waxim Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Dzięki. Oczywiście pomogło Teraz mam inny problem nie mogę uruchomić tempomatu tzn zakodowałem go według instrukcji i nic sprawdziłem w blokach pomiarowych pedały i wydaje sie że jest ok tzn reagują pod wpływem nacisku, manetka temp też wydaje się że jest dobra gdyż w ostanim okienku bloku pomiarowego gdy jest w pozycji off są zera ale gdy ruszam nią to wartości się zmieniają jedynie gdy naciskam set nic nie pokazuje. Tak więc znowu prosze o pomoc co może być nie tak.
Herdas Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Chciałbym podziękować za opisanie wszystkiego jak montować tempomat. Operacja udana po dwugodzinnej walce z G85 udało mi się wszystko zrobić wszystko działa:)
Herdas Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Chciałbym podziękować za opisanie wszystkiego jak montować tempomat. Operacja udana po dwugodzinnej walce z G85 udało mi się wszystko zrobić wszystko działa:)
kielbu Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Panowie pytam tutaj bo nowy temat poleciał do kosza i chyba słusznie bo pewnie było poruszono kilka razy - niestety nie znalazłem, mianowicie mam zwykłą 4 ramienną kierownicę bez multi i chcę ją wymienić na 3 ramienną też zwykłą bez multi, czy do takiej przekładki wystarczy mi sama kirownica czy potrzebuje jeszcze taśmę itp.?
Lukaszxxx Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Nic nie potrzebujesz. Zamieniasz kiere za kiere i po robocie, jesli zakladalbys tempomat lub multifunkcje to potrzebujesz moduł z b6, jesli zakladal bys tempomat i multifunkcje z b7/b8 to potrzebujesz modul z b7, tasme z b7 i łącznik poduszki 4pin, wiązke poduszki również z b7.
kielbu Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Tempomat mam oryginalnie zamontowany, dzięki za info
Lukaszxxx Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 No wiec jesli masz tempomat to dokladajac multifunkcje to twoj modul i tak da rade, jak bys chcial zakladac grzana kiere lub z b7/b8 to musial bys go zmienic..
grequ22 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Witam, Wielkie dzięki za fajny tutek i info różnych osób. Ja akurat "męczyłem" i dalej męczę się z tempomatem Zachciało mi się FIS'a i tempo. Oczywiście skorzystałem z poradnika tego to tempo, jak i innego (odblokowanie FIS). O ile wszystko przeszedłem prawie bez problemu i komputer już działa, to tempomat kaput Zakodowałem, aktywowałem i dalej nie działa. Zauważyłem, że ten tempomat przysparza o dziwo wielu problemów i w moim przypadku chyba niestety jest walnięta manetka grrr Pozostały mi tylko błędy: Address 01: Engine Labels: 06B-907-557-ALT.lbl Part No SW: 8E0 909 557 HW: 8E0 909 057 Component: 2.0L R4/5VS G 0003 Coding: 0011501 Shop #: WSC 63351 000 00000 VCID: F0EB54F39863 2 Faults Found: 17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal P1569 - 008 - Implausible Signal 18107 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Steering Wheel Electronics P1699 - 008 - Implausible Signal - Intermittent oraz Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.lbl Part No: 8E0 953 549 N Component: Lenksáulenmodul 0611 Coding: 00041 Shop #: WSC 63251 VCID: 3E773ACB12B7 2 Faults Found: 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - 00895 - Cruise Control Switch (E45) 04-00 - Mechanical Malfunction sprawdziłem, jak co niektórzy sugerowali czujniki sprzęgła i hamulca - sprawne. UWAGA - używający VCDS (mój 11.6) w silniku,bloku pomiarowym 6, nie ma żadnych informacji o czujnikach 'Engine' grupa 6, w drugim oknie pokazuje naciśnięcie pedałów hamulca i sprzęgła '1000' natomiast w VCDS jest to jakoś dziwnie wyrzucone do grupy 66 w 2 okienku jest opis, wartości się zmieniają gdy naciskam pedały. Sprawdziłem dzięki temu czujnik hamulca, światło stopu, czujnik sprzęgła. w 4 okienku niestety już nie jest tak różowo tutaj niestety działa tylko UP, DOWN, SET - nic się nie dzieje jak włączam (tak jakby cały czas był włączony tempomat - zwarcie), oraz nie reaguje na RESUME - rozumiem, że prawidłowo działający tempomat w spoczynku jest jak najdalej "od nas", pociągam do siebie - klik - włączenie, i jeszcze raz do siebie jak ma być RESUME - ale u mnie jakby wajcha nie miała takiego biegu, tzn pociągam do siebie ale tak jakby nie można było wykonać tego drugiego machnięcia (jest twarda jak skała) i się nie odgina. Dla pewności poszedłem jeszcze do 16-Steering Wheel - i sprawdziłem w blokach pomiarowych i tam również tylko wykrył UP/DOWN/SET Muszę poszukać jak rozebrać tą manetkę od tempo i zobaczyć czy może jakieś wtyki, styki nie działają. A jak nic nie pomoże to nowa manetka $$$*$^#%@$^ Od razu zaznaczam, że gdzieś wyczytałem odnośnie błędu 18107 iż trzeba wejść do 19-Can Gateway, ale niestety mój kabel zgłasza błąd komunikacji (A4 B6 2002 2.0 ALT), lecz nie wiem czy ma to związek z tym tempomatem. Dzięki za podpowiedzi i przydatne info.
edekxp Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 rozumiem, że prawidłowo działający tempomat w spoczynku jest jak najdalej "od nas" Bardziej jakby wyłaczony, środek "czuwanie" i do siebie resume U mnie mam zawsze na środku, jak potrzebuję włączyć to przycisk set a wyłączam np przyhamowując Włączam resume czyli do siebie a manetka wraca do położenia "czuwanie" tzn. "ON" Coś masz nie tak z manetką, może się zablokowała w środku - brak resume
silnik Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Ja miałem podobnie , kupiłem manetkę i długo z nią się mordowałem zeby działał tempomat. Postanowiłem ją rozebrać. W środku było poprzestawiane, nastawiłem wszystkie prowadniczki na swoje miejsce i błędy zniknęły. Tempomat działa. Rozbierz manetkę i sprawdź czy wszystko jest na swoim miejscu. Uważaj bo jest tam dużo drobiazgów ale naprawa jest intuicyjna.
