Blachu Opublikowano 24 Maja 2015 Opublikowano 24 Maja 2015 Na nowy ori za 2500zł tez nie ma co wymieniać :/ - nie pytaj skąd wiem. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2 Zamiast wałka ori lub zamiennika włożenie wałka od SDI, warto?? Myślę, tu w kontekście dalszych modów...
Gaszka Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 (edytowane) Witam Panowie, Przeczytalem caly temat, objawy te same i zaczalem szukac walka. Warto wsadzac walek z SDI jesli na pokladzie turbo BRD? Da to pare koni/nm wiecej? Jesli nie to chyba zakupie od BXE bo wiecej ich do wyboru Jezdzi ktos na innych popychaczach niz INA? Mysle nad Federal Mogul badz Rouville. Edytowane 26 Maja 2015 przez Gaszka
C4NC3R Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 Wałek to zależy w jakim stanie, a od czego to już drugoplanowa sprawa. Te parę koni to by się zdało jakbyś atakował z 300+... Ruville to tylko pakowacz, a szklanki kup do PD, większość zakłada INA. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
Gaszka Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 300+ nie ma w planach. To bede szukal w jak najlepszym stanie. Szklanki oczywiscie, ze do PD, tylko chcialem poradzic sie w kwestii firmy
lukaszooo Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 Kazdy powtarza a nikt nie pisze konkretów czy wałek SDI pasuje bez problemów i czy silnik PD normalnie na nim pracuje. Jak dla mnie to jest podstawą i dopóki nikt nie poda konkretnego przykładu ja bym tego nie zastosował bo 8/9 komentarzy to bezsensowne powtarzanie tego co usłyszał kolega znajomego. Walki ruville, i tym podobne to odlewowe zamienniki ze stopów które wytrzymują ok 30-40 tys. Ori wałek jest kuty a róznice miedzy ich wykonaniem zobaczy 5 letnie dziecko.
Gaszka Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 (edytowane) Wlasniez racji tego powtarzania dopytuje ale konkretow brak wiec zostane przy ori.Ten fakt o ktorym piszesz, zniechecil mnie do nowego walka - zamiennika - gdzy nie chce za rok -dwa znow go zmieniac.Edit:Znalazlem w necie jeszcze cos takiego:http://sklepswiatek.pl/volkswagen-19-tdi-p-2166.htmlKtos moze cos wie na temat firmy lub uzytkuje takowy? Edytowane 28 Czerwca 2015 przez Gaszka
mateusz233 Opublikowano 3 Lipca 2015 Opublikowano 3 Lipca 2015 (edytowane) Witam Jestem już po wymianie wałka rozrządu ze szklankami i panewkami. Wałek założyłem ori używany w idealnym stanie. Powiem tak. Warto było zmieniać bo stary wałek miał nieźle rozklepaną jedną krzywkę. Szklanki też były strasznie nierówne. Po wymianie korekcje pompowtrysków diametralnie się poprawiły. Wcześniej największe były ok 0,60 - 0,80, a teraz nie przekraczają 0,20 Jeśli chodzi o dźwięk to dudnienie prawie całkowicie ustało. Prawie... Ale nadal coś minimalnie dudni :/. Trzeba się naprawdę wsłuchać i stać trochę dalej. Zauważyłem, że bardziej słychać to po odpaleniu rano na zimnym. Sam nie wiem czy ten dźwięk dochodzi z dolotu czy z innego miejsca. Jak wcisnę sprzęgło do połowy to dźwięk jest trochę głośniejszy. Czy możliwe, że to jest dźwięk dwumasa? Co wy na to? Jakieś pomysły? Edytowane 4 Lipca 2015 przez mateusz233
pionti2 Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 I ja przygotowuje się do wymiany wałka rozrządu. Wybór padł na ori używkę + nowe panweki + nowe popychacze Czy używany wałek i nowe panewki to dobra kombinacja? Robiliście takiego swapa u siebie?
