Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kłopoty z olejem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej ja tez tak miałem olejarka mi się zapalała w 3.0 jak miałem a przyczyna była jak mi gazoline zakładali to uszkodzili czujnik i kable i aso mi to naprawili i po problemie było pozdr.

Opublikowano

może ktoś zna miejsca gdzie sa podcieki najczęściej w tym silniku a ciężko je zauważyć. znika mi olej ale nie widzę żyby dymił jest to w normie audi około 300ml/1000km ale szukam przyczyn

Opublikowano

u mnie 0,2 na 1000 wciaga. przy szybkiej jezdzie 0.3. wyciekow nie widac. znalazles cos niepokojacego?

Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano
może ktoś zna miejsca gdzie sa podcieki najczęściej w tym silniku a ciężko je zauważyć. znika mi olej ale nie widzę żyby dymił jest to w normie audi około 300ml/1000km ale szukam przyczyn

300 ml oleju na 1000 km, i ty zastanawiasz się że może cieknie ?? albo przepala go. W tym silniku to norma lubi olej, a dwa to V-łka która zawsze coś wypije.

Opublikowano

Powiem tak wiem ze cos przepali asn ale znam tez kierowcow aut z tymi silnikami ktorzy uparcie twierdza ze im w okolicach 100na 1000 wiec pytam czy sa miejsca gdzie podcieka i zauwazylem niewielkie podcieki przy uszczelce pokrywy prawej wiec juz wiem ze odrobine tendy ucieka dodatkowo poprzednik zalal auto polsyntetykiem a slyszalem opinie ze zalanie syntetykiem po polsyntetyku to nie najlepszy pomysl:-\

Opublikowano
Powiem tak wiem ze cos przepali asn ale znam tez kierowcow aut z tymi silnikami ktorzy uparcie twierdza ze im w okolicach 100na 1000 wiec pytam czy sa miejsca gdzie podcieka i zauwazylem niewielkie podcieki przy uszczelce pokrywy prawej wiec juz wiem ze odrobine tendy ucieka dodatkowo poprzednik zalal auto polsyntetykiem a slyszalem opinie ze zalanie syntetykiem po polsyntetyku to nie najlepszy pomysl:-\

Gó....prawda. Zalej jakąś płukankę do oleju, gdzieś czytałem, że jest jakaś dobra liquil moly, i zalej jakiś 5w30 ja mam valvoline 5w30 i narazie nie dolewałem jeszcze a przejechałem ok 8 tys. Ale pewnie będe musiał bo zbliżam się do minimum. A jak rano odpalasz to nie dymi na niebiesko?

Opublikowano

właśnie nie dymi :P a jeżeli są wycieki to płukanka robi większe zło niż jej brak:P

Opublikowano
właśnie nie dymi :P a jeżeli są wycieki to płukanka robi większe zło niż jej brak:P

Jak są wycieki to trzeba je usunąć :P Wszak to najtańsza opcja.

Opublikowano

no właśnie i o to się rozchodzi:P szukam miejsc bo pod maską jest ciasno i ciężko coś zobaczyć niestety:(

Opublikowano
Powiem tak wiem ze cos przepali asn ale znam tez kierowcow aut z tymi silnikami ktorzy uparcie twierdza ze im w okolicach 100na 1000 wiec pytam czy sa miejsca gdzie podcieka i zauwazylem niewielkie podcieki przy uszczelce pokrywy prawej wiec juz wiem ze odrobine tendy ucieka dodatkowo poprzednik zalal auto polsyntetykiem a slyszalem opinie ze zalanie syntetykiem po polsyntetyku to nie najlepszy pomysl:-\

Gó....prawda. Zalej jakąś płukankę do oleju, gdzieś czytałem, że jest jakaś dobra liquil moly, i zalej jakiś 5w30 ja mam valvoline 5w30 i narazie nie dolewałem jeszcze a przejechałem ok 8 tys. Ale pewnie będe musiał bo zbliżam się do minimum. A jak rano odpalasz to nie dymi na niebiesko?

Chyba nie przekraczacie 2 tyś obrotów :wink: że wam nic nie spala, Ale luz spoko niech i tak będzie choć wiadomo nie od dzisiaj że ASN lubi olej i go pije.

Opublikowano

zgadzam sie z Tobą Mariuszu. Miałem ASN'a i też pił.

Opublikowano

ASN to konstrukcja technologicznie bardzo zbliżona do 2.0 ALT, a ten wiecie jak lubi brać olej. Te same są materiały tylko po 3 gary w układzie V. Nawet są te silniki razem omówione w broszurze technicznej silnika. Może tak jak w ALT zapieczeniu ulegają pierścienie.

Opublikowano

W książce "Sam naprawiam samochód AUDI A4 B6-B7" jest napisane:

"Silnik nie powinien zużywać więcej niż 0,8 dm^3 (czytaj litra) oleju na około 1000 km. Większe zużycie jest oznaką uszkodzenia uszczelniaczy trzonków zaworów, pierścieni tłoków lub uszczelnień w układzie smarowania."

Chyba nie ma się czym martwić...

Opublikowano

dla większości silników w książce producent podaje zużycie oleju na poziomie 1l/1000km, dla 18T też, ale ten litr to jednak dużo.

Opublikowano

specjalnie tak podaja aby bylo malo aut do akcji serwisowych w ramach gwarancji, a litr na 1000 to naprawde malo ktore nawet rozwalone auto bierze

Opublikowano

miałem 3.0 asn zalanego shell helix ultra 5W40 od wymiany do wymiany( 15000tyś) ok 1-1,3 litra, silnik miał 265tyś przelotu.

Opublikowano

U mnie też zbliża się wymiana a mam zalanego motula 10w40 . Na pewno zaleję syntetyk ,tylko zastanawiam się jaki,myślę ,że motul 5w40 8100 x-cess będzie najodpowiedniejszy.

Opublikowano

Ja jeżdżę na motulu, nie bierze go dużo, dolałem ok 400-500ml przez 15000km

Opublikowano

Wymieniłem z 10w40 motula na 5w40 8100 xcess. Nie przejechałem jeszcze dużo, ale mój mózg jest spokojny, że mój silniczek jest zalany tym co mu potrzeba a i jemu samemu jest napewno lżej. Jest delikatnie cichszy, ale to pewnie zasługa poprostu nowego oleju.

Opublikowano

1 litr na 10 tyś km dla v6 to nic nadzwyczajneczgo , szczególnie ze ludzie nie po to sobie kupują takie auto zeby jezdzić 50km/h . mi na 10 tyś bierze nie cały litr przy dynamicznej jeżdzie, przbieg auta to 136 tyś , olej wymieniany regularnie w serwsie przez 125 tyś , a potem u mnie tylko jedna wymiana jak narazie... dla porównania miałem już zdrowe 1.8 turbo to palio mniej oleju ale wkońcu dwa tłoki mniej ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...