Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Z jakim momentem dokręcać śruby w kołach?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

ile niuta do dokrecenia srub w kolach?

:hi:

Opublikowano

Nigdy nie używałem do tego klucza dynamometrycznego.

Jakoś do tej pory nic nie przeciągnąłem ani się nie odkręciło.

Opublikowano

Na oko, ale z głową ;) Od zawsze tak robię i jak na razie nie zgubiłem koła ani nie mam problemów z odkręceniem ;)

Opublikowano

Dokładnie takie pytanie zadałem wulkanizatorowi i odpowiedź padła 110 .

Opublikowano

Audi ma 120 do alu i do stali

Opublikowano

chyba zacznę do wulkanizatorów wozić ze sobą klucz dynam. To jest jakiś obłęd poprzedni już mi mocno dokręcał kółka pneumatycznym ale ostatnia, poważna firma wulk. mi tak dokręciła, że 2 metrową rurą odkręcałem ledwo kółka po 3 dniach!!! poważny klucz mi się powyginał. Normalnie szok. U Was też tak dokręcają?

Opublikowano

U mnie nie dokręcają dynamometrem tylko pneumatem czy mocno to nie wiem mam dobry klucz do kół zawsze dawał radę ale na pewno mocniej dokręcają niż powinno być. Z dwu metrową rurą to lekka przesada.

Opublikowano

Byłem na zmianie ostatnio i dokręcali pneumatykiem ustawionym na minimum.

Potem zwykły klucz i ręcznie dociągali każdą śrubę z wyczuciem.

Opublikowano

U mnie tak dokręcili ze jak pózniej zmieniałem koła to urwałem klucz.Jesli wiedzą jak i czym dokręcac do dlaczego tak nie robią

Opublikowano

Wiem czemu tak robią. Powoli wszyscy, wszystko mają w d*pie. Niedługo wszystko samemu będzie trzeba robić. Byle skasować, dokręcić na całą epę żeby ino się nie odkręciło aby odszkodowania czasem nie płacić. Nastają chore czasy. Taka niestety jest prawda Panowie.

Opublikowano

120Nm wystarczy

Opublikowano

Omijajcie z daleka takich wulkanizatorów albo po prostu może uświadomić 'fachowca' żeby nie dopier/dalał pneumatem ile się da czyli do końca tylko poinformować proszę dociągnąć kluczem dynamometryczny, klient ma zawsze racje płacisz żądasz. Później życzę powodzenia w drodze zwykłym kluczem do kół odkręcić koło przy kapciu :facepalm:

Opublikowano

Ogólnie to pneumatyk tylko do "lekkiego" dokrecenia a następnie dynamometryczmy klucz według marki, rodzaju felgi nic innego bo jeden z drugim Panem Zdzisiem doyebią na maxa pneumatykiem a Ty pózniej walcz.

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Opublikowano

Ostatnio byłem na przekładce na zimówki i goście mieli problem z odkręceniem (za mocno dokręciłem "na oko" wiosną gdy zmieniałem na letnie), ale dali radę. Przy dokręcaniu najpierw użyli klucza pneumatycznego, a następnie dynamometrycznego ( nie zapytałem jaki był ustawiony moment).

Opublikowano

A używacie smaru miedzianego ?

Bo jak na sucho dokręcacie to faktycznie potem wielki problem z ich ruszeniem.

Opublikowano

Umocz sruby w plynie hamulcowym

Opublikowano

miedziany delikatnie,albo wcale.

Opublikowano

Ja smaruję też stożki śruby miedzią delikatnie. Kiedyś znajomy powiedział mi, że się odkręcą :banan::banan::banan:

Opublikowano

Osobiście jeszcze nie miałem problemu aby odkręcić śruby kół jak sam dokręcałem i tak jak mówicie odrobina (kropelka) oleju na gwint lub jakiś inny preparat smarujący.

Opublikowano

120Nm będzie ok...

ja wymieniam sam i dokręcam pneumatem tak na "pół-gwizdka", a później ręcznie na wyczucie...

u szpeców spotkałem się i z dokręcaniem odpowiednim momentem ale i niektórzy dokręcają pneumatem do oporu, tam już nie jeżdżę :D

a sam zaczynam się rozglądać za jakimś przystępnym cenowo i nie badziewnym kluczem dynamometrycznym, żeby samemu momenty łapać :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...