tolusek Opublikowano 18 Lipca 2013 Opublikowano 18 Lipca 2013 Cześć Wszystkim W ostatnich dniach stałem się mam nadziej szczęśliwym posiadaczem Audi A4 ( B 6 ) Q silnikiem 1.8T ( 190 KM Bex ) S- Line 2003 r kolor " czarny Nigdy wcześniej nie posiadałem Audi jak również w poprzednich samochodach silniki były bez turbiny w związku z czym chciał bym zapytać o kilka rzeczy: - ile powinno wynosić średnie spalanie takiego egzemplarza ? Pytam ponieważ zauważyłem dziwną rzecz , po zatankowaniu do pełna wskazówka podniosła się na 1/4 po przejechaniu ok 100 kilometrów powoli wskoczyła na pozycje full. Na trasie Nysa- Kraków prędkość ok 140 km - 160 km średnie spalanie które pokazywał komputer to ok 10 l/km więc w miarę ok. Dzisiaj natomiast podczas jazy po mieście trochę się zmartwiłem, odpalając auto wskazówka była na poziomie ok 3/4 komputer pokazywał zasięg na 430 km zrobiłem może 30 km wskazówka spadła na 1/4 a zasięg na 140 kmzastanawiam się czy faktycznie powinien tyle palić czy coś jest nie tak ? Świeci się również kontrolka ( check engine ) czy może to mieć związek z spalaniem ? Jutro mam zamiar zatankować do pełna aby sprawdzić ile faktycznie samochód spalił oraz umówiłem się na podpięcie pod komputer. Proszę dajcie znać czy u Was wystąpił podobny problem i co było jego powodem oraz ile średni powinien taki samochód spalać - kolejne moje pytanie dotyczy GAZ-u , domyślam się że niektórzy pomyślą jak można taki samochód zagazować ja wychodzę z nieco innego założenia. Miałem już kilka samochodów z instalacją i jestem jestem jej zwolennikiem ponieważ nigdy nie miałem żadnych problemów w eksploatacji. Ceny paliwa są takie a nie inne w związku z czym jazda na gazie jest dużo bardziej ekonomiczna. Przechodząc do pytania chciał bym wiedzieć czy ten silnik można śmiało " zagazować " i jaka była by najlepsza instalacja oraz czy możecie polecić jakiegoś dobrego " gazownika " na terenie Krakowa ? - rozrząd , wpis w książce serwisowej mówi iż był ostatnio wymieniany przy przebiegu 165 tyś/km w marcu 2010 roku. Dowiadywałem się w kilku miejscach i nikt nie był wstanie udzielić mi jednoznacznej informacji , nawet w ASO powiedzieli " że warto zrobić " ale żadnych konkretów. To tyle na początku. Do zobaczenia na spotach - fotki niebawem. Pozdrawiam Marcin ---------- Post dopisany at 23:23 ---------- Poprzedni post napisany at 13:07 ---------- Witam ponownie , byłem dzisiaj podłączyć samochód pod komputer ponieważ świeciła kontrolka silnika błędy jakie się zapisały : O co dokładnie chodzi i co może być przyczyną tych błędów ? P0420 - rząd cylindrów 1, system katalizatora działanie nieskuteczne P0411 - nie działa przepływ w układzie obiegu powietrza wtórnego P0299 - regulacja ciśnienia doładowania: przekroczona granica regulacji rolna wartość skrajna przekroczona P1114 - Zespół 1; sonda 2: rezystancja wewnętrzna za duża. Górna wartość skrajna przekroczona Po skasowaniu błędów i przejechaniu ok 50 km kontrolka ponownie się nie zapaliła.
pioteros Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 sonda ci padła i dlatego skoczyło ci spalanie, 10 w trasie to wychodzi ale na autostradzie powyzej 150km/h, stad check na desce gaz nie jest problemem dla 1.8T jakiegokolwiek wiec smialo zakladaj jak ogarniesz problemy z autem druga sprawa to to ze ci przeladowuje turbo, podejrzewam ze przetarl ci sie wezyk od zaworka n75 ktory steruje turbina, łączacy zaworek z gruszką turbo, lub sam zaworek jest trefny o rozrzadzie napisales ale nie napisales ile ma obecnie auto najechane
tolusek Opublikowano 21 Lipca 2013 Autor Opublikowano 21 Lipca 2013 Czesc Pietros , dzieki za podpowiedz jutro jade do mechanika pogrzebac z sonda i wezykiem o ktorym pisales. Jezeli chodzi o rozrzad obecnie samochod ma przejechane 248 tys.
Magicbattle Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 ponad 80tys na rozrzadzie gosciu wes to ogarnij nie chcesz chyba zeby ci pasek strzelil. rob rozrzad
predki74 Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Kolego rozrząd w 1,8 t to pierwsza wymiana po 150 tys km a później co 100 tyś w zależności co było założone , gaz śmiało zakładać , bez problemu chodzi tylko nie oszczędzać na częściach do gazu chodzi o reduktor i wtryskiwacze i zasilanie czyli rurka fi 8 , błędy tak jak kolega napisał sprawdź zawór dv a układ wtórnego powietrza to trzeba powyczyszczać zawór chyba nie chodzi a i sprawdź układ odpowietrzania silnika czyli odmę , no i katalizator ci siada , ja siebie mam wycięty kat i wycięta programowo drugą sonde
bartazi Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 W książce "AUDI A4 Sam naprawiam samochód" autorstwa H.R. Etzold jest napisane, że w 1.8t pierwsza wymiana rozrządu po 180kkm. Nie wiem na ile wiarygodne są te informacje, książka nie jest zła... Ale też już od kogoś słyszałem, że 150kkm.
