, jak potrzebuję włączyć to przycisk set a wyłączam np przyhamowując

Włączam resume czyli do siebie a manetka wraca do położenia "czuwanie" tzn. "ON"

Coś masz nie tak z manetką, może się zablokowała w środku - brak resume

3910221967

Opublikowano

Ja miałem podobnie , kupiłem manetkę i długo z nią się mordowałem zeby działał tempomat. Postanowiłem ją rozebrać. W środku było poprzestawiane, nastawiłem wszystkie prowadniczki na swoje miejsce i błędy zniknęły. Tempomat działa.

Rozbierz manetkę i sprawdź czy wszystko jest na swoim miejscu. Uważaj bo jest tam dużo drobiazgów ale naprawa jest intuicyjna.

Opublikowano

Gregu22 ktos ci podał informacje o blokach pomiarowych dla diesla czylo 006 natomiast ty masz beznzyne i dlatego masz w grupie 066.

---------- Post dopisany at 10:38 ---------- Poprzedni post napisany at 10:35 ----------

Od razu zaznaczam, że gdzieś wyczytałem odnośnie błędu 18107 iż trzeba wejść do 19-Can Gateway, ale niestety mój kabel zgłasza błąd komunikacji (A4 B6 2002 2.0 ALT), lecz nie wiem czy ma to związek z tym tempomatem.

Niby jak ma sie połączyc twój vcds-em ze sterownikiem can w grupie 16 jak go nie ma fizycznie.

Opublikowano

Witam. Jestem po montażu mutlifunkcji w swoim aucie. Sprawę miałem ułatwioną gdyż fabrycznie był tempomat więc modułu nie musiałem wymieniać, tylko taśmę kierownicy. Mam u siebie także fabryczny bluetooth i poduszka z multi jaką założyłem jest również z przyciskami do obsługi telefonu. Wszystko działa jak należy, chociaż jeszcze muszę wgryźć się w obsługę głosową.

Jak na razie jestem troche zawiedziony, że nie ma możliwości zmian zaprogramowanych już stacji radiowych z kierownicy. W wersji poduszki multi bez telefonu można to robić dolnymi przyciskami z lewej i prawej strony. U mnie jednak jest tu obsluga telefonu. Natomiast lewe przyciski góra/dół powodują tylko wyszukiwanie stacji jedna po drugiej w calym pasmie częstotliwości.

Może da radę coś tu zmienić np. innym kodowaniem? Tylko gdzie bo pod 16: Steering wheel, nie widzę takiej możliwości, obecnie mam kod: 04042.

Wolalbym przyciskami góra/dół zmieniać już zaprogramowane stacje.

Radio to Concert. Poduszka multi jest z B6.

Opublikowano

Niestety w Concercie tego nie zrobisz, a że masz przyciski z ikonką telefonu nie oznacza wcale że nie możesz ich zakodować pod radio i vice versa. Ale wiadomo że obsługa telefonu z MF jest wygodniejsza. W RNS-E fajnie jest bo stacje przerzucasz tymi góra dół, w Concercie tylko wyszukiwanie stacji.

Opublikowano
Niestety w Concercie tego nie zrobisz, a że masz przyciski z ikonką telefonu nie oznacza wcale że nie możesz ich zakodować pod radio i vice versa. Ale wiadomo że obsługa telefonu z MF jest wygodniejsza. W RNS-E fajnie jest bo stacje przerzucasz tymi góra dół, w Concercie tylko wyszukiwanie stacji.

Jesteś pewien, że w Concercie nie można przerzucać stacji? Nawet, jeśli mam kierownicę z B7 i radio z B7, to nie da rady?

Opublikowano

Mówimy wyżej o kierce B6. A ja nie miałem okazji obsługiwać Concerta z kiery B7 (tylko RNS-E), ale raczej tak samo jest w kierownicy z B7. nitroo masz o tyle plus że masz radio z B7, bo z radiem B6 z taką kierownicą działa tylko głośność.

Opublikowano

W b7 mozna przerzucac stacje, wyszukiwac i zmieniac poziom glosnosci przy chorusie na bank. Ale czy concercie nie mam pojecia. Ale concert to chyba wyzsze radio wiec powinno to dzialac...

Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

W takim razie przy Concercie będzie to samo:wink:

Opublikowano

To mnie uspokoiliście Panowie, bo już myślałem, że kasę w błoto wyrzucam :facepalm:

Opublikowano
W takim razie przy Concercie będzie to samo:wink:

potwierdzam!

mam radio concert, kierownicę 4 ramienna, multifunkcja, co do obsługi? wyszukiwanie stacji radiowych, zmiana stacji radiowych i zmiana poziomu głośności, pozostałe funkcje to do RNS-E

Opublikowano

Hej, potrzebuję pomocy. Wrzuciłem dzisiaj poduchę z multifunkcją do kierownicy czteroramiennej z B6. Komplet zakupiłem od kolegi z forum -Stichy- więc obstawiam, że wszystko sprawne. Niestety po kodowaniu na 02042 nie działa multifunkcja. Przyciski nie reagują i nie świecą, radio concert. W Adaptation, comunikacja z multifunkcją jest ok, ale przyciski nie reagują. Co jest nie tak? Moduł kierownicy z końcówką N, taśma 12 pinowa. Trzeba jakoś radio kodować ?

---------- Post dopisany at 20:10 ---------- Poprzedni post napisany at 19:25 ----------

Dodatkowo klakson nie działa :/.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...