Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

10w40 do 1.8T ?????

Chyba na łeb upadłeś :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Kolego z racji tego że mi twój post dał do myślenia zrobiłem płukankę i zalałem polecanyLM 5w 40. Zobaczymy ile go będzie ubywać:/ A mechanik stwierdził że bardzo szybko wrócę do 10w 60

  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

do swojego 5w50 zrobilem ok 1L dolewki 10w60 syntetyka gulfa i chyba troche mniej ostatnio wziął tego oleju... zobaczymy co bedzie jak doleje go jeszcze wiecej i zrobi sie mniejwiecej pol na pol 5w50 i 10w60

a na przyszly sezon jesli nei wezme sie za pierscionki zaleje w calosci 10w60 gulfowskiego

Opublikowano

Kolego z racji tego że mi twój post dał do myślenia zrobiłem płukankę i zalałem polecanyLM 5w 40. Zobaczymy ile go będzie ubywać:/ A mechanik stwierdził że bardzo szybko wrócę do 10w 60

zmien mechanika, bo nie ma pojecia o czym mowi!

Opublikowano

A mechanik lekarza

..set razy było pisane ze 10W60 jest do ostrego upalania a nie pierdzibąkowania dookoła jedynego komina we wsi

Opublikowano

Ja w sobotę zrobiłem płukankę Milersa. Spuszczam olej i szok... wyleciało coś czarnego z miski... wyglądało jak kawałek węgla... dosłownie wyleciał kamyczek, twardy że niedało się rozpłupać. Wielkości jak łepek od zapałki. Miska była czyszczona 10tyś km wcześniej. Zastanawiam się czy to zasługa płukanki czy po prostu mechanik czegoś nie doczyścił w misce/smoku. Jeśli to zasługa płukanki tzn. że to działa. W każdym razie po płukaniu wlałem Milersa 5W40 LL. Póki co silnik pracuje bardzo ładnie ale to pewnie dlatego że nowy olej jest wlany. Zobaczymy jak będzie się zachowywał silnik ze wzrostem przebiegu. Wcześniej wlałem Motula 5W40 X-clean i tak do 5tyś km było ok a powyżej zaczynało być słychać łańcuszek przy porannym odpalaniu.

Opublikowano

Polecam MILLERS XF LONGLIFE 5W40 bardzo dobra oliwa .

miller_lf5405L-500x500.jpg

Oraz płukanka

millers-engine-flush-250ml.jpg

Jak się Twój silnik zachował po płukance? Nie pracuje gorzej? Przy jakim licznikowym przebiegu zrobiłeś?

silnik pracuje dobrze wymiana była przy 130 tyś teraz mam136 tyś za 5-6 tyś kolejna wymiana

Opublikowano

płukanka pomoze pozbyc sie syfu ze smoka pompy oleju

zapodaj LM, wlej przez rurke bagnetu

Dev, można wiedzieć dlaczego płukankę najlepiej zalewać przez rurkę bagnetu ?

Opublikowano

Cała plukanka idzie do miski, a potem w obieg. Gdy wlejesz przez korek to sporo zostanie go w kanałach głowicy.

Opublikowano

Oki, dzięki wielkie Dev ! Dobrze wiedzieć, kolejną płukankę wleję poprzez bagnet.

Opublikowano

Szczerze mowiac to X40 bardziej by sie zdalo w krajach południowej Europy i w tamtym klimacie, tak chociaz by pisza "naukowe" artykuły.

Temat sie rozwija co mnie cieszy bo pewnie nie raz ktos z niego skorzysta.

Ciagniemy dyskusje....

jak każdy mechanior nie poleci "zwyklaka" to się będziemy angażować w prawidłowe oleje, szklaneczki cichną po 2 sek, a czasem w ogóle nie słychać

Opublikowano (edytowane)

jestem kilka dni po wymianie oliwy na Motul X-max 0w40 i pierwsze odczucia są pozytywne,tzn po nocy łańcuszka nie słychać,i silnik pracuje gładko

Głupio że cytuję samego siebie,ale pierwszy mróz -7 *C zweryfikował mój optymizm do Motula X-max 0W40.

Przy takiej temperaturze łańcuszek dzwoni bardzo brzydko przez 2sek. po odpaleniu,czyli realna temperatura pompowalności jest bardzo licha.Valvoline Synpower który miałem w zeszłym sezonie w tej kwestii był duuużo lepszy,nawet jak coś zadzwoniło to krótko i delikatnie.

Motula raczej będę już unikał :takiego: .

Przy następnej zmianie zalewam Valvo Synpower lub LM HT

Edytowane przez Rabbi
Opublikowano

Millers, którego zalałem niestety też mnie rozczarował w niskich temp. Być może powinien być 0W40. W każdym razie w -6 stopniach zagrzechotał dość głośno przy odpalaniu (ok 1s.). Co ciekawe w +10 jest niewiele lepiej. Z tego co pamiętam to jak kupiłem auto w grudniu 2013r. i wlałem Motula Specyfika to zimą cisza była po wymianie. Później latem wlałem Motula X-Clean 5W40 i pierwsze 5tyś km cisza jak makiem zasiał. Po 10tyś km zlałem Motula, zrobiłem płukankę i wlałem Millersa. Spodziewałem się że będzie ciszej niż na Motulu ale niestety żadnej zmiany na plus... nie wiem nawet czy nie na minus. Ale to może wina płukanki.

Opublikowano

Dev, odnośnie tego LM 5/40, pisałeś, że z początku po zalaniu też grzechotało, a później ustało, tak ? Czym to jest spowodowane i jak jest u Ciebie przy obecnie, ujemnych temperaturach ?

Opublikowano

Pierwszy raz przed zalaniem LMa SHT zapodalem plukanke.

grzechotanie od razu nie ustalo ale bylo krótsze, z uplywem kilometrów ustalo całkowicie.

Co ciekawe wzroslo cisnienie oleju

podejrzewam ze to wina zabitego smoka w pompie.

Opublikowano

CZyli teraz w minusowych temperaturach też jest cisza ?

Opublikowano

Jest

Opublikowano

To dobrze wiedzieć, bo zamierzam przy następnej wymianie zalać właśnie tego LM'a.

Opublikowano

ja jestem po wymianie 1000km niestety jak było słychać tak słychać łańcuch olej lm 5/40 + płukanka

Opublikowano

ja jestem po wymianie 1000km niestety jak było słychać tak słychać łańcuch olej lm 5/40 + płukanka

konkretnie który LM 5W40?

Opublikowano

5w40 LM High Tech

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...