A4_Dominik_WAW Opublikowano 30 Stycznia 2013 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Kolega ma problem z A4 B6 1.9 awx przebieg powyżej 200 tys. czasami chociaż zdarza się to coraz częściej na rozgrzanym silniku auto przy ruszaniu podszarpuje. Nie wiem co może być dokładnym powodem - dwumas, sprzęgło, docisk czy cały komplet? Wie że przy sprzęgle nie było jeszcze nic robione. Jak myślicie co może być problemem ? Sprawdzaliśmy dwumas jadąc 50 km/h na 5 biegu gaz w podłogę i nic dziwnego z autem się nie działo. Na jałowym biegu też nie ma dziwnego szarpania ani odgłosów. Proszę Was o radę bo kolega liczy się z kasą teraz i nie chce zaczepiać czegoś bez powodu. ---------- Post dopisany 30-01-2013 at 11:10 ---------- Poprzedni post napisany 29-01-2013 at 23:57 ---------- Macie jakieś pomysły ?
wieczor15 Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 prawdopodobnie cały komplet do wymiany, ale na jakiś czas pomaga przypalenie sprzęgła-wiem po własnych doświadczeniach.
A4_Dominik_WAW Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Opublikowano 1 Lutego 2013 To właśnie dziwne bo jak sam jeździłem tym autem to raz bardziej szarpie raz mniej ale raczej na rozgrzanym bardziej to czuć. Hmmm ale czy nie powinno ślizgać się przy przyśpieszaniu na 4 czy 5 biegu ?
wieczor15 Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 nie wiem do końca co jest zużyte, ale wiem,że nie opłaca się wymieniać samego dwumasu, lepiej wymienić komplet, no chyba że robisz to sam wtedy koszty są niższe. Mam podobny przebieg i działo się to samo przy dobrze rozgrzanym silniku. Mnie na jakiś czas pomogło przypalenie sprzęgła, ale powoli szykuje sie do wymiany kompletu.
christopherek Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Dwumas pada jak nic jesli przy ruszaniu drzy,poloz noge na sprzeglo wcisnij do polowy jak czuc drzenie to dwumas
radioo11 Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 u mnie na pedale tez czuc drżenie a dwumasa nie mam,obstawiam docisk czyli komplet sprzegła do wymiany,po demontazu skrzyni zawsze dwumasa mozna sprawdzic jesli ma luzy to domówić.mi tez robil wrecz zajaczki na 1 biegu sprzegło wytrzymalo 270tys.
wesz82 Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 Dwumas pada jak nic jesli przy ruszaniu drzy,poloz noge na sprzeglo wcisnij do polowy jak czuc drzenie to dwumas Nie koniecznie bo padające łożysko wyciskowe daje podobny objaw do tego jeszcze słychać stukot po wciśnięciu sprzegła(u mnie w samochodzie nic nie słychać dopiero na zewnątrz) 1
mlodziak22 Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 A na zimnym jak rusza nie jest trudniej ruszyć?? Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
wieczor15 Opublikowano 3 Lutego 2013 Opublikowano 3 Lutego 2013 u mnie np na zimnym rusza sie idealnie i z reszta w zime przeważnie nie ma z tym problemów chyba ze już wybiore sie w jakąs długą trase i np w mieście troszke w korkach postoje. Na pedale sprzęgła nic nie czuć nic nie słychać, żadnych stuków, ale znów lekko telepie autem i jest głośne na zimnym .
miszaGSXR Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Odgrzeje troche temat, mianowicie u mnie pojawił się problem jak wyżej, tzn na rozgrzanym (ok 90st) solidnie szarpie przy ruszaniu z 1, natomiast na zimnym jak z rana ruszam to zero problemu... jak rozwiązaliście u siebie ten problem? Czyżby komplecik do wymiany?
wieczor15 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Opublikowano 29 Stycznia 2014 dokładnie komplecik do wymiany, mozesz spróbować troche przypalic sprzegło- na jakiś czas pomaga. U mnie problem był taki, że puściło uszczelnienie dwumasa i smar przedostawał sie pomiedzy tarcze i prawdopodopbnie to jest przyczyna, bo po rozebraniu oprócz ochlapanej od smaru obudowy skrzyni dwumas i reszta wydaje sie ok- luz w starym kole dwumasowym miałem troszke wiekszy jak w nowym.
miszaGSXR Opublikowano 30 Stycznia 2014 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Oj to da po kieszeni... a jest jakaś nadzieja, że dwumas bedzie ok? Poza tym szarpaniem na gorącym nie ma żadnych innych objawów typu dochodzących dziwnych dźwięków, hałasów ani wibracji no i czemu akurat tak się dzieję dopiero na rozgrzanym? Normalnie masakra - to jest mój pierwszy dieselek i po 2 miesiącach eksploatacji już takie wydatki :/ ---------- Post dopisany 30-01-2014 at 15:03 ---------- Poprzedni post napisany 29-01-2014 at 23:53 ---------- Jak sądzicie, warto kupić oryginalny ale używany dwumas i do tego nowe sprzeglo? Ma to sens? Na allegro gość chce 400zl a nowy DM luk'a kosztuje prawie 1000. Nie rozleci się taki zestaw po chwili?
