Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz i łańcuch rozrządu w Audi A4 B6/B7 1.8T BEX, AVJ


kamil7361

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, JARO/333/ napisał:

ale grupa 93 mówi nam o właściwym lub nie ustawieniu rozrządu na pasku gumowym

Mówi o ogólnych synchro, a nie tylko o pasku. Przy uszkodzonym czujniku wałka też źle pokazuje wartości ale zacznij od zmiany tego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, niestety zmiana kółka nie pomogła, przestawienie kółka o jeden ząbek w grupie 090 plus 4-5 z -1-0, grupa 093 nie pokazała wartości, wymiana czujnika też nic nie zmieniła, teraz mam -11 w 093 i minus 1 w grupie 090 silnik dziwnie pracuje jakby głośne wtryski gazowe. Zostaje tylko łańcuch i napinacz nie wymieniony. Przy okazji testowałem endoskop na cylindrze rysa pękniecie?

2022-01-26_15-34-58-11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, JARO/333/ napisał:

Witam, niestety zmiana kółka nie pomogła,

Takie same wartości były jak na poprzednim kółku po ustawieniu na znakach? 

 

9 godzin temu, JARO/333/ napisał:

wymiana czujnika też nic nie zmieniła

Czujnik na jaki podmieniałeś, używka, zamiennik jakiej firmy? 

Często jak nie pokazuje od razu wartości w gr93 to trzeba poczekać aż ecu się "namyśli". Warto też jeszcze raz  skasować błędy i oczekiwać na wskazania. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie koła nic się nie zmieniło, stare koło było ustawione i naniesiony prawidłowy punkt a na nowym kole było na znaku oryginalnym, ale w grupie 093 było minus 7-8 czyli podobnie jak na starym (-9). Czujnik zamieniony na hela. Po przestawieniu o jeden ząbek głośniej zaczął gdakać i dlatego nie czekałem dłużej. Błędy kasowane były zawsze przed pomiarami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi że na nowym kole było ok, bardziej niż łańcuch rozrządu podejrzewam że ślizgi są zjechane na napinaczu.

A tak wyglądało u mnieIMG_20201104_140344.thumb.jpg.2e0f827a9c0951fb451451000e3dd057.jpgIMG_20201104_140344.thumb.jpg.2e0f827a9c0951fb451451000e3dd057.jpg

IMG_20201104_140408.jpg

Edytowane przez strazak93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, JARO/333/ napisał:

Ślizgi są ok.

Wymienię jeszcze łańcuszek, sprawdzę napinacz i ciśnienie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadź od razu napinacz febiego bez fazatora i nie męcz się więcej z tym gównem. Potem wyłączenie, nawet zdalnie, napinacza w sofcie. Za ułamek ceny markowego zamiennika z fazatorem, który i tak jest śmietnikiem, masz temat załatwiony.

Jak masz wywalone zębatki na wałkach to wymiana i tak nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie zostaję na starym napinaczu, jutro montuję łańcuszek i ślizgi, ale nie widzę otarć od łańcucha  na pokrywie zaworów, ślizgi też nie mają rowków, więc trochę nie mam do końca pewności że to coś zmieni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, JARO/333/ napisał:

Na razie zostaję na starym napinaczu, jutro montuję łańcuszek i ślizgi, ale nie widzę otarć od łańcucha  na pokrywie zaworów, ślizgi też nie mają rowków, więc trochę nie mam do końca pewności że to coś zmieni. 

Umyłem napinacz w benzynie i naprawdę było tam syfu stary gęsty olej, zobaczę może to była przyczyna. Ciśnienie oleju jutro sprawdzę, gdzie się podłączyć i jaki jest dostęp do czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, JARO/333/ napisał:

Umyłem napinacz w benzynie i naprawdę było tam syfu stary gęsty olej, zobaczę może to była przyczyna. Ciśnienie oleju jutro sprawdzę, gdzie się podłączyć i jaki jest dostęp do czujnika?

w podstawie filtra oleju. Wpinsz sie zamiast fabrycznego czujnika cisnienia. Dostep taki sredni, ale tragedii nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli już za bardzo nie wiem, minus 11 w 093 to trochę za dużo, poza tym są drgania silnika, macie jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, pelonek1 napisał:

Nie ma sensu ich zmieniać w takim przypadku.

Niestety jeden przy próbie wypięcia pękł, wiec założę kpl. nowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...