turzol Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 I ja przygotowuje się do wymiany wałka rozrządu. Wybór padł na ori używkę + nowe panweki + nowe popychacze Czy używany wałek i nowe panewki to dobra kombinacja? Robiliście takiego swapa u siebie? Ja mam taką konfiguracje: używany ori wałek + półpanewki ASO + nowe szklanki Ruville (w pudełku były INA). Silnik chodzi równo, dudnienia nie ma. Spalanie wręcz u mnie spadło i to znacznie. Na ile to zasługa zmiany wałka to nie wiem, ale razem z nim zmieniałem pompowtryski więc chyba to wpłynęło na niższe spalanie. Za to jest inny efekt o którym tutaj nikt nie wspomniał - metaliczny pogłos w zakresie obrotów 900-2200. Przed wymianą wałka tego nie było i za cholere nie wiem co ma na to wpływ bo wymieniając wałek, w jednym czasie robiony tez był rozrząd i wymianiane były pompowtryskiwacze wraz z ich regulacją oraz uszczelniaczami. Zleciłem ponowne ustawienie pompowtryskiwaczy bo pierwotnie mechanik ustawił je na 180st, po ustawieniu na 225st zmieniła się charakterystyka pracy silnika, chodzi bardziej miękko ale metaliczny pogłos został. Wszystko wskazuje mi na to, że to szklanki są powodem tego pogłosu, ale bez ponownego zrzucania wszystkiego nie jestem w stanie się tego dowiedzieć.
pionti2 Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 I ja przygotowuje się do wymiany wałka rozrządu. Wybór padł na ori używkę + nowe panweki + nowe popychacze Czy używany wałek i nowe panewki to dobra kombinacja? Robiliście takiego swapa u siebie? Ja mam taką konfiguracje: używany ori wałek + półpanewki ASO + nowe szklanki Ruville (w pudełku były INA). Silnik chodzi równo, dudnienia nie ma. Spalanie wręcz u mnie spadło i to znacznie. Na ile to zasługa zmiany wałka to nie wiem, ale razem z nim zmieniałem pompowtryski więc chyba to wpłynęło na niższe spalanie. Za to jest inny efekt o którym tutaj nikt nie wspomniał - metaliczny pogłos w zakresie obrotów 900-2200. Przed wymianą wałka tego nie było i za cholere nie wiem co ma na to wpływ bo wymieniając wałek, w jednym czasie robiony tez był rozrząd i wymianiane były pompowtryskiwacze wraz z ich regulacją oraz uszczelniaczami. Zleciłem ponowne ustawienie pompowtryskiwaczy bo pierwotnie mechanik ustawił je na 180st, po ustawieniu na 225st zmieniła się charakterystyka pracy silnika, chodzi bardziej miękko ale metaliczny pogłos został. Wszystko wskazuje mi na to, że to szklanki są powodem tego pogłosu, ale bez ponownego zrzucania wszystkiego nie jestem w stanie się tego dowiedzieć. A nowy wałek w jakim był stanie? Ja zamówiłem na allegro u jakiegoś złomiarza. Mam nadzieje, że przyjdzie coś dobrego. I mi nietyle co dudni a puka. Najbardziej jest to słyszalne na zimnym i właśnie z nieco większej odległości od samochodu lub po zdjęciu korka wlewu oleju. Oględziny wałka wykazały wyklepanie pierwszej krzywki - jest szersza na czubku niż pozostałe. Pozatym wszystkie popychacze mam miękkie.
turzol Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 I ja przygotowuje się do wymiany wałka rozrządu. Wybór padł na ori używkę + nowe panweki + nowe popychacze Czy używany wałek i nowe panewki to dobra kombinacja? Robiliście takiego swapa u siebie? Ja mam taką konfiguracje: używany ori wałek + półpanewki ASO + nowe szklanki Ruville (w pudełku były INA). Silnik chodzi równo, dudnienia nie ma. Spalanie wręcz u mnie spadło i to znacznie. Na ile to zasługa zmiany wałka to nie wiem, ale razem z nim zmieniałem pompowtryski więc chyba to wpłynęło na niższe spalanie. Za to jest inny efekt o którym tutaj nikt nie wspomniał - metaliczny pogłos w zakresie obrotów 900-2200. Przed wymianą wałka tego nie było i za cholere nie wiem co ma na to wpływ bo wymieniając wałek, w jednym czasie robiony tez był rozrząd i wymianiane były pompowtryskiwacze wraz z ich regulacją oraz uszczelniaczami. Zleciłem ponowne ustawienie pompowtryskiwaczy bo pierwotnie mechanik ustawił je na 180st, po ustawieniu na 225st zmieniła się charakterystyka pracy silnika, chodzi bardziej miękko ale metaliczny pogłos został. Wszystko wskazuje mi na to, że to szklanki są powodem tego pogłosu, ale bez ponownego zrzucania wszystkiego nie jestem w stanie się tego dowiedzieć. A nowy wałek w jakim był stanie? Ja zamówiłem na allegro u jakiegoś złomiarza. Mam nadzieje, że przyjdzie coś dobrego. I mi nietyle co dudni a puka. Najbardziej jest to słyszalne na zimnym i właśnie z nieco większej odległości od samochodu lub po zdjęciu korka wlewu oleju. Oględziny wałka wykazały wyklepanie pierwszej krzywki - jest szersza na czubku niż pozostałe. Pozatym wszystkie popychacze mam miękkie. Wałek po przelocie nie całych 30tys, mam na to papier z ASO. Wyglądał jak nowy i nadal tak wygląda bo z ciekawości zajrzałem nie tak dawno. dzisiaj przestawie jeszcze kąt synchro na +1,5 i sprawdzę czy to pomoże na mój problem.
