Musashi Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 (edytowane) jezeli zapomnisz o oproznianiu zbiornika z kremu olejowo wodnego - zbiera sie gdy jest zimno, zaciagnie go turbo .... mozna w nafcie, mozna w oleju napedowym. najlepiej na dluzej zamoczyc, samo plukanie za malo aby sie zlogi rozpuscily, a pluczesz az przestanie wyplywac olejowa bebelucha. Edytowane 20 Kwietnia 2015 przez Musashi
Pawci_o Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 jezeli zapomnisz o oproznianiu zbiornika z kremu olejowo wodnego - zbiera sie gdy jest zimno, zaciagnie go turbo .... mozna w nafcie, mozna w oleju napedowym. najlepiej na dluzej zamoczyc, samo plukanie za malo aby sie zlogi rozpuscily, a pluczesz az przestanie wyplywac olejowa bebelucha. No właśnie założyłem tam około 30 cm wężyka - może jakiś pojemnik zrobię ale chyba wcześniej wypłuczę odmę - mam nadzieje że to pomoże... gdzieś czytałem że któryś z forumowiczów rozbierał odmę i miał przerwaną siateczkę, czy podczas płukania można to w jakiś sposób stwierdzić? - wlać benzynę i jak wypłynie z drugiej strony szybko to znaczy że jest dziura w siateczce ? nie wiem jak jest zbudowana ta odma, ale skoro któryś z forumowiczów o niej pisał to musi tam być ta siateczka...
Musashi Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Nie do końca to jest ósma.prosty separator z zaworem nadcisnieniowym. Pamiętaj że odlaczony od strony rury powietrza wąż ciągnie powietrze, poza filtrem.więc zwykły otwarty pojemnik to być nie może. poza tym to samo dotyczy oparów z odpowietrzenia.nie mogą iść w powietrze.
Pawci_o Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Masz racje, obecnie mam odmę od Lublina jak pisałem- spróbuję zoranizować jakiś zamknięty zbiorniczek, żeby ujście "syfu" z odmy podłączyć do niego. zastanawia mnie jedno, jak miałem zdjety wąż z odmy to probowałem w niego dmuchnąć - powietrze nie przechodziło natopiast jak probowałem dmuchnąć w odmę od Lublina to bez najmniejszego problemu powietrze przechodziło i wydostawało się przez otwór wylotowy i otwór na dole odmy - czy tak powinno być ? zastanawia mnie to czy przypadkiem moja "nowa" odma jest sprawna... Dodatkowo skorzystam z Twojej rady i namoczę moją ori odmę w bęzynie i ją wymyję- wypłuczę, myślę że ta operacja nie zaszkodzi..
CzarekJ Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 W oryginalnej odmie i odmie z Lublina sa zaworki jednokierunkowe. Przepływ powietrza jest tylko w jedną stronę.
Onkel Opublikowano 29 Czerwca 2015 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Zmiana z.castrola będzie na pewno na.lepsze. Oba oleje które podałem są dobre. Na.obecnie używam.valvo 5w40. Jest oddzielny temat odnośnie olei do tdi
Tom@sz80 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Ja powiem że w swojej audi dałem do regeneracji turbine i jak ręką odjoł. Odnotowałem dużo mniejszy apatyt na olej.
Marcin Gugu33 Opublikowano 12 Września 2015 Opublikowano 12 Września 2015 Pamietajcie ze po regeneracji turba trzeba od razu zajrzec i ewentualnie wyczyscić cooler zeby nowe trubo nie zassało oleju
CzarekJ Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 Pamietajcie ze po regeneracji turba trzeba od razu zajrzec i ewentualnie wyczyscić cooler zeby nowe trubo nie zassało oleju Intercooler jest "za" sprężarką a nie przed. Chłodzi się powietrze już sprężone. Nie ma szans aby turbo zassało olej z intercoolera. najwyżej go przedmucha do silnika. Pamietajcie ze po regeneracji turba trzeba od razu zajrzec i ewentualnie wyczyscić cooler zeby nowe trubo nie zassało oleju Intercooler jest "za" sprężarką a nie przed. Chłodzi się powietrze już sprężone. Nie ma szans aby turbo zassało olej z intercoolera. Najwyżej go przedmucha do silnika. No chyba że u kolegi intercooler jest przed turbo , ale w to wątpię.
