Zdanek89 Opublikowano 10 Grudnia 2018 Opublikowano 10 Grudnia 2018 Tak zrobilem, jarzmo dało się obrócić na jednej śrubie i wyjąłem tarcze. Z włożeniem nowej nie było problemów. Wszystko śmiga:)
kuba.goller Opublikowano 21 Lutego 2019 Opublikowano 21 Lutego 2019 (edytowane) Panowie, jaka szczotkę czołową na kantówkę kupić, drut skręcany, miedzianą? - oczywiście do czyszczenia piast pod nowa tarcze? https://allegro.pl/listing?string=szczotka druciana m14&order=m&bmatch=baseline-n-hou-1-4-0131 Macie doświadczenie w prostych urządzenia podciśnieniowych (typu Bass) to wymiany płynu hamulcowego i sprzęgła (zakupiłem ale jeszcze nie uzywałem)? Musze to zrobić sam, żona nie wytrzyma tyle pompowania pedałem:) Edytowane 21 Lutego 2019 przez kuba.goller
Dev Opublikowano 21 Lutego 2019 Opublikowano 21 Lutego 2019 2 godziny temu, kuba.goller napisał: Panowie, jaka szczotkę czołową na kantówkę kupić, drut skręcany, miedzianą? - oczywiście do czyszczenia piast pod nowa tarcze? https://allegro.pl/listing?string=szczotka druciana m14&order=m&bmatch=baseline-n-hou-1-4-0131 Macie doświadczenie w prostych urządzenia podciśnieniowych (typu Bass) to wymiany płynu hamulcowego i sprzęgła (zakupiłem ale jeszcze nie uzywałem)? Musze to zrobić sam, żona nie wytrzyma tyle pompowania pedałem:) https://allegro.pl/oferta/makita-szczotka-druciana-do-szlifierki-60mm-m14-5087257088
kupczak90 Opublikowano 4 Września 2019 Opublikowano 4 Września 2019 (edytowane) Panowie, w których miejscach nakładacie smar ceramiczny, żeby klocki nie piszczały ? Zaciski S4. Edytowane 4 Września 2019 przez kupczak90
Dev Opublikowano 4 Września 2019 Opublikowano 4 Września 2019 1 godzinę temu, kupczak90 napisał: Panowie, w których miejscach nakładacie smar ceramiczny, żeby klocki nie piszczały ? Zaciski S4. najpierw zlikwiduj luzy w zawieszeniu
kupczak90 Opublikowano 4 Września 2019 Opublikowano 4 Września 2019 Zawieszenie wymienione jakieś 20tys. temu - komplet wahaczy RTS - luzów brak
Dev Opublikowano 4 Września 2019 Opublikowano 4 Września 2019 3 minuty temu, kupczak90 napisał: Zawieszenie wymienione jakieś 20tys. temu - komplet wahaczy RTS - luzów brak no to ich szukaj, bo to nie piszczy bez powodu
kupczak90 Opublikowano 4 Września 2019 Opublikowano 4 Września 2019 (edytowane) 2 minuty temu, Dev napisał: no to ich szukaj, bo to nie piszczy bez powodu Poszukam jeszcze, a co z tym smarem daje się pod klocek i na prowadzenie klocka czy nie ? Edytowane 4 Września 2019 przez kupczak90
Dev Opublikowano 4 Września 2019 Opublikowano 4 Września 2019 5 minut temu, kupczak90 napisał: Poszukam jeszcze, a co z tym smarem daje się pod klocek i na prowadzenie klocka czy nie ? smar to sobie mozesz dac ale na tarcze, na pewno nic nie bedzie piszczec szukaj skąd sie biorą wibracje 1
KINIAM Opublikowano 5 Września 2019 Opublikowano 5 Września 2019 (edytowane) 11 godzin temu, kupczak90 napisał: a co z tym smarem daje się pod klocek i na prowadzenie klocka czy nie ? Smar ceramiczny można dać między tłoczek a blachę klocka o ile nie naklejono na blachę maty antywibracyjnej. Tam gdzie suw klocka w jarzmie również można dać minimalnie smaru ceramicznego. Tam, gdzie osłony gumek stosujemy specjalne smary nie na bazie minerału, osobiście używam smar ATE ten do cylinderków. Edytowane 5 Września 2019 przez KINIAM
KINIAM Opublikowano 5 Września 2019 Opublikowano 5 Września 2019 13 godzin temu, kupczak90 napisał: Panowie, w których miejscach nakładacie smar ceramiczny, żeby klocki nie piszczały ? Zaciski S4. Klocki piszczą nie z powodu braku smaru. Piszczenie jest między materiałem ciernym klocka a tarczą. Czasem jest to wina układu hamulcowego a czasem składem materiału ciernego w klocku. Kiedy Ci piszczą jak dociskasz czy jak odpuszczasz też piszczą?.
Dev Opublikowano 5 Września 2019 Opublikowano 5 Września 2019 (edytowane) 30 minut temu, KINIAM napisał: ... a czasem składem materiału ciernego w klocku. dawno już niczego tak głupiego nie czytałem Edytowane 5 Września 2019 przez Dev
KINIAM Opublikowano 5 Września 2019 Opublikowano 5 Września 2019 6 godzin temu, Dev napisał: dawno już niczego tak głupiego nie czytałem Jak to mówią uczymy się do śmierci, widocznie jeszcze nie zgłębił Kolega wszystkiego w temacie materiał cierny. Z porad Kolegi Dev zwykle bije doświadczenie i trafienie w punkt sprawy, nie piszę tego z przekory ale doceniając wkład oraz pomoc dla ludzi z forum. A powracając do tematu materiałem ciernym zajmowałem się przez kilka dekad i nie ma nic głupiego w stwierdzeniu, że skład materiału ciernego może mieć wpływ na piski, klocek-tarcza.
