Klawisz-84 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Ja dałem ic z 2.5tdi ale suma sumarum mam wyspawane łączę między turbo a ic z wyjściem na DV. Z gumami roboty od c... ;-) i są wiekowe więc nieszczelności mogą się pojawić szybko.Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Grzyb01 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Opublikowano 17 Czerwca 2017 (edytowane) Kilka osób było zainteresowanych montażem prawego icka od 2,5 tdi więc robię przy okazji fotorelacje. Jest trochę rzeźby z mocowaniem. Tak to wygląda u mnie. Dwa nowe otwory na dole to samo trzeba zrobić w podłużnicy. U góry nic nie pasuje w uchwycie. Ja wspawalem nowe mocowanie pod ori gwint po pompie sai. W uchwycie smica trzeba zrobić wycięcie na przewód z górnego węża. Już pomalowany uchwyt Dolny wąż zrobiłem tak. Ori wąż wycięty łuk i wystawiony 10cm rury z kwasiaka Na aucie Zawor DV prawie pasuje. Nie będzie z nim wiele kombinacji Ta nieszczęsna rurę zastąpiłam kwasiakiem. Na chwilę obecną wystarczy 10cm rury 22mm. Jeśli ktoś będzie zmieniał całą rurę jest potrzebna 24mm. Niestety dwa kolana 90 st to trochę za mało. Brak jeszcze jednego prostego łącznika i była by gitara. Tyle mi zabrakło. Można kupić kawałek gumowego łącznika od passata 1.9 tdi lub przy zamawianiu kolanek od razu 1 prosty łącznik. Górny wąż w moim wykonaniu wygląda tak. Dwa kolana 90st 54mm. Rura z kwasiaka 54mm. 1 odcinek łączący dwa kolana 15cm drugi łączący kolano z prostym łącznikiem 10cm. Oczywiście wywaliłem pompę sai. Wersja dla ubogich. Żeby nie walilo checka trzeba podpiąć uniwersalny przekaźnik pod przewody elektryczne pompy. Ecu jest oszukany przez cewka przekaźnika. Przekaźnik przykręciłem pod lampą do jednego z mocowaniem po pompie sai. Standardowa zaślepka otworu. Ja zastosowałem nakrętki od wody mineralnej Wyszło trochę krzywo ale wszystko na swoim miejscu. Do montażu prawego icka kupiłem icek od 2,5 tdi z wieszakiem 2x kolano 90st 54mm łacznik prosty np: z passata 51mm 50cm rury 54mm (tymczasowo) Przewód do zaworu DV od tip-a 25mm długość ???? na alledrogo są w odcinkach 1metr Przewód podciśnienia 4mm do DV który był zbędny ale może kiedyś go założę. Kierownica powietrza od b6 2,5tdi prawa nr 8e0117336c Przy okazji robienia dolotu zrobiłem również ostatnia część z kwasiaka. Laczenie lewego icka z kolektorem. Edytowane 10 Lutego 2018 przez Grzyb01
darooe36 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Dzięki kolego teraz już wszystko jasne
Klawisz-84 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Też miałem kolanka, przejścia i c.. mnie strzelił ;P teraz znajomy z forum bartez80 wyspawał mi kolano od turbo po Ic-ka z wyjściem na DV jeszcze będę robił małą poprawkę bo chcę by całe kolanko szło dosłownie od turbinki po ic i tylko 2 łączniki 7.5cm ale powiem szczerze o wiele lepiej i wygląda i działa ta konstrukcja. Poproszę go by zrobił fotę w tygodniu jak auto jeszcze na poprawki trafi i wrzucę tutaj
Grzyb01 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Opublikowano 17 Czerwca 2017 (edytowane) Klawisz-84 U mnie to szczerze mówiąc robiłem tak żeby było maksymalnie jak najwięcej rury. Tak że guma jest praktycznie na samym kolanie gumowym. Jeśli przytrafi się że pęknie guma to też będę spawal z kwasiaka. Kolana z 4 warstwowym oplocie powinny wytrzymać na chwilę obecną standardowe doładowanie. Niby wytrzyma 5 bar. Nie długo przerobie dolny wąż bo to co teraz mam jest tymczasowe i mi się nie podoba. Klawisz-84 fotki twojej rury z pewnością się przydadzą dla potomnych. Edytowane 17 Czerwca 2017 przez Grzyb01
Klawisz-84 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Opublikowano 17 Czerwca 2017 Powiem Ci że guma wytrzyma ale ciśnienie jakie masz w doładowaniu rozsuwa stal z gumy tu był największy problem.
