BeyerBrown Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Te pod kapą która znajduje się z kolei pod kolektorem... przez nie przechodzi olej idący do głowic. Wyczytane w ELSIE: "Przy nierównomiernych odgłosach zaworów, które ustają po dłuższej jeździe, jednak ciągle się pojawiają podczas jazdy na krótkich odcinkach drogi, należy wymienić zawór zwrotny oleju."
waskivw Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Nie tych zaworów nie ruszałem , tu nie ma problemów ze stukaniem popychaczy .
BeyerBrown Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Tak się zastanawiam czy to normalne, że gdy tak mniej-więcej po dwóch godzinach odpalam ponownie (rozgrzany już) silnik to na chwilę - około pół sekundy - słyszę, że coś w nim na sucho chodzi... gdy silnik (olej) jest zimny, to żadnego stukania nie ma. Czy to wina tych zaworów... czy szukanie dziury w całym? Jeśli masz jeszcze tego ASN-a na warsztacie to byłbym wdzięczny za sprawdzenie czy ma podobnie...
waskivw Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Tu nic takiego nie zaobserwowałem , mam go jeszcze mogę przysłuchać się dokładniej .
BeyerBrown Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Byłem teraz sprawdzić i pracujących na sucho mechanizmów nie usłyszałem, ale silnik już zdążył ostygnąć przez ostatnie 5 godzin.
mariuszz708 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 Gruszki z wałkiem są połączone jeśli odkręciłeś gruszki i wyszły one tylko z kolektora a wałek został w środku tz że masz urwany wałek.. Poza tym jeśli się dzieję coś z gruszkami to albo działają albo nie działają i nie ma przynajmniej ja się nie spotkałem, żeby raz działały a raz nie. Więc jeśli masz tak jak mówisz to raczej jakaś inna przyczyna... Witam, zaobserwowałem interesującą rzecz w moim ASN-ie, mianowicie gruszki z wałkiem wymienione, z mechanicznego punktu widzenia wszystko działa poprawnie, po zapaleniu wałek przestawia się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, powyżej 4000 obr wałek wraca do położenia pierwotnego i tu mam pytanie, czemu na kanale 095 na pozycji czwartej przy obrotach do 4000 mam IMC-V ON a powyżej się wyłącza IMC-V off, to chyba dokładnie na odwrót, czuje brak mocy przy wyższych obrotach, jakieś sugestie??
Kruk_89 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 moim skromnym zdaniem ON jest do 4 tysięcy off po 4 tysiach dzieje si to tak bo gdy ci nie dzialaja to caly czas masz na off i gruszki beda non stop w jednej pozycji bodajrze otwarte czyli winien byc slabszy z dolu tak jak bylo u mnie no stop byly skrecone nie zaleznie od obrotow i wlaczania czy wylaczania silnika
kt65c453 Opublikowano 21 Lutego 2016 Opublikowano 21 Lutego 2016 (edytowane) A to nie w tym kanale się sprawdza fazatory? Jak tak to to działa tylko z obciążeniem, 3 bieg i ogień to zadziala Tak myślałem na głos ale tu raczej nie o to chodzi, ale skoro koledze klapki działają a nie czuje mocy powyżej 4 tys radzę sprawdzić tez fazatory Wysłane za pomocą Commodore C64 Edytowane 21 Lutego 2016 przez kt65c453
BeyerBrown Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 Gruszki z wałkiem są połączone jeśli odkręciłeś gruszki i wyszły one tylko z kolektora a wałek został w środku tz że masz urwany wałek.. Poza tym jeśli się dzieję coś z gruszkami to albo działają albo nie działają i nie ma przynajmniej ja się nie spotkałem, żeby raz działały a raz nie. Więc jeśli masz tak jak mówisz to raczej jakaś inna przyczyna... Witam, zaobserwowałem interesującą rzecz w moim ASN-ie, mianowicie gruszki z wałkiem wymienione, z mechanicznego punktu widzenia wszystko działa poprawnie, po zapaleniu wałek przestawia się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, powyżej 4000 obr wałek wraca do położenia pierwotnego i tu mam pytanie, czemu na kanale 095 na pozycji czwartej przy obrotach do 4000 mam IMC-V ON a powyżej się wyłącza IMC-V off, to chyba dokładnie na odwrót, czuje brak mocy przy wyższych obrotach, jakieś sugestie?? Tak ma być z tym ON/OFF w grupie 095. Jeździsz na Pb98?
