dssn Opublikowano 4 Lipca 2008 Opublikowano 4 Lipca 2008 Czym się różni silnik 2,0 TDI BLB od 2,0 TDI BRE ?
pre_pl Opublikowano 4 Lipca 2008 Opublikowano 4 Lipca 2008 no z ETKI wychodzi, że chociażby blok jest inny. Tak jak i głowica, wałek rozrządu, turbina etc...
dssn Opublikowano 5 Lipca 2008 Autor Opublikowano 5 Lipca 2008 czyli oba montowane w a4 w tym samym czasie oba 2,0 TDI 140 KM i oba calkowicie rozne?
pre_pl Opublikowano 8 Lipca 2008 Opublikowano 8 Lipca 2008 no BRE ma jeszcze chyba DPFa, a BLB nie... BRE ma sprężanie 18,5:1 natomiast BLB 18:1 Oba motorki mają normę EUIV
scrat Opublikowano 25 Lipca 2008 Opublikowano 25 Lipca 2008 Czyli jak brać to którego? Bo właśnie jestem na etapie poszukiwań jakiegoś sensownego 2.0TDI i nie wiem jakie przyjąć kryteria, żeby potem nie być niemile zaskoczonym jakąś poważniejszą awarią. No chyba, że nie ma takich 2.0TDI?
turdzi Opublikowano 11 Września 2008 Opublikowano 11 Września 2008 Podbijam pytanko skoro moj temat znalazl sie w koszu .Zna ktos jakas stronke gdzie mozna poczytac o roznicach w s silnikach 2.0 TDI ? Pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 z wypowiedzi sądzę, że nie tyle zależy Wam na różnicach konstrukcyjnych jako takich a różnicach polegających i mających istotny wpływ na trwałość konkretnego silnika i jego podzespołów, na niektórych forach zetknąłem się już z niepochlebnymi opiniami i uwagami dotyczącymi silników o oznaczeniu BLB (trwałość głowicy, turbiny oraz jak pewnie sami zauważyliście w tematach podpiętych działu "silniki diesla" temat o proteście jaki założył jaro4444 - warto się z nim zapoznać) a po drugie to sądzę, iż takich właśnie informacji powinni udzielić zwłaszcza tunerzy, którzy z takimi silnikami mają do czynienia na codzień i widzą jaki ewentulany wpływ na ich wytrzymałość mają dokonane w nich modyfikacje, proponuję założyć taki temat np. na forum.tdi-tuning.pl i inne.
Janosik-00 Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 z wypowiedzi sądzę, że nie tyle zależy Wam na różnicach konstrukcyjnych jako takich a różnicach polegających i mających istotny wpływ na trwałość konkretnego silnika i jego podzespołów, na niektórych forach zetknąłem się już z niepochlebnymi opiniami i uwagami dotyczącymi silników o oznaczeniu BLB (trwałość głowicy, turbiny oraz jak pewnie sami zauważyliście w tematach podpiętych działu "silniki diesla" temat o proteście jaki założył jaro4444 - warto się z nim zapoznać) a po drugie to sądzę, iż takich właśnie informacji powinni udzielić zwłaszcza tunerzy, którzy z takimi silnikami mają do czynienia na codzień i widzą jaki ewentulany wpływ na ich wytrzymałość mają dokonane w nich modyfikacje, proponuję założyć taki temat np. na forum.tdi-tuning.pl i inne. Mój silnik to BRE wyprodukowany styczniu 2006r. pytam o różnice konstrukcyjne silników (BLB a BRE) a głównie interesuje mnie problem nieszczęsnego łańcuszka i przeniesienia napędu na pompę olejową.
