Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z porannym odpalaniem / na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I jak tam wiadomo coś bo mam podobny problem z firmową T5 silnik 1,9TDI pompki mają dobre korekcje wszystkie nie przekraczają +/- 0,50mg jak auto ciepłe pali od strzała jak postoi całą noc to też odpali, ale na początku przez góra 3-4s lekko nim zatrzęsie świece żarowe wymienione jedyne co to wyskakuje sporadyczny błąd z czujnika temp. paliwa może to mieć jakiś związek bo już głupi jestem co z tym robić :kwasny:nawet rano jak odpali to jak od razu zgaszę i odpalę znów to już jest ok tylko to pierwsze odpalenie jest takie dziwne...

Opublikowano

spróbuj na innym paliwie ... mi n werwie np ali od strzała a jak pojechałem na bp to mam podobnie :)

tzn dzis tak miałem ale jak pali to się nie przejmuj bo przyczyn moze byc dużo od zapowietrzania przez pompki paliwo wtryski i tysiace innych dziadostw...

Opublikowano
spróbuj na innym paliwie ... mi n werwie np ali od strzała a jak pojechałem na bp to mam podobnie :)

tzn dzis tak miałem ale jak pali to się nie przejmuj bo przyczyn moze byc dużo od zapowietrzania przez pompki paliwo wtryski i tysiace innych dziadostw...

Właśnie to staram się tu rozgryźć, czemu tak ciężko odpala a nie jak u innych, trochę to irytujące i aku dostaje popalić, jak dopiero po 5-10sec rozruchu auto odpala...

Opublikowano

Jaka poprawa w odpalaniu, mam identyczny objaw, tylko dochodzi kopcenie na bialo niebieski rano i BIPY siegaja wszystkie po -100. A z tego co wiem jak jest na minusie duzo to brak cisnienia w ukl. paliwowym. Zmieniales pompe w baku i tandem i bylo dokladnie tak samo ?

Opublikowano

Ostatnio podmieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej i bez zmian. Dziś zamówiłem kpl. pompowtrysków na podmiankę, a że to używki to wcześniej dam je do sprawdzenia. Rano przy odpalaniu jest chmura dymu i czuć ropę, możliwe że któryś wtrysk leje...

---------- Post dopisany at 12:53 ---------- Poprzedni post napisany at 12:51 ----------

Jaka poprawa w odpalaniu, mam identyczny objaw, tylko dochodzi kopcenie na bialo niebieski rano i BIPY siegaja wszystkie po -100. A z tego co wiem jak jest na minusie duzo to brak cisnienia w ukl. paliwowym. Zmieniales pompe w baku i tandem i bylo dokladnie tak samo ?

Zmianiałem i bez różnicy, masz jakiś program zrobiony? Bo z tego co piszesz masz padnięte pompki :kwasny:Musashi tak miał jak zalał kiepskiego paliwa i potem wymieniał wszystkie pompki na nowe...

Opublikowano

A ja powiem Ci tak. Wez rano odlacz czujnik temperatury paliwa jak bedzie zimna i zobacz czy odpali lepiej. Jak dla mnei to dawki rozruchowe na zimnym trzbea poprawic:) ostatnio przerabialem ten temat w passacie B6 BMR i co najlepsze silnik po kapitalce i tak samo palil.

Opublikowano

no i coś nowego z tym odpalaniem

bo jestem ciekawy , u mnie też ciężko odpala ale jak jest zimno - temperatura to od strzała a jak jest dodatnia to już

trzeba trochę pokręcić.

Na ciepłym pali z dotyku.

Opublikowano

W poniedziałem ruszam głowicę, bo mi olej na prowadnicach bierze i płyn zaczął gdzieś się gubić :kwasny:

Opublikowano
H4mm3R no wkoncu ci pękła :decayed:

:grin:

Opublikowano
H4mm3R no wkoncu ci pękła :decayed:

Nie koniecznie, może być tylko uszczelka walnięta :wink:

Opublikowano

Hammer daj znać jak zdejmiesz czapę co jest grane

Opublikowano
Hammer daj znać jak zdejmiesz czapę co jest grane.U mnie odkąd pamiętam niewielkie ilości płynu znikają,z tym że mój odpala od strzała.I też mam BPW :eusathink:

on ma BLB ...

