Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne stuki w przednim zawieszeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

u mnie coś stukało jak przejeżdząłem przez progi zwalniające,

odrkęciłem przednie koła poprawiłem sruby na drązkach kierowniczych i jest git.

Opublikowano

mam podobny problem, wymieniłem cały zawias wahaczy z przodu, mechanik poprawił poduszki na amortyzatorze (stwierdził że jeszcze są ok) no i wydaje mi się że dziur to on nie wybiera cicho.. poprawiło się ale nie do końca, ale to jest najmniejszy problem

najgorszy jest ten stuk kiedy podjeżdżam pod krawężnik.. zwykle robi się to na skręconych kołach parkując.. jest taki konkretny jednorazowy stuk, tak jakby gdzieś był luz.. drążki nie mają nawet 400km, jak i reszta zawiasu.

geometria zrobiona, kasa wydana a problem istnieje nadal.

Opublikowano

A sprawdzałeś amorki , u mnie właśnie one były odpowiedzialne za stuki .

Opublikowano (edytowane)

Przypomnij kolego jak to sprawdzić ? widzę że ten samochód to wymaga gruntownego remontu :o

amortyzator, sprężyna czy całość ?


edit: już wiem w 90% co jest przyczyną, znalazłem konkretnego diagnostę który nie wywala po 2 minutach tylko szuka przyczyny. stuki w zawieszeniu ciągną się od tyłu, wszystkie amory ok, tylne łączniki, wahacze są okej poza jednym który ma luzy, nie wiem dokładnie jaki to ale znajduje się .. przy poduszce ? albo sama poduszka tylnego zawieszenia ?

Edytowane przez TomOskroba
Opublikowano
On 12/1/2016 at 4:06 PM, TomOskroba said:

Przypomnij kolego jak to sprawdzić ? widzę że ten samochód to wymaga gruntownego remontu :o

amortyzator, sprężyna czy całość ?

 

edit: już wiem w 90% co jest przyczyną, znalazłem konkretnego diagnostę który nie wywala po 2 minutach tylko szuka przyczyny. stuki w zawieszeniu ciągną się od tyłu, wszystkie amory ok, tylne łączniki, wahacze są okej poza jednym który ma luzy, nie wiem dokładnie jaki to ale znajduje się .. przy poduszce ? albo sama poduszka tylnego zawieszenia ?

 

Chcesz mi powiedzieć, że uszkodzone tylne zawieszenie generuje stuki w przednim podczas wjazdu na krawężnik ze skręconymi kołami? Ciekawe...

Opublikowano

stary post, który zapomniałem edytować. 

z tyłu faktycznie były do roboty tuleje na wahaczach, które powodowały 'bujanie tyłu auta' przy raptownych skrętach itp.

z przodu amortyzatory już padały, do tego łożyska i przegub. nie wiem jak sprężyny. generalnie auta już nie ma więc nie edytowałem posta :)

były jeszcze stuki po raptownym dodaniu gazu. poduszka silnika bądź jakaś belka z przodu miała luz ? nie znam dokładnie budowy b6 więc nie strzelam 

pzdr

Opublikowano
Ja wymieniłem 4 wahacze z prawej strony i dalej stuka z prawej strony z przodu np po zjechaniu z krawężnika, czy to drążki czy końcówki drążków mogą być? Wymienić to i to czy tylko końcówki drążków wystarczy?

Lozysko amortyzatora do wymiany

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Dnia 2.04.2017 o 20:07, avangarde1988 napisał:


Lozysko amortyzatora do wymiany

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
 

amorek też może byc.

Opublikowano

Łożysko czyli górne mocowanie? Jest tam napewno łożysko?

Opublikowano (edytowane)


 

Edytowane przez hugo911
Opublikowano

Słuchajcie... mam problem ze stukajacym zawieszeniem. problem występuje głównie na płytach betonowych ażurowych (te z trawą w środku) i głównie na skęconych kołach, nieraz na kostce, podczas zjeżdżania z niziutkich krawężników i przeważnie na skręconych kołach. Na dignostyce nic nie wykazało.  Z niepokojących objawów jest jeszcze utrata stabilnosci i lekkie puknięcie podczas jazdy z dużą prędkością po łuku na którym jest koleina poprzeczna. Mam wrażenie jakby auto się obsuwało na zewnętrzną...  

