wesz82 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Ja napisałem że dopiero jak już silnik złapie trochę temp to wtedy przytrzymuje go parę sekund do tyś.Nigdy nie zrobie tego zimnemu silnikowi:facepalm: klimatronik maks 23st chyba że mam już 90 to wtedy HI.
Pretor Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Julek 044 121 113 - termostat 038 121 119 B - oring
julo23 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Julek 044 121 113 - termostat 038 121 119 B - oring Podziękował. A ten czujnik co była o nim mowa wcześniej ?
michu93 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Opublikowano 15 Grudnia 2012 po odpaleniu olej rozchodzi się po silniku na co nie trzeba czekać pół godziny. odpalasz - otwierasz bramę na spokojnie i jedziesz normalnie do tych 2500rpm śmiało, ale rozpędzasz się spokojnie, żeby turbina się nie wysilała. diesela to nie zaboli, nie zapłacze a i będzie bardziej zadowolony niż by miał jeździć 1600-1800rpm, bo szybciej się nagrzeje, więc w środku masz szybciej ciepło i silnikowi jest też szybciej ciepło. należy też zwrócić uwagę, żeby całkowicie nie przesadzić - poniżej 1500rpm dwumas dostaje po d*pie.
Tikas Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Wszyscy piszą że zasłaniają chłodnicę (piszę o modelu B6) jak ona fabrycznie od silnika (przynajmniej u mnie) od wewnątrz jest osłonięta takimi klapkami (nie wiem jak fachowo się nazywa) i w zależności od prędkości auta bardziej lub mniej się uchylają wpuszczając powietrze do komory silnika.Więc jaki sens coś tam wkładać?
Pretor Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Julek [TABLE=class: cms_table] N 903 168 02 [/TD] oring 059 919 501 A czujnik temperatury podwójny 032 121 142 [TD]sprężyna mocująca [/TABLE]
julo23 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Sprawdziłem ceny u Gajosa Taki zestaw za 212zł powinnien go chyba już uleczyć. N 903 168 02 oring 3.54zł 059 919 501 A czujnik temperatury podwójny 99,02zł 032 121 142 sprężyna mocująca 3,17zł 044 121 113 - termostat 99,02zł 038 121 119 B - oring 7,20zł
lc Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 W okresie zimowym zawsze mam na 1/2 chłodnicy przesłonę wyciętą z gumy od wycieraczki takiej do obuwia Idealnie pasuje od dołu chłodnicy po plastik zderzaka. Dociąłem trzy lata temu i tak ją montuję co zimę, 30 sekund i po sprawie Pod silnikiem oczywiście osłona. Różnica jest widoczna. Jak można jeździć ze stałą prędkością 1800-2000 obrotów? Szkoda silnika.
Fr0styyy. Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 W okresie zimowym zawsze mam na 1/2 chłodnicy przesłonę wyciętą z gumy od wycieraczki takiej do obuwia Idealnie pasuje od dołu chłodnicy po plastik zderzaka. Dociąłem trzy lata temu i tak ją montuję co zimę, 30 sekund i po sprawie Pod silnikiem oczywiście osłona.Różnica jest widoczna. Jak można jeździć ze stałą prędkością 1800-2000 obrotów? Szkoda silnika. Powiedz to użytkownikom multitronica
sokal Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 I nieprawdą jest że sens zasłaniania chłodnicy jest tylko w przypadku diesla. Zimny silnik benzynowy też ma zwiększone spalanie, poza tym mając instalację LPG im szybciej się silnik zagrzeje tym prędzej sterownik przełączy zasilanie na gaz
julo23 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Opublikowano 16 Grudnia 2012 W okresie zimowym zawsze mam na 1/2 chłodnicy przesłonę wyciętą z gumy od wycieraczki takiej do obuwia Idealnie pasuje od dołu chłodnicy po plastik zderzaka. Dociąłem trzy lata temu i tak ją montuję co zimę, 30 sekund i po sprawie Pod silnikiem oczywiście osłona.Różnica jest widoczna. Jak można jeździć ze stałą prędkością 1800-2000 obrotów? Szkoda silnika. Normalnie tak jeżdze od 6 lat odkąd mam diesle i nic sie nie dzieje. Przecież wtedy ma najwyższy moment obrotowy i jedzie żwawo. A 2100 to rwie jak szalony.