papit Opublikowano 19 Lutego 2014 Opublikowano 19 Lutego 2014 Może miał ktoś taki przypadek że szarpało na zimnym przy ruszaniu z jedynki? Jak się rozgrzało było dobrze, ale nie idealnie tak jak powinno. Miałem wymieniony komplet sprzęgło + dwumasa LUK'a i po ok 20tyś zaczęły się problemy.
fulki Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 tarcza na 100% te sprężynki na niej sie wybijają i z tąd szarpanie
papit Opublikowano 23 Lutego 2014 Opublikowano 23 Lutego 2014 Zastanawiam się czy sprzęgło nie padło od dwumasy. Podejrzewam że jest z nią coś nie tak bo mam bicie na pedale sprzęgła...
troudyl Opublikowano 4 Stycznia 2016 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Witam, odgrzewam temat by nie zakładać nowego. Mam b6 awx 280tys km . Gdy samochód się rozgrzeje to podczas ruszania pod koniec sprzęgła szarpie autem ( ruszam przy około 1100-1400 obrotów) przy ruszaniu z wyższych obrotów jest tylko delikatne szarpnięcie, W trakcie jazdy przy stałej prędkości obrotowej ( w zakresie 1600 do 2000tys obr) jest takie wrażenie jakby lekko poszarpywał lub jechało się po nierównej drodze czasem widać jak lekko lewarek biegów pracuje w tył i przód. ( nie wiem czy przyczyną jest to samo źródło) czasem gdy za szybko zmienie na drugi bieg to też lekko szarpie autem ( z 900 obrotów do 1000). sprzęgło zmieniane przy 230 tysiącach 3 lata temu na komplet luka z dwumasa,. Dodatkowo przy rozsprzęglaniu czasem mam wrażenie że czuć takie głuche, tępe szarpnięcie wewnątrz któregoś elementu. do tej pory wymieniłem poduszkę pod skrzynią biegów bo była oberwana, wyregulowałem zawory i miałem lekko przestawiony rozrząd ( 4-5 stopni wedłuug vaga) bo bujało autem na jałowym biegu, teraz tego nie wyczuwam po regulacji. Dwumas nie tłucze. czy ktoś może mi pomóc rozwiązać problem? obecnie jestem we wrocławiu.
nik23 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Widzisz kolego jakość obecnych kompletów części zamiennych pozostawia wiele do życzenia, zdarzały sie przypadki że dwumas rozlatywał sie nawet po 30k. Ale na początek sprawdź poduche skrzyni, odbój silnika i drugą poduche silnika. Obejrzyj też wydech, może jakiś uchwyt padł Edytowane 4 Stycznia 2016 przez nik23
troudyl Opublikowano 4 Stycznia 2016 Opublikowano 4 Stycznia 2016 Widzisz kolego jakość obecnych kompletów części zamiennych pozostawia wiele do życzenia, zdarzały sie przypadki że dwumas rozlatywał sie nawet po 30k. Ale na początek sprawdź poduche skrzyni, odbój silnika i drugą poduche silnika. Obejrzyj też wydech, może jakiś uchwyt padł Poduszkę skrzyni założyłem lemfordera jakieś 5 tys temu, silnika ponąć siedzą sztywno ( tak rzekł mechanik) odbój silnika? nie kojarze co to, możesz rozwinąć temat?