Korton555 Opublikowano 5 Września 2019 Opublikowano 5 Września 2019 5 godzin temu, KINIAM napisał: A powracając do tematu materiałem ciernym zajmowałem się przez kilka dekad i nie ma nic głupiego w stwierdzeniu, że skład materiału ciernego może mieć wpływ na piski, klocek-tarcza. Dokładnie N-ki rajdowe czy WRC jak piszczą, ale tam inne klocki. Pewne modele "sportowych" klocków też lubią popiskiwać, masa tego na forach jest.
KINIAM Opublikowano 19 Września 2019 Opublikowano 19 Września 2019 W dniu 5.09.2019 o 21:48, Korton555 napisał: Dokładnie N-ki rajdowe czy WRC jak piszczą, ale tam inne klocki. Pewne modele "sportowych" klocków też lubią popiskiwać, masa tego na forach jest. Klocki sportowe te naprawdę wyczynowe to odrębna bajka. A te zwykłe to w mieszance ciernej mogą posiadać do 200 składników w określonej proporcji. Dzisiaj rządzą księgowi i to może mieć wpływ na jakość klocków, zmiana w składzie inne proporcje i mamy wynik w postaci pisków. Osobiście nie zdarzyło mi się aby piszczały klocki w nowym pojeździe producent dobrze wszystko dopracował. Piski zaczynają się potem przy wymianie klocków i tarcz na inne niby pasujące ale popiskujące. A my użytkownicy mamy zajęcie, szukamy przyczyny kombinujemy i piszemy posty ot nie ma nudy a klocki lub tarcze i tak trzeba wymienić aby nie było pisków. Osobiście staram się kupić te dla ASO ale w korzystnej cenie albo dokładnie wiedzieć która fabryka robi dla nich i czy wypuszcza OEM komplety na tej samej mieszance. Ostatnio do toyek można kupić za 150 zł a w ASO ceny zaczynają się od 250/450 zł za komplet.
Burratos Opublikowano 27 Stycznia 2020 Opublikowano 27 Stycznia 2020 Polecam tutoriale: https://www.youtube.com/watch?v=a-43MAM_V_0 https://www.youtube.com/watch?v=qnXRvs4WEsQ
Jack0 Opublikowano 25 Lipca 2020 Opublikowano 25 Lipca 2020 Wczoraj wymieniałem tył, dzisiaj przód. Niezła zaprawa dla pleców. Parę słów jeśli ktoś samemu chce wymieniać. Odpowietrzniki są dość mocno wkręcone i zwykła nasadka 11 z zestawu się nie mieściła przez wystający "cycek" odpowietrznika, musiałem dokupić inną głębszą nasadkę. Jarzma też są mocno dokręcone, z tyłu nie trzeba wykręcać do samej wymiany tarcz, ale z przodu już tak, no, przynajmniej jedną śrubę. Już myślałem że polegnę, nawet młotek poszedł w ruch. Na szczęście obok garażu znalazłem ciekawy "klucz", okazał się bardzo pomocny. Ciekawostka, zacisk z przodu skręcony jest imbusami rozmiar 7, w moim zestawie nie ma 7, jest 6 i 8. Użyłem torxa 45. Kolejna ciekawostka, wszystkie piasty były posmarowane białym smarem i raczej fabrycznie, bo sądząc po stanie tarcz, nie były wcześniej wymieniane. Do polerki piast kupiłem szczotkę nylonową i włosy murzyna z trzpieniem na wiertarkę. Tą pierwszą lepiej mi się robiło. Poniżej efekt w trakcie stosując włosy murzyna. A tak wygląda klucz do tłoczków po skończeniu roboty. Popularny zestaw z allegro za ~30zł.
Wandej Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Opublikowano 3 Sierpnia 2020 W dniu 25.07.2020 o 17:49, Jack0 napisał: Wczoraj wymieniałem tył, dzisiaj przód. Niezła zaprawa dla pleców. Parę słów jeśli ktoś samemu chce wymieniać. Odpowietrzniki są dość mocno wkręcone i zwykła nasadka 11 z zestawu się nie mieściła przez wystający "cycek" odpowietrznika, musiałem dokupić inną głębszą nasadkę. Jarzma też są mocno dokręcone, z tyłu nie trzeba wykręcać do samej wymiany tarcz, ale z przodu już tak, no, przynajmniej jedną śrubę. Już myślałem że polegnę, nawet młotek poszedł w ruch. Na szczęście obok garażu znalazłem ciekawy "klucz", okazał się bardzo pomocny. Ciekawostka, zacisk z przodu skręcony jest imbusami rozmiar 7, w moim zestawie nie ma 7, jest 6 i 8. Użyłem torxa 45. Kolejna ciekawostka, wszystkie piasty były posmarowane białym smarem i raczej fabrycznie, bo sądząc po stanie tarcz, nie były wcześniej wymieniane. Do polerki piast kupiłem szczotkę nylonową i włosy murzyna z trzpieniem na wiertarkę. Tą pierwszą lepiej mi się robiło. Poniżej efekt w trakcie stosując włosy murzyna. A tak wygląda klucz do tłoczków po skończeniu roboty. Popularny zestaw z allegro za ~30zł. Te piasty to raczej wymienić powinieneś. COś czuję że będzie bić.
Jack0 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 11 godzin temu, Wandej napisał: Te piasty to raczej wymienić powinieneś. COś czuję że będzie bić. Tak ogólnie, to trzeba by zmienić auto na nowsze, bo robi się skarbonka. Aż czasami płakać się chce. Co do hamulców. Na początku trochę szurało, ale teraz hamuje gładko. Bez żadnych odczuwalnych i podejrzanych efektów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się