Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w Audi A4 B6/B7


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi o to ze obydwa metale w połączeniu ze sobą i odpowiednich warunkach potrafią korodować. Moje pytanie było właśnie czy przy dłuższym użytkowaniu nie było żadnych negatywnych skutków przy tym połączeniu wżerów na gnieździe , nieszczelności. Jeśli połączenie działa od długiego czasu i wszystko ok, to spoko. Jeśli chodzi o hamulce to lepiej być ostrożnym i się dwa razy spytać niż się później zdziwić.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Miedzi nie powinno się stosować z kilku względów, raz, że połączenia metali nie są dobre jak już wyżej wspomniano, dwa, że miedź ma dużo niższą wytrzymałość bo jeżeli chodzi o ciśnienie stałe to wytrzymuje do około 220bar, stal prawie 300. Kolejny powód jest taki, że może występować problem związany z przewodzeniem, znam przypadek, że w W204 po zmianie dosłownie metrowego odcinka na miedź zgłupiał ABS - inna oporność miedzi niż stali.

 

No i najważniejsze - korozja elektrochemiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wytłumacz dlaczego tacy inzynierowie w VW Golf IV w tylnych zaciskach do przewodów stosuja połaczenie stal-aluminum???

Stal to przewód, a podkładki to aluminum.... u wuja w takim aucie te połaczenie wytrzymało od nowosci 5 lat.... przy mnie zakładał podkładki miedziane i płyn nie ucieka juz 8 lat....

Kazdy robi jak uwaza sam i podpowiada mu rozum oraz doswiadczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale stal i aluminium nie ma takiej reakcji jak miedź i aluminium. NIE zaleca się łączenia tych dwóch metali, zachodzi między nimi reakcja i pewnego dnia możesz się nieźle zdziwić...

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev czyli krótko i zwięzłe szukać przewodów stalowych tak?. To kicha u mnie w mieście w żadnym sklepie nie znalazłem :kwasny:, zostaje alle.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

Audi a4 b6 sedan ,

Zaciski na przód -

Chciałbym kupić/zamontować zaciski z porsche  6 tłok / ZR17 ZL17 330mm

czy to wejdzie pod felge orginał s-line 17nastke na zimę , ?

ile taki komplet powinien kosztować ?

- Dev - masz możę coś takiego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku, masz rację, z czym innym pomyliłem, poza tym zmęczony już wczoraj byłem. Ogólnie miedzi i Alu nie ma co mieszać z innymi metalami, tylko stal.
...
Czy zamiast 330 nie lepiej 320 a jeśli mało to 345 na jedno tłoku?
Nie wiem, nie znam się, miałem 345 a teraz 320... [emoji14]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przypadkiem widziałem na fb jak Poważna firma robiła adaptery pod zaciski ktore były od alfy chyba tej najnowszej gdzie tarcza była ceramiczna i goscie zamontowali nowe przewody własnie miedziane.... wszystko opisane i foty,  całosc robiona była na alfie 156 gta chyba

U siebie mam miedziane i nie szukam problemu....

Jedz do mechanika na wymiane przewody sztywnego.... to zamiast stalowego wstawi miedziany bo nie kupi stalowego jako zamiennik...

Kazdy zrobi po swojemu i pod siebie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Marecki1 napisał:

Ostatnio przypadkiem widziałem na fb jak Poważna firma robiła adaptery pod zaciski ktore były od alfy chyba tej najnowszej gdzie tarcza była ceramiczna i goscie zamontowali nowe przewody własnie miedziane.... wszystko opisane i foty,  całosc robiona była na alfie 156 gta chyba

U siebie mam miedziane i nie szukam problemu....

Jedz do mechanika na wymiane przewody sztywnego.... to zamiast stalowego wstawi miedziany bo nie kupi stalowego jako zamiennik...

Kazdy zrobi po swojemu i pod siebie :) 

Ja potrzebuję wymienić te krótkie przewody które są w przednich zaciskach. Stare stalowe nie przeżyły regeneracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas pisze o tych krotkich!

