cowboy1 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Witam Problem dotyczy Passata 98'r 1.9 AFN.Przebieg autentyczny 280tys. Kłopot zaczał sie po wymianie oleju na Mobil 10W40 (wczesniej nie wiadomo na jakim oleju byl jezdzony). Po osiagnieciu temp,50-60st silnik zaczyna klepac.Na zimnym motorze pracuje ladnie.Zostały wymienione popychacze na nowe (INA) i dalej jest to samo,wtryski sa ok.Cały czas tak nie klepie,chwilami pracuje dobrze silnik a po około 1min,dalej powraca i zanika Jaka przyczyna moze byc,padnieta pompa,zbyt słabe cisnienie oleju ? Dołaczam filmy, http://w275.wrzuta.pl/film/6v94vC549zQ/passat_b5_1.9_tdi_afn_klepanie_na_cieplym_silniku http://w912.wrzuta.pl/film/445ViwezjB6/klepanie_passat_b5_1.9_tdi_afn
vauxhall95 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Ja widzialem takie przypadki,sprawdz czy nie jest wgieta miska.
Jey_Di Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Spróbuj zrobić logi może one coś pokażą.
cowboy1 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Miske olejowa sprawdzałem jest ok,a co do logow to nie wydaje mi sie zeby one cos pokazały.
vauxhall95 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Sprobuj przejechac 3-4tyś obr i zobacz czy ladniej bedzie chodzil.Jak tak to cos ze smarowaniem.
cowboy1 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Trzymałem go jadac na wyzszych obrotach nic sie nie zmienia,dalej to samo.
piotrsob1 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Sprawdź ciśnienie oleju mechanicznym manometrem
cowboy1 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Ok cisnienie sprawdze,a tak w ogole jakie powinno byc cisnienie ?
piotrsob1 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Dokładnie nie pamiętam, ale na wolnych obrotach to powinno być około 1,5 bara.
cowboy1 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Aha silnik oczywiscie nagrzany ?
cowboy1 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Ok to bede sie rozgladał za miernikiem na allegro.
ciahciah Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 spokojne to klepanie, mało metaliczne, to jest raczej cykanie jak w zegarku, na zapalonym silniku odkręcaj kolejno przewody wtryskowe i nasłuc**j, jak po odkręceniu któregoś odgłos ucichnie widocznie coś z nim jest nie bardzo, jak nie wtryski to jeszcze może pompa wtryskowa, może pompa łapie lewe powietrze, zawsze silnik zapala prawidłowo? nie ważne czy ciepły czy zimny? no ale na słuch powinieneś dojść czy odgłos jest z okolicy głowicy czy pompy wtryskowej, kolejna opcji no to głowica, po wymianie popychaczy było identycznie jak przed? a może coś ci się poluzowało i podczas drgań silnika brzęczy, sprawdź i pomacaj wszystko dokładnie
cowboy1 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Silnik zapila dobrze na cieplym i zimnym.Kupilem to auto z tym klepaniem i walnieta uszczelka,zalozylem inna glowice,nowe popychacze ,a nawet zmienilem inny wałek rozrzadu i dalej to samo.Wydaje mi sie ze to pukanie slychac w okolicy 3-4 tloka.Tak jak piszesz sprobuje odkrecac kolejno przewody od wtryskow.Pompa raczej jest ok ,jeszcze sie jej dokladnie przygladne[br]Dopisany: 31 Sierpień 2011, 08:43_________________________________________________Na czwartym cylindrze wymienilem juz dwa razy szklanke,bo byla wypompowana i wytarta i robiło wrazenie zatartych od srodka.Bardziej sie sklaniam ku temu ze bedzie cos ze smarowaniem nie tak.Na czasie sprawdze cisnienie oleju.
krupskim Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 Miałem podobne objawy z silnikiem 1Z w poprzednim audi. Walczyłem , wymieniałem 2 razy popychacze, sprawdzałem zegarem ciśnienie - super. Nic nie pomogło. I stał się dnia pewnego taki przypadek ,że przy dolewaniu oleju /między wymianami raz na 10tys dolewałem ok 0,3l/ wlałem za duzo . Oleju Było na miarce na max. do górnej kreski. Stukanie znikło. Spróbuj dolać do pełna .
cowboy1 Opublikowano 2 Września 2011 Autor Opublikowano 2 Września 2011 Ok sprobuje zalac go na Full moze sie uspokoi.dzieki.
mlodyy Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 to na 100% szklanki tak stukają teraz tylko znaleźć przyczynę , ściągnij pokrywę zaworów i zobacz czy wszędzie jest olej,moze smok jest zapchany i nie pobiera tyle oleju co powinien
Musashi Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 zacznij od sprawdzenia ciśnienia smarowania. niektóre warsztaty posiadają stosowne manometry.[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2011, 09:34_________________________________________________ Miałem podobne objawy z silnikiem 1Z w poprzednim audi. Walczyłem , wymieniałem 2 razy popychacze, sprawdzałem zegarem ciśnienie - super. Nic nie pomogło. I stał się dnia pewnego taki przypadek ,że przy dolewaniu oleju /między wymianami raz na 10tys dolewałem ok 0,3l/ wlałem za duzo . Oleju Było na miarce na max. do górnej kreski. Stukanie znikło. Spróbuj dolać do pełna . to by swiadczylo o uzkodzeniu pompy oleju, lub luzach w jej mocowaniu.[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2011, 09:37_________________________________________________ Na czwartym cylindrze wymienilem juz dwa razy szklanke,bo byla wypompowana i wytarta i robiło wrazenie zatartych od srodka.Bardziej sie sklaniam ku temu ze bedzie cos ze smarowaniem nie tak.Na czasie sprawdze cisnienie oleju. ewidentnie problem ze smarowaniem. a w jakim stanie walek?
krupskim Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 Pompę miałem wymienioną na nówkę, miska nigdzie nie podgieta , a silnik przestał klepac po uzupełnieniu oleju do maxa. Do tej pory śmiga w okolicy u nowego posiadacza i jest tak samo. Oleju bierze ok 300ml na 10 tys , chyba że się go pogoni mocno to łyknie więcej. Słyszałem ,że podobna sytuacja jest w lagunach II, ale to wieść z warsztatu gdzie próbowałem dociec , dlaczego tylko przy pełnym stanie oleju silnik pracuje cicho.
cowboy1 Opublikowano 7 Września 2011 Autor Opublikowano 7 Września 2011 Zamowilem juz miernik cisnienia oleju,z tego powodu ze jestem za granica to musze poczekac na dostawe do nast,tygodnia jak sprawdze jakie jest cisnienie to zaraz napisze. a w jakim stanie walek? Wałek jest ok,nawet podmienilem inny i to samo. Sprobuje zalac go olejem na ful i zobacze co sie bedzie dziac. [br]Dopisany: 02 Wrzesień 2011, 16:57_________________________________________________mlodyy ok sprawdze.[br]Dopisany: 02 Wrzesień 2011, 16:59_________________________________________________Witam ponownie,dzisiaj sprawdzilem to cisnienie,silnik nagrzany do 76st, i wyszlo 1.378 bar,wie ktos jakie powinno byc prawidlowe cisnienie oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się