Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do Audi A4 B6/B7 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Sugerujesz, że mając 1.8t motor musi pobierać 0w40? Według mnie pobór może być identyczny jak na 5w40.

Piszecie, że ten olej znacząco różni się od 5w40 ale wydaje mi się, że to nie tyczy się wszystkich oliw. Ostatnio sprawdzałem analizy Meguina 0w i 5w (to samo tyczy się Liqui Moly). To praktycznie ten sam olej. Nie wiem jak jest w przypadku shella. Nigdy nie interesowały mnie oleje tej firmy (nie twierdze, że są złe). Z reguły 0w40 są robione na lepszych bazach (bądź mają lepsze dodatki) niż 5w40

Edytowane przez Randor
  • Odpowiedzi 2.7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Po prostu kolega zazdrości, że niektóre silniki, mimo turbo, pobierają znikome ilości oleju od "wymiany do wymiany" :D Sam ostatnio w krótkim czasie zrobiłem 5tys km i z bagnetu ubyło max 2mm od początkowego stanu, a samochód regularnie dostaje w piz*ę i lekkiego życia nie ma. Dla ścisłości przelot prawie 270tys. raczej ori. Olej ravenol vst 5w40, jeżdżone na lpg. Generalnie o apetycie na olej świadczy stan motorowni i przypadłość danego egzemparza, a nie marka oleju. Lepkościami i hiper olejami nie uleczymy poboru oleju ;)

Opublikowano
3 godziny temu, przem8 napisał:

Po prostu kolega zazdrości, że niektóre silniki, mimo turbo, pobierają znikome ilości oleju od "wymiany do wymiany" :D Sam ostatnio w krótkim czasie zrobiłem 5tys km i z bagnetu ubyło max 2mm od początkowego stanu, a samochód regularnie dostaje w piz*ę i lekkiego życia nie ma. Dla ścisłości przelot prawie 270tys. raczej ori. Olej ravenol vst 5w40, jeżdżone na lpg. Generalnie o apetycie na olej świadczy stan motorowni i przypadłość danego egzemparza, a nie marka oleju. Lepkościami i hiper olejami nie uleczymy poboru oleju ;)

to prawda nie uleczysz motoru olejem z nasa, ale jakosc oleju znaczaco wplywa na jego ubywanie w trakcie eksploatacji (ile to przykladow, ze na tanszym oleju pobor wynosil 1.5/10000, a po zalaniu czegos lepszego pobor zmalal do 3 setek ;) 

Opublikowano
10 godzin temu, DivaynEays napisał:

to prawda nie uleczysz motoru olejem z nasa, ale jakosc oleju znaczaco wplywa na jego ubywanie w trakcie eksploatacji (ile to przykladow, ze na tanszym oleju pobor wynosil 1.5/10000, a po zalaniu czegos lepszego pobor zmalal do 3 setek ;) 

Nie wiem od czego to zależy ale jak ja wlewałem do swojego lepszy olej typu Liqui molu high tech 5W40 to nie wystarczyło mi butelki od wymiany do wymiany , leję teraz jakiś za 80 zł i praktycznie nic nie dolewam?

Opublikowano (edytowane)

Może ten tańszy ma mniej wyżyłowane parametry i wolniej się starzeje. Do tego może mieć np niższy noack.

Edytowane przez Randor
Opublikowano

Witam, poczytałem trochę ten temat, wiem że lepiej jeździć w moim audi na 5W40 i najlepiej żeby to nie był castrol, niestety mój jest zalany 5W30 i to jest castrol,  pytanie moje jest takie czy muszę zroibić płukanke jeżeli chce przejść z 5W30 na 5W40  i czy mogę wlać inna marke oleju np. Motul. ? 

Opublikowano

Witam . Dlugo zastanawialem sie jaki olej wlac do swojego bexa ,a wiec wybor padł na Motul 5w30 8100 x-clean + (wczesniej byl wlany 5w40 Castrol ) wykonalem plukanke (troche za krotko bo tylko 15 minut) nastepnie zlalem olej w barwie czerwonawej chyba pozostalosci po nagarze. Na chwile obecna zrobilem 1500 tys km  w trasie do Niemiec ,dzis wyciaham bagnet i co widze ? Czerwony olej .nie wiem czy za krotko plukalem czy poprostu gaz mi go zasiarcza stad barwa. 

20190519_185339.jpg

Opublikowano

A czemu zmieniłeś na 5W30 a nie 5W40 ?

Opublikowano
9 minut temu, k232 napisał:

A czemu zmieniłeś na 5W30 a nie 5W40 ?

