Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Osuszacz, dławik - kompletny spis części


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W opisach brakuje informacji na temat kołków które wchodzą do osuszacza. W etce w ogóle ich nie znalazłem... 

Założyłem nowy osuszacz w b7 bez nich i teraz się zastanawiam czy tak może zostać? 

Dodatkowo ten standardowy osuszacz Behr Hella nie jest do końca pasujący do b7, bo gwint na jedną ze śrub m6 jest za płytki... 

Opublikowano

Mi mechanik te bolce przełożył ze starego...

Opublikowano

Dobry...

Podczas upalnych (słonecznych) dni klimatyzacja zaczyna mi działać dopiero po około 5-10 minutach jazdy. Kiedy jest chłodno klimatyzacja startuje od razu.

Wyczytałem kiedyś na forum, że to może być wina osuszacza (nigdy nie był wymieniany, a przy serwisie klimy co dwa lata czynnika trzeba dołożyć około 250g, więc nie wiem czy to dużo czy mało). Kilku osobom przy takiej usterce to pomogło. Chciałbym tylko potwierdzić osuszacz z gwintem 8mm i ten dławik pomarańczowy mogę kupić z podwójnym oringiem (2002r. AVF)?

Opublikowano

Jak ci aż tyle czynnika ubywa to masz instalację nieszczelną. Słabo ci chłodzi, bo masz już mało czynnika (pewnie około 200gram).

Opublikowano

Sytuacja była taka sama dzień po nabiciu klimy... a osuszacz i dławik i tak muszę wymienić bo pewnie nigdy nie był wymieniany (ja mam auto 7 lat i nie wymieniałem).

Opublikowano
43 minuty temu, bryleks napisał:

Sytuacja była taka sama dzień po nabiciu klimy... a osuszacz i dławik i tak muszę wymienić bo pewnie nigdy nie był wymieniany (ja mam auto 7 lat i nie wymieniałem).

Wymienić możesz tylko pamiętaj, że przy montażu osuszacza masz jakieś 15 minut na nabicie klimy aby ta operacja miała sens i nowy osuszacz nie zaabsorbował zbyt dużo wilgoci. 

Opublikowano

Witam. Mam pytanko. Posiadam Audi a4b6 2.0alt i ostatnio wymienialem osuszacz i dysze rozprezna. I pytanie mam do dyszy rozpreznej. Dysze rozprezna która miałem wcześniej była koloru pomarańczowego a teraz jest założona koloru żółtego o nr 8uw351 233-091. I potrzebuje się dowiedziec czy obecną dysza rozprężna jest dobra? Czy mam szukać takiej jak była stara? Zauważyłem też że po zgaszeniu coś syczy a na starej tego nie było. Normalne to jest? 

Opublikowano
42 minuty temu, em0t napisał:

Witam. Mam pytanko. Posiadam Audi a4b6 2.0alt i ostatnio wymienialem osuszacz i dysze rozprezna. I pytanie mam do dyszy rozpreznej. Dysze rozprezna która miałem wcześniej była koloru pomarańczowego a teraz jest założona koloru żółtego o nr 8uw351 233-091. I potrzebuje się dowiedziec czy obecną dysza rozprężna jest dobra? Czy mam szukać takiej jak była stara? Zauważyłem też że po zgaszeniu coś syczy a na starej tego nie było. Normalne to jest? 

Jest ok

Opublikowano

Syczy bo są upały i jest duże ciśnienie w układzie, u mnie w korkach pokazuje się 22 bar

Opublikowano

Powiedzcie jaki osuszacz muszę kupić do a4b6 1.9 tdi avf 2002 po VIN. Bo nie wiem wkońcu który rodzaj do mnie idzie i jakie oringi do niego. VIN: WAUZZZ8E83A147227

Po drugie jak wymienić oring przy chłodnicy klimatyzacji stojąc przed samochodem to ten po lewej od strony filtra powietrza. Po roku od uzupełnienia zostalo mi 160g czynnika tylko i pare dni temu napełniłem klime chłodzi super ale wpuścili mi kontrast i ewidentnie widać ślady na łączeniu przy osuszaczu i własnię odrobinę przy połączeniu chłodnicy odrobine.

