Musashi Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 w tym celu należy zacisnąć na elastycznym przewodzie szczypce Mors'e-a albo klucz francuski zacisniecie przekroju cisnieniowych przewodow eleastycznych powoduje mniejsze badz wieksze ich uszkodzenie. a to powduje zagrozenie zycia metoda jest inna przed wymiana klockow nalezy wymienic plyn hamulcowy lub w trakcie cofania tloczka odkrecic odpowietrznik a zbiorniczek plynu chlodzacego uzupelnic plynem do max i uszczelnic - stary korek i gumowy krazek w srodek. wtedy cofajac tloczek robic to bardzo powoli a jego nadmiar bedzie wyplywal odpowietrznikiem.
lukaszek13ns Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Mój znajomy kiedyś zrobił jeszcze inaczej. Na swoje oczy widziałem - i troszkę mnie ten sposób zdziwił. Odkręcił wszystkie odpowietrzniki i zalał płyn do zbiorniczka. Jak zaczynał wyciekać z kolejnego odpowietrznika to go zakręcał. Dużo nie nagubił a żadnych sztuk z naciskaniem, zakręcaniem i odpowietrzaniem nie robił. Pozakręcał i odjechał... PS Auto nie miało chyba ABSu. RS Po prostu przelal uklad, ja tak robie jak wymieniam plyn przelewam z 1,5L przez uklad i nie musze puzniej odpowietrzac.
marewel Opublikowano 23 Kwietnia 2008 Opublikowano 23 Kwietnia 2008 zacisnąć na elastycznym przewodzie szczypce Mors'e-a albo klucz francuski zacisniecie przekroju cisnieniowych przewodow eleastycznych powoduje mniejsze badz wieksze ich uszkodzenie. Mialem to wczesniej napisac,ze mozna uszkodzic przewody bo to swieta racja i napewno nie jest to metoda serwisowa tylko druciarska.
Musashi Opublikowano 25 Kwietnia 2008 Opublikowano 25 Kwietnia 2008 a tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_pekl_mi_przewod_hamulcowy-t29432.0.html kolega opisal ewentualne skutki uszkodzenia elastycznego przewodu hamulcowego... moze starosc a moze ktos przewod zaciskal francuzem czy innym ustrojstwem....
Waters Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 nie stety B6 nie posiadan tylko B5 ale wszystko jest tak samo odkrecasz prowadnice od zacisku gorna i dolna imbus 7 zdejmujesz zacisk wyciagasz klocki odpinasz czyjnik zuzycia wciskasz tloczek czyscisz prowadniczki i smarujesz smarem miedzianym zakladasz nowe klocki zakladasz zacisk zakrecasz prowadniczki Co do tylu podobnie tylko prowadniczki masz przykrecane do zacisku na srubki na klucz 13 i tloczka nie wciskasz tylko wkrecasz. W BFB, tarcze 312mm tłoczek się wciska
domjenick Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 ja wczoraj wymienialem klocki i troszke plynu wycieklo,przy wciskaniu tloczka-nic nie dolewalem,tylko pchnalem pedal kilka razy podczas jazdy i jest ok,ale zaraz ide umyc auto,to zerkne ile ubylo
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 ja wczoraj wymienialem klocki i troszke plynu wycieklo,przy wciskaniu tloczka-nic nie dolewalem,tylko pchnalem pedal kilka razy podczas jazdy i jest ok,ale zaraz ide umyc auto,to zerkne ile ubylo i co ????? ten cały syf z zacisku wrócił do zbiorniczka????
domjenick Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 bylem,sprawdzilem,plynu ubylo dosyc sporo-prawie 1/3 zbiorniczka-dolalem,ale nie wydaje mi sie,zeby jakis wiekszy syf tam byl
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 jezeli wcisnąłeś tłoczek to gdzie sie podział płyn z zacisku hm?
domjenick Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 pewnie nie byl taki brudny,jak myslisz...
Dev Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 pewnie nie, ale nie wolno puszczac go z powrotem do układu
domjenick Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 nie wiedzialem o tym,ze nie wolno,robilem tak w dwoch b5 i w b6 teraz-wszystko gra,pewnie byloby bardziej profesjonalnie wymienic plyn...
Yelo Opublikowano 28 Grudnia 2008 Opublikowano 28 Grudnia 2008 Wszyscy przy okazji wymiany klocków zapomnieli o oczywistej oczywistości... Po wymianie zanim ruszymy trzeba napompować hamulec, czyli naciskając go wielokrotnie docisnąć klocki do tarcz. Znam przypadek, że w ASO ktoś o tym zapomniał...
wodi87 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Opublikowano 26 Stycznia 2009 w tym celu należy zacisnąć na elastycznym przewodzie szczypce Mors'e-a albo klucz francuski zacisniecie przekroju cisnieniowych przewodow eleastycznych powoduje mniejsze badz wieksze ich uszkodzenie. a to powduje zagrozenie zycia metoda jest inna przed wymiana klockow nalezy wymienic plyn hamulcowy lub w trakcie cofania tloczka odkrecic odpowietrznik a zbiorniczek plynu chlodzacego uzupelnic plynem do max i uszczelnic - stary korek i gumowy krazek w srodek. wtedy cofajac tloczek robic to bardzo powoli a jego nadmiar bedzie wyplywal odpowietrznikiem. tu kolega mowi szczera prawde tak sie wlasnie robi sam dzisja wymienialem tarcze i klocki wystarczy odkrecic odpowietrznik
VicVega Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Koledzy, a takie pytanko: Jak wymieniam tylko klocki z przodu to jest sens wymiany płynu hamulcowego? I jeszcze jedno, od kiedy zaczęto montować zaciski, które odsuwa się komputerowo przed wymianą klocków? Sorry, że odgrzewam kotleta sprzed lat, ale bez sensu chyba tworzyć nowy wątek.
Dev Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 zawsze jest warto wymieniac plyn max co 2lata elektrohydrauliczne zaciski na razie sa tylko w B8
VicVega Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 zawsze jest warto wymieniac plyn max co 2lata Ok, tak tylko się zastanawiałem czy nie lepiej robić to kiedy wymieniamy klocki z tyłu i z przodu, bo wówczas nie ma dodatkowej roboty. Ale wymienię w takim razie, ponad dwa lata już jeździ. na pewno A powiedz mi jeszcze jedną rzecz, kupiłem dziś klocki TRW o oznaczeniu GDB1307 i zauważyłem, że nie ma takiego w zestawieniu oznaczeń klocków i tarcz, które przygotowałeś. Orientujesz się czy jest przełożenie z oryginalnych oznaczeń do kodów producentów, jak TRW np? Bo zastanawiam się teraz czy będą mi pasowały...
Dev Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 tam sa oznaczenia Ferodo GDB1307 odpowiada FDB1323
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się