Grzyb01 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Opublikowano 18 Czerwca 2017 13 godzin temu, Klawisz-84 napisał: Powiem Ci że guma wytrzyma ale ciśnienie jakie masz w doładowaniu rozsuwa stal z gumy tu był największy problem. Oby się tak nie stało.
keczu Opublikowano 18 Czerwca 2017 Opublikowano 18 Czerwca 2017 I ja w końcu wstawiłem drugiego icka. Dla potomnych: chciałem tanio i żeby zostawić SAI - to trzeba było się trochę nadłubać. Dałem IC z 2.0 tdi/tfsi, żeby pasował wieszak i łapacz. Osobiście nie polecam takiego rozwiązania - rzeźba . Ale działa Co zastosowałem: jak wyżej prawy z 2.0 z wieszakiem i łapaczem, około 20 cm rurki kwaśnej, rurka z 2,5 tdi b5 o kształcie C [od pasa] , rurka od 2.0 tdi - łączy się z poprzednią C [pochodzi od turbo do IC], rurka z 2,5 tdi b5 taka w kształcie C odgięciem [ucięty prosty - skośny element] połączona z poprzednią 20 cm rurki tak, żeby pomiędzy rurkami było około 13 cm. Po docięciu, żeby za bardzo nie ocierało co się porusza podpiąłem tymi elementami górny króciec z pasem. Turbo z dolnym podpiąłem oryginalnym wężem. DV wpiąłem w wąż ssący przy turbinie i zestawem rzeźby z rurek od znajomego mechanika podpiąłem do oryginalnej rury. Niby jak się pisze to szybko ale ile razy wchodziłem do kanału, ile robiłem przymiarek .... Jakby wywalić SAI byłoby pewnie dużo łatwiej. Dziś to bym jednak kupił zestaw z BEXa.
Grzyb01 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Opublikowano 18 Czerwca 2017 keczu dobra robota. Mamy kolejna opcje na podpięcie icka od 2.0tdi. Ja dziś zrobiłem 200km. Na trasie czuć różnice. Autko nie puchnie tak jak na jednym icku przy palowaniu gdy temp. na dworze 30st. Węże na swoim miejscu nic na chwilę obecną nie spadło a nie powiem auta dziś nie żałowałem. Nie wiem jak u innych ale u mnie czuć małego laga.
Marecki1 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Opublikowano 18 Czerwca 2017 Łukasz, a przypadkiem bartez nie bedzie ci strugał TIPa ?
Klawisz-84 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Będzie ;-) Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
roger18sx Opublikowano 9 Lipca 2017 Opublikowano 9 Lipca 2017 Witam. Ja również po montażu prawego icka w moim avj. Intercooler z paska b5 2.5 tdi. Jedno kolanko 54 mm sylikon po skróceniu zostało na łącznik , drugie to kolanko dolne lewe intercoolera z a4 b6 1.8t oraz uchwyt metalowy również z a4 b6 z lewego ic do przeróbek. Wąż z wyjściem na zawór dv został skrócony i połączony z turbiną.Trochę rury fi 50 z końcami podtoczonymi na tokarce co by ciśnienie nie ściągało węży.W otwór po czujniku dorobiłem zaślepkę z oringiem fi 18.
