Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 t bex ( 190 km )


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć Wszystkim

W ostatnich dniach stałem się mam nadziej szczęśliwym posiadaczem Audi A4 ( B 6 ) Q silnikiem 1.8T ( 190 KM Bex ) S- Line 2003 r kolor " czarny

Nigdy wcześniej nie posiadałem Audi jak również w poprzednich samochodach silniki były bez turbiny w związku z czym chciał bym zapytać o kilka rzeczy:

- ile powinno wynosić średnie spalanie takiego egzemplarza ? Pytam ponieważ zauważyłem dziwną rzecz , po zatankowaniu do pełna wskazówka podniosła się na 1/4 po przejechaniu ok 100 kilometrów powoli wskoczyła na pozycje full. Na trasie Nysa- Kraków prędkość ok 140 km - 160 km średnie spalanie które pokazywał komputer to ok 10 l/km więc w miarę ok. Dzisiaj natomiast podczas jazy po mieście trochę się zmartwiłem, odpalając auto wskazówka była na poziomie ok 3/4 komputer pokazywał zasięg na 430 km zrobiłem może 30 km wskazówka spadła na 1/4 a zasięg na 140 kmzastanawiam się czy faktycznie powinien tyle palić czy coś jest nie tak ? Świeci się również kontrolka ( check engine ) czy może to mieć związek z spalaniem ? Jutro mam zamiar zatankować do pełna aby sprawdzić ile faktycznie samochód spalił oraz umówiłem się na podpięcie pod komputer. Proszę dajcie znać czy u Was wystąpił podobny problem i co było jego powodem oraz ile średni powinien taki samochód spalać

- kolejne moje pytanie dotyczy GAZ-u , domyślam się że niektórzy pomyślą jak można taki samochód zagazować ja wychodzę z nieco innego założenia. Miałem już kilka samochodów z instalacją i jestem jestem jej zwolennikiem ponieważ nigdy nie miałem żadnych problemów w eksploatacji. Ceny paliwa są takie a nie inne w związku z czym jazda na gazie jest dużo bardziej ekonomiczna. Przechodząc do pytania chciał bym wiedzieć czy ten silnik można śmiało " zagazować " i jaka była by najlepsza instalacja oraz czy możecie polecić jakiegoś dobrego " gazownika " na terenie Krakowa ?

- rozrząd , wpis w książce serwisowej mówi iż był ostatnio wymieniany przy przebiegu 165 tyś/km w marcu 2010 roku. Dowiadywałem się w kilku miejscach i nikt nie był wstanie udzielić mi jednoznacznej informacji , nawet w ASO powiedzieli " że warto zrobić " ale żadnych konkretów.

To tyle na początku.

Do zobaczenia na spotach - fotki niebawem.

Pozdrawiam Marcin

---------- Post dopisany at 23:23 ---------- Poprzedni post napisany at 13:07 ----------

Witam ponownie , byłem dzisiaj podłączyć samochód pod komputer ponieważ świeciła kontrolka silnika błędy jakie się zapisały :

O co dokładnie chodzi i co może być przyczyną tych błędów ?

P0420 - rząd cylindrów 1, system katalizatora działanie nieskuteczne

P0411 - nie działa przepływ w układzie obiegu powietrza wtórnego

P0299 - regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona granica regulacji rolna wartość skrajna przekroczona

P1114 - Zespół 1; sonda 2: rezystancja wewnętrzna za duża. Górna wartość skrajna przekroczona

Po skasowaniu błędów i przejechaniu ok 50 km kontrolka ponownie się nie zapaliła.

Opublikowano

sonda ci padła i dlatego skoczyło ci spalanie, 10 w trasie to wychodzi ale na autostradzie powyzej 150km/h, stad check na desce

gaz nie jest problemem dla 1.8T jakiegokolwiek wiec smialo zakladaj jak ogarniesz problemy z autem

druga sprawa to to ze ci przeladowuje turbo, podejrzewam ze przetarl ci sie wezyk od zaworka n75 ktory steruje turbina, łączacy zaworek z gruszką turbo, lub sam zaworek jest trefny

o rozrzadzie napisales ale nie napisales ile ma obecnie auto najechane

Opublikowano

Czesc Pietros , dzieki za podpowiedz jutro jade do mechanika pogrzebac z sonda i wezykiem o ktorym pisales. Jezeli chodzi o rozrzad obecnie samochod ma przejechane 248 tys.

Opublikowano

ponad 80tys na rozrzadzie gosciu wes to ogarnij nie chcesz chyba zeby ci pasek strzelil. rob rozrzad

Opublikowano

Kolego rozrząd w 1,8 t to pierwsza wymiana po 150 tys km a później co 100 tyś w zależności co było założone , gaz śmiało zakładać , bez problemu chodzi tylko nie oszczędzać na częściach do gazu chodzi o reduktor i wtryskiwacze i zasilanie czyli rurka fi 8 , błędy tak jak kolega napisał sprawdź zawór dv a układ wtórnego powietrza to trzeba powyczyszczać zawór chyba nie chodzi a i sprawdź układ odpowietrzania silnika czyli odmę , no i katalizator ci siada , ja siebie mam wycięty kat i wycięta programowo drugą sonde

Opublikowano

W książce "AUDI A4 Sam naprawiam samochód" autorstwa H.R. Etzold jest napisane, że w 1.8t pierwsza wymiana rozrządu po 180kkm. Nie wiem na ile wiarygodne są te informacje, książka nie jest zła... Ale też już od kogoś słyszałem, że 150kkm.