Tuner robiac mapke na 230 koni zalecil wlanie wlasnie 5w30 .powodem wgrania mapki byl crash obu mapek ,nie wiem jak to sie stalo ale w takim stanie kupilem auto -niestety,w kazdym badz razie prawdziwa moc 1.8t poczulem wlasnie po tym zabiegu wgrania nowych mapek ,wczesniej kumpel swoja b6 2.0 robil z moja a4 co chcial ?

Opublikowano

Większość Ci pewnie poleci 5W40 ale to Twój wybór :)

A ten czerwony kolor to pewnie resztki płukanki, powinno wszystko wylecieć przy zmianie oleju.

Opublikowano (edytowane)

Dokladnie kazdy ma wlasne zdanie na ten temat i ciezko sie zdecydowac .odnosnie płukanki -olej byl czerwony przed wlaniem płukanki (5w40) tak samo jest teraz (5w30) takze troche zgłupiałem ... na 5w40 zrobilem 9 tys km . Wszystkie płyny trzymają poziom takze wykluczam mieszanie sie jakichkolwiek cieczy.

Edytowane przez Adix84
Opublikowano
5 godzin temu, gacak napisał:

Witam, poczytałem trochę ten temat, wiem że lepiej jeździć w moim audi na 5W40 i najlepiej żeby to nie był castrol, niestety mój jest zalany 5W30 i to jest castrol,  pytanie moje jest takie czy muszę zroibić płukanke jeżeli chce przejść z 5W30 na 5W40  i czy mogę wlać inna marke oleju np. Motul. ? 

Płukanie stosujesz jak masz dużo syfu w silniku lub jak kupiłeś auto i nie masz zielonego pojęcia co tam siedzi a chciałbyś olej wymienić.

Jeżeli mechanik dokładnie spuści olej, wyssie resztki oleju z mocowania filtra oleju to nie ma sensu płukanki stosować.

Możesz przejść na olej innej marki.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Kolega wyslal  mi ink do olej i roznychl. A j znam te oleje mam liquil moly 5w40 ale planuje właśnie zalać motul jak w tytule i pytam o opinie. 

Opublikowano

Czemu chcesz zastąpić bdb olej co najwyżej średniakiem?

Opublikowano

Może to będzie off topic ale mam pytanie tutan, bo ciężko znaleźć na innym forum rzetelna odpowiedz. Kupiłem na drugie auto Skodę citigo 1.0 MPI 60km. To jest silnik trzycylindrowy dwunastozaworowy bez turbiny, pośredni wtrysk. Do tego silniczka przewidzieli normy 502 00 5w40 jak i 504 00 . Zalać go tak jak nasze autka motulem x-cess 5w40. ASO niby zaleca castrola edgd titanum c3 5w30, ale wiadomo jak to z aso....

Opublikowano
3 godziny temu, ew89cia napisał:

Może to będzie off topic ale mam pytanie tutan, bo ciężko znaleźć na innym forum rzetelna odpowiedz. Kupiłem na drugie auto Skodę citigo 1.0 MPI 60km. To jest silnik trzycylindrowy dwunastozaworowy bez turbiny, pośredni wtrysk. Do tego silniczka przewidzieli normy 502 00 5w40 jak i 504 00 . Zalać go tak jak nasze autka motulem x-cess 5w40. ASO niby zaleca castrola edgd titanum c3 5w30, ale wiadomo jak to z aso....

Było pisane wiele razy, zalej to na co Cię stać byle spełniało normę dla Twojego silnika.

Opublikowano

Za dużo kombinujecie z tymi olejami.Jak coś jest dobre,to po co zmieniać?Ja mam BEX 4 lata.Po kupnie zalałem LMSHT 5W-40 i wymiany,co 10.Zużycie 0,3-0,5 między wymianami.Do ASN po remoncie też go zalałem.Po 4 tysiach trzyma stan.Ten sam olej na 2 auta.Trochę na dolewki i gra:hi:

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam 1.8t BFB z przebiegiem 190k, zalany jest Motul X-Cess 5W40, zamierzam za jakiś czas zmienić olej i chciałbym zalać z tej najwyższej półki jakościowej, stąd kieruje pytanie do was, co sądzicie o tych olejach:

MITASU PLATINUM PAO SN 5W-40 - 4L

ENEOS SUSTINA 5W40 4L

Edytowane przez viktorion
Opublikowano

Masz bardzo dobry olej i kombinujesz w 15 letnim samochodzie z jakimiś olejami z d*py, co to w ogóle jest mitasu i eneos? ~~ 

Lej tego motula co masz co 8000-10 000 kilometrów i ciesz się bezproblemową eksploatacją!

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Mitasu i Eneos to najlepszej klasy japońskie oleje, 4l kosztuje jakieś 180-200zł, pytam bo i tak planuje zmianę z Motula na coś innego, po głowie chodzi mi też Liqui Moly.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...