traktorek_tdi Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Wymienić wałek na nowy i nie jeździć ! Będzie służył latami ! Taką mam koncepcje .
piotrsob1 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Albo zapodać nową, kompletną głowicę i będzie pewnie spokój na kolejne 150-200 kkm Myślę że to w 10 kPLN-ów się zamknie
elmer80 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Sprzedać klekota i nabyć reno albo fiata... Przynajmniej serwis tani zwłaszcza tego drugiego wysłane z Commodore 64
traktorek_tdi Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 tak przypadkiem trafilem na ten post szukajac przyczyny jak mi sie wydaje buczenia /dudnienia czy jak to nazwac (?) /po r6 w benzynie to odgłosy silnika 1.9 tdi to dramat nawiasem mówiąc/ no i wizyta w warsztacie u mechanika , zdjał czapke z silnika i stwierdził ze jeszcze dramatu nie ma... i tu nasuwa sie pytanie ??? czy Wy nie przsadzacie ? czy nie szukacie dziury w całym na siłe ? nasze klekoty maja juz min 10 lat i nowego z tego nie zrobi . czy jazda na przytartym lekko wałku moze doprowadzic do katastrofy w ruchu ladowym ? skoro jest taki problem to od razu trzeba sie pozbywac klekota skoro juz wsadzilo sie w to pare tysi w zawieszenie , turbo i cos tam jeszcze ? poprosze kilka słow optymizmu od expertow z forum bo jak nie to sprzedaje traktorek bedac w plecy 8tys i szukam bmw r6 .... niech pali dwa razy tyle ale przynajmniej jest czego posłuchac
C4NC3R Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Typowe podejście polaka cebulaka. Auto się psuje więc trzeba komuś problem wcisnąć - czytaj sprzedać samochód z ukrytymi wadami.. Brak słów na takich jak Ty. Miałem kilka aut które sprzedałem i nie dla tego że się coś w nich psuło czy miały wady ukryte. (wszystkie jeżdżą do tej pory). Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
piotrsob1 Opublikowano 10 Maja 2015 Opublikowano 10 Maja 2015 Typowe podejście polaka cebulaka. Auto się psuje więc trzeba komuś problem wcisnąć - czytaj sprzedać samochód z ukrytymi wadami.. Brak słów na takich jak Ty. Miałem kilka aut które sprzedałem i nie dla tego że się coś w nich psuło czy miały wady ukryte. (wszystkie jeżdżą do tej pory). Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2 Pokaż mi tych , co zanim wystawią auto na sprzedaż , to najpierw w nim naprawią wszystkie usterki. Tak to w dzisiejszych czasach nawet w Niemcowni nie kupisz, chyba że u autoryzowanego dealera
traktorek_tdi Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 Typowe podejście polaka cebulaka. Auto się psuje więc trzeba komuś problem wcisnąć - czytaj sprzedać samochód z ukrytymi wadami.. Brak słów na takich jak Ty. Miałem kilka aut które sprzedałem i nie dla tego że się coś w nich psuło czy miały wady ukryte. (wszystkie jeżdżą do tej pory). Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2 "Patrzcie jaki uczciwy....znam uczciwszych..." (cytując z "Misia" ) Jak będziesz sprzedawał swoja igłę to daj znać bo pewnie dajesz 24miesiace gwarancji dodatkowo. I licz się ze słowami . Sugerujesz zamienić lekko przytarty wałek na nówkę sztukę i wtedy sprzedać? Pomimo tego ,że mechanik stwierdził ,że on by tego nie ruszał. Zresztą czytając odpowiedzi tych co wymienili bliższy jestem opinii żeby jeździć aż już naprawdę(!) będzie się o to prosiło. Poprawa nie zawsze jest oczywista po wymianie patrząc na włożoną kasę. Myślę , że gdyby ktoś kupił kilkunastoletnie b6 tdi w rozsądnej cenie i jedynym problemem byłby lekko wytarty wałek to można pogratulować okazji.
C4NC3R Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 Czy ją wspominałem o gwarancji? 45K PLN tak jak stoi i bierz. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
Maestro_86 Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 Panowie, a tak szczerze, jakie są objawy delikatnie wytartego i skrajnie wytartego wałka?? Bo to że dudni z filtra to wiemy. Co się jeszcze dzieje. ??
piotrsob1 Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 Przy delikatnie wytartym wałku objawów praktycznie ciężko się dosłuchać, przy mocnym wytarciu silnik dudni i fafluni ,słychać też klepanie z głowicy , czuć braki mocy , może dymić i mieć korekcje powyżej normy Przy jakichkolwiek podejrzeniach najlepiej po prostu zwalić pokrywę o ocenić organoleptycznie
lukaszooo Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 Przedewszystkim dudnienie i nie równa praca, w skrajnych przypadkach gdy w szklankach są dziury silnik chodzi jak traktor.
KoJ@K Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 Nie rowna praca moze byc tez od kulejących pompek.