Golem1 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Gregu22 ktos ci podał informacje o blokach pomiarowych dla diesla czylo 006 natomiast ty masz beznzyne i dlatego masz w grupie 066. ---------- Post dopisany at 10:38 ---------- Poprzedni post napisany at 10:35 ---------- Od razu zaznaczam, że gdzieś wyczytałem odnośnie błędu 18107 iż trzeba wejść do 19-Can Gateway, ale niestety mój kabel zgłasza błąd komunikacji (A4 B6 2002 2.0 ALT), lecz nie wiem czy ma to związek z tym tempomatem. Niby jak ma sie połączyc twój vcds-em ze sterownikiem can w grupie 16 jak go nie ma fizycznie.
1977andrzej Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Witam. Jestem po montażu mutlifunkcji w swoim aucie. Sprawę miałem ułatwioną gdyż fabrycznie był tempomat więc modułu nie musiałem wymieniać, tylko taśmę kierownicy. Mam u siebie także fabryczny bluetooth i poduszka z multi jaką założyłem jest również z przyciskami do obsługi telefonu. Wszystko działa jak należy, chociaż jeszcze muszę wgryźć się w obsługę głosową. Jak na razie jestem troche zawiedziony, że nie ma możliwości zmian zaprogramowanych już stacji radiowych z kierownicy. W wersji poduszki multi bez telefonu można to robić dolnymi przyciskami z lewej i prawej strony. U mnie jednak jest tu obsluga telefonu. Natomiast lewe przyciski góra/dół powodują tylko wyszukiwanie stacji jedna po drugiej w calym pasmie częstotliwości. Może da radę coś tu zmienić np. innym kodowaniem? Tylko gdzie bo pod 16: Steering wheel, nie widzę takiej możliwości, obecnie mam kod: 04042. Wolalbym przyciskami góra/dół zmieniać już zaprogramowane stacje. Radio to Concert. Poduszka multi jest z B6.
Slawek Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Niestety w Concercie tego nie zrobisz, a że masz przyciski z ikonką telefonu nie oznacza wcale że nie możesz ich zakodować pod radio i vice versa. Ale wiadomo że obsługa telefonu z MF jest wygodniejsza. W RNS-E fajnie jest bo stacje przerzucasz tymi góra dół, w Concercie tylko wyszukiwanie stacji.
nitroo Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Niestety w Concercie tego nie zrobisz, a że masz przyciski z ikonką telefonu nie oznacza wcale że nie możesz ich zakodować pod radio i vice versa. Ale wiadomo że obsługa telefonu z MF jest wygodniejsza. W RNS-E fajnie jest bo stacje przerzucasz tymi góra dół, w Concercie tylko wyszukiwanie stacji. Jesteś pewien, że w Concercie nie można przerzucać stacji? Nawet, jeśli mam kierownicę z B7 i radio z B7, to nie da rady?
Slawek Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Mówimy wyżej o kierce B6. A ja nie miałem okazji obsługiwać Concerta z kiery B7 (tylko RNS-E), ale raczej tak samo jest w kierownicy z B7. nitroo masz o tyle plus że masz radio z B7, bo z radiem B6 z taką kierownicą działa tylko głośność.
niestandardowy Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 W b7 mozna przerzucac stacje, wyszukiwac i zmieniac poziom glosnosci przy chorusie na bank. Ale czy concercie nie mam pojecia. Ale concert to chyba wyzsze radio wiec powinno to dzialac... Wysłane z mojego GT-I9295 przy użyciu Tapatalka
Slawek Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 W takim razie przy Concercie będzie to samo:wink:
nitroo Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 To mnie uspokoiliście Panowie, bo już myślałem, że kasę w błoto wyrzucam
Aragon99 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 W takim razie przy Concercie będzie to samo:wink: potwierdzam! mam radio concert, kierownicę 4 ramienna, multifunkcja, co do obsługi? wyszukiwanie stacji radiowych, zmiana stacji radiowych i zmiana poziomu głośności, pozostałe funkcje to do RNS-E
undek Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Hej, potrzebuję pomocy. Wrzuciłem dzisiaj poduchę z multifunkcją do kierownicy czteroramiennej z B6. Komplet zakupiłem od kolegi z forum -Stichy- więc obstawiam, że wszystko sprawne. Niestety po kodowaniu na 02042 nie działa multifunkcja. Przyciski nie reagują i nie świecą, radio concert. W Adaptation, comunikacja z multifunkcją jest ok, ale przyciski nie reagują. Co jest nie tak? Moduł kierownicy z końcówką N, taśma 12 pinowa. Trzeba jakoś radio kodować ? ---------- Post dopisany at 20:10 ---------- Poprzedni post napisany at 19:25 ---------- Dodatkowo klakson nie działa :/.
Rekomendowane odpowiedzi