pioteros Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Ja bym zrobił hurtowo, i rozrzad, i napinacz, i lanuch, i uszczelniacze prawda jest taka że dużo 1.8t zza granicy nie miały nigdy wymienianego lancuszka ani napinacza, bo niemiec woli sprzedać auto niż zostawiać pół jego wartości w serwisie na wymianie elementów które należy wymienić po 160-200 tysiącach Wysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szakal Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 No tak ale z drugiej strony chyba nie tak łatwo wymienić uszczelniacze ,pewnie troche roboty z tym jest a kiepsko byłoby gdyby zawór mi wpadł Nakręciłem filmik kalkulatorem w roli głównej z moim napinaczem i łańcuchem ,z informacji które sa na forum wynika ze pewnie do wymiany ale prosze jeszcze o weryfikacje (troche mi sie druga reka trzesła ale widać wszystko) Albo złoże to narazie i troche pojezdze ,w sumie gdybym teraz tego nie zrobił to tylko nowa uszczelka "pójdzie na straty" bo za jakiś czas musiałbym demontować i robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioteros Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Ją ostatnio skleilem pokrywę na rocznej uszczelce dodatkowo używając czerwonego silikonu k2 i jest w porządku więc nie koniecznie musisz stara wywalac Wysłano z HTC EVO 3D X515m z użyciem Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szakal Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Pokrywa w sumie najmniejszy problem z tego wszystkiego coś czuje że to złoże narazie i bede jeździć póki co... NIe przeszkadza to że łańcuszek i "ślizg" napinacza nie są idealnie rownolegle ,tylko tak jakby napinacz się przekrzywił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekM Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Witam. Orientuje się ktoś gdzie można dostać przyrząd vag3366 żeby ścisnąć napinacz? A może ma ktoś takowy na zbyciu i już mu nie jest potrzebny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal9119 Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 mam napinacz z takim samym zuzyciem co w pierwszym poscie przebieg 230 tys . jak by ktos potrzebował to priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan-Paluch Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Hej, a czy na wałkach są jakieś znaki fabryczne do ustawiania?? Po wymianie rozrządu, łańcucha i napinacza mam błąd 16396. Będę sprawdzał czy wszystko dobrze ustawione. Przy pasku są znaki do ustawienia, a czy na wałkach też? Jeśli tak to w którym miejscu. Wiem że musi być zachowana ilość oczek na łańcuchu. Auto jeździ i pali dobrze. Jakie mogą być ewentualnie inne przyczyny tego błędu?? Dodam że czujnik rozrządu był podmieniany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioteros Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 na zebatkach z tylu masz strzalki maja sie pokrywac po zalozeniu lancucha, potem dopiero ustawiasz rozrzad z przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan-Paluch Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 A istnieje w ogóle możliwość złego ułożenia zębatek?? Tzn. z niewłaściwą ilością oczek na łańcuchu, auto by wtedy paliło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioteros Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 jakby sie nei dalo to by nie bylo znakow na zebatkach autko moze palic jak jest minimalnie przestawione coś ---------- Post dopisany 22-03-2013 at 14:27 ---------- Poprzedni post napisany 18-03-2013 at 23:54 ---------- mam pytania konkretne, ciężko wcisnac napinacz paska rozrzadu zeby wsadzic ten blokujacy rygiel? zeby zdjac pasek rozrzadu umozliwiajac demontaz walka? jak najlepiej sie za niego zabrac a dwa, rozumiem ze przodu nie trzeba demontowac do tego i w miare dojscie jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 22 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 lepiej zdejmij cały przód, bez sensu ściągac wszystko po kolei a i dostep...ujowy nie musisz sciskac tego napinacza wystarczy że go odkrecisz ale wczesniej imbusem nr 8 odpuszczas rolkę, sciągasz pasek i skłądasz wszystko z powrotem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamG Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Wrócę do tematu, ponieważ szukając po sieci porad odnośnie wymiany łańcucha trafiłem też na taką oto fotkę: licząc ogniwa łańcucha wychodzi że między znakami jest 16 nitów łańcucha, a na fotce z pierwsze strony od autora postu jest ich 15:shock3: Jak w końcu ma być ustawiony łańcuch? Tak się teraz zastanawiam czy mój mechanior dobrze mi kiedyś poskładał wszystko, w razie czego czy możliwa jest praca silnika z przestawionym tak łańcuchem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fazi999 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 Witam. Posiadam audi 1.8 Turbo avj, chcę zastąpić napinacz zmiennych faz rozrządu na zwykły. Czy ktoś to już robił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SowaBezOka Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Chcialbym sie poradzic czy u mnie bedzie do wymiany napinacz i lancuch? Objawy mam takie same jak tutaj: Przy przygazowaniu i puszczeniu gazu slychac lancuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