pionti2 Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Właśnie jestem po wymianie wałka (ori używka), szklanek, śrub mocujących wałek i uszczelniaczy zaworowych. Wydaje się, że problem dudnienia ustał, bądź mocno się obniżył. Więcej będe wiedział po kilku dniach obserwacji. Zamieszczam zdęcja mojego starego wałka. Szczerze to zastanawiam się czy wałek kwalifikował się do wymiany. Najgorsza była 1 krzywka. Po pomiarze suwmiarką krzywki miały bodajże tak 61.5mm - 61.6mm http://postimg.org/image/aht413atd/ http://postimg.org/image/ibtpmhim9/ http://postimg.org/image/egqbjwzgh/ http://postimg.org/image/5zqt8zurl/ http://postimg.org/image/kn55cnri3/ http://postimg.org/image/5agt4w2yj/ http://postimg.org/image/k7tvjn5kr/ Nowo założony wałek był w nieco lepszym stanie, ale też d*py nie urywał. Używka to używka.
mateusz233 Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Warto było zmieniać. Najlepiej patrzeć na fazkę. Jeśli jej nie ma to do wałek wymiany. Widać też inne podrapane krzywki od nierównych szklanek. Wyciera sie najczęściej pierwsza lub ostatnia. Ile dałeś za wałek?
Adam Krupa Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 Kolego Pionti2 Ja tez wymienialem walek tak jak Ty 4 powód wytarta krzywka nr1 stozek sie zrobil wymiary krzywek ok 61.1 mm powiedz jaki przebieg autko ma. Ja zakladalem ori uzywke z vw 2.0 cena 200 kg cukru ((
piotrsob1 Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 (edytowane) Właśnie jestem po wymianie wałka (ori używka), szklanek, śrub mocujących wałek i uszczelniaczy zaworowych. Wydaje się, że problem dudnienia ustał, bądź mocno się obniżył. Więcej będe wiedział po kilku dniach obserwacji. Zamieszczam zdęcja mojego starego wałka. Szczerze to zastanawiam się czy wałek kwalifikował się do wymiany. Najgorsza była 1 krzywka. Po pomiarze suwmiarką krzywki miały bodajże tak 61.5mm - 61.6mm http://postimg.org/image/aht413atd/ http://postimg.org/image/ibtpmhim9/ http://postimg.org/image/egqbjwzgh/ http://postimg.org/image/5zqt8zurl/ http://postimg.org/image/kn55cnri3/ http://postimg.org/image/5agt4w2yj/ http://postimg.org/image/k7tvjn5kr/ Nowo założony wałek był w nieco lepszym stanie, ale też d*py nie urywał. Używka to używka. W listopadzie zeszłego roku robiłem uszczelniacze na pompkach w swoim BPW, do tej roboty byłem przygotowany, ale w praniu wyszło że wałek powycierany : ( Wymiary krzywek w mm ) ------------------------------------------------------- Cyl. I krzywka ------------------------------------------------------- I W : 61,10 4 I------------------------------------------- I S : 61,70 ------------------------------------------------------- I W : 61,25 3 I------------------------------------------- I S : 61,70 ------------------------------------------------------- I S : 61,35 2 I------------------------------------------- I W : 61,10 ------------------------------------------------------- I S : 61,70 1 I------------------------------------------- I W : 61,10 ------------------------------------------------------- Nie zużyte krzywki mają wysokość : 61,70 mm Doszedłem do wniosku że składam auto na powycieranym wałku, i będę się rozglądał za jakimś na podmiankę Po poskładaniu przypomniałem sobie o preparacie MILITEC1, który stosowałem w połowie lat 90-tych , znalazłem go na necie i zalałem do oleum Od tamtego czasu auto zapitala tak samo, nie widzę żadnej utraty mocy ani różnicy w pracy motorówki , auto jest wyposażone w DPF i żadnych problemów z nim nie ma , mimo takiego stanu wałka Nie chce mi się rozbierać żeby pomierzyć krzywki, pewnie bym to zrobił jakby się pogorszyło, ale jak nie widać różnicy to nie chce mi się grzebać bez przyczyny Tak że przy niewielkim zużyciu wałka proponuje nie być w gorącej wodzie kąpanym, można spróbować zabawy z milicecem Jak by się ktoś chciał zapoznać z tematem z tamtej roboty to daję linka: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/ Edytowane 11 Lipca 2015 przez piotrsob1
