Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Działanie, montaż i wymiana Vaccum pompy (tandemowa) w Audi A4 B6 1.9TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaki powinien być wynik ???

Opublikowano

Na wolnych obrotach manometr powinien pokazać min. 3,5 bara, przy 4k RPM , powinno to być min. 11 barów.

Przed wymianą uszczelniaczy na pompkach miałem u siebie takie ciśnienia paliwa na tandemie :

880 obr/min - 3,5 Barów

1500 obr/min - 6,0 Barów

2000 obr/min - 7,0 Barów

3000 obr/min - 8,0 Barów

4000 obr/min - 9,0 Barów

Po wymianie nie mierzyłem, bo auto śmiga dobrze :)

Opublikowano

Dziś z czystej ciekawości pomierzyłem jakie podciśnienie jest na poszczególnych elementach układu w moim AVF z 240 tysiącami przebiegu.

Na wyjściu mam 0,75 bara (jakieś 30 tysięcy temu było 0,8bara)

Gruszka turba 0,60 bara

Klapka gasząca 0,55 bara

Ku mojemu zaskoczeniu padł zaworek N18 który jeszcze jakieś 1,5 roku temu kontrolowałem :facepalm: Więc EGR stoi dęba.

Opublikowano

lukaszooo zapodaj ciśnienie paliwa tak z czystej ciekawości :-)

wysłane z Commodore 64

Opublikowano (edytowane)

Niestety ale manometru do pomiaru cisnienia cieczy jeszcze sie nie dorobiłem i chyba puki co jest mi taki nie potrzebny.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Na wolnych obrotach manometr powinien pokazać min. 3,5 bara, przy 4k RPM , powinno to być min. 11 barów.



Przed wymianą uszczelniaczy na pompkach miałem u siebie takie ciśnienia paliwa na tandemie :



880 obr/min - 3,5 Barów


1500 obr/min - 6,0 Barów


2000 obr/min - 7,0 Barów


3000 obr/min - 8,0 Barów


4000 obr/min - 9,0 Barów



Po wymianie nie mierzyłem, bo auto śmiga dobrze :)




Mam pytanie. Czy pomiar ciśnienia paliwa powinno się robić przy pompie vaku,

czy podpiąć się pod złącze diagnostyczne?

I jeszcze jedno:

Czy jeśli pomiar podciśnienia na vaku jest ok., to czy pomiar ciśnienia paliwa może być zbyt niski?
Opublikowano
pobrane.jpg


Na zielono zaznaczyłem, gdzie należy wykręcić korek zaślepiający i wkręcić przyłącze manomertu ( gwint M12x1,5), żeby zmierzyć ciśnienie paliwa.

Manometr wypełniony gliceryną, zakres 15 Bar.


Podciśnienie podczas pracy silnika zmierzysz rozgałęziając się trójnikiem fi 4mm na wakuometr.

Wpinasz go przy trójniku 12/4 mm, podciśnienia nie powinno być powyżej minus 0,7 Bara.

Podczas pomiaru dobrze jest poruszać po kolei wszystkimi wężykami i rurkami podciśnienia, można wtedy wyłapać ewentualną nieszczelność :hi:
Opublikowano

Czy po tych fotkach da się stwierdzić czy siedzi u mnie LUK czy BOSCH? Chodzi mi o to czy już jest poprawiony krociec.

Na pompie są chyba produkcji 08 09, czy wychodzi na to, że była już u mnie wymieniana?

1sxxpCv.jpg

2Bl8veb.jpg

Opublikowano

Masz pompe LUKa wydaje mi sie że jest to N i pochodzi z 2008r. W tej pompie nie wystepuje problem króćca

Opublikowano

Masz pompe LUKa wydaje mi sie że jest to N i pochodzi z 2008r. W tej pompie nie wystepuje problem króćca

dzięki

Opublikowano

Dokładnie masz 038145209N

Opublikowano

Założyłem taką pompę z końcówką N ok pół roku temu i śimiało mogę polecić, nie cieknie olej napędowy oraz podciśnienie jest dobre. Odpala od strzała :-)

Opublikowano

Założyłem taką pompę z końcówką N ok pół roku temu i śimiało mogę polecić, nie cieknie olej napędowy oraz podciśnienie jest dobre. Odpala od strzała :-)

Machina gdzie kupowałeś ową pompę ? w mojej się sączy z króćca olej tylko nie wiem czy to jest napędowy czy zwykły olej. Zaklepywałem młotkiem ale to nic nie daje i czuje że coraz gorzej pali z rana.

Opublikowano (edytowane)

Na alledrogo. Kosztowała coś ok 140zł.

Edytowane przez machina
Opublikowano

Koledzy mam pytanie z mojej pompy leci ropka. Szwagier ma taką pompe leżeć ale z silnika o mocy 105KM. Niestety numer będę miał najszybciej po weekendzie jedynie wiem,że pompa ma kruciec wkręcany. Pytanie czy ta pompa podejdzie do mnie do AVF 130KM chodzi mi o jej wydajność czy nie będzie za słaba do 130??

Pompa jest w idealnym stanie i nie wiem czy warto mojęgo padaka reanimować uszczelkami.

Opublikowano

Podejdzie

Opublikowano

Ktoś może jeszcze wypowiedzieć się w temacie ??

Opublikowano (edytowane)

prawdo podobnie podejdzie, w całej grupie VW w silnikach 1.9 montowali jeden rodzaj pomp tyle ze w zalezności od rocznika miały inny koniec numeru.

Dla pewnosci musisz mieć numer.

Edytowane przez lukaszooo
Opublikowano

Pany ja mam pytanie co prawda w sprawie Passata b5, ale silnik 130km AVF więc wychodzi na to samo.

Mam pompę już na wykończeniu i chcę kupić z allegro jakąś, która będzie miała już ten poprawiony króciec (żeby się nie obluzowywał).

Coś takiego będzie ok:

http://allegro.pl/vacum-vacu-pompa-038145209n-vw-golf-v-1-9-tdi-i5071758604.html

?

Opublikowano

tak podejdzie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...