otw Opublikowano 3 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2015 Chcialbym sie poradzic czy u mnie bedzie do wymiany napinacz i lancuch? Objawy mam takie same jak tutaj: Przy przygazowaniu i puszczeniu gazu slychac lancuch. Podaj jaką masz korektę w grupie pomiarowej 091 na biegu jałowym. Następnie przygazuj trochę i podaj korektę z grupy pomiarowej 093. Włącz logowanie grupy 091, pojeździj trochę po mieście i podaj jaką miałeś maksymalną korektę w grupie 091. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapa9 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Chcialbym sie poradzic czy u mnie bedzie do wymiany napinacz i lancuch? Objawy mam takie same jak tutaj: Przy przygazowaniu i puszczeniu gazu slychac lancuch. Podaj jaką masz korektę w grupie pomiarowej 091 na biegu jałowym. Następnie przygazuj trochę i podaj korektę z grupy pomiarowej 093. Włącz logowanie grupy 091, pojeździj trochę po mieście i podaj jaką miałeś maksymalną korektę w grupie 091. W mojej 1.8 ADR miałem taki dźwięk silnika jak mi padło łożysko sprzęgła wiskotycznego i wiskoza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalski83 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Czy wyciągnięty łańcuszek może powodować wypadanie zapłonów od 4,5tyś obrotów ? np , spotkał się ktoś z takim problemem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bigblackman Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Siema Ludziska. Dołączam się do tematu. Od nie dawna jestem posiadaczem audi a4 b5 1,8T z 1998 roku. Nic mi nie wiadomo kiedy był wymieniany rozrząd (pasek oraz łańcuch). W ogóle to czytając forum dowiedziałem się, że są obie te rzeczy. Wymieniając pasek od razu wymieniać łańcuch na razie żadnych objawów nie ma że coś się dzieje z łańcuchem. Jak wymieniać oba to czy polecacie jakieś konkretne firmy dotyczy klamotów. Druga rzecz jaki olej wiem, że jest zalany 10w40 czy zmiana na inny nie zaszkodzi turbinie itp? Proszę o pomoc jestem fresh w tych sprawach dopiero się uczę Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidAWT Opublikowano 4 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2016 (edytowane) Ja już po wymianie napinacza i powiem że jest z tym trochę roboty Ale tylko za pierwszym razem bo później już idzie szybciej. Jeżeli ktoś ma napinacz z czujnikiem to nie da się wymontować napinacza bez ruszenia wałka wydechowego bo będzie przeszkadzał zawór EGR i wszelkie kombinacje i gimnastyki nie dają efektu, ja zrobiłem to tak że odkręciłem wałek ssący i wydechowy. Wałek wydechowy uniosłem do góry i wtedy wyjąłem napinacz i wałek ssący (tata mi pomógł bo trzymał wałek wydechowy żeby go spowrotem przymocować bo napinacz paska naciągał pasek przez co wałek szedł do góry) skręciłem wałek wydechowy spowrotem, założyłem nowy napinacz z łańcuchem, później znowu odkręciłem wałek wydechowy, złożyłem "w powietrzu" i wszytko położyłem skręcając znowu najpierw wałek wydechowy. Nie wiem czy ten patent jest doby i czy komuś pomoże. Może zrobiłem to źle ale póki co odpalił i jeździ i chodzi naprawdę przyjemnie Jedyny problem to taki że cieknie mi z tego czujnika dokładnie z tej wtyczki ale to chyba wina napinacza bo przy montażu robiłem to naprawdę delikatnie a co najlepsze to pod żadną uszczelką nie cieknie chociaż nie dawałem silikonu A i ja jeszcze wyczyściłem pokrywę zaworów bo trochę była ulepiona takim czarnym syfem no i parownik oleju też przy okazji który znajduje się w pokrywie. Kupiłem jakiś płyn w pomarańczowej butelce do czyszczenia silników za 12zł i parownik zalałem benzyną na noc później wypłukałem wszystko i przedmuchałem kompresorem. Edytowane 4 Maja 2016 przez DawidAWT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DawidAWT Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 na 1.8t APU robiłeś? EGR to chyba w diesel'u.... Masz elektroniczny napinacz z wtyczką? Też unosiliśmy wałek wydechowy, i u mnie bez problemów... dołożyliśmy kompletny przegląd miski, smoka... kupa syfu itp. polecam mycie smoka, to jest miska po 12 miesiącach od nowości.... Tak chociaż myślałem że mam AWT:) Niestety w benzynie też jest;/ Tak i przy montażu trzeba się z nim namęczyć...;/ No to chyba jedyny patent tylko że można uszkodzić sobie to łożysko wałka od strony paska rozrządu;/ Co do syfu to też trochę tego miałem ale smoka nie czyściłem bo musiał bym podnosić silnik albo opuszczać sanki;/ U mnie to silikonu nasrane tyle że aż garść gumy wyzbierałem przy czyszczeniu. Do tego wyczyściłem pokrywę zaworów i parownik które też nie wyglądały znakomicie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się