Usul Opublikowano 10 Marca 2009 Opublikowano 10 Marca 2009 Juz doszedlem gdzie jest termostat.. Chyba u mnie dojscie nie bedzie tak proste - jest on "po srodku" - miedzy gornymi bebchami, a dolnymi. Mysle, nad dojsciem do niego po odkreceniu zbirniczka z G12.. Edit - jednak nie da sie dojsc bez rozkrecenia rozrzadu :/ Oddam toto dla mechanika, moje umiejetnosci przerosl, ale walczylem dzielnie pol dnia
koper711 Opublikowano 30 Marca 2009 Opublikowano 30 Marca 2009 ktoś napisał wczesniej, że wymienił termostat a okazało się, że uszkodzony był czujnik temperatury. Jak rozpoznać co jest uszkodzone? Cały czas mam temp. 70 st. na zegarze.
endriuu Opublikowano 30 Marca 2009 Opublikowano 30 Marca 2009 nie masz wahnięć? nie spada w trasie, a rosnie w mieście? jesli stoi non stop na 70 to czujnik.
emate Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 w A4 nie ma kraniku przy chlodnicy do spuszczania plynu tak jak ja mam w passacie?
endriuu Opublikowano 3 Kwietnia 2009 Opublikowano 3 Kwietnia 2009 w A4 nie ma kraniku przy chlodnicy do spuszczania plynu tak jak ja mam w passacie? nie ma. sciaga sie rure z specjanego krocca z zapinką. Dzięki wielkie. Dziś kolega z zaprzyjaźnionej moto hurtowni namierzył mi ten termostat WAHLER za 27 zł. Jest to mozliwe? raczej watpliwe. chyba ze 0 marży
YATES Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Jak myślicie - jest sens wymieniać termostat jeśli temp. silnika kanał 51 klimatronika osiąga po 7-8km 90 stopni i tak już pozostaje ale na kanale 49 są cyrki ?? Temteratura płynu chłodniczego po zapaleniu silnika rośnie do około 70 stopni, a póżniej zaczyna opadać do uwaga -10 stopni. Wymienić termostat czy czujnik ???
Lishoo Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Jeżeli temperatura spada do -10 stopni (co nie jest fizycznie możliwe, chyba że Ci ktoś klimę nabił ciekłym azotem i podłączył pod silnik ) to na 100% będzie to czujnik, jeżeli na klimatroniku jest 90* to termostatu bym nie ruszał w A4 nie ma kraniku przy chlodnicy do spuszczania plynu tak jak ja mam w passacie? Ja w mojej A4, z przodu na spodzie chłodnicy mam taki czerwony korek odkręcany śrubokrętem krzyżakowym i wtedy z boku wylewa się płyn chłodzenia
YATES Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Jeżeli temperatura spada do -10 stopni (co nie jest fizycznie możliwe, chyba że Ci ktoś klimę nabił ciekłym azotem i podłączył pod silnik ) to na 100% będzie to czujnik, jeżeli na klimatroniku jest 90* to termostatu bym nie ruszał Tylko, że 90" jest cały czas ale na kanale 51 czyli jest to w AJM temperatura silnika, a na kanale 49 i na zegarach temperatura cieczy chłodniczej szaleje. Jak sprawdzić czy termostat zamyka duży obieg przy nierozgrzanym silniku ??? Która rura od chłodnicy powinna być zimna jeśli silnik nie osiąga 90" dolna czy górna ???