Wymienię sobie sam osuszacz aby nie wiem który wkoncu kupić i które oringi i jak się zabrać za tą chłodnice aby wymienić tylko ten oringi jeden.

Przed napełnieniem klima w VCDS dawała mi 13 barów a teraz do 17 pokazuje przy temp ponad 30 stopni

 

Opublikowano

Z osuszaczem powinny być oringi, u mnie w B7 rurka od skraplacza bez problemu się odkręca i mocowanie wychodzi, wtedy zmienisz sobie oring (musisz tylko zderzak zdjąć). Ostrożnie z odkręcaniem śruby od rurki w skraplaczu, bo wszystko jest miękkie, mi się jedna ukręciła ale na szczęcie wymieniałem cały skraplacz. Przy tej robocie jak wyciągniesz czynnik to wymień sobie dysze i oring.

17 bar przy tej pogodzie to norma, może być więcej.

Opublikowano

A bez zdejmowania zderzaka nie da się jakoś dostać do tej rurki przy skraplaczu albo wyciągnąć go do góry lekko? I który osuszacz do mnie idzie? Jest ten wzór na VIN wyżej ale nie czaje właśnie jak go zinterpretować

 

Opublikowano

Osuszacze występowały w 2 rodzajach.
1. Dla aut nr VIN do 8E-3-285000
NR OEM: 8E0820193C zmieniony na 8E0820193R
Zamiennik HELLA/BEHR numer: 8FT351 197-761 Cena około 80-90zł

2. Dla aut nr VIN od 8E-3-285001
NR OEM: 8E0820193P
Zamiennik HELLA/BEHR numer: 8FT351 198-771 Cena około 80-90zł

 

TWÓJ VIN: WAUZZZ8E83A147227

WAUZZZ 8E83A147227

nieistotne znaki kreskujesz i masz:

8E-3-147227

czyli Twój mieści się w przedziale do 8E-3-285000

Opublikowano

Dzięki wielkie za odpowiedź, bo nie mogłem do tego dojść. Orientujesz się jak wymienić oring przy skraplaczu? Czy da radę to zrobić bez zdejmowania zderzaka?

Opublikowano

Ja zrzucałem zderzak. 

Opublikowano
2 godziny temu, Norkens napisał:

Dzięki wielkie za odpowiedź, bo nie mogłem do tego dojść. Orientujesz się jak wymienić oring przy skraplaczu? Czy da radę to zrobić bez zdejmowania zderzaka?

Nie

Opublikowano

W B6 wymienisz osuszacz bez ściągania zderzaka bo da się wyjąc lampe a w B7 musisz zdjąć zderzak do osuszacza i do skraplacza, potem to łatwizna 

Opublikowano

A dławik jaki kupić kolor i z iloma oringami wkoncu? Po Vinie też dobierze dobry kolor i dławik? Wczoraj byłem w ASO po oringi i cena to 120zł jakoś za dławik a osuszacz ponad 800zł mi powiedzieli SZOK. Chce wszystko skompletować bo będę wymieniał rozrząd itd i odrazu wymienię oringi na skraplaczu, dławik i osuszacz właśnie. I nie wiem teraz który dławik kupić kolor średnice i ilość oringów?

Opublikowano

Napisz do kolegi Dzik (z forum) z ProChojnice, dobierze Ci wszystko, ja kupowałem do siebie. Dyszy nie ma sensu kupować w ASO choć za pierwszym razem kupiłem a potem zamiennik za 15 zł, osuszacz w ASO to jakiś dramat pewnie ani jednego nie sprzedali, dobry zamiennik z 70-80 zl kosztuje, tylko niech ktoś Ci dobierze bo raz dostałem na grubsze śruby i stanąłem z robota o 23:00.

 

Dławik najlepiej z dwoma bo jest po lifcie?

Jak juz tak kompleksowo działasz to wymień skraplacz bo to nie duże pieniądze 

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź napiszę do niego. Miałem wpuszczony kontrast i widać na łączeniach do skraplacza leciutkie zabarwienie a najwiecej czy osuszaczu na łączeniu z przewodami. A skraplacz coś koło 250 chyba kosztuje a wydaje się cały więc myślałem o samych oringach a zostawić ten co mam. Ale wyjadę przodem do wymiany rozrządu to będzie dokładnie widać jak wygląda od strony wewnętrznej

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...