Skocz do zawartości
IGNOROWANY

okopcone koncówki wydechu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,
proszę o radę ponieważ w niedziele kupiłem czerwona a4 TDI 2.0 143HP, 88000 mil przebiegu z 2012 roku w sedanie. Przy sprawdzeniu auta dokładnie zbadałem z szczelność turbiny czy nie dmucha olejem. Oczywiście gołym okiem, bez przyzadow. Efekt był zadawalajacy, nigdzie śladów niez czelność nie zauważyłem. Sprawdziłem tez końcówkę tłumika która okazała się srebrna (bez kopcenia) wczoraj odebrałem auto i z rezerwy zatankowaLem do pełna na BP lepsza ropę Po same brzegi. jechałem około 100km po autostradzie nie przekraczając 140km/h. Gdy dojechałem do domu rura była cała czarna od suchej sadzy. Opalona w koło jak ciężarówce. Sprawdziliśmy czy nie dymi przy redukcji i ostrym starcie i nic nie widać. Pytanie brzmi co się dzieje? Czy to filtr DPF, a może ktoś nigdy nie tankowania do pełna i wyplukalem syf z baku? Co mogę teraz zrobic,jakie kroki podjąć? Martwi mnie to mocno.Jest to mój pierwszy samochód Audi.
Pozdrawiam

Opublikowano

Ja bym się tym nie przejmował w ogóle. To jest jednak diesel. Szczególnie, jeżeli nie kopci przy nagłej redukcji i wciśnięciu gazu do dechy. Jeżeli coś by się działo z turbo, to objawy były by dużo bardziej zauważalne.

Opublikowano

Prawdopodobnie ma wycięty dpf .

Opublikowano

Diesle(w przeciwieństwie do Pb :kox: ) maja czyste kominy. Coś jest nie halo.

Opublikowano

Stawiam na wyciety dpf tylko nalot mały jak na taka operacje. Nie przejmuj sie tym za bardzo. Diesel z aktywnym dpf niema prawa NIGDY kopcic na czarno co najwyżej na siwo, biało.

Opublikowano

Diesle(w przeciwieństwie do Pb ) maja czyste kominy. Coś jest nie halo.

No nie wiem, często jak widzę diesle, w szczególności kultowe 1.9 tdi to jak ktoś depnie gazu, w szczególności jak długo tego nie robił, to chmura dymu jak ze Star-a. :kox: Więc po takiej chmurce wydaje mi się, że musi coś na rurce zostać.

W Maździe mi padło turbo, więc typowe objawy to: chmura dymu przy odpalaniu, jakby samochód stanął w ogniu, smród spalanego oleju w samochodzie, zużycie oleju 5l na 600km :banan:

Okopcony komin w PB to norma?

Opublikowano

Jak jest dpf i silnik z osprzętem jest w dobrej kondycji to wydech powinień być czysty, okopcony wydech w pb, np 2.0tfsi ;)

Opublikowano

Moje obawy są spowodowane tym ze ktoś mi powiedział ze w nowszych audi i bmw nie może być okopcona końcówka wydechu, a jak tak jest to świadczy o problemach. Moje a4 gdy je odbieram miało srebrna końcówkę wiec było ok. Tylko po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów coś się musiało wydarzyć. Mam nadzieje ze to tylko brud ze zbiornika i skończy się na wymianie filtra paliwa, a tłumik wróci do poprzedniego stanu co uspokoi moje myśli.

DPF nie był wycięty. Napewno nadal jest w samochodzie. Anglicy nie robią takich rzeczy. Dziś pojadę sprawdzić poziom napełnienia DPF i sprawdzę czy nie pali oleju.

Opublikowano

Ktoś Ci dobrze powiedział

Opublikowano

co może być przyczyną?

Opublikowano

DPF nie był wycięty. Napewno nadal jest w samochodzie. Anglicy nie robią takich rzeczy
Nie robia takich rzeczy :)) robia gorsze kupilem od anglika kilka lat temu auto mialo na liczniku 90 tys a naprawde 220 :)) a skoro nie wycinaja dpf to po jakie licho tyle firm reklaujacych sie :))
Opublikowano (edytowane)

Fakt że jest puszka od DPFa o niczym nie świadczy, bo większość wywala wsad a puszkę zostawia sie na przyszłość na wypadek upierdliwca w stacji diagnostycznej.

Edytowane przez edraven
Opublikowano

nie ma dpf-a

Opublikowano (edytowane)

ja nie mam dpfa, za to mam nabite 270 tkm, końcówki chromowane nie są czarne a jakoś specjalnie ich nie myję. Były brudne tylko ostatnio jak mi pękł wężyk intercooler-turbo, wtedy się pojawiło trochę sadzy więc mam odniesienie. Diesel nie musi dymić, u mnie przy ostrych redukcjach zdarzy się najwyżej drobna mgiełka. Weź zalej na innej stacji a no i zależy czy nie zalałeś może jakiegoś suchego wzmocnionego diesla, mój 2.0 tdi tego nie lubi, raz zalałem cały kocioł to mi rzeczywiście dymił przy wyższych obrotach.

Edytowane przez Awra
Opublikowano (edytowane)

Ja mam taki sam rocznik i silnik. Dzieje się tak samo. Naprawdę coś jest nie tak ? :glupek2: Nie bardzo się tym przejmuje.

Edytowane przez SenseiAdik
Opublikowano

U mnie też są czarne rurki po każdej ostrej trasie. Nawet ostatnio miałem cały tył zakopcony, ale w lusterku nie widać, żeby kopciła... :facepalm: Może wpływ mają również wysokie temperatury :eusathink:

Opublikowano

ja jak jeszcze mialem DPFa koncówki mialem tak czyste że można było z nich jeść, nawet na palcu nic nie zostawało dlatego dziwi mnie że mając DPF, koncowka może się odymić...

Opublikowano

Mam CAGA od nowości, przelatane 90 000 kilometrów, DPF nieruszony i końcówki tłumika czyste.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Diesle(w przeciwieństwie do Pb ) maja czyste kominy. Coś jest nie halo.

No nie wiem, często jak widzę diesle, w szczególności kultowe 1.9 tdi to jak ktoś depnie gazu, w szczególności jak długo tego nie robił, to chmura dymu jak ze Star-a. :kox: Więc po takiej chmurce wydaje mi się, że musi coś na rurce zostać.

W Maździe mi padło turbo, więc typowe objawy to: chmura dymu przy odpalaniu, jakby samochód stanął w ogniu, smród spalanego oleju w samochodzie, zużycie oleju 5l na 600km :banan:

Okopcony komin w PB to norma?

stary my tu mówimy o b8 i 2.0 CR na dpf a nie 1,9D :P

no powiem tak ja mam czyściutkie rurki jak nowki więc raczej napewno poprostu masz wycięty dpf...

a nie miał remapa ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...