piotrsob1 Opublikowano 8 Marca 2016 Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) O audi sie nie martw, tam zaden rozmiar nie hamuje "mocno" Co nie co jeszcze dopisałem do poprzedniego posta Tu nie chodzi o to "mocno" tylko zaburzenie w miarę naturalnego stosunku siły hamowania pomiędzy ośkami , który pi razy oko przy normalnym rozkładzie masy w aucie powinien wynosić 70/30 %( przód /tył ) i bagatelizowanie go przy modzeniu hamulców uważam za co najmniej nierozsądne A na temat skuteczności ori hamulców coś wiem , moje padło wyjechało z fabryki na 288/245, co przy masie ponad 1700 kg ( ze mną i paliwem ) jest niedorzeczne, nie mówiąc już o większym obciążeniu Pierwsze co zrobiłem po zakupie , to wymieniłem na 312/255 Teraz dają radę , ale też szału nie ma . Ze względu na komfort i prowadzenie nie chciałem wrzucać większych felg niż 16" ( 18 " fele na których przyjechała z De od razu poszły do Żyda ) Edytowane 8 Marca 2016 przez piotrsob1
Wandej Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 Ale po co? Każde a4 na seryjnym zawias ie i tak nurkuje przodem wiec nic nadzwyczajnego nie zauważysz Tapnięte z SGS5 Z tego właśnie względu na tak mocnych hamplach z tyłu, z powodu zakłócenia odpowiedniego stosunku siły hamowania między przodem a tyłem, może dochodzić do zerwania przyczepności tylnych kół O ile przy sprawnym ABS-ie nie powinno to stanowić większego problemu, o tyle przy wyłączonym / niesprawnym może wywołać co najmniej zdziwienie u kierownika, jak go tył auta zacznie wyprzedzać Trzeba pamiętać że sterownik ABS/ESP ma wkodowany rozmiar hamulców , i jak zmieniamy ich rozmiar proporcjonalnie na obydwóch osiach to układ będzie pracował prawidłowo nawet bez przekodowania, a przy modyfikacji tylko jednej ośki powstaje z tym problem , szczególnie niebezpieczny w tym konkretnym przypadku , gdy tył hamuje za mocno Poza samym hamowaniem to i układ ESP będzie miał prawdopodobnie duży problem ze stabilnym działaniem , właśnie z tego powodu Na podstawie informacji z czujników przeciążeń , kąta skrętu kierownicy, obrotu auta wokół własnej osi i wkodowanych hamulców ( a konkretnie ich charakterystyk ) układ ESP stara się dobierać optymalną wartość ciśnienia płynu hamulcowego przekazywanego na poszczególne koła podczas stabilizacji toru jazdy Zakładając takie hample bez przekodowania tą optymalność mu odbieramy Jeźdzę na secie 345mm przód a tyl 245mm. Miałem źle zakodowany czujnik kąta skrętu i czasem wyskakiwała kontrolka ABS, Wiesz co się stało jak nacisnąłem mocniej pedał bez ABS? Auto nawet zbytnio nie zanurkowało a przednie koła się zablokowały i kupa dymu. Auto leciało dalej a gdzie tu mowa o oderwaniu się tylnych kół od ziemi
piotrsob1 Opublikowano 9 Marca 2016 Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Jeźdzę na secie 345mm przód a tyl 245mm. Miałem źle zakodowany czujnik kąta skrętu i czasem wyskakiwała kontrolka ABS, Wiesz co się stało jak nacisnąłem mocniej pedał bez ABS? Auto nawet zbytnio nie zanurkowało a przednie koła się zablokowały i kupa dymu. Auto leciało dalej a gdzie tu mowa o oderwaniu się tylnych kół od ziemi Oj coś ciężko ze zrozumieniem , ja tu piszę o sytuacji dokładnie odwrotnej , kiedy to duże heble z tyłu się blokują , a liche z przodu nie tracą przyczepności i chyba nie trzeba być Einsteinem, żeby przewidzieć co się w takiej sytuacji powinno wydarzyć A już o odrywaniu tylnych kół to tam chyba nie ma ani słowa A co do Twojego setupu, to mógł by mieć dużo większą skuteczność, jakby tył był odpowiednio dobrany do przednich hampli , bo teraz nie dość że masz małe piczki na tyle, to jeszcze działają na max 50 % możliwości Edytowane 9 Marca 2016 przez piotrsob1
czareq Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 Panowie czy jarzma z A6C6 pod tarcze 314mm są takie same jak w A4 B6/B7 ?