Kruk_89 Opublikowano 23 Lutego 2016 Opublikowano 23 Lutego 2016 jeszcze ciekawe jakie mialeś wcześniej auto (silnik) jeśli z turbo to może ci sie wydawać że brak mocy na wyższych obrotach bo wolno ssak przyspiesza podobnie w pełnym zakresie obrotów i nie czuć takiego strzału mocy. Można by to sprawdzić np na 3 biegu rozpedzic do 3 tysi obrotów przytrzymać chwile na 3 tysiach i noga w podłoge do 4 tysi jak gniecie w fotel znaczy ze moc jest potem zatrzymac na 4 tysiach i znowu ogien
marek990 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Ciekawe czy tu jeszcze ktoś zagląda? Poczytałem sobie o tych klapkach i wałku i podobnie jak inni wałek miałem bez klapek. Wymieniłem wałek z tymi klapkami przez mechanika. Po wymianie mówił, że jest efekt chociaż ja nie czułem zmiany to sprawdziłem czy wszystko działa poprawnie t.z czy wałek przestawia i okazało, że nie. Gdy go zapytałem czy sprawdzał czy to działa to nie sprawdzał. Mówi, że trzeba sprawdzić elektrozaworki. Moje pytanie ile ich jest i jak ich sprawdzić. jeżeli to nie zaworki to co może jeszcze być do sprawdzenia.
Gregory87 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Jest wrzucony na forum schemat tego układu, trzeba sprawdzić czy wszystkie wężyki są w całości ( pewnie będą po parciałe). Elekrozaworki są dwa.
sławek85 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 mam tak samo z ty on i off jak u ciebie . od 1800 obrotów do 3500 jest on powyżej off się włącza i moc ucieka
BeyerBrown Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Opublikowano 21 Kwietnia 2016 Moment przełączenia dł. kolektora powinien występować tylko przy ok. 4200rpm I tuż po uruchomieniu silnika.
ramirez771 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Kiedyś rozmawiałem przez telefon z p. Krystianem z Sulejówka nt. stosowanej przez niego procedury wymiany rozrządu i wspomniał przy okazji o tym, iż zdarza się, że pomimo ustawienia przez niego rozrządu na 0,0,0,0, to kąt czasem potrafi przestawić się o 1 na którymś wałku. Ale nie jest to powód do zmartwień U siebie czasem obserwuję podobne fluktuacje Możesz wytłumaczyć na czym polega ustawienie rozrządu 0000 o co w tym chodzi bo nie kumam
Kruk_89 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 głównie o synchronizacje im bliżej 0 tym lepiej mniej pracy ma komp by to obrobić. Głównie chodzi o to by każdy wałek ustawić na 0 lub na wartość bliskiej 0 po przez ciagłę zwalanie klap i dorególowywaniu. Taka walka z tym potrafi zająć i 8h
Robero321 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Panowie nie wala się komuś sprawny wałek z gruchami ??
Envin Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 Panowie nie wala się komuś sprawny wałek z gruchami ?? Myślę, że raczej nie :D Moja sugestja, panowie jak okazuje się, że macie uszkodzony wałek to sprawdzcie od razu miejscie w kolektorze w które wchodzi wałek czy czasem nie ma zbyt dużego luzu u mnie tal było że wyrobił się otwór w kolektorze w który wchodzi wałek i mimo, że założony był nowy wałek to i tak mało brakło a też by się ukręcił ponieważ w kolektorze tak się wyrobiło, że było conajmniej 2x wiekszy otwór był niż wałek który wchodzi w niego.
Kruk_89 Opublikowano 11 Maja 2016 Opublikowano 11 Maja 2016 u mnie było tak sam wyrobione gniazdo wymieniłem cały kolektor na sprawny i cyka (350zł normalnie chodzą po 500 ''sprawne'').
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się