Tikas Opublikowano 10 Lutego 2017 Opublikowano 10 Lutego 2017 Mam takie pytanie do tych którzy mają zasłoniętą chłodnicę. Po ilu kilometrach uzyskuje silnik temp 90 stopni przy ustawieniu klimatronika 22stopnie? Dodam tylko że mam wszystko sprawne a pytam się bo mam do pracy ok. 10km i silnik ciągle niedogrzany i zastanawiam się czy na czas eksploatacji krótko dystansowej nie zasłonić (czy całą chłodnicę?) chłodnicy. Na pewno zauważyłem że w ustawieniu klimatronika w tryb AUTO schładza silnik bardzo szybko dlatego w okresie zimowym przeszedłem na tryb manualny i jest poprawa ale nie do końca. Uzyskuje szybciej temperaturę.
pulpecik Opublikowano 10 Lutego 2017 Opublikowano 10 Lutego 2017 (edytowane) Godzinę temu, Tikas napisał: zastanawiam się czy na czas eksploatacji krótko dystansowej nie zasłonić (czy całą chłodnicę?) chłodnicy. O rany, weź po prostu tekturę i zasłoń całą. Spokojnie -żeby ją "udusić" musiałbym zdjąć chłodnicę klimy(zakładam, że wsadzisz coś pomiędzy obie), a tą cieczy dokładnie przyciętą zasłoną ogacić i może okleić po brzegach. A i tak by pewnie się nie zagrzał jak latem w korku. Marne szanse. Powietrze cyrkuluje pod maską i odbiera temperaturę z chłodnicy(mi nie tylko) nawet bez wymuszenia przepływu, a do tego drugą chłodnicę masz w tunelu nawiewów(dlatego jak auto się latem przegrzewa zaleca się włączyć ogrzewanie na full, można uratować czasem sytuację). Ja ZAWSZE przesłaniam. Bosze...ileż to było kłótni na forach o to -"Takie rzeczy to w Żuku, a nie w Mercedesie", "Takie numery to nie w BMW, malucha se kup"(i poszukaj mi tam chłodnicy kretynie...). Swoją drogą czy Żuk, czy Mazda, czy Audi -silnik pod maską, cieczą chłodzony...zasady TE SAME. Fajnie mieć jeszcze osłonę pod maskę, zawsze coś ciepła przytrzyma. No i oczywiście pod silnik. Niektóre auta mają takie przysłony chłodnicy, lub ich mamiastki -te bimetaliczne blaszki z gumami od tyłu chłodnic, czy jak Mercedesy starsze klapy mocowane do podłużnic i unoszące się na termostatach dopiero jak komora się wygrzeje. Poprawa jest ewidentna -nie tylko chłodnica oddaje ciepło ale każdy element nagrzewający się pod maską! Bloku nie studzi tak szybko, miskanie jest tak mocno owiewana itp... Cała komora silnika ma pojemność cieplną. Zanim ja napełnisz temperaturą, by się parzyć o blachy zimą jak latem to... Jak masz sprawny obieg i termostat -lepszy bilans cieplny i komfort użytkowania. Jak masz niedogrzane auto można doraźnie podratować nieco sytuację. A jakby coś się już działo to tekturę wek i spokój... Edytowane 10 Lutego 2017 przez pulpecik
Tikas Opublikowano 10 Lutego 2017 Opublikowano 10 Lutego 2017 7 godzin temu, pulpecik napisał: O rany, weź po prostu tekturę i zasłoń całą. Nie takiej odpowiedzi oczekiwałem ale dzięki. No nic sam sprawdzę. Widzę że masz benzynę także nie możesz mi odpowiedzieć na pytanie konkretnie.
pulpecik Opublikowano 10 Marca 2017 Opublikowano 10 Marca 2017 (edytowane) Dnia 10.02.2017 o 21:00, Tikas napisał: Nie takiej odpowiedzi oczekiwałem ale dzięki. No nic sam sprawdzę. Widzę że masz benzynę także nie możesz mi odpowiedzieć na pytanie konkretnie. No to czego oczekiwałeś? Każda odpowiedź z ilością kilometrów jest dobra -bo każde auto i warunki użytkowania to różnica. Jeden wyjedzie z garażu, drugi stawia na wzgórzu, gdzie wieje non stop(kiedyś mi do Mercedesa śniegu pod maskę wiatr nawiał, masakra była zamieć). Pierwsze kilometry też ma każdy inne. Jeden napisze po czterech, inny po siedmiu i obaj mogą mówić prawdę. To tyle jeżeli chodzi o konkrety. Kawałek tektury i próbujesz -nawet się nie spocisz. To tal ma przyszłość, bo i tak po sezonie. Edytowane 10 Marca 2017 przez pulpecik
szper11 Opublikowano 10 Marca 2017 Opublikowano 10 Marca 2017 Dnia 10.02.2017 o 12:45, Tikas napisał: Mam takie pytanie do tych którzy mają zasłoniętą chłodnicę. Po ilu kilometrach uzyskuje silnik temp 90 stopni przy ustawieniu klimatronika 22stopnie? Dodam tylko że mam wszystko sprawne a pytam się bo mam do pracy ok. 10km i silnik ciągle niedogrzany i zastanawiam się czy na czas eksploatacji krótko dystansowej nie zasłonić (czy całą chłodnicę?) chłodnicy. Na pewno zauważyłem że w ustawieniu klimatronika w tryb AUTO schładza silnik bardzo szybko dlatego w okresie zimowym przeszedłem na tryb manualny i jest poprawa ale nie do końca. Uzyskuje szybciej temperaturę. A może lepiej termostat wymienić???