pionti2 Opublikowano 11 Lipca 2015 Opublikowano 11 Lipca 2015 (edytowane) Odpowiadając na pytania. Używka ori kosztowała 300zł, wałek zmieniałem przy przebiegu 250tyś. Z różnych badań (m. in. uzyskaniu historii pojazdu z ASO) przypuszczam że przebieg jest oryginalny lub bardzo bliski podanemu. Wymieniłem również panewki, ale raczej na starych jeszcze by pojeździł (stare mają emblematy VW Audi). Edit: Po pierwszym dniu użytkowania stwierdzam, że czuć różnicę. Silnik jest cichszy, jednak troszkę jeszcze dudni szczególnie zaraz po odpaleniu na zimnym (u mnie jest to najlepiej słyszalne z tyłu samochodu). Najważniejsze jednak, że przestał pukać (dźwięk pukania był mocno słyszalny przy nasłuchiwaniu od strony lewego koła). Obecne dudnienie zostawiam jak jest. Może te silniki tak pracują. Na youtube przejrzałem parę filmików pracujących AVF i każdy z nich miał takie drobne pufy . Co więcej po zdjęciu osłony z filtra pufy nie są głośniejsze. PS. Wg. na starym wałku jeszcze by pochodził, więc pewnie będę próbował go sprzedać. Krzywki nie mają mniej niż 61.5. Większość 61.6 piotrsob1 czy u Ciebie, przy takich wytarciach nie stuka? Do by potwierdzało teorie, że nie ma się co śpieszyć z wymianą wałka. Po to są popychacze aby niwelować luz pomiędzy wałkiem a zaworem. Ludzie wymieniają wałki dopiero gdy dzieje się coś takiego: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1639479.html Co do specyfików wygłuszających to jestem trochę sceptyczny.. Czy jednego to nie poprawi a drugiego nie zepsuje. Skoro to takie dobre to czemu nie jest dodawane w standardzie do olejów? A może w niektórych jest? Edytowane 12 Lipca 2015 przez pionti2
piotrsob1 Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 (edytowane) Generalnie silnik chodzi ździebko głośniej niż wtedy , gdy wałek był nienaruszony, ale nie słychać dudnienia ani stukania Militec1 nie służy do wyciszenia , nie zmienia konsystencji oleju, nie wprowadza też żadnych cząstek stałych do oleju. Oddziałując chemicznie na metal utwardza go powierzchniowo i zdecydowanie zmniejsza tarcie , zapobiegając postępowaniu zużycia elementów silnika . Technologię tą amerykańce zastosowali najpierw w lotnictwie, np. po zastosowaniu specyfiku do oleju przekładni głównej w śmigłowcach, pozwala na kontynuowanie lotu przez 15 minut po całkowitej utracie oleju Edytowane 12 Lipca 2015 przez piotrsob1
elmer80 Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 Jaka jest cena ori szklanek w ASO? Wałek ori uzywka w drodze do mnie z UK więc muszę zacząć ogarniać temat. wysłane z Commodore 64
mateusz233 Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 (edytowane) 110 zł/szt. Są INA i nie mają nawet znaczka VW/Audi Takie same kupisz w motoryzacyjnym za 33 zł/szt. nr INA 420 0209 10 Ja takie mam i chodzą elegancko, nic nie klepie nawet po dłuższym postoju Edytowane 12 Lipca 2015 przez mateusz233
elmer80 Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 U dzika chyba po 32 brałem przy ostatniej wymianie. No dobra aso sobie odpuszczę. A co z panewkami? Obowiązkowo wymiana czy w zależności od stanu? Przypomnę się że zmieniałem całość jakieś 40 tys temu z tym że wałek z plasteliny... wysłane z Commodore 64
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się