U mnie tez jedna strona nie przetrwała i sie ukreciła główka, wiec wymieniłem na miedz.... kupiłem gotowe z koncówkami chyba 20cm długosci....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździlem ostatnio 2 autami:

1. Audi A6 C6 2.0TFSI multitronic fwd 170KM

2. Audi A6 C6 2.0tdi LIFT w manualu fwd 136KM

 

Ten drugi czyli diesel lift w manualu ze slabszym silnikiem mial zupelnie inna charakterystyke hamulcow. Lekkie naciśnięcie powodowało że auto już łapało.  Dawało to wrażenie bardzo mocnych hamulców.  W multitronicu nacisnienie hamulca nie powalało, nie było czuć tej ostrości.

Kiedyś jeździłem też Audi A6 C6 3.2 FSI ok 256KM tiptronic FWD z przebiegiem 80tys km i tam hamulce też były takie jak w polifcie dieslu tzn bardzo ostre.

Od czego zależy ten efekt, ze lekkie naciśnieciu już powoduje dość mocne wytracenie prędkości? Od servo ???

Jak działają wasze 320/288 ?

      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujac audi seryjnie był multi gdzie hamulce byly brzytwa jak piszesz lekkie nacisniecie i głowa w szybie (312mm) , ale z czasem zmieniłem na manual 6b i jak odebrałem to poczułem własnie słaba hamownie.... ale ze konczyły sie tarcze zapodałem 320mm i po dotarciu klocków jest super.... naprawde konkretnie hamuje (podwoił sie efekt ostrego hamowania przy lekkim nacisku )

Nie wiem czy to wina tarcz (textar PRO+) jakies po2 naweglane bo klocki chciałem miekkie budzetowe jakies za 100zł 

Edytowane przez Marecki1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Marecki1 napisał:

 

Nie wiem czy to wina tarcz (textar PRO+) jakies po2 naweglane bo klocki chciałem miekkie budzetowe jakies za 100zł 

Nie ma czegoś takiego jak miękkie czy twarde klocki. Tutaj chodzi o zdolność klocka do samooczyszczania. A klocki zawsze kupuje się dobre,  żadnego szajsu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev czy mozna do Ciebie dzwonic w takiej sprawie:

Ogarniecie calego ukladu hamulowego: wymiana tarcz i klockow tyl + przod, wymiana lozysk z tylu, jesli potrzeba wymiana przewodow, regeneracja zaciskow, wymiana plynu hamulcowego itd - caly uklad na tip top.

Na zasadzie przyjazd o 9:00 i odbior auta do 17:00 jak zamykacie warsztat? :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Unf napisał:

Dev czy mozna do Ciebie dzwonic w takiej sprawie:

Ogarniecie calego ukladu hamulowego: wymiana tarcz i klockow tyl + przod, wymiana lozysk z tylu, jesli potrzeba wymiana przewodow, regeneracja zaciskow, wymiana plynu hamulcowego itd - caly uklad na tip top.

Na zasadzie przyjazd o 9:00 i odbior auta do 17:00 jak zamykacie warsztat? :D 

Do zrobienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam hamulce 288 z tył, czy wystarczy zmiana samego jarzma od s4 na 300 czy zacisk tez jest inny?

(pewnie jest to gdzieś w tym temacie ale nie pamiętam bo dawno go czytałem a nie chce mi sie ponownie szukac )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, GBodzio napisał:

mam hamulce 288 z tył, czy wystarczy zmiana samego jarzma od s4 na 300 czy zacisk tez jest inny?

(pewnie jest to gdzieś w tym temacie ale nie pamiętam bo dawno go czytałem a nie chce mi sie ponownie szukac )

Wystarczy w pierwszym poscie zobaczyć że jest inna grubość tarczy = inny zacisk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie, nie wiedziałem że się zmienił...

ma ktoś może zaciski i jarzma z s4 w przystępnej cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...