kolunio Opublikowano 12 Października 2013 Opublikowano 12 Października 2013 hej ja tez tak miałem olejarka mi się zapalała w 3.0 jak miałem a przyczyna była jak mi gazoline zakładali to uszkodzili czujnik i kable i aso mi to naprawili i po problemie było pozdr.
galka90 Opublikowano 13 Października 2013 Opublikowano 13 Października 2013 może ktoś zna miejsca gdzie sa podcieki najczęściej w tym silniku a ciężko je zauważyć. znika mi olej ale nie widzę żyby dymił jest to w normie audi około 300ml/1000km ale szukam przyczyn
gquest Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 u mnie 0,2 na 1000 wciaga. przy szybkiej jezdzie 0.3. wyciekow nie widac. znalazles cos niepokojacego? Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
powaguspisz Opublikowano 6 Listopada 2013 Opublikowano 6 Listopada 2013 może ktoś zna miejsca gdzie sa podcieki najczęściej w tym silniku a ciężko je zauważyć. znika mi olej ale nie widzę żyby dymił jest to w normie audi około 300ml/1000km ale szukam przyczyn 300 ml oleju na 1000 km, i ty zastanawiasz się że może cieknie ?? albo przepala go. W tym silniku to norma lubi olej, a dwa to V-łka która zawsze coś wypije.
galka90 Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Powiem tak wiem ze cos przepali asn ale znam tez kierowcow aut z tymi silnikami ktorzy uparcie twierdza ze im w okolicach 100na 1000 wiec pytam czy sa miejsca gdzie podcieka i zauwazylem niewielkie podcieki przy uszczelce pokrywy prawej wiec juz wiem ze odrobine tendy ucieka dodatkowo poprzednik zalal auto polsyntetykiem a slyszalem opinie ze zalanie syntetykiem po polsyntetyku to nie najlepszy pomysl:-\
gibon_81 Opublikowano 11 Listopada 2013 Opublikowano 11 Listopada 2013 Powiem tak wiem ze cos przepali asn ale znam tez kierowcow aut z tymi silnikami ktorzy uparcie twierdza ze im w okolicach 100na 1000 wiec pytam czy sa miejsca gdzie podcieka i zauwazylem niewielkie podcieki przy uszczelce pokrywy prawej wiec juz wiem ze odrobine tendy ucieka dodatkowo poprzednik zalal auto polsyntetykiem a slyszalem opinie ze zalanie syntetykiem po polsyntetyku to nie najlepszy pomysl:-\ Gó....prawda. Zalej jakąś płukankę do oleju, gdzieś czytałem, że jest jakaś dobra liquil moly, i zalej jakiś 5w30 ja mam valvoline 5w30 i narazie nie dolewałem jeszcze a przejechałem ok 8 tys. Ale pewnie będe musiał bo zbliżam się do minimum. A jak rano odpalasz to nie dymi na niebiesko?
galka90 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 właśnie nie dymi a jeżeli są wycieki to płukanka robi większe zło niż jej brak:P
gibon_81 Opublikowano 12 Listopada 2013 Opublikowano 12 Listopada 2013 właśnie nie dymi a jeżeli są wycieki to płukanka robi większe zło niż jej brak:P Jak są wycieki to trzeba je usunąć Wszak to najtańsza opcja.
