Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 minut temu, pvllyx napisał:

Ma być smarowanie :D

na 10W40 ??? prosze Cię...

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
49 minut temu, dzik napisał:

... a jak szukasz dobrego 10W40 to polecam 10W40 liqui z mos2. 

Nie chcę umniejszać olejowi z dodatkiem dwusiarczku molibdenu, sam stosowałem, jak na dzisiejsze czasy technologia trochę stara do starszych jednostek.

Przy paliwie LPG odradzam stosowanie dodatków opartych na dwusiarczku molibdenu czy wolframu jeśli już to inne dodatki lub oleje typu np. Millers EE.

Do silnika 1.8T odradzałbym oliwy 10W40.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
54 minuty temu, KINIAM napisał:

Przy paliwie LPG odradzam stosowanie dodatków opartych na dwusiarczku molibdenu czy wolframu

Hej, mógłbyś rozwinąc myśl albo podesłać jakieś materiały na ten temat? Pierwszy raz spotykam się z taką opinią i chciałbym zgłębić temat :) 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
3 godziny temu, Skowrix napisał:

Hej, mógłbyś rozwinąc myśl albo podesłać jakieś materiały na ten temat? Pierwszy raz spotykam się z taką opinią i chciałbym zgłębić temat :) 

Również poczytam mity..

Opublikowano
22 godziny temu, Skowrix napisał:

 Pierwszy raz spotykam się z taką opinią i chciałbym zgłębić temat 

Molibden stosowany ponad pół wieku, na którym wzrosła firma LM i wiele innych ma zalety o tym wszyscy wiedzą a wady są pomijane z różnych powodów.

Praca silnika na paliwie płynnym a gazowym i zachodzące procesy oraz różnice większości użytkowników nie obchodzą lub mało dopóki silnik daje radę.

Procesy termiczno-chemiczne w silniku, rozpad paliwa, oleju, dodatków jest do prześledzenia.

Oleje silnikowe, które maja w swoim składzie molibden zostały specjalnie opracowane aby szkody były jak najmniejsze.

Dodawanie molibdenu do oleju, którego składu i tak nie poznamy może być mocno szkodliwe.

Sam przez kilka dekad stosowałem w dobrej wierze molibden ale jestem człowiekiem dociekliwym, potrafiącym przyznać się do popełniania błędów.

Nie mam zamiaru walczyć z czymś co w świadomości wielu jest na TAK.

To taka sama walka jak przekonywanie wielu, że termomodernizacja budynków /plastikowe okna, styropian na elewacji/ jest szkodliwa.

 

 

 

Opublikowano
W dniu 25.07.2021 o 11:08, KINIAM napisał:

W wielu silnikach jeździłem na 5/10W50 ale 10W60 ma prawie 50% wyższą lepkość  podczas rozruchu i raczej przy silnikach, gdzie nie jest dedykowany wymagałby taki olej dodatkowych pakietów na tarcie/zimny rozruch.

 

Powiem ci,że zaleje 5w50,ale po poradę i sam olej zwrócę się do PMO. 

Czy masz może coś sprawdzonego z L&M lub Motula? 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem samochód z wlanym olejem 10w40 na 4tys km mam połowę przedziałki chciałbym zmienic na motul 5w40 czy to nie spowoduje że zużycie oleju wzrośnie i nie zacznie nagle żłopać sporo? Dodam że jest w lpg

Edytowane przez michal1999
Opublikowano
13 minut temu, michal1999 napisał:

Kupiłem samochód z wlanym olejem 10w40 na 4tys km mam połowę przedziałki chciałbym zmienic na motul 5w40 czy to nie spowoduje że zużycie oleju wzrośnie i nie zacznie nagle żłopać sporo? Dodam że jest w lpg

Zaglądałeś pod spód silnika czy nie ma wycieków?

Co do zwiększonego zużycia oleju przy przejściu z 10W40 na dobry 5W40 (niekoniecznie Motul) to taki sam mit jak zmniejszenie zużycia przy przejściu z 5W40 na 10W40.

Opublikowano
7 minut temu, pelonek1 napisał:

Zaglądałeś pod spód silnika czy nie ma wycieków?

Co do zwiększonego zużycia oleju przy przejściu z 10W40 na dobry 5W40 (niekoniecznie Motul) to taki sam mit jak zmniejszenie zużycia przy przejściu z 5W40 na 10W40.

Pod spodem sucho. Czyli zalewać 5w40 i nie powinno brać więcej? A zrobić płukankę czy mogą być jakieś konsekwencje?

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, michal1999 napisał:

Czyli zalewać 5w40 i nie powinno brać więcej?

Zalej, tylko pomyśl o czymś lepszym niż Motul, w tym temacie masz dużo na ten temat.

 

9 minut temu, michal1999 napisał:

A zrobić płukankę czy mogą być jakieś konsekwencje?

Ja bym nie robił, jednak zrób jak uważasz.

Zdejmowałeś wąż łączący torbo z IC? Nie ma tam oleju? Bo jak jest to turbo może się powoli kończyć i stąd masz ubytek oleju, chociaż powiem Ci że wcale bym się takim ubytkiem nie przejmował bo jest praktycznie zerowe jak na 1,8 T. Tak w ogóle to po zakupie jaki miałeś stan oleju na bagnecie?

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano

Nie zdejmowałem jeszcze. W sumie to był na max poziom

Opublikowano
W dniu 13.08.2021 o 10:53, KINIAM napisał:

Molibden stosowany ponad pół wieku, na którym wzrosła firma LM i wiele innych ma zalety o tym wszyscy wiedzą a wady są pomijane z różnych powodów.

