tobi665 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 witam Wczoraj wsadziłem sobie tekturę przed chłodnice. I samochód zauważalnie szybciej sie zagrzewa. Czy mozna tak jeździć z zasłoniętą całkiem chłodnicą?? Stanie sie coś? Termostat i czujnik ok.
gregor82 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Calkiem moze nie, wieksza połowe zakryj i powinno byc ok.....
tobi665 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2012 no właśnie wczoraj zakryłem calutką hehe żadnych tras nie robie, jedynie traski po 15km hehe czasem 40km bachnę w jedną strone hehe czyli przyciąć to?? ale połowe po szerokości czy w dół??
roger18sx Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Ja tak w moim pasku zasłaniałem ubiegłej zimy bo miałem uwalony termostat który sie zamykał calkowicie dopiero przy 65 st silnik max osiągał te 78 stopni przy ostrej jeździe a po wymianie mam na vagu 95 wiec jest ok i ładnie grzeje wiec pewnie zasłaniac nie trzeba bedzie choc nie zaszkodzi pół chłodnicy zasłonic.
tobi665 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2012 u mnie też grzeje, ale po zasłonięciu klimatronik puszcza już ciepłe (znaczy drugą kreske puszcza) jakieś 2xszybciej, a 90C łapie też znacznie szybciej
pandamix Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 ale przecież i tak najpierw idzie chłodzenie na mały obieg,więc jak takie przysłanianie pomaga biorąc pod uwagę że mamy sprawny termostat?
tobi665 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2012 nie mam pojęcia, zasłoń to zobaczysz że szybciej grzeje hehe
marjon Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 ja zasłaniam cała chłodnice jak temperatura spada ponizej zera. auto zdecydowanie szybciej sie nagrzewa, szczegolnie przy jezdzie na krotkich odcinkach. uwazam ze warto to robic nawet przy w pełni sprawnym termostacie, bo termostat zamyka duzy obieg tylko z jednej strony a drugą stroną i tak grawitacyjnie ucieka cieplo z silnika do chlodnicy:hi:
GreGoriO Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 ma rację pandamix ale trzeba wziąć też pod uwagę, że chłodnica nie jest całkowicie przeszkodą dla powietrza i dostaje się ono do komory silnika skutecznie go chłodząc. dlatego nawet w sprawnym układzie wyraźnie szybciej się zagrzeje gdyż mniej zimnego powietrza będzie w komorze silnikowej....dużo też robi osłona pod silnikiem, ważne aby była cała i w całości przykręcona do podwozia, aby pęd powietrza nie był zasysany od dołu... co do samej przesłony powinno się przesłaniać w pionie, aby w razie czego ławo było usunąć w przypadku zbytniego nagrzewnia się silnika, nie parząc przy tym rąk...
goldi Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 To nie polonez tutaj zasłonienie chłodnicy nic nie da termostat i tak dopiero przy prawie 90 stopniach puszcza obieg na chłodnicę ale każdy robi jak uważa
Dev Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 ja zasłaniam całą, ale zawsze mozna poeksperymentować przy jedzie z predkoscia 120km/h bez zasłonięcia na VAG-u jest 90 stopni po zasłonieciu i przy tej samej predkosci jest 91.5 stopni w mieście nie przekracza 92 stopni silnik trzy razy szybciej sie nagrzewa
GreGoriO Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 To nie polonez tutaj zasłonienie chłodnicy nic nie da termostat i tak dopiero przy prawie 90 stopniach puszcza obieg na chłodnicę ale każdy robi jak uważa więc wytłumacz skąd się bierze zimne powietrze w komorze i jak temu zaradzić tu nie chodzi o otwarcie termostatu tylko szybsze nagrzanie silnika...
Mario82A4 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Ja też zasłaniam chłodnice na zime szczególnie że więcej jeżdżę na krótkich trasach , nie cała ale tak z 2/3 i też silnik szybciej łapie temp, mniej zimnego powietrza wpada do komory silnikowej i nie chłodzi tak silnika szczególnie jak sie ma obudowę pod silnikiem .
rikardo Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 To nie polonez tutaj zasłonienie chłodnicy nic nie da termostat i tak dopiero przy prawie 90 stopniach puszcza obieg na chłodnicę ale każdy robi jak uważa Pojeździj sobie na dużym mrozie to zobaczysz jak leci wskaźnik paliwa w dół. Ponadto wisko zaciąga mroźne powietrze chłodząc silnik i mimo sprawnego termostatu długo trwa przy ogrzewaniu kabiny rozgrzanie silnika. Zwłaszcza jak auto stoi pod chmurką a jak to się uda to wystarczy chwilowy postój i temperatura cieczy spada. Częściowe zasłonięcie chłodnicy przyspiesza nagrzanie się silnika oraz utrzymywanie temperatury jego pracy. Jest to na pewno z zyskiem dla kieszeni kierującego i trwałości silnika ale trzeba uważać aby nie przegrzać silnika. Osobiście częściowo przesłaniałem chłodnicę od około -10-15 stopni.
Nelson Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Z uwagi na to, że robię dość krótkie odcinki. Zawsze na zimę wkładam karton przed chłodnice. Samochody się zmieniają, lecz fizyka zawsze będzie się rządziła swoimi prawami.
sokal Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Właśnie mi przypomnieliście o kartoniku Ale już przygotowany Że tak powiem: Audi nie Audi - zima to zima
Pretor Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Ja uważam że warto zasłonić trochę chłodnicę, szczególnie jak ktoś robi krótkie odcinki i w dodatku ma visco.
Fr0styyy. Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 To ja u siebie też chyba zasłonie, a co mi tam skoro i tak mam dupnięty termostat i krótkie odcinki tylko jeżdżę
MATIUS Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 ja też zasłaniam i jest lepiej od kilku lat:)
Pretor Opublikowano 7 Grudnia 2012 Opublikowano 7 Grudnia 2012 Ja też chyba częściowo zapłonie chlodnice. Mimo nowego czujnika temperatury i termostatu (kupione w ASO) trochę długo się nagrzewa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się