galka90 Opublikowano 13 Listopada 2013 Opublikowano 13 Listopada 2013 no właśnie i o to się rozchodzi:P szukam miejsc bo pod maską jest ciasno i ciężko coś zobaczyć niestety:(
powaguspisz Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 Powiem tak wiem ze cos przepali asn ale znam tez kierowcow aut z tymi silnikami ktorzy uparcie twierdza ze im w okolicach 100na 1000 wiec pytam czy sa miejsca gdzie podcieka i zauwazylem niewielkie podcieki przy uszczelce pokrywy prawej wiec juz wiem ze odrobine tendy ucieka dodatkowo poprzednik zalal auto polsyntetykiem a slyszalem opinie ze zalanie syntetykiem po polsyntetyku to nie najlepszy pomysl:-\ Gó....prawda. Zalej jakąś płukankę do oleju, gdzieś czytałem, że jest jakaś dobra liquil moly, i zalej jakiś 5w30 ja mam valvoline 5w30 i narazie nie dolewałem jeszcze a przejechałem ok 8 tys. Ale pewnie będe musiał bo zbliżam się do minimum. A jak rano odpalasz to nie dymi na niebiesko? Chyba nie przekraczacie 2 tyś obrotów że wam nic nie spala, Ale luz spoko niech i tak będzie choć wiadomo nie od dzisiaj że ASN lubi olej i go pije.
cichy8610 Opublikowano 14 Listopada 2013 Opublikowano 14 Listopada 2013 zgadzam sie z Tobą Mariuszu. Miałem ASN'a i też pił.
lukassteryd Opublikowano 3 Grudnia 2013 Opublikowano 3 Grudnia 2013 ASN to konstrukcja technologicznie bardzo zbliżona do 2.0 ALT, a ten wiecie jak lubi brać olej. Te same są materiały tylko po 3 gary w układzie V. Nawet są te silniki razem omówione w broszurze technicznej silnika. Może tak jak w ALT zapieczeniu ulegają pierścienie.
8artosh Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 W książce "Sam naprawiam samochód AUDI A4 B6-B7" jest napisane: "Silnik nie powinien zużywać więcej niż 0,8 dm^3 (czytaj litra) oleju na około 1000 km. Większe zużycie jest oznaką uszkodzenia uszczelniaczy trzonków zaworów, pierścieni tłoków lub uszczelnień w układzie smarowania." Chyba nie ma się czym martwić...
roae Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 dla większości silników w książce producent podaje zużycie oleju na poziomie 1l/1000km, dla 18T też, ale ten litr to jednak dużo.
pioteros Opublikowano 27 Grudnia 2013 Opublikowano 27 Grudnia 2013 specjalnie tak podaja aby bylo malo aut do akcji serwisowych w ramach gwarancji, a litr na 1000 to naprawde malo ktore nawet rozwalone auto bierze
marc1n Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 miałem 3.0 asn zalanego shell helix ultra 5W40 od wymiany do wymiany( 15000tyś) ok 1-1,3 litra, silnik miał 265tyś przelotu.
Tomek 3.0 v6 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 U mnie też zbliża się wymiana a mam zalanego motula 10w40 . Na pewno zaleję syntetyk ,tylko zastanawiam się jaki,myślę ,że motul 5w40 8100 x-cess będzie najodpowiedniejszy.
machu85 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Ja jeżdżę na motulu, nie bierze go dużo, dolałem ok 400-500ml przez 15000km
Tomek 3.0 v6 Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 Wymieniłem z 10w40 motula na 5w40 8100 xcess. Nie przejechałem jeszcze dużo, ale mój mózg jest spokojny, że mój silniczek jest zalany tym co mu potrzeba a i jemu samemu jest napewno lżej. Jest delikatnie cichszy, ale to pewnie zasługa poprostu nowego oleju.
kamilos90 Opublikowano 11 Maja 2014 Opublikowano 11 Maja 2014 1 litr na 10 tyś km dla v6 to nic nadzwyczajneczgo , szczególnie ze ludzie nie po to sobie kupują takie auto zeby jezdzić 50km/h . mi na 10 tyś bierze nie cały litr przy dynamicznej jeżdzie, przbieg auta to 136 tyś , olej wymieniany regularnie w serwsie przez 125 tyś , a potem u mnie tylko jedna wymiana jak narazie... dla porównania miałem już zdrowe 1.8 turbo to palio mniej oleju ale wkońcu dwa tłoki mniej ....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się