Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycie i buczenie przy skręcaniu w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie: wyje przy skręcaniu.  Wymieniona maglownica na servotronica (poprzednia ciekła).

Wspomaganie działa całe ok. Nie gubi płynu, nie pieni się. Na szybko odciągając ze zbiorniczka płyn przelałem 1,5 litra nowego ale nadal jest mętny.

Niby wszystko jasne- pompa do wymiany. Ale raz wyje a raz nie. Macie pomysł dlaczego?  Czasami wyje przy skręcaniu a najgłośniej oczywiście przy największym wychyleniu.  

Opublikowano

Witam. Od paru dni coś mi swierczy (jak świerszcz) przy skręceniu gdy rozpoczynam jazdę czyli na 1 gdy koła jeszcze dają opór bo się lekko kręcą. Co tu podejrzewać?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam prawdopodobnie siada u mnie pompa, szukac jakiejs oryginalnej uzywki czy sa jakies w miare dobre zamienniki ? Co polecacie ?

Opublikowano

chyba najlepiej ori używki, pewnie z Exeo pasuje.

Opublikowano

Kolega jeździ na używce już pół roku i jest zadowolony. A co najważniejsze zapłacił na allegro grosze.

Opublikowano

Witam nie zakładając nowego tematu mam pytanie.

a mianowicie w zeszły czwartek urwało mi śrubę co trzyma napinacz co za tym idzie spadł pasek, w sobotę pojechałem takim autem bez wspomagania na garaz, po zamontowaniu nowego napinacza i paska kierownica chodzi lżej lecz przy pełnym skręcie w lewo zaczyna buczeć, po czasie jak już się chwile pojeździ jak auto złapie temperaturę dźwięk ustaje.

 

czy ktoś orientuje się gdzie może być problem ? 

Sprawdzałem poziom płynu jest minimalny. I płyn już jest brązowy dodam ze wymieniany był półtorej roku temu. 

 

Pozdrawiam 

Opublikowano
W dniu 22.11.2017 o 19:44, Faziox napisał:

Witam nie zakładając nowego tematu mam pytanie.

a mianowicie w zeszły czwartek urwało mi śrubę co trzyma napinacz co za tym idzie spadł pasek, w sobotę pojechałem takim autem bez wspomagania na garaz, po zamontowaniu nowego napinacza i paska kierownica chodzi lżej lecz przy pełnym skręcie w lewo zaczyna buczeć, po czasie jak już się chwile pojeździ jak auto złapie temperaturę dźwięk ustaje.

 

czy ktoś orientuje się gdzie może być problem ? 

Sprawdzałem poziom płynu jest minimalny. I płyn już jest brązowy dodam ze wymieniany był półtorej roku temu. 

 

Pozdrawiam 

Na początek wymień płyn i odpowietrz dobrze układ. 

Opublikowano

Hej, jak w temacie wyje mi wspomaganie. Definitywnie hałas pochodzi od pompy- sprawdzone.  Z tego co wiem, hałas pochodzić może od pęcherzyków powietrza, kilka razy wyrzuciło mi trochę płynu przez nakrętkę zbiorniczka.

Zanim wejdę w koszta (do tego silnika rzadko trafia się używka) chciałem sprawdzić co się da. 

Wspomaganie działa, mam servotronic, nie cieknie, ok rok temu wymieniona maglownica- działa ok, 2 miesiące temu wymieniłem cały płyn- spuszczany do zera i zalany nowym takim jak ma być (2 litry płukanka). Bardzo szybko zrobił się bardzo brudny, teraz wygląda jak szlam. Skąd to może się robić? 

Po wymianie było zdecydowanie ciszej, ale potem hałas wrócił... Teraz nie da się jeździć, bo wręcz zagłusza radio przy niższych prędkościach (do 15km/h). Przy wyższych jest ok.

Sitko na miejscu, co mogę jutro sprawdzić jeszcze?  Czy jeśli nie cieknie z węży a zbiorniczek jest ok to wycie może pochodzić tylko od uszkodzonej pompy a szlam to opiłki z pompy? 

Inne pomysły?

 

 

Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłem czy gdzieś magiel cieknie- nie ma śladów. Przewody i pompa suche, na wale pompy nie ma luzu. 

 

Czy maglownica może zapowietrzać płyn? I czemu płyn momentalnie robi się szlamowaty? Odłączyłem przekaźnik od servotronica i poza cięższym wspomaganiem nie było różnicy więc to raczej nie zawór servotronica. 