Ralen Opublikowano 4 Stycznia 2016 Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Witam, odgrzewam temat by nie zakładać nowego. Mam b6 awx 280tys km . Gdy samochód się rozgrzeje to podczas ruszania pod koniec sprzęgła szarpie autem ( ruszam przy około 1100-1400 obrotów) przy ruszaniu z wyższych obrotów jest tylko delikatne szarpnięcie, W trakcie jazdy przy stałej prędkości obrotowej ( w zakresie 1600 do 2000tys obr) jest takie wrażenie jakby lekko poszarpywał lub jechało się po nierównej drodze czasem widać jak lekko lewarek biegów pracuje w tył i przód. ( nie wiem czy przyczyną jest to samo źródło) czasem gdy za szybko zmienie na drugi bieg to też lekko szarpie autem ( z 900 obrotów do 1000). sprzęgło zmieniane przy 230 tysiącach 3 lata temu na komplet luka z dwumasa,. Dodatkowo przy rozsprzęglaniu czasem mam wrażenie że czuć takie głuche, tępe szarpnięcie wewnątrz któregoś elementu. do tej pory wymieniłem poduszkę pod skrzynią biegów bo była oberwana, wyregulowałem zawory i miałem lekko przestawiony rozrząd ( 4-5 stopni wedłuug vaga) bo bujało autem na jałowym biegu, teraz tego nie wyczuwam po regulacji. Dwumas nie tłucze. czy ktoś może mi pomóc rozwiązać problem? obecnie jestem we wrocławiu. Sprawdź sobie pompowtryskiwacze vagiem, zloguj gr 13 18 i chyba 23, wrzuć do analizy na forum. Możesz też podjechać do mechanika aby zdjął dekielek silnika i obadał wałek rozrządu oraz uszczelniacze na pompkach. Tu możne być problem. Proponował bym Ci obadać ten temat zanim popełnisz ten błąd co ja i wymienisz na darmo sprzegło To szarpnięcie które czujesz to pewnie szarpnięcie silnika. Czy to szarpnięcie samochodem pojawia się też gdy jedziesz powiedzmy na 2-3 biegu, odpuszczasz i dodajesz gaz ? czy jest to raczej płynny manewr ? Czy te szarpania przenoszą Ci się na budę samochodu ? czujesz to wewnątrz czy tylko lewarek Ci skacze ? Edytowane 4 Stycznia 2016 przez Ralen
troudyl Opublikowano 4 Stycznia 2016 Opublikowano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Witam, odgrzewam temat by nie zakładać nowego. Mam b6 awx 280tys km . Gdy samochód się rozgrzeje to podczas ruszania pod koniec sprzęgła szarpie autem ( ruszam przy około 1100-1400 obrotów) przy ruszaniu z wyższych obrotów jest tylko delikatne szarpnięcie, W trakcie jazdy przy stałej prędkości obrotowej ( w zakresie 1600 do 2000tys obr) jest takie wrażenie jakby lekko poszarpywał lub jechało się po nierównej drodze czasem widać jak lekko lewarek biegów pracuje w tył i przód. ( nie wiem czy przyczyną jest to samo źródło) czasem gdy za szybko zmienie na drugi bieg to też lekko szarpie autem ( z 900 obrotów do 1000). sprzęgło zmieniane przy 230 tysiącach 3 lata temu na komplet luka z dwumasa,. Dodatkowo przy rozsprzęglaniu czasem mam wrażenie że czuć takie głuche, tępe szarpnięcie wewnątrz któregoś elementu. do tej pory wymieniłem poduszkę pod skrzynią biegów bo była oberwana, wyregulowałem zawory i miałem lekko przestawiony rozrząd ( 4-5 stopni wedłuug vaga) bo bujało autem na jałowym biegu, teraz tego nie wyczuwam po regulacji. Dwumas nie tłucze. czy ktoś może mi pomóc rozwiązać problem? obecnie jestem we wrocławiu. Sprawdź sobie pompowtryskiwacze vagiem, zloguj gr 13 18 i chyba 23, wrzuć do analizy na forum. Możesz też podjechać do mechanika aby zdjął dekielek silnika i obadał wałek rozrządu oraz uszczelniacze na pompkach. Tu możne być problem. Proponował bym Ci obadać ten temat zanim popełnisz ten błąd co ja i wymienisz na darmo sprzegło To szarpnięcie które czujesz to pewnie szarpnięcie silnika. Czy to szarpnięcie samochodem pojawia się też gdy jedziesz powiedzmy na 2-3 biegu, odpuszczasz i dodajesz gaz ? czy jest to raczej płynny manewr ? Czy te szarpania przenoszą Ci się na budę samochodu ? czujesz to wewnątrz czy tylko lewarek Ci skacze ? Logi nie dawno robiłem bo było tak, że bujało mi budą na boki na jałowym biegu, potem byłem u mechanika, zdjął pokrywe silnika, wyregulował zawory poprosiłem by rzucił okiem na rozrząd mówi że nie ma się czego czepić, przesuneliśmy rozrzad do tyłu o 4 stopnie ( według waga by było na 0), od tego czasu bujanie budą jest niemal nie wyczuwalne, lub już znikło ( zrobione 700km od regulacji), Przed wymiana poduszki pod skrzynią było tak, że gaz do 2 tys obrotów puszczam gaz i słychać było duze uderzenie, po wymianie poduszki pod skrzynia, da się uzyskać, ale jest głuche, po puszczeniu gazu i wcisnieciu raczej nie jest to płynne przejscie tylko takie szarpnięcie jak piszesz. ( jakby były gdzieś luzy w przełożeniu) te szarpania które mam to są takie jakby auto robiło kangura a przy ruszaniu jakby przednie koła zerwały czepność wtedy auto charakterystycznie szarpie Edytowane 4 Stycznia 2016 przez troudyl
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się