Maniusiek28 Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 Jakieś skutki uboczne po wymianie na motula? Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka nie stwierdziłem, różnic w pracy również wymieniłem tak na wszelki wypadek
cycek800 Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 Też się zastanawiam nad wyminą oleju ale kupie w serwisie
zen8000 Opublikowano 11 Października 2015 Opublikowano 11 Października 2015 daj znać ile taka przyjemność Już wymieniłem na LMa z dodatkiem MoS 2 do przekładni przejechane ok 200km narazie ok Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Mateos Opublikowano 1 Lutego 2016 Opublikowano 1 Lutego 2016 (edytowane) Gdzie Wy tam wlaliście 1,8-2 litrów oleju do tylnego dyfra w A4 B6 Q ? W ASO otrzymałem jasną informację że wchodzi niecały litr i to też potwierdza strona Motula 0,9litra www.motul.com dobierz olej A i jeszcze jedno czy oleje jakie kupiliście były LS? nasze dyfry są wyposażone w układy Limited Slip i przynajmniej Motul to rozróżnia oficjalnie i jak do skrzyni jest Gear 300 75W90 to do dyfra jest Gear 300 LS 75W90 https://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_r%C3%B3%C5%BCnicowy Edytowane 1 Lutego 2016 przez Mateos
Dev Opublikowano 1 Lutego 2016 Opublikowano 1 Lutego 2016 Gdzie Wy tam wlaliście 1,8-2 litrów oleju do tylnego dyfra w A4 B6 Q ? W ASO otrzymałem jasną informację że wchodzi niecały litr i to też potwierdza strona Motula 0,9litra www.motul.com dobierz olej A i jeszcze jedno czy oleje jakie kupiliście były LS? nasze dyfry są wyposażone w układy Limited Slip i przynajmniej Motul to rozróżnia oficjalnie i jak do skrzyni jest Gear 300 75W90 to do dyfra jest Gear 300 LS 75W90 https://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_r%C3%B3%C5%BCnicowy do tego dyfra wchodzi dokładnie 1.5 litra G052145A1
pioteros Opublikowano 1 Lutego 2016 Opublikowano 1 Lutego 2016 do skrzyni i do dyfra w b5 idzie ten same olej 75W90 SAE GL4, choc ostatnio do skrzyni zalalem elfa 80W90 z tymi samymi normami i tez jest ok, w mrozy tylko dluzej trzeba ja rozruszac bo jest deko gestrzy przy ujemnych temperaturach
majkel_majki Opublikowano 1 Lutego 2016 Opublikowano 1 Lutego 2016 Od kiedy seryjny dyferencjał w a4 ma szperę? Blokada dyferencjału jest elektroniczna.
majkel_majki Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Mateos zasugerował, nie zacytowałem posta. EDS to nie szpera cierna, której w a4 nie ma i w związku z tym nie stosuje się oleju do dyferencjałów ze szperą.
MemberA4 Opublikowano 2 Lutego 2016 Opublikowano 2 Lutego 2016 Koledzy czy ten olej tylko do dyfra się nadaje? Shell Spirax S6 ASX 75W-90 http://www.eko-oil.pl/db/oferta/1404388102_GPCDOC_Local_TDS_Poland_Shell_Spirax_S6_AXME_75W-90_%28pl%29_TDS.pdf Mogę dostać 5L tego oleju za FREE. Najpierw bym zrobił płukanie a później tym olejem bym zalał dyfer gdyby odpowiadał specyfikacjami.
Mateos Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Mateos zasugerował, nie zacytowałem posta. EDS to nie szpera cierna, której w a4 nie ma i w związku z tym nie stosuje się oleju do dyferencjałów ze szperą. Po opisie ze strony Motula wynika że do dyfra w a4 można zastosować 300 LS 75W90 lub 300 75W90 natomiast do quattro ze szperą nie powinno się stosować samego 300 75W90, sądzę że i tak to lepkość ma pierwszorzędne znaczenie przynajmniej dla naszych torsenów z A4 Tapatalk
cycek800 Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Czytałem na innych forach że jeszcze się wymienia w samym torsenie ale nie wiem gdzie on jest i jak się to robi, gdzie jest jakaś śruba spustowa i do nalewania oleju
majkel_majki Opublikowano 12 Maja 2016 Opublikowano 12 Maja 2016 Takie akcje to przy automatycznej skrzyni, która ma dwa obiegi oleju-ATF do pracy mechaniki skrzyni i przekładniowy dla dyferencjału i torsena, tam rzeczywiście olej z dyfra i torsena spuszcza się i wlewa w innym miejscu. W manualnej skrzyni jest tylko olej przekładniowy.
MemberA4 Opublikowano 14 Maja 2016 Opublikowano 14 Maja 2016 (edytowane) Czytałem na innych forach że jeszcze się wymienia w samym torsenie ale nie wiem gdzie on jest i jak się to robi, gdzie jest jakaś śruba spustowa i do nalewania oleju Dobrze kolego słyszałeś ale nie do końca. Ja również przekonałem się sam na własnej skórze że spuszczając olej ze skrzyni zleci Ci tylko ok 2L(chyba że był wymieniany to może wylecieć więcej) a odkręcając drugą śrubę spustową przy torsenie wyleci dodatkowe 0,5L czyli razem masz tyle ile ETKA podaje. Posiadam skrzynię GBC od Q i zastanawiałem sie poco jest drugi korek spustowy przy torsenie. Teraz już wiem. Jeśli chodzi o wlewanie to tylko korkiem wlewowym od skrzyni sie wlewa przewiń do 8:15 tam jest o wymianie w skrzyni Edytowane 14 Maja 2016 przez MemberA4
majkel_majki Opublikowano 16 Maja 2016 Opublikowano 16 Maja 2016 Wymieniałem olej w skrzyni 01e z quattro kilka razy i za każdym razem zlewałem olej tylko główną śrubą spustową. Przy nalewaniu nigdy nie weszło jednak więcej niż 2,4 litra, więc trochę w samym torsenie jednak zostaje.
grubcio1980 Opublikowano 13 Października 2016 Opublikowano 13 Października 2016 Dev napewno wchodzi 1.5l? Mi w aso też powiedzieli 0.9 i zgłupiałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się