Grzyb01 Opublikowano 12 Lipca 2017 Opublikowano 12 Lipca 2017 Trochę z innej beczki ale może ktoś pomoże. Jaka średnicę wewnętrzna ma or przewód od filtra powietrza do turbiny. Interesuje mnie strona turbiny zaznaczona na fotce?
darooe36 Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 Jestem po montażu intercoolera z b5 2,5 tdi przed montażem miałem w dolocie temp przy 6000tyś 64 stopnie a teraz od 37 do 46max po kilku przejazdach przy normalnej jeździe oscyluje między 34-37stopni , odczucia jakby przybyło z 15km pomiary robione przy 25 stopniach na zewnątrz najniższa temperatura wyniosła 24 stopnie , ogólnie polecam auto ciągnie do końca bez zadyszki , nie mogłem kupić mocowania intercoolera więc zeszlifowałem jeden bolec mocowania ic tak aby weszło w wycięcie jak na rysunku i intercooler się trzyma ogólnie jest tam bardzo ciasno i nie ma się jak ruszyć bo węże są na sztywno minusem tego jest to że kierownica powietrza mi się nie zmieściła i przeciąłem ją i mam tylko jej cześć w tym miejscu co jest kratka , chyba najlepsze chłodzenie by było gdyby wywalić halogeny:) ale i to jest ok , pompę sai zdemontowałem i na razie od 220km nie ma checka ale pewnie sie pojawi ... w filtrze standardowo korek z pepsi i na tą rure z pompy sai co jest przykręcona do turbiny założyłem korek z butelki po benzynie ekstrakcyjnej ....dorażnie żeby nie ciągnęło lewego powietrza , w kanale 32 mam korektę na 5,5% więc chyba jest ok , wąż od dv został oryginalny nie rozcinałem go , ogólnie polecam ten mod i pytanie czy w silniku AVJ 2001 wystarczy dać przekażnik żeby oszukać ecu że nie ma sai ? i jaki polecacie ewentualnie?
roger18sx Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 W pasku zamiast pompy wstawiłem tam trzy duże rezystory . Łącznie 330 ohm 10 wat. Błędu nie było a potem przyszedł remap i wyłączenie zbędnych śmieci w systemie.
Grzyb01 Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Ja nie wstawiałem rezystorów bo one się jednak grzeją i czasem mogło by się cos stać. Pompa tez nie chodzi cały czas ale dla swiętego spokoju dałem przekaźnik. Wygląda estetycznie i jest bezpieczne.
edekxp Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Chyba jeden z pierwszych zastosowałem IC z B5 2.5tdi. Miałem pełno PW co trzeba itp. Może niektórym nie odpowiedziałem bo brakuje czasu. Teraz większość będzie montować takie icki i może cena pójść w górę, lub IC z bexa w dół. Auto zmieniłem na B7 i znowu muszę to zrobić.
grubcio1980 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Nooo ja ci jestem winien podziękowania edekxp. Czasu zawsze brakuje, ale wreszcie zrobiłem z dużą pomocą Tomekb7. On wstawił ori bexa. U mnie twój przepis. Według niego nawet lepiej siedzi tzn sztywnej. Teraz zrozumiałem po co to wszystko ?. Dziękuję
siwak Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Opublikowano 31 Sierpnia 2017 Ja montowałem w swojej B7 całość z B6 BEX. Układ SAI zostawiłem bo w bex jest ona zamocowana do bloku silnika a u mnie była w miejscu gdzie jest IC. Wszystko zamontowałem jak było w BEX wszystko pasuje P&P i polecam to rozwiązanie bo od auta oczekuje niezawodności
WYSKUN Opublikowano 2 Września 2017 Opublikowano 2 Września 2017 Pytanko bo już zgłupiałem. Czy w a4 b6 1.8t idzie Zdemontować SAI oraz zamontować IC z bexa razem z kierownicą powietrza bez sciągania zderzaka? Słyszałem też że jakiś hardcorowiec zamontował cały IC z bexa z kierownicą bez wchodzenia do kanału odkręcając tylko reflektor i obudowę filtra powietrza. To jak to w końcu jest?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się