Nieraz jak wyjeżdżam z parkingu przodem to mam wrażenie takie "obsuwania".

Amory sprawne w okolicach 78- 83 %. 

Macie jakieś sugestie?

Opublikowano

U mnie coś puka w lewym kole najbardziej na drodze z kostki...ale podczas jazdy gdy delikatnie wcisne hamulec przestaje. Odrazu pomyślałem że coś jest nie tak z zabezpieczeniem/sprężyna zacisku hamulcowego i lataja klocki ale wszystko niby wygląda ok. Co może być przyczyną?

 

Opublikowano

Jeśli chodzi o stukanie na kostce to na 90% luz na kulce  drążka kierowniczego. Najlepiej to sprawdzić: odkręcić końcówkę i oczepić ją od zwrotnicy, a następnie poruszać końcówką z drążkiem .

Opublikowano

Witajcie, ja też mam problem ze stukami. Na prostej drodze, na zakrętach, na dziurach - cisza jak makiem zasiał natomiast przy nawracaniu np. na parkingu (niezależnie od podłoża) gdy wycofam i zaraz wrzucę jedynkę (zwłaszcza na skręconych kołach) tak pierdyknie jakby miało się coś urwać. Co radzicie sprawdzić? Pozdro

Opublikowano
2 godziny temu, PavloRTS napisał:

Witajcie, ja też mam problem ze stukami. Na prostej drodze, na zakrętach, na dziurach - cisza jak makiem zasiał natomiast przy nawracaniu np. na parkingu (niezależnie od podłoża) gdy wycofam i zaraz wrzucę jedynkę (zwłaszcza na skręconych kołach) tak pierdyknie jakby miało się coś urwać. Co radzicie sprawdzić? Pozdro

Może przeguby do sprawdzenia? 

Opublikowano

Na pewno nie przeguby ;) To całkiem inny dźwięk. Jest możliwe, żeby to były poduszki na amortyzatorach? Albo jakieś wahacze? 

Opublikowano
12 godzin temu, PavloRTS napisał:

Na pewno nie przeguby ;) To całkiem inny dźwięk. Jest możliwe, żeby to były poduszki na amortyzatorach? Albo jakieś 

Opublikowano

Mogą być górne mocowania amorów, możesz też sprawdzić czy zwoje od sprężyn są całe i mogą przeskakiwać zwłaszcza na skręconych kołach jak piszesz

Opublikowano

Witam,

Panowie mam taki problem, a mianowicie jak jadę po łuku w prawo czy zakręcie to słyszę jak huczy opona na prostej nic, na dodatek jak zjezdzam ze zniesienia na kamienistej drodze to słychać czasem takie puknięcie z  prawej strony wygląda mi to jak by gdzieś w kole był jakiś luz dodam tylko że wszystkie wahacze, końcówka, drążek, przerób zewnętrzny i łożysko wymienione. Brak mi już pomysłów na ten problem.

Opublikowano
W dniu 6.11.2018 o 11:08, PavloRTS napisał:

Witajcie, ja też mam problem ze stukami. Na prostej drodze, na zakrętach, na dziurach - cisza jak makiem zasiał natomiast przy nawracaniu np. na parkingu (niezależnie od podłoża) gdy wycofam i zaraz wrzucę jedynkę (zwłaszcza na skręconych kołach) tak pierdyknie jakby miało się coś urwać. Co radzicie sprawdzić? Pozdro

Mam dokładnie to samo!! Tylko przy np. nawracaniu i jak skręcam  w miejscu. Coś ogarnąłeś w temacie ??? Mi się wydaje że to górne mocowanie amora lub sprężyna jakoś przeskakuje. Przy wymianie kół w sobotę mam nadzieje że to zdiagnozuję :)   

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...