Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Regulacja drzwi kierowcy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja przy zamuykaniu znowu muszę lekko do góry je pociągnąć ale to i tak za 10 zrzem zaskoczy. serce p=ęka jak tak walę tymi drzwiami :wallbash:

Opublikowano

ja przy zamuykaniu znowu muszę lekko do góry je pociągnąć ale to i tak za 10 zrzem zaskoczy. serce p=ęka jak tak walę tymi drzwiami :wallbash:

Też tak miałem strasznie mnie wpieniało no i pojechałem do mechanika żeby coś na to zaradził...

A on bierze podnośnik, jakiś drewniany klocek i mówi do mnie: "Teraz lepiej się odwróć bo inaczej się zapłaczesz" :shocked:

No i faktycznie bolało mnie to strasznie jak on mojemu groszkowi podnośnik z klockiem pod drzwi i zaczyna podnosić...

Ale efekt baja... ;] Cala akcja trwała koło 15 sekund i jest :good: Później na parkingu to stałem z dobrych parę minut i się zachwycałem jak mi się piknie drzwi zamykają :kox:

Opublikowano

Najprostrzy sposób na regulację drzwi: uchyl drzwi i chwyć je od spodu na ich końcu i mocno pociągnij do góry.Drzwi muszą być lekko uchylone (wzdłuż osi auta) a nie całkiem otwarte.dobrze jest poluzować rygiel na słupku i lekko przesunąc ku górze by nie zciągał później drzwi zpowrotem na dół trwa to 2 minuty a efekt murowany :good:

Opublikowano

Witam, mam podobny problem. Świszczy mi okolo 120 km/h. Jak jade i złapie drzwi u góry przy słupku i lekko dociągne je do siebie jest cisza. Powiedzcie czym to wyregulować? Żeby góra ramy byla bardziej dopasowana.

Opublikowano

Witam, mam podobny problem. Świszczy mi okolo 120 km/h. Jak jade i złapie drzwi u góry przy słupku i lekko dociągne je do siebie jest cisza. Powiedzcie czym to wyregulować? Żeby góra ramy byla bardziej dopasowana.

Witam, mam podobny problem. Świszczy mi okolo 120 km/h. Jak jade i złapie drzwi u góry przy słupku i lekko dociągne je do siebie jest cisza. Powiedzcie czym to wyregulować? Żeby góra ramy byla bardziej dopasowana.

http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_zle_obsadzone_drzwi_u_kogo_to_poprawic-t28123.0.html

Opublikowano

ja przy zamuykaniu znowu muszę lekko do góry je pociągnąć ale to i tak za 10 zrzem zaskoczy. serce p=ęka jak tak walę tymi drzwiami :wallbash:

Też tak miałem strasznie mnie wpieniało no i pojechałem do mechanika żeby coś na to zaradził...

A on bierze podnośnik, jakiś drewniany klocek i mówi do mnie: "Teraz lepiej się odwróć bo inaczej się zapłaczesz" :shocked:

No i faktycznie bolało mnie to strasznie jak on mojemu groszkowi podnośnik z klockiem pod drzwi i zaczyna podnosić...

Ale efekt baja... ;] Cala akcja trwała koło 15 sekund i jest :good: Później na parkingu to stałem z dobrych parę minut i się zachwycałem jak mi się piknie drzwi zamykają :kox:

ale czy przed użyciem podnośnika luzował jakieś śruby przy zawiasach lub ryglu??

Opublikowano

ale czy przed użyciem podnośnika luzował jakieś śruby przy zawiasach lub ryglu??