Maestro_86 Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 Ja mam przytarte krzywki bo ścągałem czapke. Silnik czasem pufa a czasem nie. Ale to przeważnie słuchać jak się stanie w tunelu. Bądż za ścianą. na otwartej przestrzeni tego nie słychać. nie kopci, braków mocy nie ma. korekcje na pompkach prawie idealne. Przy przyspieszaniu auto zawibruje w przedziale obrotów od 1700-2200 na czwartym piątym biegu przy mocnym butowaniu. (Auto po delikatnym koksie). Zastanawiam się czy to nie od wałka przypadkiem. Dwumas nówka.
darkle Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 Wydaje mi się że jak jest przytarty tylko tak że brak fazki na wierzchołu krzywki to zawór nie otworzy się co najwyżej na 1-1,5mm a to jeszcze nie tragedia i prawdopodobnie nie wpłynie na pracę silnika. Gorzej jeśli zetrze się warstwa utwardzana bo wtedy krzywka zużywa się już ekspresowo niszcząc przy tym powierzchnię popychacza. A swoją drogą też do końca nie wiem o co chodzi z tym dudnieniem, czy chodzi o takie buczenie które słychać jako du du du w takt obrotów silnika i nasilające się powciśnięciu sprzęgła (dwumas mam prawie nowy) czy takie mocne, głośne pufanie, jakby ktoś cicho otwierał szampana dochodzące z filtra powietrza jakie słyszałem wsłuc**jąc się w nie mojego na szczęście AWX-a?
Tajfun211 Opublikowano 11 Maja 2015 Opublikowano 11 Maja 2015 Jaką ma grubość warstwa utwardzona o której mówisz, u mnie jedna krzywka ma zjechane boki ale na czubku trochę fazki jeszcze zostało jak na zdjęciach poniżej (pozostałe krzywki jak nowe):
Maestro_86 Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Wydaje mi się że jak jest przytarty tylko tak że brak fazki na wierzchołu krzywki to zawór nie otworzy się co najwyżej na 1-1,5mm a to jeszcze nie tragedia i prawdopodobnie nie wpłynie na pracę silnika. Gorzej jeśli zetrze się warstwa utwardzana bo wtedy krzywka zużywa się już ekspresowo niszcząc przy tym powierzchnię popychacza. A swoją drogą też do końca nie wiem o co chodzi z tym dudnieniem, czy chodzi o takie buczenie które słychać jako du du du w takt obrotów silnika i nasilające się powciśnięciu sprzęgła (dwumas mam prawie nowy) czy takie mocne, głośne pufanie, jakby ktoś cicho otwierał szampana dochodzące z filtra powietrza jakie słyszałem wsłuc**jąc się w nie mojego na szczęście AWX-a? Właśnie to "du du du" w takt obrotów nasilające się po wciśnięciu sprzęgła. A u mnie słychać to tylko na rozgrzanym, i to nie zawsze. Jak odpale na zimnym, to silnik chodzi pięknie. Tłumacze że to napewno nie z nowości i napewno nie będę wymieniał ori wałka na jakiś fake za 500zł.
darkle Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Też mi się wydaje że się nie ma czym przejmować, na youtube dźwięk jest inny:
C4NC3R Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 (edytowane) Na nowy ori za 2500zł tez nie ma co wymieniać :/ - nie pytaj skąd wiem. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2 Edytowane 13 Maja 2015 przez C4NC3R
mateusz233 Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 Witam Kupiłem ładny używany wałek i teraz szykuję się do wymiany. Mam odnośnie tego kilka pytań: 1. Czy panewki lepiej kupić w ASO (210 zł/kpl) czy w sklepie motoryzacyjnym Glyco (ok 140 zł)? 2. Szklanki mają być INA czarne (nr 038109309C)? 3. Czy naprawdę warto zmieniać śruby? Nie kosztują mało, a pewnie ciężko będzie odróżnić nową i starą. 4. Czy muszę regulować pompowtryski jeżeli koniki będą przykręcone w tym samym miejscu?
lukaszooo Opublikowano 22 Maja 2015 Opublikowano 22 Maja 2015 (edytowane) Odpowiem na czesc pytan: 1. Podejrzewam ze nikt nie odpowe ci na to pytanie 2. Do VP szklanka ma numer 420 0109 10 (jest koloru metalicznego i dedykowana jest do starych 1.9 na pompie)Do naszych PD numer 420 0209 10 (jest koloru czarnego sprzedawcy wciskają że sa utwardzane .......) 3. Zasadniczo śruby są jedno razowe, jesli masz pewność ze nikt nigdy nikt ich nie ruszał zostaw stare, jesli nie wiesz co działo sie z nimi przed toba wymień na nową bo pazerność moze odbić sie grubym echem. Jesli kazda sruba jest inaczej wyciągnieta ma inna długość i co za tym idzie inaczej dociska wałek a siła rozkłada sie nierównomiernie na panewki w zwiazku z czym wałek moze byc w jednym miejscu zbyt mocno dociskany a w drugim za mało i szybciej sie zużyje, oczywiscie to jest skrajny przypadek. 4. Według mysli mechnika nic sie nie zmieni bo stopki dolegają czoło do czoła ale z doświadczenia powiem ze nie wiesz kto i jak je wcześniej ustawiał więc lepiej ustawić na nowo. Odsyłam do tematu który powstał duzo wcześniej a dotyczy tego samego i szczerze mówiąc nie wiem dlaczego moderatorzy dopuścili do dwóch identycznych tematów. Razem z kolegą pokusiliśmy sie nawet o małe podsumowanie ale niestety przepadło bez echa. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/186316-dziwne-odbijanie-w-filtrze-powietrza-19-tdi-avb-avf-awx-bke/?p=3819074 Edytowane 22 Maja 2015 przez lukaszooo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się