Marcin Gugu33 Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 moze i masz racje, ale jak dochodzi do samozapłonu najczesciej po wymianie turbawki?
maniekaudia4 Opublikowano 13 Września 2015 Opublikowano 13 Września 2015 właśnie turbo pompuje wszystkie pozostałości z węży i intercoolera do silnika
Marcin Gugu33 Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 no i trzeba na to uważać moim zdaniem
Pawelkiwi Opublikowano 19 Września 2015 Opublikowano 19 Września 2015 Bez przesady. Musiało by go być w ilości powyżej 0,5 litra a na sprawdzenie takiej ilości wystarczy odłączyć przewody od intercoolera i zrzucić ewentualny "nadmiar" pozostałości.
Marcin Gugu33 Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 w sumie tez racja, bo wąż jest na samym dole i czesto łaczenie poci sie w tym miejscu
peju Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 silnik 1.9 BKE 115KM pozera mi olej i co 2-3miesiace musze robic dolewke po 500ml (przejechane srednio 2000-3000km) Turbina regenerowana w pazdzierniku 2012 - wylaczalo sie turbo po mocniejszym depnieciu gazu. Dolewam oleju od 3 lat - z tym ze wczesniej co 6 miesiecy a przez ostani rok co 3 miesiace. Od pol roku auto jest slabsze - na hamowni 96-100KM Zbiera sie lepiej od 2tys obrotow, ponizej strasznie muli. Nie kopci, nie trzesie. Blad check engine - "nieznany blad" zwiazany z przeplywka. Co mam robic? Kazdy mechanik po powyzszym opisie nie chce podjac sie tematu.
peju Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 200tys ale podejrzewam ze tyle to on mial z 8 lat temu. ja mam go od 4 lat i co roku robie 10-14tys km
CzarekJ Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 (edytowane) Guma uszczelniaczy zaworowych z biegiem czasu starzeje się i przepuszcza olej. Może czas zmienić uszczelniacze? Na jakim oleju jeździsz? Jego rodzaj też ma wpływ na zużycie oleju przez silnik. W jaki sposób i gdzie była regenerowana turbina? Jak została wyregulowana "gruszka"? Podjedź do kogoś kto ma pełnego VAG, który zdiagnozuje ten nieznany błąd. Podejrzewam, że bez logów sie nie obędzie. Edytowane 21 Września 2015 przez CzarekJ
peju Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 jezdze na Castrolu. Czytalem ten watek od poczatku i o oleju Motul, jednak przy takim ubytku oleju watpie by jego zmiana rozwiazala teraz problem. Wycieku na zewnatrz silnika nie mam. O sposobie regeneracji turbo nic nie wiem. Dzialala poprawnie i nie wylaczalo mi jej. I czy blad przeplywki moze miec tu cokolwiek wspolnego z olejem? Auto jest slabsze, rozpedza sie max do 170km/h i to ledwo oraz pali 8.5-9l/100 - to rozumiem moze miec zwiazek, ale olej? Mysle ze blad przeplywki ktory wyskoczyl mi niedawno moze byc tu drugim, niezaleznym problemem ale moge sie mylic.
zelek2012 Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 Kolego u mnie tez wlasnie bierze aż tyle oleju i oczywiscie kopci. Samochod stoi u mechanika i mowi ze turbina jest czysta, silnik ładnie pracuje i powiedzial zebym przeszedl na 10w40, ale wydaje mi sie ze troche za wczesniej na taki olej, auto z 2007 r 285000 przejechane. I sam nie wiem co o tym myśleć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się