pulpecik Opublikowano 11 Marca 2017 Opublikowano 11 Marca 2017 (edytowane) 19 godzin temu, szper11 napisał: A może lepiej termostat wymienić??? Tej zimy robiłem, nomen omen, ten sam problem w Octavii 1.9 TDI. 90 kobyłów. Do pracy facet, kolega ojca i ojciec mojego kolegi zarazem, ma jakieś 9km w/g nawigacji. Jeździ "wkurzająco korkująco". Dotaczanie, puszczanie gazu zaraz za "semforem z zielonym", pyrkocząco. I mu nie dogrzewa. Mrozy akurat takie, że po kable rozruchowe do mnie niemal kolejki się ustawiły(mam domowej roboty z dawnych lat). Trzy termostaty potem trafił do mnie. Gotowaliśmy wszystkie trzy termostaty już wyjęte(pierwotny i dwa zmieniane). Ogólnie wszystkie w granicach normy. Niby przy robocie ma "niemal 90 silnik". Stosunkowo krótki odcinek, ewidentnie upierdliwa jazda "ma spalić 4 w mieście, bo tak palą podobno" i porządne mrozy, auto parkowane pod domem więc wystudzone porządnie. Kazałem się zawieść w jedno miejsce, wróciliśmy i silnik zagrzany. Ale w jedną stronę 15cie... Zasłoniliśmy mu chłodnicę tak, że ciężko ją by było znaleźć. "Jest poprawa". Dla dobra ruchu i innych powinno mu się to auto rozkraczyć ale lubię chłopa, poczciwy i uczciwy więc niech jeździ w zdrowiu. W specyficznych warunkach zimowych może się diametralnie z nagrzewaniem auta sytuacja zmienić. A od tych warunków niektórzy dłużej jeżdżący jak ja(dwadzieścia klika lat za kółkiem) nieco odwykli, a inni ich wcale nie znali(bo kilka lat prawko mając zimy za kółkiem nie widzieli do ostatniej). Stąd czasem wiele sprzeczności w ocenie sytuacji. Silnik to radiator wraz z osprzętem -traci całym sobą ciepło, przez układ chłodzenia również. Im zimniej na zewnątrz tym bardziej. Edytowane 11 Marca 2017 przez pulpecik
szper11 Opublikowano 11 Marca 2017 Opublikowano 11 Marca 2017 Godzinę temu, pulpecik napisał: Silnik to radiator wraz z osprzętem -traci całym sobą ciepło, przez układ chłodzenia również. Im zimniej na zewnątrz tym bardziej. Idąc tym tropem każdy z nas powinien zimą mieć niedogrzane auto. U mnie w afn wskazówka stoi prosto na 90 stopni czy zima czy lato. W drugim aucie silnik 1z dłużej się nagrzewa i wskazówka lekko przed 90.
Tikas Opublikowano 11 Marca 2017 Opublikowano 11 Marca 2017 Dnia 10.03.2017 o 14:17, szper11 napisał: A może lepiej termostat wymienić??? Przecież napisałem że wszystko sprawne. Zasłoniłem chłodnicę fakt jest o wiele lepiej również zastosowałem pełne atrapy w zderzaku także jest już ok. Ciekawe czy przez 10 km nagrzeje się silnik do 90stopni przy mrozie chociaż -5stopni chyba że masz dodatkowe ogrzewanie
szper11 Opublikowano 12 Marca 2017 Opublikowano 12 Marca 2017 Afn nagrzeje się nawet szybciej niż 10km ponieważ są świece które podgrzewają płyn. 1z jakieś 12-15 km ale bez świec.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się