 

Kupiłem zbiornik wspomagania od B7 i jak dojdzie i go wymyję idzie do wymiany.

 

Edit: byłem w serwisie Audi. Mechanik powiedział, że skoro żaden przewód nie jest przekręcony/załamany to raczej będzie pompa. Zauważył, że mam bardzo duży przepływ płynu w zbiorniczku, wręcz gejzer po odkręceniu korka (możliwe, że to przez servotronic?).

 

Znalazłem podobny temat z takim problemem, rozwiązaniem był zbiorniczek. Czekam aż dojdzie i je wymienię. 

Edytowane przez golfagn
Opublikowano (edytowane)

Ok, problem rozwiązany :) Powodem był zbiorniczek płynu wspomagania. Wymiana i zalanie do pełna pomogło. 

 

Edit: po sekcji starego zbiorniczka stwierdzam, że sitko siedziało na miejscu, ale jego plastikowe brzegi nie przylegały idealnie do zbiorniczka. 

 

Po wymianie gejzer płynu ustał, jest totalna cisza. Dla zainteresowanych: nie ma różnicy w przepływie płynu czy to servotronic czy nie.  Płyn widać, że przepływa, ale bez wzburzania jego powierzchni w zbiorniku. 

Edytowane przez golfagn
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Panowie pompa wspomagania zaczęła wyć. Pod korkiem totalny kocioł był. Takie mleko pomieszanie nie wiadomo z czym. Układ cały przeplukany, płyn ładny zielony taki prosto z aso. Ale zamiast wycia jest takie coś. Za późno już było? Pompa śmietnik?
Dodam że wspomaganie chodzi o dziwo nawet lepiej niż wcześniej, tylko takie dźwięki wydaje. Ze wzrostem obrotów są glosniejsze.

 

Opublikowano

Witam kolegów naprawiam pompy wspomagania więcej informacji udzielę na priv dla grypowiczów atrakcyjne ceny :)

Opublikowano

Witam.

Miałem taki sam problem z wyciem pompy wspomagania. Wymieniłem płyn na nowy i nic. U mnie problem okazał się bardzo błachy. Mianowicie winna była opaska na wężu od wspomagania. Zmieniłem opaskę na taka zaciskaną na kluczyk i cisza .

Być może któremuś z was to pomoże. Zamieszczam filmik w którym kolega tłumaczy w czym, problem (po angielsku) Pozdrawiam.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Czy jest jakas roznica w pracy wspomagania na mineralnym a syntetycznym? Chodzi o febi.  Wczesniej byl mineralny. Przeplukalem uklad i zalalem syntetykiem. 

W moim odczuciu troche ciezej chodzi i na koncu slychac delikatny pisk. Czy to moze byc wlasnie od tej zmiany?

Opublikowano

Mam ten sam problem -1 za oknem i nie dalo sie jechac szybciej jak 70 km/h auto sciagalo na boki uporaliscie sie z tym problemem ?

Opublikowano

Witam. Taki problem przy max. skręcie kierownicy. Pompa czy może kolo pasowe alternatora? A może jeszcze coś innego? 

Opublikowano

Kiedy ostatnio płyn wspomagania wymieniany? Pasek pompy wymienia się co maks 40k km, niektórym już po 30k pada. Ten dźwięk idealnie podchodzi do zużytego paska.

Opublikowano

Co do plynu musiał bym przejrzeć zlecenia napraw. Jeśli chodzi o pasek został właśnie wymieniony +sprzęgiełko. Dalej to samo. Mam wrażenie ze po tej wymianie napinacz paska drga jeszcze bardziej niż przed wymiana paska i sprzęgiełka. 

Opublikowano

W takim razie napinacz do wymiany.

Opublikowano

Przeczytałem temat i nie wiem od czego zacząć. 

Pacjent a4 b6 1.9tdi, 2004r, 20tkm temu wymieniony rozrząd. 

Problem taki, że podczas przyspieszania przy niższych obrotach jest mocno słyszalne wycie, przy wyższych obrotach ustępuje. Czasami przy skręcaniu również to słychać na niższych obrotach. Myślałem że robi się gdzieś spięcie, odłączyłem światłą DRL oraz emulator ale nadal nic. Na zimnym silniku wydaje mi się że przez pierwsze 2km mam spokój ale może to być złudzenie. Po otwarciu zbiorniczka płynu od wspomagania na włączonym silniku widzę delikatne bulgotanie. 

od czego zacząć? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...