Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pompa wysokiego ciśnienia - opiłki


rom22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Myślę, że mam problem z pompą wysokiego ciśnienia. Gdyż po wyjęciu zaworu z listwy, na zaworze są minimalne opiłki. A bez zdejmowania pompy z silnika po odkręceniu zaworu od niskiego ciśnienia sitko jest czyste i bieżnia pompy jest idealna. Piezowtryskiwacze były już wymienione. Chciałbym dowiedzieć się jaki jest koszt kupna pompy wtryskowej używanej, ale sprawnej. Kod silnika CAGC BOSH CP4 0445010543. Czy konieczna jest też również wymiana zbiornika paliwa.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie (seata- ten sam silnik) mówią, że trzeba komplet wymieniać: pompa w baku, pompa wysokiego ciśnienia, bak, przewody paliwowe i wtryski. Kosz rzędu 40 000 zł w ASO.

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam fachowca od silników Diesla może on coś by powiedział. Jestem spod Gostynia więc miałbyś blisko z Środy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie (seata- ten sam silnik) mówią, że trzeba komplet wymieniać: pompa w baku, pompa wysokiego ciśnienia, bak, przewody paliwowe i wtryski. Kosz rzędu 40 000 zł w ASO.

No bez jaj :decayed:, pompa wysokiego ciśnienia, wtryski ( i zasobnik ciśnienia z przewodami wysokociśnieniwymi jak nie ma sposobu by je dokładnie wypłukać ) to rozumię, ale pozostałe rzeczy dlaczego niby do wymiany ?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie procedura ASiO o tym mówi. Jak chces porządnie to płacisz w serwisie :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wymieniam pompę wysokiego ciśn.,pompę elektryczną przy zbiorniku i zbiornik no i chyba wystarczy, a zbiornik to by najlepiej pasował od benzyny bo na 100 procent jest bez opiłek no ale chyba nie pasuje a ten co mam to trudno wypłukać bo są to tak drobne opiłki poniżej 5 mikronów i przez to filtr ich nie wyłapuje no i tak sobie krążą po układzie. €

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lekarstwo jest jedno nie wymieniac filtra paliwa jak bedzie przysyfiony to bedzie wylapywal opilki :decayed:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiech śmiechem ale wiem po sobie,że chyba następne auto to będzie bezprlomemowa Dacia logan z wolnossącym benzyniakiem i LPG, a nie jakiś wypaśny TDI. Ważne dla mnie aby klima była, radio i min. 4 airbag'i. :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli sa to opiłki metalu to magnezem wybierz

ppompe do baku nowa

przpłukac przewody paliwowe z baku do filtra i powrotny

nowy filtr paliwa i pompe wys.cisnienia...ale jak znam zycie zdazyło tez pujsc do wtrysków...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten co mam to trudno wypłukać bo są to tak drobne opiłki poniżej 5 mikronów i przez to filtr ich nie wyłapuje no i tak sobie krążą po układzie. €

Spotkałem sie z niezłym patentem na czyszczenie. Zbiornik z palstiku po wyjęciu postawiono w pionie nawiercono od góry w najwyższym punkcie tak by weszła lanca Karchera, i od dołu w najniższym punkcie tak by woda spłynęła. Kilka płukań pod ciśnieniem, przedmuchanie z grubsza kompresorem, odstawienie na słońcu by zbiornik wysechł a po tym zaspawanie dziur w palstiku w zakładzie zajmującym sie naprawą zderzaków. Miało być tanio bo auto było taksówkarza :decayed: ZTCW to wyszło elegancko.

Ale ja bym zbiornik przepłukał, z grubsza wyczyścił jakąś czystą szmatką przez otwór po pompie paliwa i zostawił. Nie wiesz w jakim stanie kupisz używkę a nówka kosztuje 4 tysie:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że trzeba zdemontować i sprawdzić na stole ,na takim którym się sprawdza wtryski,bo jak z góry rozbierzesz na silniku to widzisz tylko bieżnię pompy która jest najczęściej dobra,problemem tych pomp jest wałek który opiłkuje ale do tego musi być wymontowana pompa.

Witam wszystkich wyleczyłem się z 2.0 Tdi, kupiłem benzynę i jak narazie zero problemów tańsze obsługi itd. i no i najważniejsze mniejszy przebieg nie widzę narazie po swoich wydatkach żadnych plusów z diesla, brak stałych chorób typu dwumas ,egr,wtryski,pompa.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zycze Ci z calego serca zebys nie musial takowac oleju razem z benzyna juz widzialem co potrafia silniki TFSI takze zycze bezawaryjnosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Koledzy wczoraj zauważyłem że podczas dodawania gazu z komory silnika wydobywa się dziwne trykotanie które zwiększa swoją częstotliwość wraz ze wzrostem obrotów. Dzwięk ten wydobywa się z pompy wysokiego ciśnienia na 99%. Na wolnych obrotach nic nie słychać dopiero jak doda się troszkę gazu to ten dźwięk się pojawia, nie zauważyłem spadku mocy, ale na zimnym silniku podczas powolnego dodawania gazu na obrotomierzu widać dwa skoki koło 1600 obr i koło 1800 ob,r na ciepłym już tego nie ma.

Link do filmu:

Edytowane przez kobuzzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...