pijey88 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Czy do wyjęcia sruby M10 z mocowania dwóch gornych wahaczy w zwrotnicy jest jakiś specjalny patent? Odkrecilem nakrętkę, ale nie mogę wysunąć sruby przechodzacej przez zwrotnicę. Jest jakby zakleszczona, bo mozna ją obrócić ale nie chce sie wysunąć. Walenie mlotem ani inne brutalne metody nie działają. Śrubę mozna minimalnie obracać, ale widze że jak mocniej pociągnę to pęknie. Czy trzeba miec jakis ścisk do wahaczy aby uwolnić śrubę? 1
kkam Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Ta śruba jest zawsze problematyczna. Można kupić specjalny ściągacz do niej, cena około 400zł. Bez ściągacza pozostaje pryskanie wd i wybijanie młotkiem. Dobry sposób to też obcięcie łba i wyciągnięcie śruby w druga stronę - poprzez nakrecanie nakreki
mlodziak22 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 może będziecie się śmiać , ale ostatnio widziałem patent na takie rzeczy jeśli nie masz palnika , to poszukaj grzałkę, może być np od starego żelazka, połóż grzałkę na zwrotnicy niech się grzeje , a później młot:wink: . U mnie bardzo dobrze się sprawdziło przy łożysku od alternatora , nie chciało wyjść z obudowy , walenie młotkiem po aluminiowym korpusie mogłoby się skończyć szukaniem nowego korpusu, ale grzałka 5 min i wyszło elegancko:banan:
kkam Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 ŚCIĄGACZ ŚRUBY CENTRALNEJ AUDI VW AUTONA NOWY SĄCZ (4117114308) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. ŚCIĄGACZ ŚRUBY CENTRALNEJ GÓRNEGO WAHACZA VW AUDI (4120185274) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
pijey88 Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2014 dzięki za pomoc, podzwoniłem troszkę po warsztatach i wszyscy zgodnie mi mówili że to standardowy problem w tym zawieszeniu. Niestety zmuszony jestem odstawić auto do warsztatu na wymianę sprężyn
adadur Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Przy wymianie na nowa srube poproscie by od strony lba sruby oraz nakretki naniesli odrobine silikonu. A koniecznie nalezy go dac w wyciecia na labedziu. Srube nasmarowac smatem grafitowym.Nast. razem wymiana bedzie przyjemnoscia. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
roberto333 Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Najlepszym sposobem na usunięcie śruby z zwrotnicy jest zerwanie łba śruby i przeciąganie ją w przeciwną stronę poprzez dokładanie nakrętek (12), dodatkowo można stukać w śrubę wybijakiem no i oczywiście jakiś środek penetrujący.
A4 FAN Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 mój znajomy musiał ją rozwiercać tak mi mówił, bo za diabła nie chciała wyjść też mnie to czeka bo mam zamiar zmienic zawias , własnie najbardziej boję sie tej śruby, powodzenia! Napisz jak udało się ją wyjąć.
bin85 Opublikowano 4 Maja 2014 Opublikowano 4 Maja 2014 Najlepszym sposobem na usunięcie śruby z zwrotnicy jest zerwanie łba śruby i przeciąganie ją w przeciwną stronę poprzez dokładanie nakrętek (12), dodatkowo można stukać w śrubę wybijakiem no i oczywiście jakiś środek penetrujący. Też tak chciałem zrobić ale od strony nakrętki też się ukręciła, wyciągnąłem wtedy całą zwrotnicę aby nie krępować się przy traktowaniu ją młotem i wyszła po wcześniejszym rozgrzaniu palnikiem
Cezarrr Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Przerabiałem temat w B6. Zapeziałe były strasznie, grzanie palnikiem i walenie młotkiem nie pomogło, nawet ściągacz nie dał rady bo się śruba rozpłaszczała zamiast wychodzić. Po wyciągnieciu zwrotnicy nacieliśmy śrube kontówką w tych szczelinach gdzie są gniazda do mocowania wachaczy, uwaliliśmy łepek i pobijak w pakiecie z młotkiem poszedł w ruch. Niestety bez nacięcia nawet przy solidnym waleniu młotem nie chciała cała wyjść. W obu przypadkach najbardziej trzymały 3cm fragmenty od strony łba śruby, zapieczone na maxa.
galka90 Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Palnik super sprawa ale trzebq uważać żeby wachacza nie uszkodzić:-) u mnie wykręcałem ją i trochę wyszła potem dobijałem spowrotem i znowu wykręcałem dobijałem aż na tyle ją rozruszalem że się wybila:-) cały czas oblewałem wd40 :-)
oca69 Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Dwa dni walenia młotkiem non stop . Etap końcowy zwrotnica na stół z dziórą , 3 uderzenia z dobrym zamachem i wypadła . Na aucie za mało miejsca
blbina Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Tez miałem problem z tymi śrubami.Ja nawierciłem od strony łba(oczywiście łeb się okręcił) na głębokość około 5-6 cm, najpierw trójka potem szóstka wiertlem (trzeba wywiercić idealnie w osi).W wywiercony nie do końca otwór wsadziłem pobijak i poszły obie choć nie lekko.
gabriel_bar Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 N10576802 M10x105x26, ja kupowałem w metalowym, twardość 8,8 ze wzmocnioną nakrętką, to płaciłem 1,20 za sztukę
lukone Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 N10576802 M10x105x26, ja kupowałem w metalowym, twardość 8,8 ze wzmocnioną nakrętką, to płaciłem 1,20 za sztukę super - dzięki za pomoc! ps. nakrętka samo-zabezpieczająca ma numer: N10286110
Imhotet Opublikowano 16 Maja 2014 Opublikowano 16 Maja 2014 twardość 8.8 ? raczej sugerowałbym cos mocniejszego, ja u siebie mam 10.9 pozdro
MAT1000 Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 Oryginalnie jest 8.8, ale łatwo się wygina w łuk i potem ciężko odkręcić. Też zmieniłem na 10.9. Pamiętajcie że tą śrubę dokręca się 40Nm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się