czareq Opublikowano 13 Marca 2016 Opublikowano 13 Marca 2016 (edytowane) W A4 B6/7 nie bylo 314mm ok czyli rozumiem ze 1mm więcej na stronę to już inne jarzmo ? dzieki DEV Edytowane 13 Marca 2016 przez czareq
kastro Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 (edytowane) Dev podpowiedz jakie klocki ate mam założyć. Zmieniam ze standardu na 312 mam już jarzma ate, tarcze też ate,zaciski zostają stare. Myślę o klockach ate tylko potrzebuje jakieś numery żeby dobre kupić, chyba że robie błąd bo widze że nacisk na ferodo jest. Nikt nie pomoże? Edytowane 26 Kwietnia 2016 przez kastro
kastro Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Dzięki.Atak z ciekawości dlaczego ferodo?
Dev Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 (edytowane) A tylko dlatego że Ferodo idzie na pierwszy montaż a Ate nigdy nie szło. I tutaj zburzylem Twoje feng shui co ? Edytowane 26 Kwietnia 2016 przez Dev
Enduro Grybów Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 (edytowane) pewnie Pan Tomek na racje. jednak mnie osobiście bardziej przekonuje Zimmerman. a ATE juz dawno sie popsuło Edytowane 27 Kwietnia 2016 przez lysy-wr400
jacek70 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Tarcze Textar klocki Ferrodo. I będzie git.
mateusz233 Opublikowano 14 Maja 2016 Opublikowano 14 Maja 2016 Aktualnie mam 288/245. Czy jak zmienię sam przód na 312 to tył nie będzie za słabo hamował?
Enduro Grybów Opublikowano 14 Maja 2016 Opublikowano 14 Maja 2016 wiele sie nie zmieni Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Gac3k Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 Panowie, kilka krótkich pytań: 1) Mam tarcze 312mm zimmermanna te jakieś nie korodujące (?). Jakie do nich klocki aby nie pyliły? Strasznie mnie wkurza czyszczenie felg (moje mają wiele małych ramionek). Będę montował pewnie gdzieś w przyszłym miesiącu. Oczywiście jarzma mam pod 312. 2) Ile kosztuje odnowienie zacisków + malowanie proszkowe P+T ? Hamulce stocki z AVFa czyli chyba 288/255 (?).
Enduro Grybów Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 klocki zimmermana lub ferodo. ale pylenia całkowicie sie nie pozbędziesz, w końcu to hamulec. z tego co się orientuje odnowienie całości chodzi miedzy 300-450zł. w avf-ie z tyłu jest chyba 245mm. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
piotrsob1 Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 Panowie, kilka krótkich pytań: 1) Mam tarcze 312mm zimmermanna te jakieś nie korodujące (?). Jakie do nich klocki aby nie pyliły? Strasznie mnie wkurza czyszczenie felg (moje mają wiele małych ramionek). Będę montował pewnie gdzieś w przyszłym miesiącu. Oczywiście jarzma mam pod 312. 2) Ile kosztuje odnowienie zacisków + malowanie proszkowe P+T ? Hamulce stocki z AVFa czyli chyba 288/255 (?). Jest taka prawidłowość , jak klocki pylą to i hamują, poza tym oszczędzają tarcze hamulcowe. Te niepylące do hamowania nadają się średnio i bardzo lubią piszczeć Piszę o zwykłych klockach , nie jakichś tam Hi-Tech Ja osobiście wolę brudną felgę
Gac3k Opublikowano 15 Maja 2016 Opublikowano 15 Maja 2016 No no rozumiem że jak pylą to hamują ale czyszczenie mojej felgi do miłych rzeczy nie należy . Dzięki za info.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się