turdzi Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 ja tylko nie do konca rozumie po co tyle tych roznych silnikow o zasadniczo tej samej konstrukcji i mocy.A wychodzi na to 2.0 TDI jest jakis 10 roznych typow.No chyba nie znam marki ktora rownolegel ma tyle typow toretycznie takiego samego silnika przeciez to jakis idiotyzm normalnie
mk1000 Opublikowano 1 Lipca 2009 Opublikowano 1 Lipca 2009 Witam, a ja mam jedno pytanie. Mam silnik 2.0 140KM ale tak na prawde nie wiem jaki mam kod silnika. Czy ktos wie gdzie to odczytac? Dzieki Karol
Skrzypek Opublikowano 1 Lipca 2009 Opublikowano 1 Lipca 2009 najprościej na wlepce w bagażniku w kole zapasowym ewentualnie na głowicy ale tutaj nie zawsze da się zobaczyć bez demontażu osłony
ArkadiuS Opublikowano 2 Lipca 2009 Opublikowano 2 Lipca 2009 Witam, a ja mam jedno pytanie. Mam silnik 2.0 140KM ale tak na prawde nie wiem jaki mam kod silnika. Czy ktos wie gdzie to odczytac? Dzieki Karol podeślij na PW nr VIN (nadwozia) to bez podnoszenia klapy Ci powiem
turdzi Opublikowano 2 Lipca 2009 Opublikowano 2 Lipca 2009 najprościej na wlepce w bagażniku w kole zapasowym ewentualnie na głowicy ale tutaj nie zawsze da się zobaczyć bez demontażu osłony na obudowie paska rozrządu masz naklejkę z oznaczeniem silnika.Nie trzeba ściągać żadnej osłony.
OLO_GDA Opublikowano 2 Lipca 2009 Opublikowano 2 Lipca 2009 ja tylko nie do konca rozumie po co tyle tych roznych silnikow o zasadniczo tej samej konstrukcji i mocy.A wychodzi na to 2.0 TDI jest jakis 10 roznych typow.No chyba nie znam marki ktora rownolegel ma tyle typow toretycznie takiego samego silnika przeciez to jakis idiotyzm normalnie znasz. tylko ze wiekszosc marek wprowadzajac modyfikacje drobne, nie wprowadza od razu nawego oznaczenia silnika. tylko musisz dojsc tego po numerze silnika... wez dwa auta z silnkami np HDI i zajrzyj pod maske. roznica wieku kilku miesiecy spowoduje zmiany widoczne gołym okiem, a co dopiero zmiany wewnetrzne, tylko tam nikt nie rozróznia oznaczen fabrycznych kolejnych wersji silnika... z jednej strony tyle oznaczen wprowadza troche niepokoj i zmaet przy kupnie, z drugiej jednak jasno mozna dowiedziec sie jaka konstrukcje, z jakimi rozwiazaniami mamy pod maska.
Narvik Opublikowano 2 Lipca 2009 Opublikowano 2 Lipca 2009 Posiadam A4 2,0 TDI 140 BRE 2007 rok. Auto za trzy tygodnie kończy dwa lata (mam je z salonu od nowości) a więc i gwarancję. Dzisiaj robiłem przegląd przy 60tys km i przy okazji zapytałem człowieka z ASO (Szewczyk Wawa) a propos tego nieszczęsnego napędu pompy olejowej. Powiedział mi , że dzisiaj właśnie kończyli remont starszej A 4, ale też B7 2,0 TDI w której padł napęd pompy oleju. Właściciel wyjechał lzejszy o 12 tysi (jeszcze chyba zrobili rozrząd przy okazji i coś tam jeszcze, auto firmowe). Przez dwa lata jeżdże do tego samego ASO także trochę się znam z tym gościem i myślę ze mnie nie ściemniał. W każdym razie powiedział mi ze mój silnik BRE z 2007 ma być wolny od wad nieszczęsnego napędu i imbusika. Zapytałem czy przy wymianie rozrządu przy 120kkm wymienić imbusik, powiedział ze niema takiej potrzeby. W moim silniku podobno materiał z którego jest imbusik i gniazda pod niego są trwalsze i powiedział mi ze nie muszę się tym przejmować. Jedyne co muszę to pilnować wymiany oleju. Ja oczywiście zrezygnowałem z LongLife i od początku wymieniam co 15 tyś km MOBIL1 ESP Formula 5w30 do DPF. Samochód chyba się dotarł bo tak jak na początku dolewałem między wymianami około 1,5 do 2,0 litrów na początku, to tak od 50 tyś konsumpcja oleju wyraźnie spadła. Dobre paliwo, olej na czas i do przodu. Pozdrawiam Fanów AUDI.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się