Nie właśnie nic nie luzował... podnośnik na lekko uchylone drzwi i jazda... :kox:

Opublikowano

Ja próbowałem to regulować ramą .. Jest tam taki klin, którym można regulować od wewnątrz w drzwiach od strony błotnika. Poza tym można ustawiac samą ramę ale szczerze siedziałem przy tym 2 godziny ... regulowałem ustawiałem sprawdzałem i ustawić to na prawdę nie jest łatwo ... u mnie też przy większych prędkościach jakby uszczelka na górze się odklejała i świszczy w dziurze poza tym drzwi odstają w bok przy słupku :wallbash: Jak by ktoś miał inofo co w którą stronę jaki efekt przynosi to nie trzeba by tego po omacku robić :confused4:

Opcja z podnośnikiem raczej do mnie nie przemawia .... chyba przed sprzedażą auta :kwasny:

Opublikowano

U mnie też przy 150/h świszczy jak cholera ale drzwi zamykają się lekko. :shocked: Jutro zrobie prube z podciąganiem do góry :naughty:

Opublikowano

U mnie też przy 150/h świszczy jak cholera ale drzwi zamykają się lekko. :shocked: Jutro zrobie prube z podciąganiem do góry :naughty:

to jak zrobisz to daj znać jak poszło i czy warto zastosować taką metodę :mysli:

Opublikowano

z tyłu nie ma problemu, ja robiłem to tak:

-poluzowałem śruby zawiasów

-wyregulowałem na zamkniętych drzwiach

-kolega dokręcił

-wyregulowałem ramkę

z przodu byłoby tak samo łatwo gdyby zdjąć błotnik, ja zrobiłem to tak:

-poluzowałem sruby zawiasów na drziach

-wyregulowałem na zamkniętych

-przytrzymując mocno żeby nie przesunęły sie na zawiasach otworzyłem

- kolega dokręcił sróbu (i tak z 15 razy :))

-wyregulowałem ramkę

dobrze jest do regulacji drzwi poluzować ramkę wtedy łatwiej ułożyć bo nie zapiera o nadwozie. Cała operacja tegulacji zajmuje sporo czasu ale warto, co do blacharza za kilka złotych to wątpie, bo byłem u kilku i tylo pogorszyli.

Opublikowano

Co do stosowania podnośnika to trochę się obawiałem tej metody ale mówię co mi szkodzi podnośnik, klocek i jazda wszystko z wyczuciem w sumie 5 min roboty z regulacją rygla i drzwi zamyka się jednym paluszkiem :cool1: wcześniej regulowałem na ryglu jak drzwi były opadnięte elekt był taki że drzwi zamykały się gorzej i zamek podczas zamykania ocierał o rygiel jedyny plus to były drzwi ustawione w jednej lini z tylnymi :decayed: Ogólnie jeśli ktoś ma wyczucie i trochę smykałki to metoda lewarka jest bardzo dobra :>

Opublikowano

Witam. Ja mam podobną sytuację. Drzwi kierowcy i pasażera z biegiem czasu lekko opadły ale nie mam zamiaru stosować podnośnika ponieważ słyszałem, że to na krótki okres ale może się mylę. W weekend będę regulował ale na zawiasach. Robiłem juz tak w VW Golf IV. Klucz typu torx lub spline. 30 min dwie strony. nic na siłę. poluzować śrubę, ustawić drzwi, dokręcić śrubę i gotowe. Trzy śruby na każdym zawiasie, w tym jedna jest wewnątrz za plastikiem więc trzeba zdjąć plastik a poza tym bułka z masłem.

Opublikowano

Witam. Ja mam podobną sytuację. Drzwi kierowcy i pasażera z biegiem czasu lekko opadły ale nie mam zamiaru stosować podnośnika ponieważ słyszałem, że to na krótki okres ale może się mylę. W weekend będę regulował ale na zawiasach. Robiłem juz tak w VW Golf IV. Klucz typu torx lub spline. 30 min dwie strony. nic na siłę. poluzować śrubę, ustawić drzwi, dokręcić śrubę i gotowe. Trzy śruby na każdym zawiasie, w tym jedna jest wewnątrz za plastikiem więc trzeba zdjąć plastik a poza tym bułka z masłem.

to zrób fotostory i napisz jak co gdziei czym :naughty:

Opublikowano

U mnie też przy 150/h świszczy jak cholera ale drzwi zamykają się lekko. :shocked: Jutro zrobie prube z podciąganiem do góry :naughty:

to jak zrobisz to daj znać jak poszło i czy warto zastosować taką metodę :mysli:

u mnie był podobny problem tylko ze zaczeło świstać przy 80km/h bawiłem sie w regulację dzwi na wszystkie sposoby i bez skutku :disgust: w koncu zakupiłem kawałek uszczelki okiennej :polew: :gwizdanie: przykleiłem i po problemie :wink4::kox:
Opublikowano

co do regulacji rygla to uwazam ze jest to zbedne. jezeli rygiel nie byl ruszany to po co go regulowac :mysli: jezeli rygiel zostanie podniesiony to i tak bedzie ocierac o drzwi. jezeli drzwi sa opadniete to nalezy wyregulowac to na zawiasach. mialem opadniete drzwi moze z 3 mm przednie pasazera. ja zrobilem tak . otworzylem drzwi i widac 2 zawiasy. odkrecilem gorna srube zawiasu troche nie do konca zeby sruba nie wypadla. teraz potrzebne tylko kawalek polanka. jakiegos drewienka i mlotek. przylozylem drewienko do zawiasu i mlotiem 2-3 puknalem. drzwi sie podniosly. zakrecilem srube przy zawiasie . SMIETANA :>

Opublikowano

A teraz koledzy, idzcie do kuchni w swoich domach, i zrobcie to samo z drzwiami od szafki, gdzie trzymacie piwko lub kawe, ktore lekko skrzypia tudziez, nie domykaja sie...

Pewnie popukacie sie w glowe?

Szarpac drzwi?Sila do gory ciagnac?Zapierac sie nogami?

A w aucie, jak czasem znazywacie "niuniami" takie metody?

:kox: :kox: :kox:

:polew:

Opublikowano

A teraz koledzy, idzcie do kuchni w swoich domach, i zrobcie to samo z drzwiami od szafki, gdzie trzymacie piwko lub kawe, ktore lekko skrzypia tudziez, nie domykaja sie...

Pewnie popukacie sie w glowe?

Szarpac drzwi?Sila do gory ciagnac?Zapierac sie nogami?

A w aucie, jak czasem znazywacie "niuniami" takie metody?

:kox: :kox: :kox:

:polew:

Kto każe ci tak robić? Metody podane powyżej są tylko szybkimi mykami.

Najpierw sprawdzasz czy zawiasy nie mają luzów. Jeżeli jest ok luzujesz obydwa zawiasy, odkręcasz rygiel na słupku.Ustawiasz drzwi w taki sposób aby (bez zamontowanego rygla) dokładnie dolegały do nadwozia (uszczelek)z równymi szczelinami pomiędzy sąsiednimi elementami,z listwami i przetłoczeniami na tej samej wysokości i równoległymi płaszczyznami. Montujesz rygiel na tej samej wysokości co zamek w drzwiach i regulujesz w poziomie tak aby drzwi nie wpadały za głęboko( będą się ciężko zamykać) oraz żeby nie wystawały na zewnątrz (będą miały luz i mogą hałasować na dziurach i może świszczeć wiatr) Po tej operacji należałoby skorygować ustawienie samej ramki.

Teraz idziesz do kuchni wyciągasz z szafki (z wyregulowanymi drzwiczkami) piwko i podziwiasz pięknie poustawiane furteczki w swojej niuni. :drinks:

Opublikowano

U mnie też przy 150/h świszczy jak cholera ale drzwi zamykają się lekko. :shocked: Jutro zrobie prube z podciąganiem do góry :naughty:

to jak zrobisz to daj znać jak poszło i czy warto zastosować taką metodę :mysli:

u mnie był podobny problem tylko ze zaczeło świstać przy 80km/h bawiłem sie w regulację dzwi na wszystkie sposoby i bez skutku :disgust: w koncu zakupiłem kawałek uszczelki okiennej :polew: :gwizdanie: przykleiłem i po problemie :wink4::kox:

kolego w ktorym miejscu dokładnie podkleiles uszczelke? Na drzwiach czy na nadwoziu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...