Lishoo Opublikowano 23 Maja 2009 Opublikowano 23 Maja 2009 U mnie w 1z jak termostat się nie otworzy to dolne rury od cieczy chłodzącej są gorące, a górna która wchodzi do zbiorniczka wyrównawczego jest zimna, a jak termostat się otworzy to ta rurka jest gorąca i leje się z niej płyn do zbiorniczka jak z węża
goldi Opublikowano 19 Czerwca 2009 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Mnie zastanawia tylko jedna rzecz założyłem termostat wahler silnik AFN i teraz po kolei temperaturę trzyma 90 stopni układ jest odpowietrzony pompa wody przy wymianie rozrządu nowa.Problem polega na tym że autko bardzo długo się nagrzewa w granicach 12 kilometrów do 90 stopni a jak śmigam rano do pracy i ustawie na klimatroniku 25 stopni ciepła to jeszcze dłużej się grzeje czy może wymienić termostat na oryginalny z ASO koszt we wrocku 130 zł co sądzicie
dark79 Opublikowano 19 Czerwca 2009 Opublikowano 19 Czerwca 2009 diesle sie dluzej grzeja niz benzyny, tylko ze teraz nie ma zimy i powinnien troche szybciej zlapac temp, jak dajesz mu 25 stopni na klimatroniku to rzecz jasna ze bedzie sie jeszcze dluzej nagrzewal, sprawdz na klimatroniku jaka jest temperatura, ewentualenijak masz mozliwosc to vag
ironderek Opublikowano 5 Września 2009 Opublikowano 5 Września 2009 Czy do przepłukania silnika mogę użyć zwyklej wody(kranowy), czy musi być destylowana i czy wogole płukać silnik podczas zmiany termostatu na nowy?
aron82 Opublikowano 13 Września 2009 Opublikowano 13 Września 2009 Jak zalewasz układ po wymianie termostatu takim samym płynem jaki był wlany to płukanie jest zbędne . Natomiast jak już chcesz wypłukać układ to lepiej użyj do tego wody destylowanej - niewytracają się z niej osady czy też kamień :>
endriuu Opublikowano 13 Września 2009 Opublikowano 13 Września 2009 Jak zalewasz układ po wymianie termostatu takim samym płynem jaki był wlany to płukanie jest zbędne . Natomiast jak już chcesz wypłukać układ to lepiej użyj do tego wody destylowanej - niewytracają się z niej osady czy też kamień :> si si ale kamień kotłowy powstaje w wyniku procesu gotowania. takze jesli zalejesz i zakrecisz tylko, a potem zlejesz - mozesz do tego z powodzeniem uzyc zwykłej wody.
Bieniek Opublikowano 20 Września 2009 Opublikowano 20 Września 2009 Czy do wymiany termostatu konieczny jest kanal??
endriuu Opublikowano 20 Września 2009 Opublikowano 20 Września 2009 ja to zrobiłem na dobrym lewarku.
adadur Opublikowano 22 Września 2009 Opublikowano 22 Września 2009 Czy do przepłukania silnika mogę użyć zwyklej wody(kranowy), czy musi być destylowana i czy wogole płukać silnik podczas zmiany termostatu na nowy? W prowidłowo eksploatowanym aucie spuszczany płyn powinien być klarowny i bez zanieczyszczeń, jeśli kiedyś ktoś sprytny dolewał wody lub jeżdził na jakimś syfie ro wytrącił się kamień i zanieczyścił układ. Zatem sam ocenisz przy spuszczalniu płynu z auta czy trzeba płukać. Myślę że spokojnie możesz wody użyć ale na końcu zanim zalejesz płynem zalał bym na full wodą destylowaną (kosztuje grosze), odpalił na chwilę silnik i ponownie spuścił i dopiero zalał płynem. Czy do wymiany termostatu konieczny jest kanal?? ja to zrobiłem na dobrym lewarku. Ja sobie nie wyobrażam robić to bez kanału - chodzi głównie o zdjęcie osłony aby się dostać na dolny króciec chłodnicy.
Ossek Opublikowano 19 Października 2009 Opublikowano 19 Października 2009 Witam. Tydzień temu zmieniłem termostat na ori z ASO bo temperatura oscylowała w granicach 81-84 stopnie. Teraz jest cały czas w granicach 91-94. Dziś przy ostrzejszej jeździe wskoczyło nawet 96 (odczyt z climatronica). Do układu weszło około 5,5l płynu i nic nie ubywa więc chyba jest dobrze odpowietrzony (w kabinie cały czas ciepło). Nie ma jakichś gwałtownych skoków temperatury więc awaria czujnika tez chyba nie wchodzi w grę. Może termostat jakiś felerny. Za porady z góry dziękuję
mirek s Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 A jaką temp. masz na zegarze ?
Ossek Opublikowano 21 Października 2009 Opublikowano 21 Października 2009 Jak już się nagrzeje to na zegarze jest praktycznie cały czas ok 89, niezależnie czy na climatronicu jest 89 czy 95.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się