Opublikowano
H4mm3R no wkoncu ci pękła :decayed:

:decayed: ..........tak jakby radością powiało ,ze to nie tylko Tobie :wink:

Opublikowano

U mnie w BRD jest to samo. PD wymienione na akcji serwisowej (wszystkie 4). Wymieniłem też filtr paliwa, oleju, powietrza, kabinowy + nowy olej.

Przed wymianą PD miałem skoki na obrotach na biegu jałowym. Po wymianie było lepiej przez jakiś czas (ok. 1 miesiąc) i znowu są skoki na obrotach. Na ciepłym pali o strzału.

Opublikowano

Inny motorek masz kolego od Hammera :wink:

Opublikowano
Inny motorek masz kolego od Hammera :wink:

Troszkę inny ale też 16V, co do mojego przypadku...

W grudniu 2011 poleciało mi 12 zębów na pasku rozrządu (pasek miał 80kkm jakiś podwójnie wzmacniany z Gates'a) na początku ja i mechanik myśleliśmy że to pompa tandem, ale po zamianie pompy na inną silnik dalej nie odpalał... potem dopiero zauważyliśmy pasek. Po wymianie rozrządu silnik odpalił i nic nie wskazywało żeby było coś nie tak, poza problemami z odpalaniem na zimnym, które latem ustąpiły. Od tamtej pory zrobiłem 60kkm, wymieniłem turbo + korekta i wtedy zaczęło się pogarszać odpalanie na zimnym, dymienie i ostatnio zauważyłem ubywanie płynu chłodniczego.

No to głowica w górę i okazało się... że są uszkodzone dwa końcówki popychaczy zaworów, głowica jest popękana na pierwszym cylindrze. Po dokładniejszych oględzinach wyszło, że 6 zaworów są lekko krzywe, choć tutaj zawory są grubości patyczka do uszu i dużo nie trzeba żeby je skrzywić..

Pompki oddałem do regeneracji, bo już mają 350kkm nalatane i niema bata żeby dobrze ciśnienie trzymały.

Na dzień dzisiejszy auto jest zrobione, dużo ciszej pracuje, nie dymi po odpaleniu, dużo lepiej odpala na zimny ale i tak potrzebuje dwa razy wałem zakręcić i czasem się zakrztusi. Na ciepłym odpala na dotyk.

Opublikowano

U mnie po kastracji dpf brak problemów z odpaleniem. Czy -15 czy 0 czy +5.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
Inny motorek masz kolego od Hammera :wink:

Troszkę inny ale też 16V, co do mojego przypadku...

W grudniu 2011 poleciało mi 12 zębów na pasku rozrządu (pasek miał 80kkm jakiś podwójnie wzmacniany z Gates'a) na początku ja i mechanik myśleliśmy że to pompa tandem, ale po zamianie pompy na inną silnik dalej nie odpalał... potem dopiero zauważyliśmy pasek. Po wymianie rozrządu silnik odpalił i nic nie wskazywało żeby było coś nie tak, poza problemami z odpalaniem na zimnym, które latem ustąpiły. Od tamtej pory zrobiłem 60kkm, wymieniłem turbo + korekta i wtedy zaczęło się pogarszać odpalanie na zimnym, dymienie i ostatnio zauważyłem ubywanie płynu chłodniczego.

No to głowica w górę i okazało się... że są uszkodzone dwa końcówki popychaczy zaworów, głowica jest popękana na pierwszym cylindrze. Po dokładniejszych oględzinach wyszło, że 6 zaworów są lekko krzywe, choć tutaj zawory są grubości patyczka do uszu i dużo nie trzeba żeby je skrzywić..

Pompki oddałem do regeneracji, bo już mają 350kkm nalatane i niema bata żeby dobrze ciśnienie trzymały.

Na dzień dzisiejszy auto jest zrobione, dużo ciszej pracuje, nie dymi po odpaleniu, dużo lepiej odpala na zimny ale i tak potrzebuje dwa razy wałem zakręcić i czasem się zakrztusi. Na ciepłym odpala na dotyk.

Czyli wychodzi na to że trzeba było zacząć od sprawdzenia kompresji na garkach :facepalm:

Dużo roboty i kombinowania by odpadło :decayed:

Dla potomnych lekcja do zapamiętania :whistling:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...