Opublikowano

Dokładnie po 180kkm ale zwykle przy ok 150kkm zakłada się nowy rozrząd,gaz zakładaj i ciesz się ekonomią w kieszeni :decayed:

Opublikowano

Pod gaz się nadaje a spalanie zależy od Ciebie.

Opublikowano
Pod gaz się nadaje a spalanie zależy od Ciebie.

Bardzo ciekawi mnie czemu twierdzisz że się nie nadaję skoro ja już 70kkm zrobiłem na lpg

Opublikowano
Pod gaz się nadaje a spalanie zależy od Ciebie.

Bardzo ciekawi mnie czemu twierdzisz że się nie nadaję skoro ja już 70kkm zrobiłem na lpg

Napisał że się nadaje:)

Opublikowano
W książce "AUDI A4 Sam naprawiam samochód" autorstwa H.R. Etzold jest napisane, że w 1.8t pierwsza wymiana rozrządu po 180kkm. Nie wiem na ile wiarygodne są te informacje, książka nie jest zła... Ale też już od kogoś słyszałem, że 150kkm.

:polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew::polew:

na płocie było napisane "du...a", będziesz to rżnął ????

rozrząd max 100000km a to i tak duzo

Opublikowano

W oryginalnej książce serwisowej Audi ( tej w której wbija się przeglądy) też jest informacja że pierwsza wymiana rozrządu w silniku BFB jest po 180 000 km. Nie wiem jak jest w BEX ale w BFB producent zaleca wymianę rozrządu dopiero po 180 tyś km. Też na początku nie mogłem w to uwierzyć ale potwierdziłem to w 3 stacjach ASO dwóch w Polsce i 3 w Niemczech wszyscy mówią to samo rozrząd ma być wymieniany po 180tyś.

Opublikowano

ja tam w swoim bexie miałem 116tys ori przebieg, zawsze gdy kupuję auto wymieniam wszystko dla świętego spokoju, gdy wyciągnąłem pompe wody było wybite 2011r także wymieniana przy 100tys musiała być zrobiona :)

Opublikowano

u mnie jak auto zostało kupione to tez rozrzad na wymiane poszedł od razu ale wszytsko ori jeszcze było pasek był z wrzesnia 2002 i nalatane było 170k

Opublikowano

Dla mnie to mozesz wcale nie wymieniac

Abys pozniej nie plakal

Opublikowano

Prawda jest taka że gdzie ucho przyłożysz to inaczej mówią- mój mechanik powiedział że 50-60k, inny że po 120k- chyba najlepszą informację uzyskałem od znajomego mianowicie są 3 rodzaje pasków które się wymienia co 60k, 90k, lub 120k zależy od rodzaju i grubości (na 100% nie jestem pewny może być +/- 10k) , jak nie wiesz jaki pasek masz to wymień po 60k bo szkoda bexika:)

Opublikowano

Tutaj nie tylko wazny jest przebieg ale rowniez wiek auta

Opublikowano
Tutaj nie tylko wazny jest przebieg ale rowniez wiek auta

Wczoraj wlasnie odebralem swojego BEXa od karola po wymianie kompletnego - pierwszy rozrzad wymiana mialem wbita w ksiazce + wlepka przy 140kkm w 2010 (fabryka 2003), teraz mam dokladnie 203kkm, rozrzad byl na ori czesciach ten stary, nastepna wymiana 70kkm i/lub 3 lata, tak sie powinno robic... ja sie zbyt dlugo nad wymiana nie zastanawialem... :whistling:

Opublikowano
W oryginalnej książce serwisowej Audi ( tej w której wbija się przeglądy) też jest informacja że pierwsza wymiana rozrządu w silniku BFB jest po 180 000 km. Nie wiem jak jest w BEX ale w BFB producent zaleca wymianę rozrządu dopiero po 180 tyś km. Też na początku nie mogłem w to uwierzyć ale potwierdziłem to w 3 stacjach ASO dwóch w Polsce i 3 w Niemczech wszyscy mówią to samo rozrząd ma być wymieniany po 180tyś.

Mam auto krajowe (serwisowane do 2011) i rozrząd był wymieniony przy 170tys.

Jak bedę miał ponad 300tys to wtedy wymienię rozrząd

Przebieg 244tys

Opublikowano

Rozrzad wymieniony gaz zalozony :) od razu lepiej teraz tylko do potwierdzenia ktora sonda do wymiany bo po wykasowaniu bledow i skasowaniu kontrolki blad znow wywalilo :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...