Łukasz 23 Opublikowano 22 Lipca 2013 Opublikowano 22 Lipca 2013 Dokładnie po 180kkm ale zwykle przy ok 150kkm zakłada się nowy rozrząd,gaz zakładaj i ciesz się ekonomią w kieszeni
jacek70 Opublikowano 23 Lipca 2013 Opublikowano 23 Lipca 2013 Pod gaz się nadaje a spalanie zależy od Ciebie.
Łukasz 23 Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 Pod gaz się nadaje a spalanie zależy od Ciebie. Bardzo ciekawi mnie czemu twierdzisz że się nie nadaję skoro ja już 70kkm zrobiłem na lpg
0laczek Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 Pod gaz się nadaje a spalanie zależy od Ciebie. Bardzo ciekawi mnie czemu twierdzisz że się nie nadaję skoro ja już 70kkm zrobiłem na lpg Napisał że się nadaje:)
Dev Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 W książce "AUDI A4 Sam naprawiam samochód" autorstwa H.R. Etzold jest napisane, że w 1.8t pierwsza wymiana rozrządu po 180kkm. Nie wiem na ile wiarygodne są te informacje, książka nie jest zła... Ale też już od kogoś słyszałem, że 150kkm. :polew::polew::polew::polew: na płocie było napisane "du...a", będziesz to rżnął ???? rozrząd max 100000km a to i tak duzo
kdawid Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 W oryginalnej książce serwisowej Audi ( tej w której wbija się przeglądy) też jest informacja że pierwsza wymiana rozrządu w silniku BFB jest po 180 000 km. Nie wiem jak jest w BEX ale w BFB producent zaleca wymianę rozrządu dopiero po 180 tyś km. Też na początku nie mogłem w to uwierzyć ale potwierdziłem to w 3 stacjach ASO dwóch w Polsce i 3 w Niemczech wszyscy mówią to samo rozrząd ma być wymieniany po 180tyś.
Łęga Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 ja tam w swoim bexie miałem 116tys ori przebieg, zawsze gdy kupuję auto wymieniam wszystko dla świętego spokoju, gdy wyciągnąłem pompe wody było wybite 2011r także wymieniana przy 100tys musiała być zrobiona
Zaleczeq Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 u mnie jak auto zostało kupione to tez rozrzad na wymiane poszedł od razu ale wszytsko ori jeszcze było pasek był z wrzesnia 2002 i nalatane było 170k
Dev Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Dla mnie to mozesz wcale nie wymieniac Abys pozniej nie plakal
0laczek Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Prawda jest taka że gdzie ucho przyłożysz to inaczej mówią- mój mechanik powiedział że 50-60k, inny że po 120k- chyba najlepszą informację uzyskałem od znajomego mianowicie są 3 rodzaje pasków które się wymienia co 60k, 90k, lub 120k zależy od rodzaju i grubości (na 100% nie jestem pewny może być +/- 10k) , jak nie wiesz jaki pasek masz to wymień po 60k bo szkoda bexika:)
Dev Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 Tutaj nie tylko wazny jest przebieg ale rowniez wiek auta
jcwpl Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Tutaj nie tylko wazny jest przebieg ale rowniez wiek auta Wczoraj wlasnie odebralem swojego BEXa od karola po wymianie kompletnego - pierwszy rozrzad wymiana mialem wbita w ksiazce + wlepka przy 140kkm w 2010 (fabryka 2003), teraz mam dokladnie 203kkm, rozrzad byl na ori czesciach ten stary, nastepna wymiana 70kkm i/lub 3 lata, tak sie powinno robic... ja sie zbyt dlugo nad wymiana nie zastanawialem...
edekxp Opublikowano 3 Sierpnia 2013 Opublikowano 3 Sierpnia 2013 W oryginalnej książce serwisowej Audi ( tej w której wbija się przeglądy) też jest informacja że pierwsza wymiana rozrządu w silniku BFB jest po 180 000 km. Nie wiem jak jest w BEX ale w BFB producent zaleca wymianę rozrządu dopiero po 180 tyś km. Też na początku nie mogłem w to uwierzyć ale potwierdziłem to w 3 stacjach ASO dwóch w Polsce i 3 w Niemczech wszyscy mówią to samo rozrząd ma być wymieniany po 180tyś. Mam auto krajowe (serwisowane do 2011) i rozrząd był wymieniony przy 170tys. Jak bedę miał ponad 300tys to wtedy wymienię rozrząd Przebieg 244tys
tolusek Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Rozrzad wymieniony gaz zalozony od razu lepiej teraz tylko do potwierdzenia ktora sonda do wymiany bo po wykasowaniu bledow i skasowaniu kontrolki blad znow wywalilo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się