Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Silnik bierze olej - Dlaczego ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

jezeli zapomnisz o oproznianiu zbiornika z kremu olejowo wodnego - zbiera sie gdy jest zimno, zaciagnie go turbo ....


mozna w nafcie, mozna w oleju napedowym. najlepiej na dluzej zamoczyc, samo plukanie za malo aby sie zlogi rozpuscily, a pluczesz az przestanie wyplywac olejowa bebelucha.

Edytowane przez Musashi
Opublikowano

jezeli zapomnisz o oproznianiu zbiornika z kremu olejowo wodnego - zbiera sie gdy jest zimno, zaciagnie go turbo ....

mozna w nafcie, mozna w oleju napedowym. najlepiej na dluzej zamoczyc, samo plukanie za malo aby sie zlogi rozpuscily, a pluczesz az przestanie wyplywac olejowa bebelucha.

No właśnie założyłem tam około 30 cm wężyka - może jakiś pojemnik zrobię ale chyba wcześniej wypłuczę odmę - mam nadzieje że to pomoże... gdzieś czytałem że któryś z forumowiczów rozbierał odmę i miał przerwaną siateczkę, czy podczas płukania można to w jakiś sposób stwierdzić? - wlać benzynę i jak wypłynie z drugiej strony szybko to znaczy że jest dziura w siateczce ? nie wiem jak jest zbudowana ta odma, ale skoro któryś z forumowiczów o niej pisał to musi tam być ta siateczka...

Opublikowano

Nie do końca to jest ósma.prosty separator z zaworem nadcisnieniowym.

Pamiętaj że odlaczony od strony rury powietrza wąż ciągnie powietrze,

poza filtrem.więc zwykły otwarty pojemnik to być nie może.

poza tym to samo dotyczy oparów z odpowietrzenia.nie mogą iść w powietrze.

Opublikowano

Masz racje, obecnie mam odmę od Lublina jak pisałem- spróbuję zoranizować jakiś zamknięty zbiorniczek, żeby ujście "syfu" z odmy podłączyć do niego.

zastanawia mnie jedno, jak miałem zdjety wąż z odmy to probowałem w niego dmuchnąć - powietrze nie przechodziło natopiast jak probowałem dmuchnąć w odmę od Lublina to bez najmniejszego problemu powietrze przechodziło i wydostawało się przez otwór wylotowy i otwór na dole odmy - czy tak powinno być ? zastanawia mnie to czy przypadkiem moja "nowa" odma jest sprawna...

Dodatkowo skorzystam z Twojej rady i namoczę moją ori odmę w bęzynie i ją wymyję- wypłuczę, myślę że ta operacja nie zaszkodzi..

Opublikowano

W oryginalnej odmie i odmie z Lublina sa zaworki jednokierunkowe. Przepływ powietrza jest tylko w jedną stronę.

Opublikowano

Zmiana z.castrola będzie na pewno na.lepsze. Oba oleje które podałem są dobre. Na.obecnie używam.valvo 5w40.

Jest oddzielny temat odnośnie olei do tdi

Opublikowano

Ja powiem że w swojej audi dałem do regeneracji turbine i jak ręką odjoł. Odnotowałem dużo mniejszy apatyt na olej.

Opublikowano

Pamietajcie ze po regeneracji turba trzeba od razu zajrzec i ewentualnie wyczyscić cooler zeby nowe trubo nie zassało oleju :)

Opublikowano

Pamietajcie ze po regeneracji turba trzeba od razu zajrzec i ewentualnie wyczyscić cooler zeby nowe trubo nie zassało oleju :)

Intercooler jest "za" sprężarką a nie przed. Chłodzi się powietrze już sprężone. Nie ma szans aby turbo zassało olej z intercoolera. najwyżej go przedmucha do silnika.

Pamietajcie ze po regeneracji turba trzeba od razu zajrzec i ewentualnie wyczyscić cooler zeby nowe trubo nie zassało oleju :)

Intercooler jest "za" sprężarką a nie przed. Chłodzi się powietrze już sprężone. Nie ma szans aby turbo zassało olej z intercoolera. Najwyżej go przedmucha do silnika. No chyba że u kolegi intercooler jest przed turbo , ale w to wątpię.

Opublikowano

moze i masz racje, ale jak dochodzi do samozapłonu najczesciej po wymianie turbawki?

Opublikowano

właśnie turbo pompuje wszystkie pozostałości z węży i intercoolera do silnika

Opublikowano

no i trzeba na to uważać moim zdaniem :)

Opublikowano

Bez przesady. Musiało by go być w ilości powyżej 0,5 litra a na sprawdzenie takiej ilości wystarczy odłączyć przewody od intercoolera i zrzucić ewentualny "nadmiar" pozostałości.

Opublikowano

w sumie tez racja, bo wąż jest na samym dole i czesto łaczenie poci sie w tym miejscu :)

Opublikowano

silnik 1.9 BKE 115KM

pozera mi olej i co 2-3miesiace musze robic dolewke po 500ml (przejechane srednio 2000-3000km)

Turbina regenerowana w pazdzierniku 2012 - wylaczalo sie turbo po mocniejszym depnieciu gazu.

Dolewam oleju od 3 lat - z tym ze wczesniej co 6 miesiecy a przez ostani rok co 3 miesiace.

Od pol roku auto jest slabsze - na hamowni 96-100KM

Zbiera sie lepiej od 2tys obrotow, ponizej strasznie muli.

Nie kopci, nie trzesie.

Blad check engine - "nieznany blad" zwiazany z przeplywka.

Co mam robic? Kazdy mechanik po powyzszym opisie nie chce podjac sie tematu.

Opublikowano

ile masz pprzebiegu?

Opublikowano

200tys ale podejrzewam ze tyle to on mial z 8 lat temu. ja mam go od 4 lat i co roku robie 10-14tys km

Opublikowano (edytowane)

Guma uszczelniaczy zaworowych z biegiem czasu starzeje się i przepuszcza olej. Może czas zmienić uszczelniacze?

Na jakim oleju jeździsz? Jego rodzaj też ma wpływ na zużycie oleju przez silnik.

W jaki sposób i gdzie była regenerowana turbina?

Jak została wyregulowana "gruszka"?

Podjedź do kogoś kto ma pełnego VAG, który zdiagnozuje ten nieznany błąd.

Podejrzewam, że bez logów sie nie obędzie.

Edytowane przez CzarekJ
Opublikowano

jezdze na Castrolu.

Czytalem ten watek od poczatku i o oleju Motul, jednak przy takim ubytku oleju watpie by jego zmiana rozwiazala teraz problem.

Wycieku na zewnatrz silnika nie mam.

O sposobie regeneracji turbo nic nie wiem.

Dzialala poprawnie i nie wylaczalo mi jej.

I czy blad przeplywki moze miec tu cokolwiek wspolnego z olejem?

Auto jest slabsze, rozpedza sie max do 170km/h i to ledwo oraz pali 8.5-9l/100 - to rozumiem moze miec zwiazek,

ale olej?

Mysle ze blad przeplywki ktory wyskoczyl mi niedawno moze byc tu drugim, niezaleznym problemem ale moge sie mylic.

Opublikowano

Kolego u mnie tez wlasnie bierze aż tyle oleju i oczywiscie kopci. Samochod stoi u mechanika i mowi ze turbina jest czysta, silnik ładnie pracuje i powiedzial zebym przeszedl na 10w40, ale wydaje mi sie ze troche za wczesniej na taki olej, auto z 2007 r 285000 przejechane. I sam nie wiem co o tym myśleć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...