Praca silnika na paliwie płynnym a gazowym i zachodzące procesy oraz różnice większości użytkowników nie obchodzą lub mało dopóki silnik daje radę.

Procesy termiczno-chemiczne w silniku, rozpad paliwa, oleju, dodatków jest do prześledzenia.

Oleje silnikowe, które maja w swoim składzie molibden zostały specjalnie opracowane aby szkody były jak najmniejsze.

Dodawanie molibdenu do oleju, którego składu i tak nie poznamy może być mocno szkodliwe.

Sam przez kilka dekad stosowałem w dobrej wierze molibden ale jestem człowiekiem dociekliwym, potrafiącym przyznać się do popełniania błędów.

Nie mam zamiaru walczyć z czymś co w świadomości wielu jest na TAK.

To taka sama walka jak przekonywanie wielu, że termomodernizacja budynków /plastikowe okna, styropian na elewacji/ jest szkodliwa.

 

 

 

To jakie 10w40 polecasz ? 

Opublikowano

Ale dlaczego chcesz lać 10w40 do tego samochodu?

Jak jeździsz spokojnie 5w30, trochę lubisz depnąć to 5w40.

Opublikowano
1 godzinę temu, pvllyx napisał:

To jakie 10w40 polecasz ? 

Czytałaś Koleżanko moje posty: do silnika 1.8T odradzałbym oliwy 10W40.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Hubcio099 napisał:

Ale dlaczego chcesz lać 10w40 do tego samochodu?

Jak jeździsz spokojnie 5w30, trochę lubisz depnąć to 5w40.

 

Bo nikt mi nie podał tutaj konkretnych argumentów za i przeciw.

Tylko lać i koniec.

 

Moje każde auto jeździło na 10w40 i nigdy nie było problemu.  

 

W tej audi 10w40 jest wlane od 6 lat i akurat po zakupie olej nowy zalany ok 2k temu. Więc i tak zmienilabym na nowy rok po 10kk przejechanych. I tak to moje pierwsze lpg moje pierwsze turbo więc chcialabym żeby ktoś normalnie wytłumaczył a nie opryskliwie dlaczego nie... I już.. O wiele nie proszę.

Opublikowano
Godzinę temu, pvllyx napisał:

Moje każde auto jeździło na 10w40 i nigdy nie było problemu.

To jeździj dalej, tylko potem nie płacz na forum, że turbina padła, łańcuszek rozrządu grzechocze jak wściekły, silnik bierze olej......

Do 1.8T tylko full syntetyk 5W 40, ewentualnie 5W30.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
2 minuty temu, audicoman napisał:

To jeździj dalej, tylko potem nie płacz na forum, że turbina padła, łańcuszek rozrządu grzechocze jak wściekły, silnik bierze olej......

Do 1.8T tylko full syntetyk 5W 40, ewentualnie 5W30.

Po to napisałam wyżej!! Że nie wiem i żeby mi  ktoś normalnie wytłumaczył!!! A nie opryskliwie. 

Skoro ktoś ma większą wiedze to w czym problem ją przyzwoicie przekazać krok po kroku .... 

Opublikowano (edytowane)

Producent zaleca do tego silnika oleje 5w30/5w40. Oleje 10w40 są ogólnie mówiąc badziewiem i utarło się, że trzeba je zalewać jak auto jest stare albo ma więcej niż xxx km  przebiegu. Myslenie przedpotopowe z czasów gdzie królowały poldki i inne paździerze na naszych drogach, a dostęp do normalnych olejów był ograniczony, a przeciętny kowalski i tak kupował co tańsze. Olej 10w40 ma z reguły słabą bazę, szybciej się zużywa i mniej chroni silnik w zimne dni podczas rozruch - tak w dużym uproszczeniu pisząc.

Poza tym skoro przez kilkadziesiąt stron przewija się temat 5w40 to chyba nikt z doopy tego nie wziął i skoro u CIebie ktoś lał 10w to lej dalej jak się upierasz przy tej lepkości, bo i tak silnikowi nie polepszysz lejąc to samo, nieważne za bardzo jakiej firmy. W takiej sytuacji zalej cokolwiek z normą vw502 i zmieniaj co 8tys km.

Poza tym te silniki są wrażliwe na gromadzenie nagaru, a 10w40 sprzyja takiej sytuacji, zwłaszcza jak ktoś lubił czasem pocisnąć.

Dalej wierzcie w te mity, że "rzadszy" olej rozszczelni silnik itp, itd. Jeśli coś takiego by się zdarzyło to tylko by świadczyło, że ten silnik to złom i prędzej czy później i tak by się obsrał dookoła olejem.

 

 

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

@przem8 o taką odpowiedź mi chodziło. dzięki.

zostanę teraz przy tym, po zimie jak przejadę te 8-10kk to zmienię na coś z 5w40 w takim razie. 

Kilka stron wstecz zauważyłam, że polecacie ravenola lub meguin, który lepszy? 

+ przy zmianie oleju, nie muszę robić płukanki? Wystarczy spuścić stary i zalać nowy i będzie ok? // oczywiście pomijam kwestię wszystkich filtrów bo to logiczne, że będą zmienione . 

Opublikowano
2 minuty temu, pvllyx napisał:

zostanę teraz przy tym, po zimie jak przejadę te 8-10kk to zmienię na coś z 5w40 w takim razie. 

Ja bym spuścił to badziewie 10w40 jak najprędzej. Co jak co ale serwis olejowy w 1.8T to newralgiczna część tego silnika... tak jak kolega wyżej wspomniał silnik ten cierpi na nadmierne odkładanie się nagaru, więc oszczędzanie na oleju może odbić się mocną czkawką. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...